Ärsyttää maahanmuuttajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multi colorenntte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D Luultavasti emme saisi. Mutta tuskin me naiset emme saisi opetusta muutenkaan. Paitsi jossain päin Afganistania. On olemassa syitä miksi ihmiset lähtevät/pakenevat omasta kotimaastaan, enkä usko, että suurin niistä syistä on Suomessa annettava oman kotikielen tai uskonnon opetus.

Nyt se pointti mun sanomasta meni hakoteille.
Kunnan talous on kuralla, kouluissa ei ole varaa edes kirjoihin, karsitaan suomenkielen- ja matematiikantunteja rahapulantakia. Karsintakohteiden ulkopuolelle jää
mamujen omat äidinkielentunnit (9 eri kieltä opetetaan kaikissa kolmessa lähikoulussa), sekä heidän uskonnontuntinsa. Lisäksi kaikki erikoisjärjestelyt liikuntatuntien/ ruokailujen suhteen.
Meidän kunnassa kouluja on kymmeniä. Tähän päälle tulkit aina jokaiseen tapahtumaan. Kuulostaa isolta menoerältä, eikä järkeeni mahdu, miksi meidän pitäisi nämä kustantaa?

Helsingin kaupunki on jo pitkään antanut asuntonsa yh-äideille, kantasuomalaisille juopoille + vangeille sekä mamuille. Jos joku eläkeläinen onnistuu joskus saamaan asunnon, niin hyvä. Sen sijaan pienituloinen, kantasuomalainen lapsiperhe ei varmasti saa yhtään mitään...mekin 4 vuotta kohta jonossa, mitään ei ole kuulunut.

Helsingin kaupunki ei kyllä anna mitään etusijaan asunnoissa yh-äideille, sama tilanne on myös muissa kunnissa. Minulla yhden lapsen yksinhuoltajana ei ollut mitään toivoakaan saada kaupungin vuokra-asuntoa.

Asuntojonossa arvioidaan asunnon tarvetta. Lisäksi jos on tarkat toiveet siitä, mille alueelle tai minkälaiseen asuntoon haluaa muuttaa, rajoittaa tämä asunnon saantia.

Tiedän nuoren, alle 20 vuotiaan miehen, joka sai Helsingin kaupungilta vuokra-asunnon, kaksion.

Teinä minä kyselisin kaupungilta, onko jokin asia, mikä voisi edistää asunnon saamistanne.

Omituista. Ainoat mua lähennelleet miehet ovat olleet suomalaisia, on kähmitty rintoja, lääpitty poliva, silitetty tukkaa, tuijotettu rintojani n. 10 sentin etäisyydeltä. On yritetty ostaa muutamaan kertaan seksiä, nuorena, ja viimeksi pari vuotta sitten 4-kymppiseltä naiselta.

Kertaakaan minua ei ulkomaalaiset ole kohdelleet törkeästi.

Miksi mamut aina niputetaan yhteen sakkiin? Sitä en ymmärrä. Minun tuttavissani ei ole työttömiä, kouluttamattomia maahanmuuttajia, vaikka useimmat parhaista tutuistani ovat alkuperältään muita kuin suomalaisia.

Kun puhutaan mamuista, niin tarkoitetaan juuri tätä loisivaa roskasakkia, eikä sitä kunnollista pientä vähemmistöä, joka elättää itse itsensä.

Ei tässä kukaan ole mitään niputtanut yhteen sakkiin, vaan aloittaja on puhut vain näistä törkeistä loisijoista, joita täällä riittää yllinkyllin.

Törkeää on lisäksi Helsingin kaupungin rasismi kantaväestöä kohtaan työhönotossa. Jos valtaväestöön kuuluva ja mamu ovat samalla viivalla, niin mamu valitaan avoinna olevaan työpaikkaan. Tämä on kirjattu ihan Helsingin viralliseen linjaan työhönotossa.

[QUOTE="Sanna";27074001]Kun puhutaan mamuista, niin tarkoitetaan juuri tätä loisivaa roskasakkia, eikä sitä kunnollista pientä vähemmistöä, joka elättää itse itsensä.[/QUOTE]

Tämä juuri on mielestäni aivan täysin käsittämätöntä. Samalla logiikalla jos puhutaan ihan yleisesti "ruotsalaisista" niin voi ollakin että tarkoitetaan roskasakkipedofiiliruotsalaisia? Tai jos puhuttaan "opettajista" niin tarkoitetaan roskasakkiopettajia?

Sekin olisi vähän enemmän ymmärrettävissä jos kritiikki kohdistettaisiin pakolaisiin eikä yleisesti kaikkiin maahanmuuttajiin (joka käsittää työperäisen maahanmuutonkin) vaikka sekin on väärin rehellisiä pakolaisia kohtaan.

[QUOTE="poikia3";27073964]Omituista. Ainoat mua lähennelleet miehet ovat olleet suomalaisia, on kähmitty rintoja, lääpitty poliva, silitetty tukkaa, tuijotettu rintojani n. 10 sentin etäisyydeltä. On yritetty ostaa muutamaan kertaan seksiä, nuorena, ja viimeksi pari vuotta sitten 4-kymppiseltä naiselta.

Kertaakaan minua ei ulkomaalaiset ole kohdelleet törkeästi.[/QUOTE]

Missä perähikiällä sä oikein asut?

Tuon äidinkielen- sekä uskonnonopetuksen voisivat hyvin hoitaa lasten työttömät vanhemmat vapaaehtoisvoimin. Samalla he saisivat sisältöä elämäänsä, ja tunteen siitä että tekevät jotakin hyödyllistä ja tärkeää yhteiskunnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotan että;27074713:
Tuon äidinkielen- sekä uskonnonopetuksen voisivat hyvin hoitaa lasten työttömät vanhemmat vapaaehtoisvoimin. Samalla he saisivat sisältöä elämäänsä, ja tunteen siitä että tekevät jotakin hyödyllistä ja tärkeää yhteiskunnassa.

Haluavatko mamut tuntea itsensä hyödyllisiksi ja tärkeiksi?

[QUOTE="Sanna";27074017]Törkeää on lisäksi Helsingin kaupungin rasismi kantaväestöä kohtaan työhönotossa. Jos valtaväestöön kuuluva ja mamu ovat samalla viivalla, niin mamu valitaan avoinna olevaan työpaikkaan. Tämä on kirjattu ihan Helsingin viralliseen linjaan työhönotossa.[/QUOTE]

Niin, onhan se aika uskomatonta, että muualta tullut on pätevöitynyt vieraassa maassa niin, että saa työpaikan. Suomalaisilla on kaikki mahdollisuudet kouluttautua, vaan kuten tälläkin palstalla on huomattu, koulutus ja pätevöityminen ei kiinnosta.

Kateellista laiskaa kansaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotan että;27074713:

No nimenomaan. Se kuuluisi hoitaa omakustanteisesti, tai miten itse ikinä parhaaksi katsoo, mutta ei kunnan rahoittamana. Nopeemminhan sitä sopeutuu yhteiskuntaankin, jos osaa sen kieltä, eikä istu opiskelemassa oman maansa kieltä. Hyvin erikoinen rahareikä mielestäni... Ja opettajilta opetusaika vähenee, kun huolehtii useamman lapsen aina ties minkäkin kielen / uskonnontunnill
e.
Tytön rinnakkaisluokalla on 10 eri kansallisuutta. Kaikki saavat opiskella n. 4 tuntia valitsemaansa kieltä. Osa tosin on syntynytkin suomessa, joten aika luxukselta kuulostaa...

Yhteistyössä