Ärsyttää maahanmuuttajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multi colorenntte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hassua on myös kotimaisten medioiden mamumyönteisyys. Kun syntyperäinen suomalainen tekee rikoksen, sitä oikein korostetaan. Kun taas mamu, mitään tuntomerkkejä ei anneta. Mamut tekevät moninkertaisesti rikoksia, raiskauksissa moninkertaisesti. Tosin sehän on vaan rakastelua heille jos nainen ei ole pukeutunut burkhaan eikä miestä ole mukana.

Www.rahmispossu.net

Mä taas en ymmärrä, monkä takia kunnat joutuvat maksamaan kouluissa mamulasten äidinkielenopinnot? Ja uskonnon? Eiköhän olisi oleellisempaa heidänkin oppia täällä suomessa asuessaan suomea, joten en käsitä miksi eivät omakustanteisesti opeta lapsilleen omaa äidinkieltään.
Koululta menee järjettömästi sekä rahaa, että resursseja tähän.
Karsitaan normitunnit minimiin, mutta ainakaan meidän kunta (kaakkois-suomi) ei ole päättänyt vähentää yhtään mamujen "omia" aineita, vaikkakin suomenkielentunteja sitten vastaavasti karsitaan kaikilta.
Saisimmeko me ilmaista suomenkielen ja kristinuskonopetusta Afganistanissa?

[QUOTE="huhhuh";27064617]Olet sinäkin hommiin päässyt, kun täällä netin keskustelupalstoilla iniset ties mitä järjetöntä roskaa. Mitä jos yrittäisit edes ottaa kantaa asiaan, josta tässä on kyse? Kertoo sinusta aika paljon, kun et pysty antamaan järkevää argumenttia vaan yrität ilkkua jotain tuntemattomasta ihmisestä? Onneksi olkoon, olet todella fiksu![/QUOTE]

Totta kai otan kantaa ihan fiksusti silloin, kun ketjun muutkin kommentit ovat fiksuja.
Jos yhtään vilkaiset muutamia, ne eivät ole ollenkaan fiksuja, päinvastoin, siksi ne ansaitsevat tällaisen vastauksen.

Mikset niihin ota kantaa, vai oletko itse ne kirjoittanut? :)

Itse opiskelen tutkintoa suomenkielisellä linjalla. Meillä on 8 maahanmuuttajaa ryhmässä, joista osa ei ymmärrä edes välttävästi suomea. Oikeastaan kolme näistä on niitä, jotka ottavat opiskelut tosissaan, panostavat kielenopiskeluun ja ovat muutenkin ihan ok, muille koulu tuntuu olevan joku päivähoitopaikka. Tulevat ja menevät miten huvittaa, pakolliset tunnit tai tehtävät ei tunnu näitä koskevan ollenkaan.

Kerran kuulin yhden näistä huonosti suomea osaavista pyytävän oikeita koevastauksia etukäteen. Kun opettaja sanoi, että ei käy, hän oli heti rasisti. Päivääkään eivät ole kuulemma tehneet töitä, aikuisia, vähintään 30-vuotiaita ovat kaikki. Yksi sanoi, ettei jaksa opetella suomenkieltä paremmin, kun ei aio mennä töihin. Heillä on hienot autot, merkkivaatteet ja puhelimet viimeisen päälle, yksi sanoi, että täällä kannattaa tehdä lapsia, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Osa näistä käy myös kotimaassaan kerran-pari vuodessa lomalla. Eipä mulla vuosia töissä käyneellä ole varaa pitää vastaavaa elintasoa.

Apua pitää antaa sitä tarvitseville, mutta liiallisen hyysäyksen voisi lopettaa silti. Samat säännöt sekä tuet kaikille alkuperästä riippumatta ja ne tuetkin minimiin, jos ei työnteko kiinnosta. Rikoksesta tuomitut ulkomaalaiset voisi laittaa maitojunalla takaisin kotimaahansa.

[QUOTE="vieras";27066447]Apua pitää antaa sitä tarvitseville, mutta liiallisen hyysäyksen voisi lopettaa silti. Samat säännöt sekä tuet kaikille alkuperästä riippumatta ja ne tuetkin minimiin, jos ei työnteko kiinnosta. Rikoksesta tuomitut ulkomaalaiset voisi laittaa maitojunalla takaisin kotimaahansa.[/QUOTE]

Samaa mieltä näin suvaitsevaisena ja maahanmuuttajien kanssa päivittäinen tekemisissä olevana. Tämä nykyinen käytäntö aiheuttaa vain hallaa näille suurimmalle osalle maahanmuuttajista jotka kuitenkin ovat hyvin käyttäytyviä, rehellisiä ja ahkeria veronmaksajia.

Samaa mieltä näin suvaitsevaisena ja maahanmuuttajien kanssa päivittäinen tekemisissä olevana. Tämä nykyinen käytäntö aiheuttaa vain hallaa näille suurimmalle osalle maahanmuuttajista jotka kuitenkin ovat hyvin käyttäytyviä, rehellisiä ja ahkeria veronmaksajia.

Allekirjoitan tämän myös. En voi sietää sitä, että esim. kierretään veroja esim. ravintola-alalla, ja sitten jotkut vielä sanovat, että "parempi kuin sentään tekevät jotakin". Tiedän myös, että edellisellä asuinpaikkakunnallani parissa tällaisessa ravintolassa myytiin "tiskin alta" tupakkaa ja viinaa alaikäisille, lisäksi näiden tyyppien on nähty tekevän hämärämpääkin kauppaa mm. erään kaupan parkkipaikalla.

Sellaista en voi sietää. Mutta ei tosiaan kaikkia kannata niputtaa yhteen, emmehän me suomalaisetkaan ole kaikki samanlaisia. Ymmärrän kyllä hyvin sen, että jokin ryhmä alkaa nyppiä ja ärsyttää kokonaisuutena, jos itse on joutunut toistuvasti kaltoin kohdelluksi tällaisen ryhmän edustajan/edustajien toimesta. Silloin on helppo vihata koko ryhmää, vaikka ei se mitään hyödytä.

[QUOTE="vieras";27066576]Muidenkin suvisten pitäisi tajuta tämä.[/QUOTE]

Mulle ei ole vielä selvinnyt, mikä tämä "suvis" on. Kuka on niin suvaitsevainen, että hyväksyy rikokset? Ei tietääkseni kukaan muu kuin rikollinen aines itse. Olepa siis varovainen tällaisten yleistysten kanssa. Kiitos.

Maahanmuuttajia tulee Suomeen ympäri maailmaa ja kaikista sosiaaliluokista. Ilmeisesti nykyään ei edes tehdä eroa pakolaisten ja maahanmuuttajien välillä, virallisestikaan.
(ja tässä kohtaa mulla oli joku äärimmäisen viksu ja vilmaattinen laini, joka katos päästä kuin tuhka tuuleen...)
Ja siis sitähän mä tässä yritän sanoa, että eikö se ole jo tässä vaiheessa suomalaisen maahanmuutonhistoriaa melko passé niputtaa kaikki maahanmuuttajat samaan jengiin?
Mie en tykkää savolaisist, mie en tykkää hämäläisist, mie en tykkää sairaanhoitajist, mie en tykkää vaaleatukkaisist, mie en tykkää sari-nimisist, mie en tykkää karjalaisist..ai hitto, sielthä mie osaks oon...

[QUOTE="vieras";27065778]Hassua on myös kotimaisten medioiden mamumyönteisyys. Kun syntyperäinen suomalainen tekee rikoksen, sitä oikein korostetaan. Kun taas mamu, mitään tuntomerkkejä ei anneta. Mamut tekevät moninkertaisesti rikoksia, raiskauksissa moninkertaisesti. Tosin sehän on vaan rakastelua heille jos nainen ei ole pukeutunut burkhaan eikä miestä ole mukana.

rahmispossu.net - luihuilevan ketkun parajournalistinen uutisportaali[/QUOTE]

Historia on varmaan senkin jo opettanut, miksi ei.

[QUOTE="tiina";27066042]Mä taas en ymmärrä, monkä takia kunnat joutuvat maksamaan kouluissa mamulasten äidinkielenopinnot? Ja uskonnon? Eiköhän olisi oleellisempaa heidänkin oppia täällä suomessa asuessaan suomea, joten en käsitä miksi eivät omakustanteisesti opeta lapsilleen omaa äidinkieltään.
Koululta menee järjettömästi sekä rahaa, että resursseja tähän.
Karsitaan normitunnit minimiin, mutta ainakaan meidän kunta (kaakkois-suomi) ei ole päättänyt vähentää yhtään mamujen "omia" aineita, vaikkakin suomenkielentunteja sitten vastaavasti karsitaan kaikilta.
Saisimmeko me ilmaista suomenkielen ja kristinuskonopetusta Afganistanissa?[/QUOTE]

:D Luultavasti emme saisi. Mutta tuskin me naiset emme saisi opetusta muutenkaan. Paitsi jossain päin Afganistania. On olemassa syitä miksi ihmiset lähtevät/pakenevat omasta kotimaastaan, enkä usko, että suurin niistä syistä on Suomessa annettava oman kotikielen tai uskonnon opetus.

Se mikä häiritsee mua eniten on se, että suomalaiset esi- äitimme on tehneet ihan järjettömän työn ja käyneet läpi kovan mankelin saadakseen naisille samat oikeudet, kuin miehillä on, ja sitten nä ylisuvatsevaiset hörhöt toivottaa tervetulleeksi kaikki muslimit. Koko islamin usko, on pelkkää naisten sortoa ja silti suomalaiset naiset enemmistönä peesaavat kaikenlaista maahanmuuttoa ja pakolaisten hyysäämistä. Mä en vaan voi tajuta. Kiittämätöntä ja ajattelematonta toimintaa. Kyllä mummot kääntyy haudoissaan.

Mä en diggaa yhtään muslimikulttuureista enkä niiden sortopolitiikasta. Toki poikkeuksia löytyy aina ja varmasti on joitain huomattavasti liberaalimpia muslimeita, mutta totuus on se, että enemmistö on kusipäitä. Mä en käsitä, mikä hemmetin järki on yrittää sulattaa yhteen kahta näin erilaista kulttuuria. Niitä ihmisiä voi auttaa kotimaassaankin tai sitten koittaa sijoittaa heitä johonkin kulttuurisesti samanlaisempaan paikkaan, mutta tässä touhussa ei ole mitään järkeä.

Mielestäni jokaisen ulkomaalaisen on sopeuduttava suomalaiseen kulttuuriin ja suomalaisuuteen. Ei niin, että suomalaisten on sopeuduttava heidän kulttuuriinsa. Ja kyllä, tunnen myös paljon työperäisiä maahanmuuttajia, joilla ei tunnu olevan sopeutumisongelmia lainkaan. Tiedän myös pakolaisia, joilla sopeutumisongelmia tuntuu olevan enemmänkin.

hyvä näkökulma viivalla, pitäisköhän tässä alkaa tosissaan kannattamaan maahanmuuttoa niin alkais miehetkin saamaan hiukkasen sananvaltaa

sietää ajatella

Heheheh... joo mä ymmärtäisinkin sen, että miehet olis pakolaismyönteisimpiä :) Ajatteles, nainen pysyis kiltisti himassa aina, hoitais lapset ja kodin, aina olis sapuska pöydässä ja jos se alkais mullittelemaan vastaan, niin voisit vähän kouluttaa sitä kovalla kädellä, eikä siinä olis mitään väärää :)

Heheheh... joo mä ymmärtäisinkin sen, että miehet olis pakolaismyönteisimpiä :) Ajatteles, nainen pysyis kiltisti himassa aina, hoitais lapset ja kodin, aina olis sapuska pöydässä ja jos se alkais mullittelemaan vastaan, niin voisit vähän kouluttaa sitä kovalla kädellä, eikä siinä olis mitään väärää :)

Vaikka varmaan tämä vitsinä heitetty niin usein ikävästi yleistetään myös niin että ikäänkuin esim. aasialaiset naiset hyväksyivät yhtään huonompaa kohtelua kuin suomalaiset naiset. Tämähän ei ole heitä kohtaan reilua vaan hyvinkin aliarvioivaa käytöstä.

Toki kaikenmaalaisista naisista löytyy erilaisia laidasta laitaan.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama

Toisaalta, eiköhän tää ollut ihan normaalia Suomessa joitakin kymmeniä vuosia sitten...aijai sentäs, noita vanhoja hyviä aikoja...*nostalgian kyyneleet vierivät silmänurkkaan...tahtoo kans hellan ja nyrkin väliin...vai oliko se hellan ja Nyyrikin väliin?*

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
Toisaalta, eiköhän tää ollut ihan normaalia Suomessa joitakin kymmeniä vuosia sitten...aijai sentäs, noita vanhoja hyviä aikoja...*nostalgian kyyneleet vierivät silmänurkkaan...tahtoo kans hellan ja nyrkin väliin...vai oliko se hellan ja Nyyrikin väliin?*

ei siitä toisiaan kovin kauaa ole kun naiset olivat Suomessakin täysin riippuvaisia miehestä

ensin isästään ja sitten aviomiehestään

Oi sitä onnea ja autuutta :) Että ei muuta, kun palataan vanhaan, niin ei tarvi meidän ämmienkään jauhaa näitä juttuja täälä palstalla. Ollaan vaan tyytyväisiä, kun mies käy töissä, tienaa rahaa ruokaan ja määrää vielä tahdin himassakin. Pidetään me koti siistinä ja lapset hiljasina, jottei isäntä vaan häiriinny töistä kotiin tullessaan.

[QUOTE="vieras";27066918]Vaikka varmaan tämä vitsinä heitetty niin usein ikävästi yleistetään myös niin että ikäänkuin esim. aasialaiset naiset hyväksyivät yhtään huonompaa kohtelua kuin suomalaiset naiset. Tämähän ei ole heitä kohtaan reilua vaan hyvinkin aliarvioivaa käytöstä.

Toki kaikenmaalaisista naisista löytyy erilaisia laidasta laitaan.[/QUOTE]

Ei se vitsinä ollut heitetty. Ironialla maustettu totuus. Kyllä mä veikkaan, että me pohjoismaalaiset naiset ollaan aika älyttömän hyvässä asemassa verrattuna muihin maailman maihin. Meillä on oikeasti vapaus valita mitä elämällämme teemme. Me tulemme toimeen ilman miehiä (mikä ei tarkoita sitä, ettemmekö me heitä silti haluaisi elämäämme). Mielestäni tämä itsessään on niin harvinaisen hieno asia, että sitä tulisi jokaisen naisen vaalia henkeen ja vereen.

Totta kai otan kantaa ihan fiksusti silloin, kun ketjun muutkin kommentit ovat fiksuja.
Jos yhtään vilkaiset muutamia, ne eivät ole ollenkaan fiksuja, päinvastoin, siksi ne ansaitsevat tällaisen vastauksen.

Mikset niihin ota kantaa, vai oletko itse ne kirjoittanut? :)

Niin joo, kun toikin tekee niin mäkin teen! Lapsellista.. Mene vaikka katsomaan jos ulkona joku kusee muuntajaan ja matki taas.

Yhteistyössä