Arka kysymys. Oletko ylpeä hedelmällisyydestäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylpeä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylpeä äiti

Vieras
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen. Oletko ylpeä hedelmällisyydestäsi vai onko se tabu että ei saa olla kun toiset eivät saa lasta yrittämälläkään? Minä olen ylpeä, mutten ylpistele sillä. Tiedän myös mitä on olla lapseton vaikkei se johtuisikaan itsestä.

No en ylpeä, erittäin kiitollinen kyllä. Vuosien lapsettomuus pisti katsomaan asioita aika eri kantilta ja opetti paljon omasta itsestä, kyllä sitä sen jälkeen on osannut olla suhteellisen nöyrä asian kanssa ja olemaan vain todella onnellinen siitä etuoikeudesta että on kuitenkin lapsia saanut :heart:

Minua harmittaa, kun tulin helposti raskaaksi 42-vuotiaana (jo toisella kierrolla tärppäsi), mutta kaikki kyselevät olenko raskautunut luomusti. Voisin ollakin ylpeä, mutta en tiedä uskovatko kaikki edes, että tämä raskaus alkoi ihan itsestään:/

Alkuperäinen kirjoittaja pikkis:
Minua harmittaa, kun tulin helposti raskaaksi 42-vuotiaana (jo toisella kierrolla tärppäsi), mutta kaikki kyselevät olenko raskautunut luomusti. Voisin ollakin ylpeä, mutta en tiedä uskovatko kaikki edes, että tämä raskaus alkoi ihan itsestään:/

mpnet tosiaan luulee, että 40+ ei enää onnistu luomuna...

Mitenhän tuon oikein ottaisi.. en ole koskaan ainakaan joutunut lasta YRITTÄMÄÄN vaan lapsi on saanut alkunsa heti. Kyllähän tuosta iloinen on että lapsia on ylipäätään saanut. Kaksi ensimmäistä toivottuna suhteessa ja kolmas sitten yllärinä parisuhteen ulkopuolella.

Että mulla on munasoluja - kohdut - muut pelit ja putket. Pallea.
Huhhuhhuu - ei oikein tuolta kannalta onnistu kyllä asian katsominen minulta.

Alkuperäinen kirjoittaja ylpeä äiti:
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen. Oletko ylpeä hedelmällisyydestäsi vai onko se tabu että ei saa olla kun toiset eivät saa lasta yrittämälläkään? Minä olen ylpeä, mutten ylpistele sillä. Tiedän myös mitä on olla lapseton vaikkei se johtuisikaan itsestä.

Tottakai oon.

Miksi olisin tuollaisesta ylpeä? Haetaanko tässä nyt jotain olen-parempi-kuin-tuo-toinen ajattelua jopa raskaaksi tulemisessa, joka loppujen lopuksi on aika vähän omaa ansiota?

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Mitä ylpeilemistä siinä on? :o

Voin olla ylpeä esim. maalaamastani taulusta.
Täytyy sanoa etten edes oikein ymmärrä ap:n ajattelutapaa

Se on se sama ääliö(?) joka haluaa kiusata lapsettomia. :whistle:

En todellakaan! Sehän on ihan sama kuin olisi ylpeä hyvästä näkökyvystä tai keuhkojen toiminnasta eli asioista, jotka ovat silkkaa biologiaa. Lapsistani olen toki ylpeä.

Alkuperäinen kirjoittaja ylpeä äiti:

En ajattele koko asiaa. Miksi pitäisi ollaylpeä asiasta, johon suurin osa naisista kykenee?

Eikös tuolla jossain odotusajan oppaassakin sanottu että ole ylpeä hedelmällisyydestäsi. Kyl mä ainakin olen ylpeä siitä että saan olla nainen ja hedelmällinen. Sehän on ihan normaali juttu josta saa ollakin ylpeä. Taidatte nyt sekoittaa ylpeyden johonkin muuhun. Tässä varmaan tarkoitetaan sellaista tervettä ylpeyttä joka meiltä suomalaisilta taitaa puuttua :) Mistään ei saisi olla ylpeä, ainoastaan jostain suorituksista vai?
Ja kyl mä olen ylpeä äitiydestä ja lapsistani, tottakai. Miksen olisi? Kauniskin voi olla ylpeä ulkonäöstään terveellä tavalla, hyväkroppainen kropastaan. Ei kaikki "ylpeys" ole sitä ylpeily-ylpeilyä :D

Olen ylpeä!

Sain ainokaiseni liki nelikymppisenä, vuosien turhien koeputkihoitojen jälkeen LUOMUNA! YES!

Kyllä tälläisestä hedelmällisyydestä on syystäkin ylpeä! Elämässäni on todistettavasti ollut ainakin yksi kierto jolloin mahous jostain syystä hetkeksi väistyi!

Yhteistyössä