G:Maksoiko vanhempasi ajokortin ja auton sinulle, ku täytit 18?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on?

Vieras
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen, että mitenkäs asia yleisesti on. Maksaako vanhemmat ajokortin ja auton, kun lapsi täyttää 18v?

Minä sain kummatkin. Ehtona tosin oli, että ajokortin tuli olla kuorma-autokortti ja auto oli monta vuotta vanha iso peltihirviö, sillä isäni sanoin: "paljon peltiä ympärillä on paras turvatakuu". Kyllä mua hävetti ajaa sillä, kiittämätön pentu kun olin... ;)

Tuttavapiirissä on lähes poikkeus ollut mikäli vanhemmat eivät korttia maksaneet. Auton ostossa toiset avittivat ja toiset taas eivät.

Ajokortin olisin saanu 18v, kokonaan maksettuna... Mutta kun kävin vuotta myöhemmin niin maksovat vaan puolet :)
Aluksi sain heidän autoa käyttää ajeluisani, sen jälkeen kyllä itse autoni ostanu...

kortin maksua en muista,saatoin lainata veljeltä osan.Isä ei ees tienny et olin autokoulussa vasta sitten kun sain kortin kerroin.Auton maksoivat.

Ajokortin kyllä kustansivat, mutta oma auto piti itse maksaa ja hankkia. Menikin siinä pari vuotta ilman omaa autoo.. Sit ku ite alko tienaa ja oli varaa vakuutukset yms. maksaa ni tuli autonhankinta ajankohtaseks.

no ei todellakaan :laugh: itse maksoin opintolainalla korttini ja ensimmäinen auto ostettiin miehen kanssa vasta viime vuonna. Tosin pk-seudulla sitä ei niin ole omana tarvinutkaan ennen perheellistymistä, nyt siitä on apu :)

Isosisko sai kun asui vielä kotona silloin. Mie olin 2 vuotta asunut omillani, joten eipä äiti maksanut, enkä sitten saanutkaan korttia kun täytin 18. Eipä sitä opiskelijana itsellä ollut varaa sitä kustantaa. Vasta kun olin liki 25 ja vakkarityössä, ni menin autokouluun. Ja silloin äiti sit lupautui maksamaan pienen osan, koska maksoi isosiskoniautokoulun ja tulee maksamaan pikkusiskoni autokoulun myös reilun vuoden kuluttua. Mie jäin välistä :D

Ja autokin oltiin juuri miehen kanssa ostettu miehen ukilta halvalla kun hältä otettiin kortti pois, ni ei hän tehnyt autollakaan mitään :D