Väärin kuultuja laulujen sanoja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lauleskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ala-asteella aina laulettiin sitä jotain "Lensi maahan enkeli" -laulua.

Minä aina ajattelin, että siinä lauletaan "joutui sampi tuulta" ja sitten mietin, että mikä se sampi oikein on...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ala-asteella aina laulettiin sitä jotain "Lensi maahan enkeli" -laulua.

Minä aina ajattelin, että siinä lauletaan "joutui sampi tuulta" ja sitten mietin, että mikä se sampi oikein on...

Niin minäkin. Isona vasta tajusin, et miten se oikein menee..

J Karjalaisen sankareiden kertosäe menee oikeasti näin:

Me ollaan sankareita kaikki, kun oikein <u>silmin</u> katsotaan.

eikä: oikein silmiin katsotaan.

Usein kuulee laulettavan väärin. Eihän kukaan sankariksi muuteu, jos sitä tuijotetaan silmiin, mutta kun katsoja katsoo tietyllä lailla, jokaisessa asuu pieni sankari :)

Antti Tuiskun Sekaisin:
OIkeesti:
aivan niinkuin oisin
mennyt biitistä sekaisin
tänä yönä voisin
loputtomiin tanssii
Mä kuulun pitkään:
..mennyt vintistä sekaisin..

:D Vähän mä kelasinki et ompa hassu laulu.

Sit se CSI:n tunnari, "who are you" vai mikä lie, lauloin aina vaan että "uuuuaauuu, uu-uu, uu-uu" :D Mies kerran ihmetteli ulinaa ja kerto et et laulussa on siinä kohtaa sanatkin..."who are you"..

En muista biisin nimeä, Pekka Ruuska taitaa esittää sen.
Laulun sanat menee jotenkin näin: anna minulle armahduksesi, ole minulle rafaelin enkeli (hei, tuohan se laulun nimikin taisi olla, rafaelin enkeli)
minä kuulin: anna minulle harmaat hiuksesi...

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale:
Antti Tuiskun Sekaisin:
OIkeesti:
aivan niinkuin oisin
mennyt biitistä sekaisin
tänä yönä voisin
loputtomiin tanssii
Mä kuulun pitkään:
..mennyt vintistä sekaisin..

:D Vähän mä kelasinki et ompa hassu laulu.

Sit se CSI:n tunnari, "who are you" vai mikä lie, lauloin aina vaan että "uuuuaauuu, uu-uu, uu-uu" :D Mies kerran ihmetteli ulinaa ja kerto et et laulussa on siinä kohtaa sanatkin..."who are you"..

:laugh: :laugh: :laugh:

Laulun sanat menee jotenkin näin: anna minulle armahduksesi, ole minulle rafaelin enkeli (hei, tuohan se laulun nimikin taisi olla, rafaelin enkeli)

Eeeeiiiih

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:

:laugh: :laugh: :laugh: [/quote]

Mun on kans pakko nauraa :laugh: :laugh: :laugh: Ja lähinnä itselleni, koska mä kans kuulin tuon nuin :ashamed: Sitten jossain vaiheessa sain selville et siinä oikeesti on ne sanatkii :whistle:

Pienenä ihmettelin, et mikä on ystääävääääsäää

Myös lapsena kuvittelin, et Merirosvolaulussa lauletaan, et "näin kalju noita ryöstetään" kun se on "näin kaljuunoita ryöstetään..."

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Myös lapsena kuvittelin, et Merirosvolaulussa lauletaan, et "näin kalju noita ryöstetään" kun se on "näin kaljuunoita ryöstetään..."

eeeeh, siis mä oon varmaan väsy tai jotain ku repeen näille ihan täysillä
:laugh: Ja siis varmaan uppoaa muhun siks, että joka päivä ihan arjessa kuulen/ymmärrän ihan väärin (äidinkieli on englanti). Joku aika sitte poika sano, että heijän täytyy tehä koulussa veenalainen sarjakuva. Enkä siis millään tajunnu, istuin hiljaa ja mietin vaan, että mikä halvatun VEENALAINEN??? Onko se joku maa muka? Venäläinen? :xmas: :whistle: Mutta kun vihdoin kehtasin lapseltani asiaa tiedustella hän totes, että ei mikään veenalainen vaan veen alainen (=veden alainen) :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

eeeeh, siis mä oon varmaan väsy tai jotain ku repeen näille ihan täysillä
:laugh: Ja siis varmaan uppoaa muhun siks, että joka päivä ihan arjessa kuulen/ymmärrän ihan väärin (äidinkieli on englanti). Joku aika sitte poika sano, että heijän täytyy tehä koulussa veenalainen sarjakuva. Enkä siis millään tajunnu, istuin hiljaa ja mietin vaan, että mikä halvatun VEENALAINEN??? Onko se joku maa muka? Venäläinen? :xmas: :whistle: Mutta kun vihdoin kehtasin lapseltani asiaa tiedustella hän totes, että ei mikään veenalainen vaan veen alainen (=veden alainen) :ashamed:

Tä on samaa sarjaa, kun mä luin lehdestä että mikä helvetin
naissi-vuosa?? Siis nää oli eri riveillä nää sanat, ja aikani siinä tahkottuani hoksasin, et se on nais-sivu-osa, mikä oli vaan tavutettu tuolleen, kun rivi loppu kesken... :ashamed:

"Möky möykky tanssii ja ruokapilli soi" Tyttö melkein 4v :D

Itsellä on kans paljon noita mitä oon kuullu väärin ja tajunnu vasta tosi paljon myöhempään et oho, ei ihan olekaan noin. Enpäs vaan nyt muista niitä

fammun laulaman unilaulun ymmärsin väärin ku siinä sanottiin että "lyckan kommer lyckan går.." ja mä käsitin että lukki tulee ja lukki menee ja enhän mä saanu nukuttua sit enää :ashamed:

sit "odota! miksi karhuun juoksit niin varoen"

"se sama maailma se sovi ei, mä sanon viimeisen sanani heissulivei"

mulla se aikanaan oli rapainen enkeli...

meijän äiti on aina inhonnu laulua missä lauletaan silivatiseilaa silivatiseilaa, yksi lensi pois... Syykin selvisi kun mamma yks päivä ihan ääneen mietti että miks se sillivati seilaa... et sillee

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
meijän äiti on aina inhonnu laulua missä lauletaan silivatiseilaa silivatiseilaa, yksi lensi pois... Syykin selvisi kun mamma yks päivä ihan ääneen mietti että miks se sillivati seilaa... et sillee

:laugh: REPS!! :laugh:

Yhteistyössä