hoitsut hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähään tyytyväinenkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähään tyytyväinenkö

Vieras
Tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta että paljonko teidän tuntipalkka on?? kun joku siellä valitti että 13,5e palkka on ihan paska.. minusta se kyllä kuulostaa ihan hyvältä duunarin palkalta.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
mä teen päivätyötä 8h/pv 5pv viikossa ja kk palkka on 2075? et sais tietty olla parempikin vastuuseen + koulutukseen nähden, mut olen tyytyväinen jo tähänkin!!

niin ja olen töissä tk:n vastaanotolla, joten ei vuorolisiä!
Lähinnä ne on ne vuorolisät, joilla sitä palkkaa saa ISOmmaksi..

mutta kuinka paljon teidän sitten omasta mielestänne tarvitsisi tienata? en mitenkään pahalla kysele, sillä vaan kun tuntuu hassulta että kaikki aina valittaa kuinka raskasta työ on palkkaan nähden niin kyllä se on monilla muillakin duunarihommilla samanmoista palkkausta. esim. vuorotyöläinen raskaassa tehdastyössä saa kans jotain 13e pintaan tunnilta. itse kun olin henkisesti ja fyysisesti todella raskaassa työssä tienasin 10e tunti, se tuntui kyllä todella paskalta palkalta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei ap:
mut onko tehdastyöläisellä alla 6.5v koulutus +++koulutukset? + vastuu ihmishengistä?

Joo,tuota mäkin ihmettelin.
Hoitoalaa verrataan tehdastyöläisiin???
No,arvonsa kullakin.
Ite arvostan terveyttä todella,todella paljon niin omaani kuin läheisten.

Mulla on peruspalkka kuukaudessa reilu 2200 euroa + vuorolisät. Nyt viime vuosina palkka on noussu, 5 v sitten peruspalkka oli n. 1700 euroa. Tosin myös työn vastuullisuus on lisääntyny

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
mut onko tehdastyöläisellä alla 6.5v koulutus +++koulutukset? + vastuu ihmishengistä?

No,arvonsa kullakin.

joidenki käsityksen mukaan kaikki jotka tekevät vähänkään fyysistä työtä ovat perus duunareita!
Mä ite hoitsuna olen kyl sitä mieltä et oikeesti fyysistä kuntoa vaativa työ = duunarin työ on esim. maanvijeliän hommat

Alkuperäinen kirjoittaja toinen sh:

No,arvonsa kullakin.

joidenki käsityksen mukaan kaikki jotka tekevät vähänkään fyysistä työtä ovat perus duunareita!
Mä ite hoitsuna olen kyl sitä mieltä et oikeesti fyysistä kuntoa vaativa työ = duunarin työ on esim. maanvijeliän hommat

Mies maanviljelijä ja todella huono kunto.Koneita se käyttää vaan ja apureita!!
Mut ei sh ole duunari.Musta esim makkaratehdaslainen on duunari.Ei koulutusta ja liukuhihnatyötä.se on duunari.
Taikka joku raksamies.

Alkuperäinen kirjoittaja maanviljelijän vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen sh:

No,arvonsa kullakin.

Mies maanviljelijä ja todella huono kunto.Koneita se käyttää vaan ja apureita!!
Mut ei sh ole duunari.Musta esim makkaratehdaslainen on duunari.Ei koulutusta ja liukuhihnatyötä.se on duunari.
Taikka joku raksamies.

Kun taas mun mies on kans maanviljeliä ja nimenomaan JOUTUU käyttään fyysistä kuntoa.. meilku on "vanhanaikainen" parsinavetta, jossa rehu jaetaan käsin ja paskaki työnnetään käsin kouruun.. lypsimet laitetaan käsin no tietty peltohommat tehdään rattorilla, mut se päivän rattorissa istuminenki jo jonkulaista kuntoa vaatii!

nyt mamma lomalla, mutta kun olin töissä peruspalkka n.1800?/kk + lisät - verot ja miusta ei tarpeeks hyvä palkka siihen nähden miten paljon vastuuta hoitajilla on. Olin kotihoidossa töissä jossa työskennellään kentällä yksin ja oot vastuussa niistä mummoista/papoista joita hoidat. Työ ei ole ergonomista, ihmiset asuu ahtaissa kodeissa, joutuu itte menee kymmenelle mutkalle et saat papalle vaippahousut jalkaa pienessä vessassa johon ei ees tää pappa meinaa mahtuu.

mulla kätilönä peruspalkka hieman reilu 2000 euroa kuussa. Vuosiansiot lisineen reilu 30 000 euroa. Lisät tekee kuitenkin melko mukavasti. Vastuuseen ja työn itsenäisyyteen nähden tili on kuitenkin pieni. Ja onhan opiskeluaikakin 4,5 vuotta.

Yhteistyössä