Koiran myrkyttäminen ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja broitsu hoitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

broitsu hoitsu

Vieras
Tuli tää mieleen jutusta jossa joku oli myrkyttänyt koiria.. Niin miks vaikka rottia tms. pieniä eläimiä ihan hyväksytysti saa tappaa rotanmyrkyllä, mutta jos kohteena on vaikka koira niin se on jotenki pahempi asia?

Rotatkin saattaa pitkän ajan kitua ennenkun ne kuolee siihen myrkkyyn.

rotat ei oo meijän perheessä kotieläimiä ja rottahan on tuholainen. Mut en mä myrkyttäs mitään lemmikkirottaakaan. Koira sen sijaan on meille rakas lemmikki ja olisin tois surullinen jos sen noin menettäisin.:( tyhmä kysymys.

Jos jonkun kulkukoiran tai -kissan myrkyttää niin mikäpä siinä. Ei sinänsä ero rotista. Paitsi että kaipa se pieni rotta kuolee nopeammin kuin iso koira siihen myrkkyyn.

onks suomessa hirveesti kulkukoiria?..ei mun mielestä. Kissoja on kyllä mut ei ne oo tuholaisia. Kyllä kissan tai koiran myrkyttäminen on pahempi asia kun rotan. ja puhun nyt noista rotista jotka elelee tuolla jossain kellareissa.

Minä kyllä ihmettelen niitä hulluja, jotka myrkkyjä tuonne laittavat, mitä jos pieni lapsi saa käsiinsä myrkytetyn lihanpalan ja ehtii sen suuhunsa laittaa tms. Ihan sairasta touhua myrkyttää koiria ja kissoja kyllä, mutta tajuavatko nämä myrkyttäjät, että myös pienet lapset voivat saada sitä myrkkyä? Tai ehkä psykopaatit eivät sellaiseen ajatteluun kykene.

Mun mielestä nyt ei tartte mitään myrkyttää ja myrkkyyn kuoleminenhan on kyllä julmaa, erityisesti jos siihen ei kuole nopeasti. Pitäis varmaan joidenkin kissaihmisten alkaa kouluttaa kissojaan rotan ja hiirten saalistajiksi ja alkaa myydä sitä palvelua ;)

Muuten vaunuissa kannattaa pitää metallista suojaa kissojen ja rottien varalta.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja niin no:
Onko rotille ja hiirille mitään järkevää, ei kärsimystä aiheuttavaa lopettamisjuttua?

Ne voi päästää luontoon. Kuolevat sitten vanhuuteen tai muuten vain luonnollisesti :)

Juu, mutta aika monella taitaa olla se ongelma, että ne tulevat aina takaisin...

Tää on tosi omituinen juttu, että tiettyjä eläimiä saa kohdella miten vaan siksi kun ne on villieläimiä ja ihmiset ei pidä niistä. Kauhea haloo nousisi siitä, jos joku lopettaisi lemmikkijyrsijänsä rotanmyrkyllä.
Yhtälailla ne villitkin rotat tuntevat kipua ja tuskaa, kuin kesytkin eläimet.
Vaan vähän sama epäkohtahan eläinsuojelulain suhteen on lemmikkieläinten ja turkiseläinten kohtelussa. Kettu on koiraeläin, sillä on periaatteessa ihan samanlaiset vaistot, vietit ja tarpeet kuin koirallakin.
Silti niitä saa pitää koko elämänsä pienissä verkkopohjaisissa häkeissä. Koiran suhteen tämä ei kyllä onnistuisi, siihen puuttuisi eläinsuojeluvalvoja ja saisi eläintenpitokiellon.

Yhteistyössä