Pph ja koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26428059:
pph saa pitää kotonaan vaikka kyykäärmettä jos haluaa. kukaan ei voi vaatia, että pph:n pitää luopua omasta elämästään työnsä takia. jos ei hoitolapselle ja hänen perheelleen käy, niin sitten voi jättää paikan muille

No sitähän tässä mietinkin, että jätänkö paikan muille vai pidänkö itse, en ollut vaatimassa että hoitajan pitäisi antaa koira pois... :) Mutta onhan se lemmikin pitäminen vähän samanlainen riski kuin vaikka näkyvä tatuointi/lävistys asiakaspalvelussa, toisia se haittaa kovastikin kun taas toisille sillä ei ole mitään merkitystä.

[QUOTE="ap";26428094]No sitähän tässä mietinkin, että jätänkö paikan muille vai pidänkö itse, en ollut vaatimassa että hoitajan pitäisi antaa koira pois... :) Mutta onhan se lemmikin pitäminen vähän samanlainen riski kuin vaikka näkyvä tatuointi/lävistys asiakaspalvelussa, toisia se haittaa kovastikin kun taas toisille sillä ei ole mitään merkitystä.[/QUOTE]

Jaa, meinaakko että se pph jää ilman hoitolapsia? *tyrsk*

Monissa kaupungeissa niistä paikoista tapellaan. En kyllä ainakaan täälläpäin ole tavannut pph:ta joka olisi lopettanut töiden puutteen vuoksi.

[QUOTE="vieras";26428108]Jaa, meinaakko että se pph jää ilman hoitolapsia? *tyrsk*

Monissa kaupungeissa niistä paikoista tapellaan. En kyllä ainakaan täälläpäin ole tavannut pph:ta joka olisi lopettanut töiden puutteen vuoksi.[/QUOTE]

No ei nyt niinkään, mutta ei varmaan sekään ole hoitajalle kovin kivaa, jos lapset käyvät vaan kääntymässä, ja heti aletaan hakea muuta hoitopaikkaa. En sano että näin välttämättä kävisi, mutta lisäähän se riskiä. Mutta tietysti jokainen hoitaja ja jokainen perhe tekee omat päätöksensä.

[QUOTE="ap";26428224]No ei nyt niinkään, mutta ei varmaan sekään ole hoitajalle kovin kivaa, jos lapset käyvät vaan kääntymässä, ja heti aletaan hakea muuta hoitopaikkaa. En sano että näin välttämättä kävisi, mutta lisäähän se riskiä. Mutta tietysti jokainen hoitaja ja jokainen perhe tekee omat päätöksensä.[/QUOTE]

No jaa. Koira on koira, kyllä ne hysteerisimmät jättää koko paikan ottamatta heti alkujaan. Enkä ole kuullut että kukaan perhe olisi tappajakoiran vuoksi vaihtanut lapsen hoitopaikkaa.

Olen huomannut, että melkein kaikki koirat on kilttejä omistajiensa mielestä, jopa sellaiset, jotka murisevat päivät pitkät muille ihmisille ja hyökkäilevät päälle.

Tiedän perhepäivähoitajan, jolla oli koira vuosia hoitolapsien kanssa eikä koira tehnyt mitään. Sitten yksi päivä se puri erittäin pahasti tuttua miestä, koiralla oli kasvain. Itse en koiraihmisenä laittaisi lapsiani hoitoon mihinkään, missä koirat ovat hetkeäkään lasten kanssa. Eri asia, jos tiedän, että koirat ovat eri tiloissa eivätkä pääse lasten kanssa tekemisiin.
Olisi silkkaa typeryyttä luottaa hoitajan sanaan omasta koirastaan, toki hän sanoo, että se koira tulee lasten kanssa tekemisiin, koska hänen elinkeinonsa on riippuvainen siitä, että hän saa hoitolapsia.

[QUOTE="Utelias";26426949]Kuinka koiran ulkoilutus onnistuu perhepäivähoitajalta hoitopäivän aikana?[/QUOTE]

Tyhmä kysymys. Kuinka töissäkäyvät ihmiset ulkoiluttavat koiriaan työpäivän aikana. Vastaus- pääsääntöisesti ei mitenkään, miksi sitten pph niin tekisi.

Lisäksi pph:lla se on helppoa, kun lasten kanssa lähdetään ulos niin koira hihnassa mukaan

Meidän lasten hoitajalla on pieni koira ja olen itse koira-allergikko. Otin silti paikan vastaan ja olen ollut valintaan tyytyväinen. Myös varahoitajalla on koira ja yhdellä toisella pph:lla jonka kanssa ovat tekemisissä, enkä näe sitä minään ongelmana, vaikka itse tälläinen koiravammainen olenkin. Yhdessä perheessä koira on eri tilassa hoitolasten kanssa, muilla samassa tilassa ja ulkoilee lasten kanssa (juu, jää puiston ulkopuolelle!).

Mun mielestä jo se osoittaisi pph olevan epäpätevä ammatissaan ja myös koiranomistajana, jos hän antaisi koiransa olla hoitolasten kanssa samoissa tiloissa.

Ootkohan sä vähän hysteerinen. Kyllä ihmiset on luonnosta ja eläimistä vieraantuneita, kun koirakin on nykyään joku ihmeolio joka ei voi mennä 5 metriä lähemmäs mamin kullannuppuja.

Meidän pph:lla on koira, joka on samoissa tiloissa hoitolasten kanssa, enkä näe siinä mitään epäpätevää. Mielestäni se on vaan luonnollista ja kodinomaista. Jos haluaa laitosmaista hoitoa niin kannattaa hakeutua päiväkotiin.

Yhteistyössä