Koiran pitäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

apsis

Aktiivinen jäsen
20.04.2008
2 799
0
36
Luinpa tuolta yhdeltä osto-ja myyntipalstalta tälläisen erittäin naurettavan myynti ilmoituksen

Sekarotuinen urospoika, alle 2 -vuotias.

Koira ostettiin toisen koiran kaveriksi perheeseen, jossa myös pieni vauva.
Koira on perusluonteeltaan kiltti, hellyyden kipeä, osaa käyttäytyä ulkona, voi jättää huoletta yksin kotiinkin ja pitää lapsista yms.
Rotuina labbista/sakemannia ja collieta.

Yksi ongelma koiran suhteen on. Koiralla on korvissa ilm. tulehdus, joka vaatisi hoitoa.
Koira ei ole tottunut korvien tms. käsittelyyn.

Pienen vauvan vanhempina meillä ei ole aikaa, eikä toisaalta edes kykyä/taitoa määrätietoiseen käsittelyyn totuttamiseen.

Edellinen omistaja ei myönnä koiran korvissa olevan vikaa. Eli kaupan purku ei tule kysymykseen. Tulimme huijatuiksi tässä koiran ostossa.

Maksoimme koirasta itse 220, ja pyytäisimme 100 euroa, sen siksi, että varmistaisimme koiran saavan kodin, jossa sen korva ongelma hoidetaan ja muutenkin koiraan paneudutaan kunnolla.

Muistinhan kertoa että poika on muuten todella ihana ja siitä saa oikealla hoidolla elinikäisen, uskollisen ystävän.

Miks ihmeessä ihmiset ostaa koiria,jos se pitää pistää kiertoon,jonku korvatulehduksen takia???
Vaihtaiskohan joku ton tytönki,ku silki on koko ajan korvissa jotain häikkää, eikä se kyl millään antais niitä korviaan kattoakkaan...
Jotenki tosissaan ärsyttää nyt kaikki tollaset.

mä näin tän saman ilmoituksen ja olin järkyttynyt miten tyhmät ihmiset ottaa eläimiä!! Miksi ei käy eläinlääkäriltä hakemassa lääkettä tulehdukseen? eihän ne kuurit kestä kauan,luulis jokaisen..kiireisenkin..ehtiä lääkitsee koiransa.

Toisaalta hyvä,että tollaset idiootit luopuu eläimistään,jos ei tuon vertaa ymmärrä asioista. Eläinrääkkäystä,sanon mä.

Me otettiin koira lapsettomuushoitojen jossain vaiheessa, kun lääkäri sanoi, ettei pienokaista ole odotettavissa kovin äkkiä (tietysti oli ollut mietinnässä jo aiemmin, eikä otettu tod. vauvan korvikkeeksi) Sitten kun saimmekin tietää että olen raskaana, niin ei tullut kyllä mieleenkään, että hankkiuduttaisi koirasta eroon, vaikka se onkin aika suuri hoitoinen (pitkä turkki jne.) eikä aina kovin hyvätapainen :D Nyt koira ja vauva ovat temmeltäneet jo jonkin aikaa yhdessä ja ovat todella rakkaita toisilleen.
Mielestäni jos koiran tai eläimen ylipäätänsä ottaa, niin siitä sitoudutaan pitämään huolta.
Tuo juttu oli jo käsittämättömintä, mitä olen vähään aikaan kuullut! Ihan kuin eläimet olisivat jtn leluja! :kieh:

Tässä taas näitä älyn jättiläisiä. Jos jotain hyvää haluaa hakea niin järki toimii vielä sen verran että ymmärretään siitä koirasta luopua kun tajutaan ettei olla sitä valmiita hoitamaan ja kertovat sentään rehellisesti koiran sairaudesta, toisinkin olisi voinut olla. Tietysti herää vaan sitten kysymys siitä kuka nyt sitten muka ottaa ja ostaa sen sairaan koiran.

Eihän tässä voi sanoa kun koiraparka. Toivottavasti ei joudu kauaa kärsimään. Jos se on pelkkä korvatulehdus, niin rahaa olisi palanut eläinlääkärikäynnin ja lääkkeen verran ehkä n.50e ja kyseinen ongelma olisi ollut nopeasti poissa päiväjärjestyksestä. Ja tulivat vielä huijatuksi, ohoo, kas kun se koira voi tulla kipeäksi milloin vain ja sen, kuten kaikkien elävien olentojen, hoitokin maksaa rahaa.

tuo huijaus juttuki on loistava=) Mä tiedän ettei korvatulehduskierteisen koiran kanssa oo mtn herkkua,mut en tajua miks ei edes yhtä kuuria yritetä?
Jotenki pistää miettiin,ettei se oo pelkästä tulehduksesta kii. Varmaan jotain ruoka-allergiaa ja myyjä sanonu vasta myöhemmin sen ja sit ei se marketin luppa kelpaakkaan ja tulis sit liian kalliiks nyt...

ja ei oo tottunu käsittelyyn... jos on korvat kauanki vaivannu,ni tuskin haluu antaa niihin koskee,ku kipeet kerta on.

Yhteistyössä