Alkuperäinen kirjoittaja M:
Kyllä mä ymmärrän hyvin ettei nyt ainaka antaa halua, varsinkaan jos vielä lisää lapsia on toiveissa. En mä antais ihan ilmaseks kalleimpia tavaroita vaikkei niille käyttöä enää oliskaan, kyllä vaunuista ja kaukaloista ja tollasista pari kymppiä ainaki haluaisin takas kun niihin monia satoja euroja on ite laittanu. Lainaksi voisin kyllä antaa. Hyvälle tutulle kenestä tietää että kohtelee lainatavaraa niinkuin lainatavaraa kuuluukin käyttää.
Jos joku oikeen kipeästi tarvis ja kattoisin että henkilön henkinen/taloudellinen tilanne on tosiaan heikompi ku omani ni sit voisin harkita ilmaiseksi antamistakin..
Ja Hinni, kuten varmaan lapsesi menettäneenä tiedät, suru on jokaisen henkilökohtainen. Vaikka kuinka olisit kokenut ns. saman niin et sä silti tiedä miltä toisesta tuntuu. Jos sä oot ollu täysissä järjissä lapsesi menettämisen jälkeen niin ei se tarkoita että kaikki on. Mulla on kyseisen tapahtuman jälkeen parin kuukauden jakso ihan sumua, en tosiaan muista juurikaan mitään mitä oon tehny. Mutta tää nyt ei kuulunut alkuperäiseen asiaan ollenkaan.
Mutta kyllä kai se on täysissä järjissä ollut silloin kun se vaunut sai. Tuskin se osasi kuukausia etukäteen ennustaa lapsensa kuoleman. Olisi tosiaan edes kiittää voinut. Siitä kiittämättömyydestä mulle jäi paska fiilis, ei siitä että myi vaunut. Kaipa nekin rahat tarpeeseen tuli, olettaisin näin. Onpahan saanut ehkä vaikka maksettua lapsen hautauskustannuksit tai jotain.
Ja lapsen kuoleman jälkeen olisin ne vaunut voinut ottaa takaisinkin jos olisi niin halunnut. En toki tietenkään pyytänyt. Mutta jos olisi halunnut tavaroista eroon niin nopeampaa kai on palauttaa ne kuin kaupitella jossain.
Mutta joka tapauksessa tän jälkeen en ole antanut/lainannut vauvatavaroita enää kenellekään.