argghh mitä öitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anniida

Vieras
Ennen meidän (huomenna tasan 3kk) tytykkä nukkui niiiiiin hyvin yöt, heräs kerran , max kaks, mutta nyt....aaaaahhhh..... äidiltä männöö hermo...tyttö herää 7!!!!kin kertaa yössä (klo 20:00-06:00), tätä jatkunut jo 2viikkoa herää siis vähimmillään 4krt mutta esim viimeyönäkin 7krt! mä olen aivan silmät ristissä...onko mitään keinoja teillä mielessä millä sais noi yöheräilyt vähemmäks (kolmekertaakin yössä ois jo juhlaa...), syötän just ennen nukahtamista, mutta tissimaidolla (ja vähän korvikkeella) mennään aika pitkälti, päivälläkin syö 1-2h tunnin välein molemmat rinnat ihan rukkasiks (siis syö tisseistä herättyään päiväunilta, saattaa syödä vähän korvikeetta noin 1dl vielä päälle ja sitten kun mennään takas unille 1-2h tunnin päästä niin syö taas tissit tyhjiksi)...mutta paino oli noussut ihan kivasti viime neuvolassa joten ei saatu ""lupaa"" alottaa kiinteitä...mua väsyttäää!!!!

Et sinä tartte mitään neuvolan lupaa siihen kiinteiden alotukseen.
Jos itsestä tuntuu siltä että vauva tarvii enempi masun täytettä ni annat sosetta.
Ei tuo ole todellakaan kivaa...Tiheän imun kausikaan ei kyllä luulisi noin kauaa kestävän.

Jaksamista sulle ja koko perheelle.

juu piut paut vaan niille neuvolan ohjeille! mä oon antanu kahdelle lapselle jo kiinteitä 3 kk iästä lähtien eivätkä ole rikki menneet =)

mut, mut.. meillä alkoi pikkuhiljaa karvan alle 4 kk iässä nuo yöheräilyt. nyt ikää on juuri tullut 6 kk täyteen ja tähän saakka on äiti pomppinut yöllä tunnin - kolmen tunnin välein ylös. ymmärrän täysin, että väsyttää - niin muakin...
meillä oli kyse siitä, että nukahti pullolle ja kun uni muuttui kevyemmäksi - havahtui siihen ettei pullo ollutkaan enää suussa. ja sitten sitä piti tietysti vaatia takaisin...

6 kk kun tulee täyteen vauva pärjää hienosti hieman pidemmän jakson ilman ruokaa. ja niinpä meillä aloitettiin tassuhoito (unikoulun ""lempeämpi"" vaihtoehto). jo toisesta yöstä huomasi vaikutukset!

mikä oli pointti... ala vain ihmeessä antaa sosetta tai maissi-/perunaporkkanavelliä vaaville, jos saisit stopin jo heti alkuvaiheessa noille yöheräilyille!!

ja typerintä tässä on se että neuvolan toinen terkkari oikein suosittelee että alotetaan kiinteet kolmen kuukauden jälkeen jotta äiti sais nukkua! ja toinen sitte kieltää...ja tottakai mä sain tän kieltävän.