Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Huomenia

Nyt vaikuttaa vähän siltä että taitaa olla ovis tulossa viikonlopun aikana ainakin limasuutta on reippaasti =). Eilen aloitin jo tikuttelun, mutta haamua näytti vielä. Todennäköisesti ovisplussa tulee lauantaina tai sunnuntaina.

Moikka moi :wave:
Täällähän ovista pukkaa yhdelle sun toiselle =)
Rouva b kuten jo muutkin sanoi ni ette oo liian myöhää liikkeel vaan ihan oikeesee aikaa,tosiaan aika myöhään toi ovis kaikista lääkkeistä huolimatta mutta eihä sillä oo välii jos sen kruunaa plussa :p
rosetta nyt eikun vaan hempeilee ja hyädyntää ovis ;)
moore ite tilasin just mammaksi.fi ovistestejä,en oo muiden mallisii käyttänä,oon tykänny noista mammksi testeistä vaikka eivät ookkaa kaikkein halvimpii :/
muisku turha podet huonoo omaatuntoo,se on mukavaa vaan jos viihdyt töissä eikä tartte miettii et vttu ku joutuu duunii lähtee..

Täällä ei mitään erikoista..menkat edelleen päällä :kieh: ärsyttävää..perustin muute tonne lapsettomuus puolelle pinon jossa on kokeilussa toi vehnänalkioöljy,eli jos joku on kokeilunhaluinen ja haluu syyö tata öljyy ni tulkaa tonne pinoon mukaa..tai vaikka van kurkkii et plussataanko siel vai ei :D eilen kävin pitkästä aikaa ratsastaa..oli oikee ihanaa..rentoutu..
nalleperhe miulle gyne sano et tuhruttelun ei pitäs estää kiinnittymistä,eli elä vielä luovu toivosta :hug: vaikka tiiän ite omalta kohaltani et ku tuhru alkaa ni tietää jo miten sen kierron laita on :/
lumi tissioireethan on aina hyvästä jos ne on yhtää raskauteen viittaavia :D

Tulin vierailulle tuolta toisesta porukasta tännekin, jonne voisin myös kuulua. Yritystä on ollut nyt reilut kaksi vuotta. Viime keväänä tärppäsi, mutta km iski viikolla 12.
Mutta Moorelle minun piti vastata: Tilasin tuolta mainitsemastasi Kotitestistä ensimmäiset testini tälle kierrolle ja tuntuivat toimivan hyvin. Toimituskin oli heti seuraavana päivänä. Voin siis suositella.

Lumi "tissioireethan" on aika hyvä merkki siitä että saattaapa hyvinkin olla mahollista että plussatuulet on puhaltaneet positiivisesti sun kohalla... Varsinkin jos tuntemukset on ns. "erilaisia" kuin normisti ennen menkkoi... Itellä oli ainakin esikoisesta tissit eri tavalla kipeet ku ennen menkkoi... vaix kait seki on yksilöllistä... Mutta joka tapauksessa peukkuja pidän sulle!

Moore mä tilasin kotitesteiltä nää ovistestit ja ne tuli seuraavana pvänä ja toimivat koskapa näyttivät oviksen samana pvänä kun ultrankin mukaan ovis oli käsillä...

tyty86 mäki oon kuullu ton ettei tuhruttelun pitäs estää kiinnittymistä, mut en tiedä mitä enää oikein uskoa ku jotenkin on menny vähän usko noihin gyneihinkin... Ja niin se on ku tuhruttelu alkaa ni sen kierron osalta tulee tunne et toivo menetetty ja eiku taas valamaan uutta uskoo itteensä...

Iltaa! Täälähän on ihmisillä oviksia ja oireita, tissikipua sun muuta. Tsempit kaikille, mie en nyt jaksa sen paremmin kommentoida... :(
Viime yönä huudettiin taas toista tuntia. Tyty on ollu kipee ja oli niin räkänen ettei henki meinannu kulkee ja viä kun tuttia piti lussuttaa niin senkään vähää saanu hengitettyä ja huus sit sitä tietty koko ajan. Olin jo valmiiks väsyny kun aamuvuoroo nyt ollu töis ja nyt joutu riekkuun imuroimas nenää ja laittaas suppoo jne. Melki jo hermostuinkin yöllä :ashamed: Tai siis se on jännä kun en mie niinku likkaan hermostu vaan alan aina rähjään ukolle, ihan niinku se sen syy ois et likka on kipee. Ja ukko itte riekku ylhäällä ihan yhtä lailla eikä siis vaan kuorsannu sillä aikaa. Oon mie väliin niin tyhmä!! :( Sit aamul oli herätys ennen viittä :eek: ja töis olinki sit ihan silmät ristissä koko päivän. Muutenkin tosi huono olo ollu ja päätä särkeny. Onneks viikonloppu alkaa!
Donna nega ja kohta minuu alkaa ottaan sekin aivoon. Nyt kuitenkin on jo se normi-ovisaika, mut mitäs mie sellasta odotan tapahtuvankaan kun eipä se ennekää oo tapahtunu ku joskus ja jouluna.
Nyt pakko painuu pehkuihin, väsyttää niin!!

Täällä on nyt vallan ihmeellisiä tuntemuksia... Eli kävin kp 13 ultrassa, jossa näkyi silloin 30mm kokoinen follikkeli. Silloin ei kuitenkaan ollut mitään ovistuntemuksia ja tikut ei näyttäneet mitään. Nyt sitten kp 20 iski yllättäen ihan hirvittävä alavatsakipu/polte ja jouduin lähtemään kesken päivää töissä lepäämään. Kipu oli niin kova, että en pystynyt kävelemään. Otin särkylääkettä, jolla kipu sitten helpotti tunnin sisään. Ihanaiset työkaverit kävivät sitten läpi kaikki mahdolliset vaihtoehdot: Oletko raskaana? Onko menkat tulossa? Entä ovulaatioaika? =) Clomit mulla on nyt ekaa kiertoa, mutta mietin että jos follikkeli on ollut jo viikko sitten noin iso, niin ei kai se vasta nyt voi irrota???

Kyllä osaa olla ihmeellistä tämä vauvanteko. Miksei voisi vaan selkeästi näkyä milloin on ovis ja sitten vaan yrittää hyödyntää sitä ja odotella tietyn ajan päästä tulosta. Mulla ei ole mitään hajua milloin ovulaatio on ja on stressaavaa koko ajan olla valmiudessa, että josko se nyt olisi!

Onkos teillä muilla tehty aukiolotutkimusta ennen kuin annetaan clomit? Mulle annettiin ohjeeksi kokeilla ensin muutama kierto clomeja ja sitten jos ei mitään tapahdu, niin tehtäisiin tuo tutkimus. Olen miettinyt myös kilpirauhasen vajaatoimintaa syyksi, koska äidillä ja äidinäidillä se on, mutta jostain luin, että tuo vajaatoiminta näkyis niin, että munasoluja ei kehity ja mulla niitä kuitenkin näyttäis kehittyvän.

Täällä monella näyttää olevan tuhruttelua... Mullakin alkoi kummallinen tuhruttelu just kun aloitettiin vauvaprojekti viime syksynä. Tuhruttelu alkoi joka kuukausi n. viikko menkkojen loppumisen jälkeen ja saattoi kestää viikon. Mainitsin siitä gynelle keväällä, mutta ei sanonut mitään ja yllättäen tuhruttelu loppuikin maaliskuussa.

Niin ja mun kierron pituudeksi tuohon listaan voi laittaa 28-33.

Huomenta!

Muisku Tsemppiä jaksamiseen! On varmasti tosi rankkaa jos joutuu öisin valvomaan :hug: Mulla on vähän sama ongelma eli puran mieheen jos ottaa päähän joku asia tai stressaan jotakin, vaikkei se olis miehen syy millään tavalla :ashamed:

HuldaTilda Jospa se oli tosiaan ovis, mutta vähän rajumpana!

Täällä tissikipu jatkuu, viime yönä heräilinkin siihen kun olin kääntynyt vatsalleen ja tissit niin kipeinä ettei siinä asennossa voinut olla! Voi kun tää nyt merkitsis jotain =) Ei mulla ennen oo tämmöistä ollut.. Mahanippailuja ja ihmeellisiä tuntemuksia on nyt mutta niin on ollut ennekin eli niitä ei minkäänlaisina oireina voi pitää. Kp 21 eli vielä on aikaa piinailla :eek:

Ihanaista Sunnuntai-päivää! Me odotellaan tässä vieraita kylään ja leipookin pitäs vielä jotain ennen sitä, mut kun ei millään jaksais |O Tänään aamulla taas syljin Donnaan ja ei näyttäny mitään, mut sit kun unohdin pyyhkii sen desinfiointiaineella ja menin sitä tekeen reilu puolen tunnin päästä niin vilkasin linssiinkin ja siä reunoilla olin näkevinäni kyllä sellaisia ovista ennakoivia kuvia. Eli ei kunnon kasvustoo viä, mut muutamia sellasia "kiteitä". Oiskohan se merkki jostain, vai olikohan vaan ku unohdin sen siihen pöydälle niin jotenkin kuivunu sit sylki silleen... :/ en tiä, tarvii huomenna kattoo uudestaan.
Hulda Tilda Sepä se oiskin ku tietäs selvästi millon se ovis olis...sittenhän tää homma ois helppoo ku heinän teko :D
Siul muuten onkin ollu aikas folli siä ultrassa :eek: Ja silti tikut näyttäneet mitään. Ei kyl uskois et se on noin pitkään viä sen jälkeen siä ollu ennenku irronnu sillon ku sul niitä kipuja oli. Eihän se vaan mikään kysta-rakkula ois siä ultrassa ollu??? :| Mie nyt tungen jokaiselle näit kysta-juttuja näköjään :D vaik itekään niistä niin tiä, mut ainakin mulla se ultrassa näytti vähään samalta ku folleja kattellessa ja se kans kyl sattuu mahassa aikas paljon.
Niin ja mul aukiolotutkimus tehtiin ekalla lapsettomuuskllinikan käynnillä ja samalla sain clomi-reseptin.
Lumi- Pidetään sormet ja varpaat pystyssä et tissikipu ois nyt oikee oire! Jänniä piinailupäiviä! :)

Heips,

Eli nyt ollaan Väestöliiton käynnin jälkeen taas viisaampia.
On mennyt aikaa vähän sulatellessa, niin en ole tänne kirjoitellut muutamaan pvään.

Miehen simppatesti oli ok, ainakin simoja oli yli kolminkertaisesti suositusarvoihin nähyden.
Tosin siellä oli enemmän epämuodostuneita ja huonosti liikkuvia kuin yleensä, mikä johtuu varmaankin toivottavasti siitä, että pidättäytymisaika oli pidempi kuin olisi sallittu.
Kuitenkin, pesun jälkeen jäljelle jäi kauneuspisteiltään ja liikkuvuudeltaan täydellistä sakkia, joten päädyttiin sitten pesemään ja inseminoimaan vaikkei tuossa siemennesteen laadussa suurempaa häikkää ollutkaan.

Mulla oli Clomit ohentaneet limiksen ihan minimiin, oli 3.5mm. Niin ohut, että kuukautiset pitkittyvät vielä 2-3 viikkoa (koska ei ole mitään mitä vuotaa ulos).
Clomit siis tekivät suorastaan hallaa, ja kuukautisten alettua siirrytäänkin pistoksiin (Puregon tai Gonal-F). Ne paksuntavat sit tuota limistäkin.
Kystakin oli (3.3mm) joka saattoi olla myös folli, tiedä häntä.

Eli nyt ootellaan sit menkkoja, siitä lähdetään pistelemään ja siitä sitten inseminaatioon.
Tosi toimiin vaan heti!

ja anteeksi taas tämä oma napa. Taidanpas tästä hipsiä tonne lapsettomuuspuolelle pikkuhiljaa tästä ketjusta. :wave:

-B

Huomenta

Eilen bongattu selkeä ovisplussa =). Lauantaista alkaen ollaan laitettu simoja matkaan päivittäin ja ainakin tänään laitetaan vielä matkalaiset Likkeelle. Ekan kerran kerroin oviksesta miehelle, eikä se siitä paineita ottanut vaikka niin luulin. Menkkojen pitäs alkaa kahen viikon päästä tiistaina tai keskiviikkona. Lääkäriaika ois kahen viikon päästä maanantaina.

:eek: Täällä muttuivat kuviot justiinsa.
Eli lääkäri oli väärässä kun sanoi että kuukautiset alkaa 3 viikon päästä.
Alkoivat nimittäin NYT, tänään. Tässä sit sotkeentui Rooman matka sikäli, että ennen lentokentälle matkaamista pitää vielä ultraan tyrkkäytyä ja ottaa pistoshormonit matkalle mukaan. Voi Jee! Eli parin viikon päästä ois toivottavasti ovis ja inseminaatio. :xmas:

Rosetta: Hyvin ootte osanne hoitaneet. Hienoa, että joku bongaa oviksensa kunnolla!

-B

Rouva B: Oho! Minkä pituinen kierto sulla nyt oli? :eek: Toivottavasti ehdit ultraan ennen matkaa ja pistokset sujuu reissussa hyvin! :hug:

Enpä ole minäkään ehtinyt täällä palstalla paljoa pyöriä. Viime viikko oli niin hektinen, että kävin kotona lähinnä nukkumassa. Plussaa on ollut se, etten ole juurikaan näitä asioita ehtinyt kelaamaan.

Kävin juuri gynellä ja oli kyllä taas erikoisia uutisia. Nimittäin, gynen mukaan mulla on ollut ovulaatio viikonloppuna!! :eek: Kaikki merkit limakalvolla ja oikeassa munasarjassa viittasivat siihen. Toisaalta, vasemmassa munasarjassa möllötti kaksi 16 mm:n follikkelia vieri vieressä, tai oikeastaan aivan kuin sisäkkäin! :eek: :eek: Eli periaatteessa ovis voisi olla vasta tuloillaankin. Niin tai näin, olo on aika pöllämystynyt. Mä olin henkisesti jo valmistautunut aloittamaan terot tänään, koska viime viikolla tilanne ei mitenkään positiiviselta vaikuttanut.

Onneksi viikonloppuna ehdittiin miehen kanssa viettää laatuaikaa, joten yritystäkin oli, vaikkakin tiedostamatonta. :D Taidetaan vielä pari kertaa varmistella, jos se ovis jostain kumman syystä olisikin vasta tuloillaan. Mutta, minäpä taidan piinailla sitten parin viikon päästä! Enpä olisi kyllä ikinä uskonut, että pääsisin vielä luomuna piinailemaan!

Rosettalle myös onnittelut oviksen bongaamisesta! :flower:

HuldaTilda: Mulle tehtiin aukkari vasta viime viikolla ja sitä ennen ehdin keväällä syömään kaksi kiertoa clomeja ilman vastetta. Kannattaa pyytää ne kilpparikokeet varmuuden vuoksi. Mulla sama tilanne kuin sulla, eli äidillä ja äidinäidillä molemmilla vajaatoiminta, mutta onneksi mulla oli kaikki arvot ihan hyvät.

RouvaB: Hyvä juttu tosiaan että saa kaksi viivaa edes johonkin testiin =) ja onhan se sitten ainakin teoriassa mahdollista tulla raskaaksi. Pikkuisen lyhempi kiertokin tulee kuin normaalisti 34-35 päivää. Mulla ei ole muuten ollut yhtään samanpituista kiertoa ja nyt yk12 menossa kierrot vaihdelleet välillä kp26-48 painottuen lähelle 40. Lääkäriaikakin on sitten sopivasti uuden kierron aluksi =).

).( Aivan poikki töistä!! |O Tääl ei mitään. En mie saanut mitään oviskuvioo enää tänää donnaan eli se siitä sit vissiin. Jatkan nyt vaan odottelua et alkaako menkat ees jotenkin "säädyllisen" aikaan vai millon lienevät seuraavan kerran olla tuloillaan??!!! En mie tästä kierrosta nyt mitään muuta odotakaan... Jotenkin masentaa, vaik ei mitään syytä pitäs nyt viä olla, mut kai se on tämä alkava syksy. Mul on joka vuosi syysmasis!! Kirjottelen sit paremmal ajalla ja fiiliksellä enemmän!

Huomenta..nyt en kerkee paljoo kirjottelee..paljon haluisin ihmisille kommentoida mut kiire on jo töihi..en oo kerenny koneel olee ollenkaa..täällä on 7päivän duuniputki meneillään joten oon aika naatti, v.lopuksi vielä äidin luo koko porukalla ( kissat ja koirat mukaan ). En kerkee listaakaa päivittää,joten jos joku viittis hoitaa sen? Tänne ei mitään erikoista..öljyy oon litkiny ja ovista odotellessa ensviikol..ovistestejä tuli eile postissa..pupuilut on jo alotettu.. ;)
rouva B sen verta pikaseen kommaan siulle et elä poistu tääktä vaikka hoidot alkaakii..miusta ainakii on mukavaa kun oot täällä pinossa ollu :hug: ja hienoo et vihdoin hoidot rupee käynnistyy..

Palaillaan ensviiko viimistää ku enemmä aikaa..toivon mukaa..nyt kohti duunia..

Enpä ole näköjään käynyt kertomassa laskettua aikaa. LA on siis 27.3. Pahoinvointi on ollut alusta asti kovaa ja loppua ei näy.. Nyt on viikkoja kai 10+5, että luulis alkavan kohta vähän helpottavan.

Kaikille paljon tsemppiä! :heart:

Täällä tissikivut jatkuu! Tänään kävin muun asian takia lääkärillä ja kysäisin samalla näistä kipeistä rinnoista.. Ja lääkäri heti alkoi kyselemään olenko raskaana. Ei oikein keksinyt muuta syytä miksi rinnat olisi näin arat (tai sanoi että voi johtua hormonijutuista, mutta epäili vahvasti raskautta) Ja nyt mä oon niiiin innoissani että ei mitään järkee :D Vaikka siis VARSIN HYVIN tiedän että ei se lääkäri tiedä olenko raskaana vai en, joten tämä intoilu on ihan turhaa, mutta jalat ei vaan suostu millään palautumaan maan pinnalle..

Ja kun tämä on eka kerta, kun on jotain oikeita oireita =) Osallahan taitaa olla oireita joka kuukausi vaikkei raskaana olekaan; on varmasti tosi rankkaa! (minäkin varmaan tulen täältä yläilmoista rytisten alas) Nyt oikeastaan vasta ymmärrän sen piinaviikon kunnolla ;) Sunnuntaihin asti pitäisi odottaa!

Moii!! Mulle voipi päivittää listaan kp 21/30 ja yk 10! Olen vähän hiljais eloa vietellyt! Ovista en pongannut tästä kierrosta ollenkaan... mutta nyt tänään tullut muutaman kerrran pissalla käydessä paperiin sellaista vaalenapunaista valkovuodon seassa... myöhäinen ovis vaiko kiinnittymisvuoto?! kukapa sen tietäis?! ja alaselkää jomottaa... taitaapi täti pyyhkäistä etuajassa....

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna

Velvet Kiss......63/43............11/07........esikoinen.......luomuilee(pco)
suikku.............61/29-32.......yk 13........esikoinen.......clomit+terot
juttis...............54/30-38.......yk 3..........esikoinen.......terot
Jennyli.............46/30............yk................?....................?
Aurora72........38/30-39........yk5...........1.yhteinen......ei vielä mtn
Piglet..............27/27-29........yk 9..........esikoinen........terot
titonia.............26/??.............09/07.......esikoinen........clomit +terot
moore.............25/30............yk1...........kolmas............terot+clomit
Hulda Tilda......25/?..............yk13.........kolmas............clomit
pilvilinna..........23/28-?........yk 11........esikoinen.........clomit+luget
Lumi-...............23/27...........yk 8..........esikoinen.........terot+metut
Pantalaimon....22/??...........09/07.......esikoinen.........met.+terot
Tanjusha82.....21/30............yk 10..........kolmas..........clomit+t erot
Rosetta...........21/37...........yk 12........esikoinen.........ei vielä mtn.
Milliäinen.........12/35.............yk ?..........esikoinen.......aridimex
tyty86.............8/30-35.........yk7..........esikoinen..........ei vielä mtn.
Hemuli1981.....7/28-42........yk 4..............?................clomit+terot(ei vielä käytössä )
Rouva B..........2/?................yk5(tjot3v)..esikoinen.....ter.+clom.
mama-84........1/28.............yk 23.........toinen............ei vielä mtn
nalleperhe.....1/26-30.........yk7...........toinen..............terot

Imettävä kuumeilija:
Muisku78...........18/?............yk1.........toinen.......ei vielä mitn.
Taustalla
Tähtisäde

MIA = Missing In Action
Julietta.............85/37...........yk 2.........esikoinen.....ei vielä mtn
Milo.................71/34...........yk 6........esikoinen.....clomit

Haamuilijat:

Plussanneet:

Nimi.................LA...........................yk..........monesko tulossa
Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs
Nooraska........??/1.2009...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?...........toinen
Lappitar..........10/1......................yk7...........toinen
Sirpula.............16.1......................yk10........esikoinen
pilviini............??/??.......................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...........yk11.......esikoinen
kaa................19.3.2009................08/07.....esikoinen
Linna..............27.3.2009.................?..........esikoinen
Hani-...............1.4.2009................yk 9.........toinen
JJ-t..................10.4.2009.............07/07......esikoinen
Pikkumyy.........?..............................?...........ensimmäinen yhteinen
Solina83..........20.4.2008.............yk 15.......kolmas
Laala...............24.4.2009.............yk 2........esikoineN
Emili................?............................yk9...............?

tyty Kiitti kun jaksat kuitenkin laittaa tota listaa :flower: Siul sitä kiirettä pukkaa!!

Rouva B Olipas hyviä uutisia sulla!! :) Eli nyt sit pistelet matkalla ja sieltä sitten inssiin! Noilla eväillä kyl on pakko tärpätä!! Se ois sit vähän niinku Rooman tuliainen...tavallaan...jos pikkunen sais siitä sit alkunsa. Mut eikös oo kiva lähtee reissuun kun on asiat nyt menny eteenpäin ja sit inssiin heti pääsette!!!?

Lumi-Siulle edelleen peukuttelen! Toivotaan et lekuri ois nyt oikeessa!!!

HUomenta..vihdoin koneella..nytkin suht pikaseen =) Joo eli tosiaa jos joku muu kerkee päivitellä ni se ois mukavaa..itelläni nyt työt vie kaiken ajan..oikeen ärsyttää..
nalleperhe tiedän ton tunteen,kuten täällä muutkin, et miten se aina masentaa ku ne menkat sieltä alkaa.. :hug: sillon kaikki haaveet romahtaa ja pitää alottaa koko kierto alusta!
rouva bteillä kun on tuo matkakii ees ni aikahan menee ku siivil ku sinne inssii pääset..sit alkaa kunnon piina..ja se on vaan positiivista että hommat etenee..voimia sinne piikityksee ( tosin hoitsuna siulle se tuskin on ongelma..heh )
Lumi tuohan on mukavaa kun lekurikii antaa toiveita..toivotaan vaan parasta et ne tissit ei turhan päite olis kippeet :D
muisku joudutteko taas yrittää vuoden toista lasta enneku ne alottaa hoidot,vaikka esikko tulikii hoitojen avulla?

Joo eli täällä vaan duunia pukkaa..oon ollu ihan naatti jo monena päivänä..ja eiku työtahti kiristyy.. :eek: onneks v.loppu vapaana..mietin just et jos ens kierros jättäs koko ovis testailun poijes..en tiiä..ku tuskin tässäkää kuussa tärppää..tosin tähä on jo ruennu tottumaa,et tärppii ei tuu..ni ei se enää tunnu nii pahalta ku ne menkat alkaa..

Huomenta!

Tyty Joillekin se on hyvä jättää ne ovistestit pois, voi sitä tulla raskaaksi ilman niitäkin =) Ja kyllähän moni stressaa sitten vähemmän.

Täällä alko sitten tuhruttelu tänään :( Ja nyt on kuitenkin vasta kp 24 menossa!! Tänä aamuna rinnatkaan ei ole enää kipeet.. :| No ei sillä että sitä kipua kaipaisin, mutta voi p**ka kuitenkin! En kyllä tajua, jos jo nyt menkat alkaa! (yleensä mulla tuhruttelua vaan yhtenä päivänä ennenku menkat alkaa) Äsh, nyt on kyllä mieli maassa..

Yhteistyössä