Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Paljon onnea haavemammalle haamusta, kyllä se siitä vielä vahvistuu!! :flower: :hug:

).(: Sitten omaa napaa tännekin... olen täällä viimeisen tunnin vain itkeä tihruuttanut, sillä wc:ssä käydessä pyyhkiessä tuli paperiin ihan vähän kirkasta veren näköistä. Sama toistui kun parin tunnin päästä taas kävin pissalla. Pönttöön/pikkareihin ei ole tullut yhtikäs mitään. Voi Luoja, toivon niin maailman eniten että vauvalla on massussa kaikki hyvin, ja tämä olisi harmitonta! Ensi tiistaina on se varhaisultra, mitä teen jos vuoto yltyy?

Oon todella peloissani, ja mieskin on töissä... :'( :'(

Koko ajan vain silittelen massua... :heart:

-Sirpula ja Pikkuinen rv 7+0 :heart: -
 
Nyt Sirpula voimia sulle! Toi ei tarkota vielä yhtään mitään! Hyvin usein jonkin asteista vuotoa tulee ihan alkuraskaudessa. Niin kävi mullekin. Joku viikko plussauksesta alko aamulla verinen vuoto. Sitä tuli ihan silleen selvästi pyyhkiessä ja vähän housuunkin jäi tuhruja. Itkin koko matkan aamulla töihin enkä uskaltanut käydä vessassa ennenku ruokiksella, mut siihen se vuoto kuitenkin loppu. Oli se kauhee tunne, mut siinä vaiheessa ei voi kuitenkaan ite tehdä asialle mitään. Pää pystyyn sielä! :hug: Mä uskon että tuo sunkin tuhru on ihan harmitonta. Mitään huolta ei oo jos vuoto ei ylly ainakin yhtä kovaks kuin kuukautisissa (eikä sekään aina ees tarkoita keskenmenoo) Koitahan jaksaa!!!
 
Sirpulalle iso :hug: Mikäs siellä on nyt tilanne?
Tuo voi tosiaan olla täysin harmitonta, tai sitten enteillä sitä pahinta. Jos vuotoa ei ole enempää eikä ole kipuja niin sitten on hyvät mahdollisuudet että kaikki on hyvin.
Voisithan sä tietty soittaa päivystykseen ja vähän liioitella... että on kipuja. Niin saattaisit päästä ultraan. Toki ne saattaa myös todeta että keskenmeno, ei voi mitään.

Mutta toivotaan parasta. Minullekkin kävi noin kun kuopusta aloin odottamaan. Joskus rv 5 aloin vuotamaan verta. Joka kuitenkin loppui. Niitä verenvuotoja oli rv 15 asti. Ultrassa selvisi että olin odottanut kaksosia. Joista toinen sitten menehtyi heti alkuunsa ja vuosi pois. Nyt tuo toinen leikkii tuolla olkkarissa jotain karhua.
Mutta minä tiedän miltä sinusta nyt tuntuu. Miten pelottavaa se on.

:hug: toivotaan kovasti että kaikki olisi pienelläsi hyvin. Onko sinulla nyt se hetki kun menkat tulisivat ( jos et olisi raskaana ) sehän on täysin normaalia että silloin saattaa vähän vuotaa. Tai oletteko pupuilleet? Raskaana on limakalvot kuivat ja helposti tulee pieniä nirhaumia.

:hug: :hug: :hug:
 
Kiitos Tähtisäde ja Muisku78 vastauksista! Kävin kyllä yksityisellä puolella lääkärissä, mutta täytyy varmaan odotella muutama kuukausi vielä ja sitten mennä eri lääkärille ja vaatia, että se alkaisi tehdä asian eteen jotakin. Mun mielestä ei ole mitään järkeä odottaa kokonaista vuotta, kun tietää, että kaikki ei ole kunnossa. Epäilin itselläni aluksi myös PCO:ta, mutta lääkärin mielestä siitä ei ole mun kohdalla ole kyse. Jos siihen lääkäriin nyt
on luottamista...

Voimia kaikille yrittämiseen ja onnea raskautuneille!
 
Juttis no niinku kirjotinkin niin lääkäreissäkin on suuria eroja. Niinhän se eka lekuri mullekin sano et ei PCO:ta ja oikeesti nauro mulle :kieh: ja sit toka lekuri näki heti et PCO on!! Ehkä tosiaan hyvä ootella viä kuukausi pari ja koittaa sit uudestaan toista lääkäriä. Oliko muuten ihan alan lekuri? Gyne tms.?
Tyttö nostatti itelleen melkosen kuumeen eilen ja yö olikin sit yhtä kitinää. Äsken mittasin taas ja kuumetta oli edelleen yli 40 astetta!! Mitenkähän ens yö menee. Mä oon ihan rätti poikki valvomisesta ja oikeesti meinaa hermo mennä tohon kitinään, vaik eihän tuo raukka sille mitään voi että on paha olo. Tyhmä minä! :( Tänään kyllä tuli mieleen et jaksaiskohan sitä putkeen toista vauvaa??
 
mökiltä kotiuduttu.. kävin ostaa kesäkukkia.. nyt pitäs istuttaa, siinäpä vasta hommaa.. rahaa palo ja parvekkeesta tulee viidakko :D en minä tykkää kukista :saint: väsyttää vaan pirusti kun herättiin yöllä 4 jälkeen kun elukka rupes pitää meteliä ja tekee niin paljon kiusaa kun vaan voi.. välillä oli hiljaa ja sai torkkua mut sit taas aloitti.. ihanaa saada kesää parvekkeelle kun jaksais ruveta..
 
:hug: On ollu PITKÄ tauko kirjottelussa. Ekat Clomit syöty, menossa kr 20pv, eikä MINLÄÄNLAISIA OVISOIREITA!!?? En usko hetkeekään, et olisin ovuloinu! Lääkäri sano Clomit määrätessään, et oviksen aikaan TUUN sit oleen KIPEÄ! Onko muille käyny näin?! Nyt olis sit 3.6 seurantaultra ja mietin, mitä järkeä sinne on mennä! Oon ymmärtäny, et se olis kallista?! Voisko joku kertoa vähä moninumeroisissa luvuissa liikutaan??
Ajattelin saaha huomenna lääkärin kiinni ja keskustella, olisko syytä ilman verikoetta nostaa annos 2 tabl. Miten mulla VOI OLLA TÄMMÖNEN TUURI noitten lääkkeitten kans!?!? :headwall: Oikeesti MIKÄÄN EI AUTA tai toimi!!!

Voi voi..olis ees äkkiä huominen! :/
 
Minuakin kiinnostaa Sirpulan tilanne??
Noihin kukkajuttuihin tosiaan palaa rahaa!! Meijän piti tosin laittaa pihaa muutenkin kun se on osin vielä ollut "rakennustyömaata". Nurmikkoo nyt lähinnä kylvettiin mut sit pienelle alalle istutin vähän kasvejakin ( ruusua, tuijia, kivikkokasveja ja kesäkukkia) ja kyllä oli meinaa melkonen lasku siä taimikaupassa. Huh! No, seuraavat istutukset teen kyllä vasta ens keväänä.
milo mä nyt en tiä missä oot lekurilla käynyt, mut siis yksityisellä ultra vois maksaa jotain 50-60 egee korvauksen jälkeen...ehkä. Niin monessa ultrassa kun mäkin ravasin sillon aikoinaan niin en kyllä muista yhtään et mitä ne tarkkaan makso. Ja jos siis tarkotit verikoetta niin se tuskin maksaa montaa kymppiä kun ethän sä siinä lekurilla käy. Sori nyt, jos oon noitten summien kans ihan väärässä, mut luulisin et ainakin oikeissa numeroluvuissa pyörin :D Joku tietoisempi tarkentakoon!!
Meillä likan kuume senkun jatkuu. Supolla saa vähäks aikaa laskeen, mut muuten on yli 39 koko ajan. Kaks yötä nyt huudettu. Toivottavasti pian lakkaa :(
 
Onpas kova kuume!! :eek: Jaksamista! Yksityisen kautta on labrat määrätty. Jaa, et ne ei oliskaan kalliit!?..
Ihmetyttää kyllä nuo Clomit..ei tullu mitään oireita missään vaiheessa. No ekna tabun jälkeen oli jonku tunnin vähä ällö olo ja pti nieleskellä, pala kurkussa. Mut ei muuta! Ja eikös se niin oo, et oviksen pitää tulla ennen kr 22.pvää?! On ärsyttävää, ku ei mikään auta!!! :kieh:
 
Muisku ja Solina: Kiitos kanuis teille mukana elämisestä, aivan meinasi itku tulla (herkillä kun ollaan...) kun viimeisimmät viestinne luin. Mulle on ollut näistä palstoista niin verraton tuki koko kuumeilu- ja nyt tämän alkuodotusajan, etten tiedä mihin ihmeeseen kaikki nämä tänne purkamani asiat olisin kertonut jos en tänne. Kiitos teille ja kaikille muillekin! :hug:

).(: Luojan kiitos, täällä on kuitenkin tilanne rauhoittunut ja verestä ei ole ollut tietoakaan sitten perjantai-illan, jolloin siis tuli kahteen otteeseen pyyhkiessä hieman veristä jälkeä paperiin. Muutoinkin ollut aivan normaali olo, nälkä koko ajan. Joten josko todellakin tällä säikähdyksellä pääsimme, toivottavasti. Ihana, tiistaina on se ultra, toivottavasti sieltä tulisi myös hyviä uutisia! :heart:

Jotenkin en itse usko, että ko. vuoto olisi ollut seurausta pe-aamun pupuilusta, sillä yli melkein kellonympärys meni aikaa pupuilusta vuotoon. Mutta kuka tietää.

-Sirpula ja Pikkuinen rv 7+2 :heart: -
 
Juttis, minä olen aina ymmärtänyt niin. Että jos kaikki on hyvin, kuukautiset säännölliset eikä ole mitään syytä epäillä että olisi ongelmia niin sitten on se vuosi rajana. Mutta jos on jotain selviä ongelmia, niin sitten pääsee toki aiemminkin.

Muisku78 paranemisi teidän lapselle. Onko flunssaa vai? Tai jos ei ole flunssaa niin voisi olla vauvarokkoa. Sehän yleensä nostaa 3-4 päiväksi kovan kuumeen, sitten laskee ja tulee näpyt.

Suikku, niin otitteko te koiranpennun just? Vai muistanko ihan väärin. Kyllä se siitä rauhoittuu....

Milo, ei se ultra onneksi montaa kymppiä maksa. Oletko tehnyt ovistestejä? Toivotaan että se ovis sieltä löytyisi tai että pääsisitte nostamaan annostusta. Minulla ainakin annostuksen nosto auttoi hyvin.

Sirpula :hug: ihanaa ettei sitä verta ole tullut enempää. Minä ymmärsin silloin kun minulla oli poikaa odottaessa niitä vuotoja, että sitä verta voi tosiaan tulla vasta seuraavana päivänikin. Kaippa sillä kestää tulla ulos....
Mutta onnea ultraan, tulehan sitten kertomaan kuulumiset. Ja onneksi kaikki vaikuttaa nyt olevan hyvin. :hug:


Omaa napaa vähän. lugeja nyt kolmas päivä takana. Toistaiseksi tiputtelu vuoto on pysynyt poissa. Yleensähän alkaa kp 13 ja nyt on jo kp 17. Kp 20 kuitenkin jännäilen sillä se on toinen tiputtelun alkamiseräpäivä minulle. Saas nähdä miten tässä käy.
 
No hieno juttu Sirpula. Nyt vaan rauhallisin mielin odottelet sit ultraa.
Solina83 tiäks mä just äsken ulkona kukkia kastellessa puhuin naapurin kans ja se sano kans et oisko vauvarokkoo. Mä luulin et ne näpyt tulis heti, mut jos siis vasta kuumeen jälkeen... Nyt on jo kolmas päivä korkeeta kuumetta. Tartteekin alkaa seuraileen sillä silmällä et jos ilmenee näppyjä pian. Mitäs muuten sit jos se on vauvarokkoo?? Onks siihen jotain lääkettä vai kannattaako ees soitella neuvolaan?
milo Piti viä sanoo et kui se lekuri sellasta sano et oisit sit oviksen aikaan kipee?? Ei mulle ainakaan sellasta sanottu sillon clomien kans enkä mä todellakaan mistään huomannu et ovis ois ollu, vaik ainaki ekas kierros oli kun ultrallakin seurattiin. Eli täysin oireetonta mulla. Ja tosta ovisajankohdasta ni voihan se vaihdella ja riippuu siitäkin millon clomit on otettu (kun niitäkin voi ottaa vähän eri päivinä) mut musta toi kp22 kyllä jo kuulostas siltä että ovis on jo siihen mennes ollu on ollakseen. Kyllä ne labrat musta kannattaa kuitenk ottaa.
 
Muisku78 Juu, vauvarokossa ne näpyt tulee kuumeen jälkeen. ( mulla 2 lasta niin kokemusta on ) Eli jos ei ole flunssaa tms. niin sitä minä epäilen heti pienillä lapsilla. Just korkea, n. 40 asteen kuume 3-4 päivää. Sitten se laskee yhtä äkisti kuin on tullutkin. Ja vasta sen jälkeen tulee näpyt. Sellaista pientä punoittavaa.
Ei sitä välttämättä tartte neuvolaan soitella. Ne ovat yleensä ihan harmittomia näppyjä, eivät kutia tms. ja vauvarokkohan on tosi yleinen ja se on lähes kaikilla lapsilla. Meillä ainakin lapset ovat näppylävaiheessa jo olleet aivan normaaleja ja leikkineet eivätkä ole enää yhtään kipeitä siinä vaiheessa.

Jos se sitä on niin on ihan harmiton rokko kyllä. Paranemisia pienellesi. Toivottavasti kuume hellittää pian.
 
Iltaa! Saankos liittyä tänne? Olen jo hiukan lueskellut juttujanne... Elikkäs juuh... olin ite perjantaina lääkärillä ja määrättin terolut ja clomhexal!(teroluit aloitan vasta ens pe) ja vähän tausta tietoa elikkäs kolmas olisi haaveena ja yk 8!
 
Tanjusha82 Tervetuloa, uudet ovat aina tervetulleita joukkoomme. Vaikka vanhoistakin yritetään eroon päästä ;) (tuonne plussanneisiin tässä yritetään porukkaa ajaa)

Onnea lääkkeiden kanssa. Toivottavasti tuottavat toivotun tuloksen.


Plääh, vielä viikko odottelua ennenkuin selviää miten on käynyt. Jotai positiivista, ainakin tuhru on pysynyt poissa, toistaiseksi.

Onneksi on tälleviikolle ohjelmaa niin ei pääse liikaa miettimmään näitä vauvakuume asioita.




Sirpula. tulehan sitten kertomaan ultra kuulumiset. Ja nautihan raskaudestasi.
 
Hellurei kaikille.
Viikonloppu ollut aikaa sulatella että "toden totta tätähän sitä yritettiin ja nyt yritys tuotti tulosta" Tein vielä lauantaina testin heti aamulla ja samanlailla se näytti.

Synttäripileetkin sujui mukavasti vichyn ja alkoholittoman oluen voimin. Sain ainoastaan pari kommenttia "onks toi alkoholitonta olutta?" johon totesin "Joo" ja keskustelu jäi siihen. Isäntä ja emäntä saivat ainoastaan tietää oikean syyn. Muutoin en lähde näin alkuvaiheessa kylillä kuuluttamaan, tai varmasti sattuu jotakin.

Sirpula Monillehan tulee ns. menkatki kait vaikka ollaan jo raskaana. Eräs kaverini, jolla erittäin vaikea raskaus takana, vuoti vessanpöntöllä tunnin verran ja oli tietysti aivan varma keskenmenosta, mutta kun meni lekuriin olivat sielläkin aivan äimänä, koska siellä se oli sitkeästi yhä. Nyt lapsukainen on jo maailmassa :)

Mun ultra on sitten about heinäkuun alussa. Soitin neuvolaan ja kysyin vielä että eihän esim clomit voi mitenkään sitä tulosta vääristää, sanoivat ettei ( ..ja olisihan se tosi hullua jos niin olisi, mutta mun oli kysyttävä ). Olen siis nyt raskausviikolla 5 ja jos kaiki menee nappiin on laskettu aika 4.2.2009.

Periaatteessa tämä raskaus alkoi 3. clomikierrosta, mutta oikeastaan vasta ensimmäisestä kun oltiin löydetty oikea lääkitys, eli 3x pvä. Ja vastausta verikokeesta en ole saanut vieläkään ;) Kaikkiaan yritettiin liki vuosi, alkuun pari kk ei mitään( ei edes kuukautisia), sitten syksyllä 07 terot ja 08 alkuvuonna clomit. Todettu PCO-tyyppiset munasarjat myöskin.
Mä olen tosi tyytyväinen mua hoitaneisiin lääkäreihin. Aloitin yksityisellä, josta lähete Päijät-hämeen keskussairaalaan. Ikää on tosiaan jo sen verran että liekkö siksi nopeaa toimintaa. Päksissä käynti maksoi aina 22e/ kerta ja mm ultrassa taisin käydä ainakin 3 x. Tämä yhteenvetona, josko se antaa jollekkin toivoa ja osviittaa.

Nyt kaikille tuhannesti tsemppiä ja nimenomaan niitä steressittömiä hetkiä.
 

Tohtorilla käyty. Ensin se kyseli kaikkea ja sitten katsottiin ultralla kohtu ja munasarjat. Kohtu oli eteenpäin kallistunut ja limakalvon paksuus 8mm eli ihan juuri niin kuin pitääkin oviksen jälkeen olla. Munasarjat oli ihan ok myös, oikealta puolelta munis irronut silloin kun oviksen tikutin ja keltarauhanen näkyi siellä. Lääkärin diagnoosi, myöhästynyt ovulaatio ei vaikuta raskautumis mahdollisuuksiin, pitäisi onnistua ihan hyvin. En saanut teroja koska ne lääkärin mukaan sotkisi vaan mun oman kierron ja niiden aikana raskaaksi tuleminen vois hankaloitua koska ovis ei ehtisi tapahtua ennen terojen aloitusta. Eli jatketaan samaan malliin ja tikutellaan ovista. Uuuden ajan sain 22.7, perun sen jos raskaudun ennen sitä, tuolloin ilmeisesti aloitetaan lapsettomuus tutkimukset. Eli yksi kierto kerkiää olla vielä tämän lisäksi. Ihan positiivinen mieli jäi näillä jatketaan projektia =).
 
No olipas kiva lekurikäynti sulla Rosetta. Toi aina valaa uskoo. Ehkäpä sun ei tartte tosiaan noilla "eväillä" enää mennä sinne heinäkuun ultraan ;)
Kiitti Solina83 vielä tosta infosta. Aamulla oli likalla kuumetta 39.7 et kova edelleen, mut oli kyl paljon pirteempi ku eilen.
Ja Tanjusha82 tervetuloa minunkin puolesta! Saanko udella että ovatko aiemmat raskaudet olleet luomuja vai hoidolla aikaansaatuja? Mua kun kiinnostaa erityisesti se miten raskautumisen onnistuminen vaihtelee eri kerroilla...kun nyt itekin toisesta haaveilen ekan inssilapsen jälkeen.
 

Yhteistyössä