Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Huomenia tännekin! Viime yö oli meillä taas yhtä hulinaa. Nyt tyty jo aamupäikkäreillä niin mä pääsen vähän koneelle lueskeleen juttuja. Kävin pari edellistä sivua läpi ja huomasin miten sitä onkin unohtanu kaikki nää jutut. En muista mitään lääkkeitten nimiä tms. ja oon ihan pihalla kun puhuttiin esim. limakalvon paksuuksista tai munisten koosta jne. Kaipa ne tästä äkkiä taas muistuu mieleen, on niitä niin jossain vaiheessa meinaa vatvottu.
Linna millos sä aiot testata? Eikös sulla ala oleen se aika!?
 
Mulla on huomenna se lääkäri aika, saa nähdä mitä se sanoo. Toivottavasti saan jotain apuja näihin pitkiin kiertoihin. Ovis näyttäisi tapahtuvan, mutta ei ole mukavaa odotella sitä niin hirmuisen pitkään :/ .
 
Tähtisäde
Moikka,

Hankalaa pysyä taustalla... :x

Velvet Kiss: Voi vitsi mua harmittaa sun puolesta! Meillä on ollut niin samanlaiset taustat, ja kun itsekin olen kaikki-mulle-tänne-heti -ihminen, niin ymmärrän hyvin tuskasi! Toivottelen kuitenkin aurinkoista kesää. Ja niinhän sitä sanotaan, että kun ei yritä, niin voi napata, joten jospa teille napsahtaisi kesällä vahinkonapsaus rakkaudentäyteisessä kuumassa kesässä! :D

Rosetta: Tsemppiä huomiseen!

Omia ajatuksia: Minä haluaisin tietää onko teistä monella ollut yritysaikana tai ennen sitä TOSI KOVAA stressiä (johtuen ihan jostain muusta kuin tästä projektista, tai vaikka tästäkin)? Tarkoitan ihan pitkittynyttä pahaa stressiä. Oletteko ajatelleet, että se voisi oikeasti olla yksi suuri syy lapsettomuusongelmiinne? Mulla on ollut jo muutaman vuoden järkyttävä stressi (vaativat opinnot täyspäiväisen yrittäjyyden ohessa, huolia töissä jne.) Ja nyt kun pillerit lopetin niin eipä tullut menkkoja (monirakkulaiset munasarjat,ei ovista) ja lekurin mielestä syy oli siis siellä hypotalamuksessa, johon myös stressi vaikuttaa. Olen asiaa miettinyt ja koko ajan enemmän on sellainen fiilis, että koko ongelma voisi olla tuossa pitkittyneessä stressissä. Olen suorittajatyyppi ja tiedän, että moni muu olisi jo vetänyt burn outit tilanteessani. Kaverit aina ihmettelevät, että kuinka jaksan kun elämä on koko ajan yhtä aikataulua ja harteilla on myös isot taloudelliset riskit työn puolesta. Olen itsekin miettinyt, että tämä ei ole ihmisen elämää ja nyt sitten tuli tämä ongelma eteen... pistää miettimään... Valmistuin juuri ja nyt olenkin viimeisen kuukauden koittanut elää nauttien ja stressaamatta. Kaiken liikunnan (jota olen aina harrastanut paljon, mutta aikataulujen ehdoilla - tyyliin juoksulenkki on nopein ja tehokkain) olen nyt tietoisesti muuttanut nautiskeluliikunnaksi jne. Olen kaikin puolin koittanut olla itseni paras ystävä. Aloin vaan miettimään olisiko muilla vastaavanlaista taustaa ja onko teille tullut mieleen, että se voisi vaikuttaa lapsettomuuteenne? Onhan ihminen moniulotteinen orgaani eikä asiat ole useinkaan paljosta kiinni.
 
Muisku78: Tänään tai viimeistään ylihuomenna pitäisi menkkojen alkaa, jos en ole raskaana ja ovis tällä kertaa tapahtui. Eli jos perjantaina vaikka testais..

Tähtisäde: Mun yhdellä kaverilla oli ilmeisesti kovan stressin takia kuukautiset pois puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen. Lomalla sitten kuukautiset alkoivat ja siitä puolen vuoden päästä alkoi raskaus. :) Hän on nyt onnellisesti raskaana!
 
Tähtisäde Kyllä sä oot ihan oikeilla jäljillä! Stressi, varsinkin pitkittynyt sellainen tekee hallaa koko keholle ja vaikuttaa tutkitusti myös raskautumiseen. Itellä oli selvä syy siihen et en heti tullu raskaaks, mut mun kaverilla oli yritystä melki 3 vuotta: hän on myös yrittäjä ja on tehnyt viime vuodet 12 tuntista päivää ihan ruumiillista työtä, lisäks on ollut huolta vanhemmista ja sekin nosti stressiä että hän on jo - ainakin omien sanojensa mukaan - vanha (täytää juuri 35) ja että raskaus pitäis saada pian aluilleen. Tutkimuksissa ei vikoja löytynyt ja kuukautiset ihan kellontarkat. Nyt hän vihdoin teki positiivisen testin kaksi viikkoa sitten kun oli itsekin tässä miettinyt että stressi on ollut valtava.
Mä luulen että toi sunkin elämänmuutokses vaikuttaa hyvin positiivisesti nyt jatkossa tohon lapsihankkeeseen! :)
Linna Ai perjantaina vasta :eek: Nyt mä muistan kuinka kivaa oli aikoinaan näillä palstoilla elää toisten mukana testauksissa kun omaa plussaa ei kuulunut.
 
Nostetaanpas meitä taas vähän ylemmäs...
Mitäs immeisille kuuluu? Täälä nautitaan kauniista kesäpäivästä kun tyttö taas nukkuu. Kohta pitää se vissiin herätellä kun on kerhoon lähtö.
Jokos haavemamma on saanut postia??
Entäs mitä Rosetan lekuri sanoi?

Mein tyttö ei suostunu tänä aamuna sitten millään ottaan rintaa. Huusi vaan vastaan kun yritin väkisin laittaa tissille. Tätä on nyt tapahtunut pari kertaa viikon aikana. En tiä eikö sil vaan oo nälkä vai meinaako se että tissittelyt vois sen puolesta lopetella? :|
No, toisaalta houkuttelis imetyksen lopetus jos sit ne menkat sieltä alkais sit että mäkin pääsisin oikeen KUNNOLLA KUUMEILEEN!!!!! Mut kyl mä nyt viä yritän, on toi tissimaito kuitenkin musta helpompaa ku alkaa pelaan korvikkeen kans. Aika näyttää!
 
Moikka,

hitto vie, ei vieläkään vastausta posteljoonin tuomana. Olin työmatkalla yhden yön ja tietysti odotien että no NYT se on ainakin tullut..mutta EI. Odotellaan.
Mäkin testailen kenties huomenna, koska se on sitten KP 30. Ollaan menossa lauantaina synttärijuhliin, joten sitten tulee varppisti otettua drinkkiä..jollei sitten...
 
Jee, eli siis kaksi testaajaa huomenna!! :D Tuutte sitten tänne HETI kertomaan tuliko plussia!!!
suikku toi odottavan aika tosiaan on pitkä. Mä muistan kuinka hitaasti aika meni sillon inssin jälkeen mullakin. Mut sit kun olin jo asennoitunut et eihän ekalla kerralla viä tärppää inssistä niin en oottanutkaan mitään. Kyllä se plussa sit oli tosi yllätys...iloinen sellainen. Koitat nyt vaan ajatella muuta (joo hei, tosi helppoo ;) ) , se siinä on ainakin hyvä et on selvä päivä millon voi testata et ei oo sellasta arpomista et millon ois oikee ajankohta. Jaksuja siihen asti! :)
Jahas, jokos sitä menis itekin maate kun likka tais just nukahtaa...ainakin lopetti sen mölinän tua pinniksessään. Huomenna kyttäänkin täälä sit koko päivän :D
 
Se mitä eniten tässä pelkäsin tapahtui. En ovuloinnut taaskaan, vaikka lääkitys oli jo kova.. :| Eli en ole raskaana, enkä saanut menkkoja. Tämä tarkoittaa sitä, että meiltä loppui yritys ja multa palstailu. Ensi syksynä sitten kai kovempiin hoitoihin. Mut voi laittaa taustailemaan. Hyvää kesää kaikille!! :heart:
 
Linna: Voi ei :( Kovasti jaksuja :hug:

Mulla siirtyi lääkäri aika tälle päivälle :). Se keskiviikon aika oli jostain syystä puhelinaika, vaikka mulle ei siitä mainittu mitään, eikä lääkärikään tiennyt miksi oli puheliaika varattu :/
 
Heipä hei,

Onpas täällä taas tullut tekstiä. :D
Töissä ollaan joten pikasesti kerron omat kuulumiset.
Eka clomi kierto ja kovasti nippailee vasemmalta puolelta. Myös tosi limasta tuntuu olevan. Saas nähdä kuinka käy. Nyt kp13. Jänskättää.. :kieh: ovistikkuun tuli tänään melkein yhtä vahva viiva..

Voimia LINNA :hug:

Kamalaa tää odottaminen..siis tulosten. :LOL:
 
Linna Voi rähmä! Olipas ikävä juttu! :hug: Eli päättelitkö sä että kun menkat ei oo alkanu ja nyt teit testin joka nega niin ettet ovuloinu? En mä nyt halu elätellä turhia toiveita, mutta voisko olla että ovis ois ollu vähän myöhemmin ja menkat kuitenkin alkaaa vaik viikonloppuna?? No mut voimia sulle jokatapauksessa ja jos aiot taukoo nyt pitää niin käy nyt meitä moikkaamassa täälä. Toivotaan että yrittämättömyys tois sit tulosta kesällä :)
Tänään oli taas aamulla sama ku eilen...tyttö ei huolinu rintaa. Koitin sit vähän tuttelia nokkamukista kun sitä eilen ostin varuiks, mut eipä menny sekään. Eli täälä jatkuu imetys-jahkailut!!
Mites haavemamma ... :whistle:
 
Ei perkele, testi näyttää himmeetä plussaa, voiko tää siis tarkottaa että.... siis nyt tää menee ihan sekaisin. Siis jotenkin en nyt voi uskoa. Onko kuinka yleistä että tulee ns. haamuviivoja jotka ei sitten pidäkään paikkaansa?

Yritin ottaa teille kuvan, mutta sitä ei näköjään pysty liittää tänne...

Huomenna on ne pirun bileetkin.. Ihan sekaisin.


|O
 
Mahtavaa Haavemamma73 Onneksi olkoon! :hug: Eikös ne haamutkin lasketa?! Mulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta näin olen ymmärtänyt. Ihan mieletöntä! On niin mukava elää täällä taustalla teidän kanssa, vaikka oma tilanne on mikä on. Heinäkuussa on sitten ehkä leikkaus, joten I'll be back on July! Mieletöntä, että pääsen mukaan näin nopeasti. Huomaan nyt kuinka tärkeä (kääk, että oikein todistan) tästä palstasta on tullut, ja etenkin tästä pinosta. Meillä pupuillaan nyt kondoomin kanssa, ja huomaan että halut eivät ole enää niin korkeella, koska tuntuu että pupuilulla ei ole mitään oikeeta "aihetta! :LOL:

Kiitos tosi paljon myötätunnosta Rosetta, Linna, Muisku78 ja Tähtisade. Mä olen muuten edelleen tosi samanlainen näköjään sun kanssa Tähtisade. Mun mies väittää koko ajan, että mun työstressi (jota musta mulla ei ole) on suurin syy siihen, ettei pikkuinen ole vielä saanut alkunsa. Joo, olenhan mä aika urakeskeinen, mutta nyt aioin ottaa kaiken irti kesästä ja yrittää turhaan olla stressailematta. :)
 
Siis ihanaa!! :flower: Onnittelut haavemmamma! kuules jos siihen testiin tulee yhtään mitään haamuviivan näköistäkään niin kyllä se tarkoittaa sitä että joku sen siihen testiin tekee eikä se voi olla mikään muu kuin raskaushormoni. Eli kyllä sä olet raskaana!! Ite testasin melko haaleen viivan eka ja samana päivänä vielä toisen samanlaisen. Siitä ne sit vahveni pikkuhiljaa...yhteensä tein vissiin viis testiä muistaakseni. Onhan sulla ja kp 30 (vai mikä se oli :D ) joten kyllä se nyt voikin jo näkyä. Toivotaan että kaikki menee putkeen ja pikkuinen säilyy matkassa alkuvuoteen saakka!!
Velvet Kiss No onpa kiva että pääset pian takasin kuvioihin. Eihän tässä oo sit ku kesäkuu välissä ja juhannukset ja kaikki. Ihan kiva pikku loma lepuuttaa hermoja. Tuut sit entistä tarmokkaampana mukaan taas heinäkuussa ... niin ja tietty käyt täälä kans siinä välilläkin! :)
 
Pitkästä aikaa uskaltauduin palstalla käymään taas.

Kiitos teille kannustuksesta. Tervetuloa uusille. Ja onnea raskautuneille. Sekä++++ jännäilijöille.

Linna: meillä myös pistoshoidot edessä seuraavaksi jos näin ei homma toimi.

Muisku78 minulla oli samanlaisia ongelmia. Poika oli 9kk kun alettiin kolmatta yrittämään. Imetin vielä, menkatkaan ei olleet alkaneet. Heinäkuussa kun poika täytti vuoden alkoivat menkat. Ja samantien oli selvää että vanhat ongelmat jatkuu eikä meille vauvaa ilman apuja tule. Ja lääkkeitähän ei voi syödä kun imettää...
Kyllä sitä monesti mietti ja itki lopettaa imettäminen että saisi mahdollisuuden vauvaan. Mutta puolitoista vuotta yhteensä imetin. Nyt tammikuussa sitten loppui imetys ja siitä asti on voitu tosisaan yrittää lääkkeiden avulla. Joten tiedän hyvin miltä sinusta nyt tuntuu.

Omaa napaa sitten hiukan. Silloin kp 8 aamuna tuli tosiaan verta, ja kirosinkin koko homman alimpaan helvettiin. Mutta sitä ei sitten tullutkaan enempää. Kp 11 illalla tuli pari tippaa. Ovistesti näytti silloin plussaa, ovistesti näytti plussaa myös kp 12. Noin viikon verran olikin selkeitä oviskipuja. Tiistaina myös nännit kipeytyivät ( ihan uusi juttu minulle ) Ja yöllä kivut lakkasivat. Että ainakin toivon muniksen silloin irronneen. Kaikkemme tehtiin asian eteen ;)
Ja tämähän oli siis 2 clomin kierto. Yleensä tuo tiputteluvuoto alkaa kp 13 Nyt kp 15 ja tuon kp 11 jälkeen ei ole verta tullut ( koputtaa puuta ) Nännit edelleen kosketusarat.
Eilen illalla aloitin luget, 100mg aamulla ja 200mg illalla. Nyt ei sitten auta muutakuin odotella ja jännäillään.
Alavatsassa tuntuu jotain nippailuja. Mutta tuskinpa ne mitään tarkoittavat. Eiköhän kaikki kuvitellut raskausoireet saa laittaa noitten lääkkeiden piikkiin.
Testin teen ja/tai tätiä odottelen viikolle 24 Pariviikkoa siis jännäilyä. Kokoajan odottelee kyllä sitä tiputtelua alkavaksi.

Ihana päivä tuolla ulkona. Aurinko paistaa niin nätisti. Plääh, pitää viikonloppuna siivota.



Kokeilen taas päästä pikkuhiljaa mukaan keskusteluihin.
 
Tässä tiedustelen, että kuinka pitkään olette joutuneet odottamaan, että lääkärit ovat ryhtyneet tutkimaan, mistä esim. kuukautishäiriöt voivat johtua? Kun mulle sanottiin, että pitää yrittää ainakin vuosi ennenkuin mitään aletaan tehdä. Terolutit sentään suostui määräämään minulle, kun kuukautiset tulevat epäsäännöllisesti. En ole nimittäin ollenkaan varma, että mitään ovulaatiota minun kohdalla tapahtuu ja siksi tuntuu turhauttavalta yrittää ja toivoa kokonainen vuosi. Tänään olen ollut niin allapäin, kun täti tuli... Aina sitä kuitenkin on niin toiveikas kierron loppupuolella ja sitten pettyy. Sellaista se on..
 
Tähtisäde
Mahtavaa Haavemamma! Onnea! :flower: Lisää plussia tähän ketjuun!
Juttis: Mä menin gynikselle n. 4-5kk päästä siitä kun lopetin pillerit eikä menkkoja alkanut kuulumaan. Se teetti mulle heti verikokeet ja määräsi ekat Terot. Ja sitte parin viikon päästä oli puhelinaika ja kun menkkoja ei Teroillakaan saatu aikaiseksi määräsi mulle puhelimitse reseptin Clomhexaleille. Totesi vaan, etten ovuloi ilman lääkkeitä kun ei menkkojakaan kuulu. Eli mun hoito aloitettiin heti kun menin lääkäriin. Sit seurantaultrassa kun mitään ei ollut tapahtunut niin lekuri määräsi hoidon jatkuvaksi juuri niin kuin olin mielessäni toivonut, eli Terojen tilalle toiset lääkkeet ja Clomiannostus tuplana. Hän ei jahkaile turhia tai pyydä odottamaan vaan tajuaa, ettei meillä ole aikaa venailla ikuisuuksia. Sopii hyvin mun luonteelle. Tämä oli siis YTHS:llä ei kunnallisella. Nyt kun valmistuin ja olen YTHS:n piirissä enää heinäkuun loppuun, kipitän tämän saman lääkärin perässä yksityiselle puolelle. Mulla on ihan maailman paras lääkäri (ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä). Se otti asian heti tosissaan, tajusi sen, että hoidot on aloitettava heti ja parasta on se, että se ei kysele mun fiiliksiä, mutta näen kuinka se analysoi mun tunnealaa. Toivottavasti ei tarvitsisi yksityisellä hoitoja jatkaa (ehkä toiveajattelua), mutta jos pitää niin ainakin uskon, että olen siellä hyvissä käsissä.

Velvet Kiss: Hih, jäit koukkuun! Tule pian takaisin!
 
muisku oliko sulla mitään tuntemuksia että olisit raskaana sen inssin jälkeen? ei pitäs kysellä ettei rupee mitää kuvittelee..

haavemamma paljon paljon onnea :heart: :flower:

Linna voi ei.. mistä tiedät ettet ovuloi? voimia :hug:

VelvetKiss onneks ei pidempi aika tule.. koukussa on varmaa moni muukin tähän pinoon :D

me mennään huomenna mökille.. kivaa päästä maalle :) saa rentoutua.. kunhan elukan saa häkkiin mukaan.. huh.. tänään pitäs pakata ym..
 
Suikku ei mul ollu mitään oireita. Ei niin mitään!! Mä kävin ultrassakin oisko ollu jo viikolla 6 +jotain ku epäilin testin tulosta itekin. Sit kuitenkin heti ultran jälkeen mulla alkoi pahoinvointi ja se olikin sitten ihan hirveetä. Oksensin kaiket päivät- ja sitä kesti 2.5kk. Pahinta se oli koko raskausajassa! Ei synnytyskään ollut mitään siihen verrattuna. Mut tosiaan, ei niistä oireista tai oireettomuudesta kai niin voi viä päätellä mitään varmaa. Koitat nyt vaan jaksaa ootella viä :)
juttis toi riippuu vissiin paljo lekurista. Siis kunnallisella yleensä on se vuosi mikä pitää olla yritysta, mut yksityisellähän sä voit käydä millon haluat kun sähän sen maksat :D Tietty jos on eka syöny pillereitä, ehkä pitkäänkin niinku mä söin 10 vuotta, ni tuskin se oma hormonitoiminta välttämättä viä kuukaudessa palautuu kaikilla. Mä jotenkin ite aavistelin sitä PCO:ta ja kävin lekurissa jotain 3-4 kk pilsujen lopettamisen jälkeen. Se lääkäri kyllä melki nauro mulle päin naamaa et koitahan ny viä ootella muutama kuukausi...eikä se löytäny ultrassa mitään pco:hon viittaavaa. Meni 2kk ja soitin väestöliittoon jossa lekuri totes heti että selvä PCO. Siitä sit alettiin heti tutkia miestäkin ja mä sain clomit. Oikeestaan ite saatiin sit päättää millon halutaan inssiin. Yksityisellä siis ei tarvi niin oottaa, mut onhan se arvokasta touhua, noin niinku rahallisesti.
 

Yhteistyössä