Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Tähtisäde

ON: Eilen ultra. Ei auttanut lisämääräkään Menopuria, joten nyt sitten moksahdin sieltä korkealta jo kovaa. Nyt jään hermolomailemaan ja palaan sitten kun aloitetaan Menopurit tupla-annoksilla. Clomit ovat mun kohdalta historiaa. Niitä ei enää käytetä, koska ne oli yhtä tyhjän kanssa.

Oikein paljon plussapuhureita kaikille!!!

ps. Laittakaa mut taustailijoihin, mutta älkää poistako kokonaan. Tulen varppina takaisin uudella innolla!

Jennyli: Tervetuloa mukaan!!
 
Tähtisade: Ei toiminu mullekaan ja mullakin on nyt mieli maassa. :ashamed:
Odottelen vähän plussaa tosiaan 3kk sisään, mutta tällä menolla sen pitäs ollaihmesikiäminen! :eek: :kieh:

Jennylille Tervetuloa! :flower:

-Rva B
 
Heippa! pääseekö mukaan? Olen kuumeillut tuolla haaveissa esikoinen puolella, mutta ehkä tää taitaa olla mulle se parempi paikka. Sain tänään gyneltä Terolut ja clomifem reseptin( saan maanantaina clomhexalit) tällä hetkellä kierto 30 luokkaa ja ehkä viikon sisällä saa odotella menkkoja. ja sit vaan pillereiden kimppuun :kieh:
Eli meillä tilanne tällänen; sain vahingossa ja yllättäen pco diagnoosin :ashamed: tänään kävin ultrassa vasmman puoleisen kivun vuoksi. vas. munasarja hyvin laajentunut ehkä se aktiivisempi? näin gyne päätteli. molemmissa munasarjoissa paljon folliikkeleita.. Ollaan vasta 3kierrossa ilman ehkäisyä ja nyt jo gyne anto reseptin eli ei mikään hyvä tilanne.. :ashamed:

mutta nyt vaan odotellaan että menkat alkais ja pääsis tabujen avulla koittamaan. toisessa kierrossa ultrataan uudestaan että nähään irtooko munasolu. ei uskaltanu gyne vielä määrätä isompaa annosta, koska kuulemma kaksois raskaus vaara.
 
Jennyli ja Hemuli1981: Tervetuloa minunkin puolesta :flower:

Rouva B Oikeassa taidat olla =) Katsoin vielä netistä ja greippimehun käytöstä todetaan, että ei suositella lääkkeiden ottoa sen kanssa, mutta ainahan voi sitten ottaa eri aikaa sen, jos epäilyttää. Joka tapauksessa en tähän kiertoon sitä mehua ota mukaan, vasta sitten jos alan saamaan säännöllisesti oviksen, niin sitten kannattaa jotta saa limat lisääntymään.

Kp 6 menossa ja kovasti olen toiveikas että nyt tässä kierrossa tulisi se ovis :) On vaan sellainen tunne, vaikken sitä millään osaakaan selittää =)
 
Kuulostaa tyhmältä varmaan mutta kun itse kuumeilin 13 vuotta(tosissaan ehkä n.120 kiertoa) ja mikään ei auttanut, tiedän suunnilleen miltä tuntuu ja annan vinkin joka minut sai plussaamaan: Ibuprofeeni pois, kokonaan, ei vähääkään missään kierron vaiheessa. Se on sikiötoksinen myrkky joka tappaa alkion jo ennen kiinnittymistä. Itse olinkin suurkuluttaja kovien kuukautiskipujen vuoksi, kunnes marraskuun jälkeen en ottanut vaikka taas oli samat tuskat niinä päivinä kun piti vuodon alkaa...ei alkanut ja kovin olin kipeä monta viikkoa, nyt synnytys kohta käsillä. Toimi siis minulla.
 
Moikka! Eipä miun taukoilu montaa päivää kestäny :D Ja kyl mie oon käyny teijän kuulumisia lukemassa. En nyt jaksa sen paremmin ainakaan nyt kommentoida ... no Laalalle ONNEA on pakko sanoo :flower: ...kun tarvii mennä typyä laittaan unille, mutta syy miks jo "palasin" on se että eilen sit ne menkat alko!!! Jipiii!! =) Eli tänään kp2. Vuoto ei kyllä oo mitään valtavaa...oikeestaan sellasta samanlaista mitä melki aina ollu mikä viittaa siihen et ei ovista oo ollu. En nyt sit tiä miten se kysta vaikuttaa jatkossa. Pitäsköhän mun sitä jotenkin seurata mahdolliseen ovis aikaan et jos tulee kipuja?? :/ Eikös kysta yleensä siihen aikoihin oireile??? No joo, mut tarvii palata myöhemmin.
 
Muisku: Onnittelut tädistä. harvoin siitä täällä iloitaan! :LOL:
eccu: Mie oon myös lukenu jostain että kaikki tulehduskipulääkkeet vaikeuttais raskautumista. Hyvä vinkki toi muuten! Itse yritän välttää kaikkea lääkettä. Paitsi VTI-estolääkitys mulla on. Muuten en vois yrittää vauvaa ollenkaan kun virtsis tulee just seksistä. :/ Onnittelut vauvasta ja tsemppiä synnytykseen! Ihanaa! :flower:
Lumi: Sun tunne varmaan pitää paikkansa. Seon se naisen vaisto. ;) Eikun tsemppiä bongaukseen!
Hemulille tervetuloa! :flower:

Minä:
Eli nyt on kp 18, ja ovista en ole bongannut edes Donnalla. Vällyjen välissä puuhailtu kuitenkin joka päivä kp 9 lähtien. Mies jo valitti, että sen elin on kipeänä kun vaimo puuhaa lasta nyt niin tohkeissaan.
Tekee silti kiitettävästi osansa. :LOL:

Tuntemukset ovat tulleet tänään ja eilen. Eli rintoja sattuu välillä hyvin erilaillakun ennen. Samoin kohtu tuntuu "varatulta". Semmoselta, että siellä on jotain (voi siis johtua myös siitä, että clomittelu on luonut useita pikkufolleja jotka sit täyttää tuota alavatsan seutua).
Etomista on heti jos vatsa tyhjenee, ja eilen hylkäsin jopa lempi herkkuni, Ed-energiajuoman. Eli se alkoi vain etomaan. Vein ukkelille juotavaksi. Kahvikaan ei enää maistu ja hajuaisti on suorastaan yliluonnollinen!
Eilen odotin autossa kun mies kävi huoltiksella maksamassa bensat. Kun se tuli takasin autoon, siitä lehahti kahvin tuoksu ("poimi" sen siis huoltsikalta saakka).
Mielialat myös vaihdelleet, lähinnä koen nyt ärsyyntymistä helpommin. En yleensä ikinä ärsyynny.
Harmillista vaan ,että oireet ovat pitkälti yhtä tyhjän kanssa, koska nuo Clomit aiheuttavat hyvin raskausmaisia oireita.
Höh.

-B
 
Jennyli ja Hemuli :wave: Tänne vaan palstaileen! Kyllä sekaan aina mahtuu!
Lumi Toivotaan sulle sitä ovista nyt. Hyvä tosiaan jos itellä sellanen tunne jo valmiiks niin ainakin voi positiivisin mielin ootella sit tulevaa.
Rouva B No sulla ainakin noita tuntemuksia piisaa. Mäpä luulen että tämä nyt sitten on nimenomaan SE kierto. Jos plussaa pian oot odottamassa niin kyllä noilla oireilla jo tässä vaiheessa sen on pakko tulla!! :D Eli jatkakaahan vaan "sulkeisia" niin hyvin menee. Mie pidän viä peukut pystyssä lisäks! :)
Sit kun joku päivittelee tota listaa niin mulle voi tosiaan laittaa sen kp2 tänään. Imetän kyllä siis viä ja apuja ei mitään. Mul ois 2kk päästä se kontrolli siitä kystasta niin jos tokia menkkoja ei oo sillon kuulunu niin mä kysäsen samalla tästä raskautumis-hommasta sit gyneltä et miten toimia kun en aio oottaa sit kovin pitkään jos kierrot on samoi mitä ennenkin.
Mut miepä tästä saunaan lähden kun mies tuolta huutelee et tuuhan jo! Hyvää alkavaa viikkoa tsemppiä kaikille!
 
muiskulle onnittelut menkoista :D ..heh..lainaten Rouva B:tä niin haroin tädin takii tarttee onnitella..siula sit alkokii yllättävän nopeeti ne naistenvaivat..no mut hienoo et pääset kuumeile kunnol =)
Uusiakin on tullu..eli tervetuloa hemuli ja jennyli :wave:
Rouva B on kyllä tosiaan raskausoireet..harmillista kuitenkin jos johtuu vaan niistä clomeista..kaveril on ollu samanlaista..se lisäsk oksenteli :/ toivotaan nyt et apua saisit silti noista lääkkeistä
eccu ite luin just samaisesta aiheesta eilen illal..ja ite joudun paljo syömää särkylääkettä..kovat menkka kivut ja selkä :/ jos ei rupee tärppää pikkuhiljaa ni pitää yrittää joku kierto ilman lääkkeitä..voi vaan olla aika tuskasta :eek:
tähtisäde siulle paljon voimia :hug:

Täällä oltiin v.loppu äitin ja siskon luonna..lauantai meni sukuloidessa ja lepäillessä..tästä olen töihin lähössä..ei oikeen kyllä kiinnostas..oisin voinu jäädä miehen vieree nukkuu :heart: täällä dpo 6 eikä toistaiseksi yhtään mitään kuviteltua tai kuvittelematonta oiretta..
 
Muisku: Ihanasti kannustit, kiitos! Meillä oli äiti kylässä ja se sano että sie oot raskaana! Ja mitäkö tein? Ryntäsin saunasta pyyhe ympärillä jääkaapille ja aloin tunkemaan kitaani KAALIA. :D Teki mieli ja oli hyvää, enkä voinu ymmärtää miks ei muittenki tehny mieli sitä kaalia. Koitin tarjota väkisin, kun oli niin hyvää. :p
Katsellaan ja kuulostellaan. Perhanan Clomit jos mulleiaheuttavat tämmösiä. :kieh:
Toivottavasti muisku siun kysta on häippässy nyt menkkojen myötä ja saisit sit startattua kunnolla yrityksen. Pikkuvesselille leikkikaveri! :heart:

Tyty: Pärjäisitkö yhden kierron Panadolilla? Parasetamoli ei ole tulehduskipulääke, sitä sais ottaa. Niitä pitää vaan ottaa tosi monta, että vaikutus ois sama. :/ Sehän selittäs noi siun kemiallisetkin tuo särkylääkkeen syönti! ?

Mulle ei uutta. Pari lyhyttä aaltoa eilen ja tänään ollu semmosta menkkamaista juilintaa, mutta nyt siis kp 19.
Ja eilen mies pyysi taukopäivän seksistä, mokoma! On kuulema värkki niin hellänä. :ashamed:
Tänään jatketaan, ei armoa! :kieh:
 
Huomenia! Mä vähän eka pienoisella varauksella luin tota eccun kirjotusta, mut ilmeisesti se siis saattaa pitää paikkansa jos te muutkin ootte asiasta lukeneet jostain. Mä en kyl kauheesti kipulääkkeitä muutenkaan syö, mut tarviipa nyt oikeen tarkkailla et tarviiko niitä vähäisiäkään ollenkaan.
Kiitos vaan kaikille menkkaonnitteluista! :D Kyl itelläkin on silleen helpottunu olo et ne kuitenkin nyt alko sit suht ajoissa...no 10kk synnytyksestä nyt...ku sitä stressasin hirveesti et alkavatko ollenkaan. Ja kysta sais tosiaan olla hävinny mokoma :kieh:
B No onpas sulla mieliteot! Kaalia vaan poskeen, onhan se ainakin terveellistä! :LOL: Eipä tuo yks välipäivä noissa sänkyreeneissä haittaa tee, voip olla päin vastoin! Mut nyt sit viä viimeset rutistukset niin eiköhän se viiva testiin sillä pärähdä parin vkon päästä!
 
Jee muisku, KIITOS taas. Sie taidat olla tän pinon ahkerin ja tehokkain tsemppari!
Meinaatkos muisku nyt millä aseilla tätä kiertoa kattoa? Otatteko tekin jonkun siemennysmaratonin, ovistikut tai muuta asetta (vitskuja, mehyuja, jotain) jo käyttöön? :D

-B
 
Heippa!

Olen pahoillani, etten ole tänne ehtinyt, enkä listaakaan ole päivittänyt. :ashamed: Nyt on niin paljon hommia uuden työn kanssa, että päivät menee ihan hujauksessa! Vapaa-aikakin on "hyvin ohjelmoitua", joten netissä roikkuminen on jäänyt aivan minimiin. Seuraavat viikotkin ovat mulla kyllä tosi kiireisiä, että jos joku ihana voisi ystävällisesti päivitellä listaa mun puolesta, niin olisin tosi kiitollinen! :heart:

Onnea Muiskulle tädistä! Harvoin näin päin. :) Toivottavasti se hormonitoiminta sieltä lähtisi käyntiin.

Tähtisäde: :hug:

Rouva B: No, teillä ei ole ainakaan harjoituksen puutteesta kiinni! :D Toivottavasti se ovis sieltä tulisi kuitenkin! b:)d

Jennyli ja Hemuli: Tervetuloa! :wave: Vaikka ei tähänkään pinoon kenenkään toivoisi päätyvän, niin täältä saa kuitenkin hyvää vertaistukea ja kannustusta. =)

ON: Tänään oli gyne ja edelleen samat näkymät eli rakkulaiset munasarjat. Positiivinen puoli oli se, että gyne näki ultrasta vielä edelliskierron keltarauhasen jäänteet, joten mä olen ovuloinut! :D Meillä vaan meni miehen kanssa ajoitus ihan plörinäksi viime kierrossa. No, gyne määräsi nyt kasan verikokeita eli LH:n, FSH:n ja prolaktiinin. Pyysin vielä lisäksi kilpparikokeet varmuuden vuoksi. Ensi viikolla menen uudestaan ja silloin tehdään aukkari!! Kääk! Vähänkö jännittää! Miehen tuloksienkin pitäisi olla siihen mennessä valmiit. Sitten varmaan kirjoitellaan lähetettä lapsettomuuspolille.

Nyt on jotenkin hassu olo. Asiat lähti rullaamaan aika vauhdilla. Toki sinne polille on kolmen kuukauden jonot, mutta silti hyvällä mielellä jään odottelemaan. Lisäksi oon tosi iloinen, että kaikki nää peruskokeet tehtiin/tehdään YTHS:llä. Onpahan nekin sitten valmiina, joten jos ei poliaikaa ennen tärppää, niin päästään siellä heti tositoimiin. :)
 
Pantalaimon Kiva et asiat edistyy. Aina se taakka kevenee kun saa jonkun asian pois mielestä tai parempaan suuntaan. Mie täs just laskeskelin...ilman kalenteria tosin...et jouluun on enää joku 16 vko (??). Niin vähän toisaalta, mut silti siihen aikaan mahtuu vaik mitä...tekin ootte jo varmaan sinne polille päässy sillon, jos on ollu tarvetta. Kyllä se äkkiä aika sit menee kun on jotain tulevaisuudessa tiedossa. Must ainakin se tyhjänpäivänen oottelu et alkaakohan ne menkat tänä vuonna vaiko ens, niin se sellanen on kaikista tylsintä tällasessa asiassa. No tsempit kuitenkin teille ja mie ainaski ymmärrän hyvin et sul on kiirusta etkä noit päivityksiä ehi tekeen. Miun puolesta niitä tarvi niin usein ees tehä, vaik onhan se kiva kattella toisten kp:iä. Mul ei oo hajuukaan miten siä noi päivitykset teet muutenkaan, en mie vaan osais. Kiitos kun oot näinki paljon jaksanu! :flower:
Rouva B No joo kiitti...kylhän mie yritän kannustaa muita. Tiän ite tosta esikon yrityksestä et on kiva jos joku viittii jotain kommentoida tai mitä vaan...ylipäätään lukee omia vuodatuksia. Kyllä sie itekin kiitettävän tiuhaan jaksat tsemppailla! :)

Meilhän juttu siis on niin, et MINÄ oon se joka yrittää, mies kun ei tiedä koko asiasta mitään. No tietäähän hän toki et jos ehkäsyä ei käytä niin siitä saattaa olla seurauksia :LOL: mut mitenkään ei olla puhuttu yrittämisestä. Silti mä tiedän et hän ois enemmän ku onnellinen jos tulisin taas raskaaks. Musta oikeestaan tuntuu et hän varmaan ajattelee et MÄ en oo viä valmis toiseen (kun esikon alkuaika oli mulle tosi raskasta :| ) niin ehkä hän ei oo asiaa ees ottanu puheeks. Yleisellä tasolla kyl ollaan puhuttu et likalle sisarus tarvii tehä ilman muuta. Siispä meil ei nyt just mitään sen kummempia apuja käytetä, mut donnaa alan kyllä käyttään täs sit muutaman päivän päästä taas ja siihen ajottaa ehkä tota "lovelifee". Katotaan nyt miten noi menkat asettuu ja näyttäskö et ovista tapahtuu, mut en kyl montaa kuukautta ala venaileen vaan haen sit kiertoihin apua ja vissiin sit joudutaan turvautuun väestöliiton palveluihin taas. Saap nähä! Joo...tulikohan tää asia ny varmasti kaikille selväks :D niin pitkä sepustus taas omasta navasta.
 
Ai nii tosta donnasta... kun sehän näytti mulle sillon kerran ihan selvää ovista ja siitä sit 19 päivää alko vuoto et ehkä ihan menny kohdilleen, mut siis mietin sitä et oisko se kysta voinu antaa väärän tuloksen donnalla??? Eks ne saata vaikuttaa ovistikkuihinkin, vai muistanko ihan väärin??
 
Muisku: Kiitokset tsemppauksesta! :) Se on kyllä totta, että se menkkojen odottelu on kaikkein ikävintä puuhaa. :kieh: En kyllä noista kystoista tiedä, että vaikuttaako ne ovistikkuihin vai ei. :/

Tosiaan, elämä haittaa nettiriippuvuutta! :D Siinä on myös kääntöpuolensa, eipähän ainakaan ehdi miettiä niin hirveästi näitä asioita.
 
Moi!

Eccu Kiitos vinkistä! Olen minäkin tuon joskus kuullut, mutta unohtanut koko jutun. Joskus sitten tulee niitä särkylääkkeitä napsittua ja vaikka Panadolia meiltäkin löytyy, niin niitä harvemmin (tuntuu ettei auta selkä- ja mahakipuihin ja mulla menee jo parista maha sekasin).

Rouva B Sulla kuulostaa tosi lupaavalta =) Voin kuvitella muiden hölmistyneet ilmeet kun toinen on niin innoissaan jostain kaalista :LOL:

Pantalaimon Varmasti ihana tunne, kun tietää että asiat lähtee etenemään edes jollakin tavalla! Minulla seuraava lääkäriaika ensi kuussa ja kyllä sitä jo odotteleekin, on se aina askel eteenpäin =)

Muisku Tyhmänä muuten kyselen, että mikä on donna?

Omaa napaa sen verran että ovistuntemukset on voimistunut, vaikka en sitä viivaa testiin ole saanutkaan. Ihmettelen, että miksi se testi ei sitä näytä vaikka itsestä niin vahvasti tuntuu, että nyt olisi ovis?? :/ Limojakin on, mikä siis mulle on harvinaista! Eli on pakko merkata jotakin ;) Plus sitten nippailuja ja halun lisääntymistä.. Jostain syystä mielialakin vaihtelee, tänään ollut ihan hirveä ketutus vähän kaikesta, mutta tätä en taida pystyä laittamaan mahdollisen oviksen piikkiin :whistle: Sinällään kyllä ihan sama että saanko sitä viivaa siihen testiin vai en (vaikka olisihan se tietty kiva tietää!), kun joka tapauksessa yritän nyt kaataa tuon miehen mahdollisimman usein lähipäivien aikana :D
 
Laala Superpaljon onnea plussasta! Mieletöntä! :heart: :heart: :heart:

:hug: Tähtisade ja muut ketkä ovat kokeneet kovia!

ON: Viikonloppu takana ja mitään ei näy eikä kuulu. Paitsi kauhean paljon valkkaria ja finnejä! :kieh: Eli kp 49 eikä mitään kuulu eikä näy. Soitin tänään lääkärilleni, joka ihmetteli myös asiaa. Sain siis ovisplussan kp 30 ja joka kerta tätä ennen ovisplussan jälkeen on kuukautiset tulleet säännöllisesti (siis ovulaatiosta), mutta nyt ei kuulu mitään. Ja kyllä olen raskaustestejäkin tehnyt, mutta negaa ne näyttävät...Nyt siis aloitan terot (ensimmäistä kertaa) ja samalla myös clomit 2 tbl/pvä vauhdilla, koska ne toimi minulla ainakin viimeksi. Se hyvä asia on että nyt kierrot eivät ehkä veny enää näin pitkäksi, mutta mitä helkuttia tuo ovisplussa tuli kun kerran kuukautisia ei kuulu. Jos Eccu on oikeassa, niin voi olla että mun kovat kipulääkkeet ja tulehduskipulääkkeet sekä verenohennuspiikit ovat estäneet jo heti alkuunsa koko hedelmöittymisen... :'(

Voimia kaikille ja sovitaan että tämän vuoden puollella ollaan vielä raskaana! :heart: :heart: :heart:
 
Velvet Kiss Onpa hämärää! :eek: Missähän se täti sit oikeen luuraa?? :/ Oisko se ovis sit kuitenkin jääny tulematta vaik plussan ootkin tikkuun saanu?? Enpä tiä. No, toivotaan et vuoto sieltä alkais pian! Millos muuten sä sen r-testin oot tehny??
Lumi- Donna on siis eräänlainen ovistesti, mut se tehään syljestä ja siin katotaan sellasella mikroskoopilla sen syljen koostumusta...tulee eri kuvioita oviksen aikaan ku muuten.
 
Ai niin, kysymys vielä niille jotka ovat saaneet Terolut-reseptin kuukautisten alkamiseksi. Eli jos aloititte syömään Terolut-kuuria heti, jotta kuukautiset saavat alkunsa, niin alkoiko kuukautiset teillä sen 10 päivän kuurin aikana? Ja jos kyllä, niin pitääkö Terolut-syönti lopettaa siihen? Sain siis vielä clomikuurin, mutta niiden syöminen onkin tuttua minulle...Kyselen teiltä, ennen kuin soitan TAAS lääkärilleni ja kysyn neuvoa... :whistle:
 
Mä söin pari kuurii teroja...mul ne ei oikeen toiminu...ja siihen lopetin. Eka kuuris menkat alko päivän pari viimesen tabun jälkeen. Tokassa kuurissa alko ku viä kolme-neljä tabua jäljellä. Söin sen kuurin kyllä loppuun. Eikös menkat pitäis tulla vasta sen 10 päivän jälkeen, mitä on tabuja ottanu...ellen nyt väärin muista.
 
Velvet Kiss: menkat alkaa yleensä vasta vikan Teron jälkeen, ainakin mulla aika tarkkaan kolmantena päivänä vikasta.

Olin tänään ultrassa ja vihdoinkin positiivisia uutisia: yks rakkula kasvanu molemmilla puolilla, toinen 15mm ja toinen 22mm! Eli tod.näk. lähipäivinä ovuloin ensimmäistä kertaa. Miinusta vaan että limakalvon paksuus kuulemma aika ohut, oliko 4mm. Jänskättää jo miten tässä käy...
 
Vautsi titonia! Sullahan onkin mahtava munis kyspynyt. Toi limis on kyllä joo aikas ohu...oliko se 5 vai 6mm se minimi mikä pitäs olla kiinnittymisen onnistumiseks. Mut sul varmaan ovis on sit ehkä huomenna niin on sillä täs nyt viä päivä aikaa vahvistua. Mistäs mä just luin jonkun jutun (siis näiltä sivuilta mut en muista ketjua) et lekuri oli sanonu et ihan liian ohut limis et ei toivoo ja sit tää ihminen oli raskautunut juuri siitä kierrosta. Mut älä nyt sitä limistä liikaa mieti vaan keskität energias petipuuhiin :D Peukut sinne!!
 
Titonia:Hieno juttu =) Sitten vaan peittoja ahkerasti heiluttelemaan....

Täällä on täti häädetty, jännityksellä odotan missä vaihessa kiertoa ovis tulee, kun viime kierto oli niin paljon lyhempi kuin normaalisti. Toivottavasti tulis tästäkin kierrosta yhtä lyhyt =) .
 

Yhteistyössä