Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

tyty, =) Kyl mie voin kuvitella miten hankalaa se on, kun kemiallista pukkaa koko ajan. Ei se mukavaa ole ja ketuttaa varmasti sekä surettaa. Mutta koeta silti olla iloisin mielin, ja ny ainakin voitte vielä nauttia kahdenkeskisistä upeasta ajasta miehesi kanssa :heart: Kyllä se vielä sieltä tulee ja vahvistuu kunnon plussaksi, ja sillon toivomme, et kaik männöö hyvin!! :hug: :hug: Ikkasta (itkeä ) pittää ku ikkasuttaa ja se helpottaa yleensä kummasti. Onnea ja iloa, monen monta sataa kiloa päivääsi :heart:
 
pantalaimon uskon itekkin et kaikel on tarkotus, mutta usko aina horjuu sillon ku tekee kipeetä :ashamed: oon miettiny itekkin et kaikillahan meillä on ongelmii millon minkäkii asian kaa..mut oon ite ainakii kokenu nii paljo vastoinkäymisii etten ois jaksanu rueta taistelee tän vauva asian kaa..mutta kun mitään en oo koskaa saanu helpol ni en nyt sit tätäkää..harmittaa vaan..
 
tyty: Niinhän sitä sanotaan, että vastoinkäymiset kasvattaa, mutta liika on aina liikaa! :hug: Sulla on kuitenkin edessä se gyne, joka toivottavasti ottaa nyt tosissaan nämä kemialliset ja tuhruilut ja pääset hoidossa alkuun! :hug:
 
Kukas täälä olikaan käyttänyt sitä DONNA SYLKITESTIÄ??? :attn:
Mie kävin tossa viikonloppuna apteekissa hakemassa tytylle d-vitskuja ja ihan sattumalta näin siinä hyllyssä yhen Donnan. Pakkohan miun oli se mukaan napata :D Jälkeenpäin oikeen mietin et mikähän järjen riemuvoitto taas kun mulla niitä menkkojakaan oo. Lauantaina koklasin sitä, no ihan selvä "nega" eli ei mitään hormoneja...ihan odotettavissa siis. Mutta mutta, tänään koitin toisen kerran ja musta se oli ihan selvä ovis-kuvio siinä. Eli sellasta kunnon "rihmastoo" :eek: ??? Ei kai se nyt voi pitää paikkaansa??!! Kun mulla muutenkaan ikinä oikeen ovista oo ollu ja tosiaan kun menkatkaan ei oo alkanu synnytyksen jälkeen VIELÄKÄÄN!!
Mietin vaan ku ihan ku oisin lukenu jostain et PCO voi antaa väärän tuloksen eli siis näyttää ovista vaik sellasta ei tosiaan ois. Tietääks joku voisko olla noin? Ja siis kun muistaakseni joku täälä sitä käytti niin onko toiminu hyvin ja ovikset löytyny??? Meen varmaan tästä kyseleen johki muuhun ketjuun tai yritän ettii netistä tietoo. Mie ku oon nyt ihan huuli pyöreenä!!!!
 
muisku se oli rouva B jolla oli toi donna käytös =) ja sono sen iha toimivan..ja nyt eiku vaa pupuilee varuilta..oli testi oikees tai vääräs.. ;) voiha se olla et nyt tulee ovis ja sit pukkaa menkat perää..mutta nyt siis vaan peittojen välii mars mars!!
 
Moikka kaikille. Oli kuulkaas siskot eilen illalla niin hirveet oviskivut ettette usko. Mutta kauratyynyllä helpotti ja peittoja heiluteltiin ahkeraan. Aamulla se taisi irrota kun kivut lakkasivat ja tänään testi oli jo selvä nega. Eli simpat on matkaan laitettu ja enää voi toivoa parasta. Huomissa aamuna aloitan sitten lugetsteronin.

Pitäkäähän peukkuja. Jos ei nyt tärppää niin sitten aloitellaan pistoshoitoja. Ja, uskotteko, että mä keksisin niihin varatuille rahoille paljon muutakin käyttöä. Vaikka äitiysvaatteiden ja vauvanvaatteiden ostoa ;)


JJ-t ONNEA :hug: :hug:


tytylle myös :hug: koeta jaksaa. sure kun siltä tuntuu mutta muista myös ajatella iloisiakin ajatuksia. Ette te kuitenkaan ole vielä kauaa yrittäneet ja nyt olet menossa sinne lääkärille niin varmasti apu löytyy.


Pantalaimon, eiköhän sieltä sullekkin vielä plussa tule, joko ovistestiin, tai sitten siihen toiseen.....

Nimimerkki ei ole mielessä mutta joku kysyi siitä luteenivaiheen pidentämisestä. Ja nimenomaan terolutit tai lugesteronit käyvät siihen.

Muisku78 ei ole donnasta tai pco:sta kokemuksia mutta jostain muistan lukeneeni että pco voi näyttää jatkuvaa ovisplussaa. Mutta en tiedä sitten sen tarkemmin-
Mutta onnea plussasta. Puuhastelkaas nyt ahkeraan. Eihän sitä tiedä jos se onkin nyt se ensimmäinen ovis synnytyksenjälkeen ja sitten 2viikon päästä tulee menkat tai plussa. Pidetään peukkuja.


Huh, olipas tänään päivä. Aamulla puuhasteltiin lasten kanssa ja huomasin tuon 2v pojan suussa jotain outua. Yksi hammas oli katkennut!!!!!!
Onneksi päästiin samantien hammashoitajalle. Ei sille mitään tarvinnut tehdä. Seurataa ja jos ei ala vaivaamaan saa ollakkin. Onneksi on vasta maitohammas......
Mutta tälläistä tämä on välillä noitten lasten kanssa, tai ei kai kaikkien, meidän vauhtiveikkojen vain....
 
Mä unohdin perjantaina kirjoittaa tähän pinoon, että ultrassa näkyi yksi, vain 11mm suuruinen, follikkeli. Seuraamme sitä nyt ja torstaina siis uusi ultra.
Lääkäri antoi mulle ultrakuvan siitä ja sanoi, että jos "tästä kierrosta tulet raskaaksi, niin voit näyttää sitten lapselle joskus tuota kuvaa ja sanoa, että sua onkin seurattu vähän varhaisemmista vaiheista kuin muita lapsia"... :LOL: (johon mä sitten sanoin masuni suuntaan, että "olekin sitten kunnon yksilö". :kieh: )
 
Tähtisäde
:wave: kaikille!

Täällähän on viikonlopun aikana tapahtunut! Toivottavasti JJ-t kaikki menee nyt hyvin! Onnea! Missä vaiheessa sen isyyden voi sitten testata?

Milliäinen: Mikäs tuo tuollainen aridimex- lääke on mitä sä käytät? Ei ole ennen tullut täällä vastaan.

Ja onnea ovisplussasta Solina! Voi kun mäkin joskus saisin edes tuon plussan.

ON: Mulle voi laittaa kp2. Tällä kertaa kierto jäi 25 päivään, mutta eihän tuota kunnon kierroksi voi edes sanoa kun se on täysin lääkkeillä ylläpidetty. Ja itse asiassa edellisiä menkkojahan ei ollenkaan edes ollut. Kyllästyin silloin niitä odottelemaan ja aloitin uuden Femoston-liuskan. Pian kuitenkin alkaa uusi Clomi satsi ja 8.8 sitten ultraan... Se mun lekuri vaan nostaa aina Clomi-annostusta ihan miniminivähän, joten vähän epäilyttää tapahtuuko vieläkään mitään... No tehdään kuten lääkäri määrää. Nyt siis kolmas Clomikierto tulossa ja 2 tabl/pvä. Saa nähdä miten naisen käy...
 
Aridimex on syöpälääke, jota käytetään myös ovulaation induktioon kuten clomeja.Ainakin tuolla lapsettomuuspuolella on kauheasti kehuttu ettei tule mitään sivuvaikutuksia niinkuin clomeista yleensä. Mulla ei ne clomit toiminut.
 
Tuli vaan mieleen et miten teillä on tutkimuksissa edetty? eli mitä tutkimuksii saan mahollisesti odottaa nyt ku meen sinne gynelle 8.8. Kun kilppari ja prolaktiini otettu. Ainakii ultraavat ja saattavat tehä sen aukiolotutkimuksen. Mutta ottakohan ne progesteroni arvot? Onko mahollista et saisin jo jotai lääkettä nyt heti ekal gyne kerral vai meneekö kierto tutkimiseen vaa..?Saako lugeja esim syyä jos testataa tota progesterooni hormonia (jos lugeja vaik saisin )?
 
Solina Hyvä että ovis oli ja tuli hyödynnettyä! =) Mä pidän ainakin sulle peukkuja!
tyty Mä en noista verikokeista tiä kun mulle ei ikinä oo tehty, mut siis ultra ja ssg tehtiin ekal kerral ja sain myös clomit sillon heti. Eli jos kerran jotain vikaa löytyy mihin on lääke niin kyllä sen varmasti heti saa.
Ei kuulkaas mulla mitään ovista oo...kiitos vaan niille, jotka yritti mua kannustaa sen hyödyntämiseen :) Mie rupesin miettiin oireita mitä oli sillon inssi-kierrossa, jossa siis todellakin ovis oli :D niin eipä siin ollu muuta ku ne kananmunalimat ja ne on kyl aina ollu ainoo oire. Ja nyt mulla ei näy liman limaa! Taitaa se tosiaan olla niin et toi Donna olikin vikaostos ja se tosiaan näyttää mitä sattuu meille PCOlaisille. Hemmetti! :( Kyllä mä mielenkiinnosta nyt testaan huomenna ja niin kauan et kuin pitkään se meinaa mulle ovista näyttää.
 
muisku kiitti tiedosta. Eli siis hyvinki voin ens kierros saaha jotai lääkkeellistä apuu.. =) toivon tosiaan..
Tosi kurjaa jos toi donna ei toimikkaa..se on tää naisen keho ja nää ongelmat :kieh: en tajuu miten ennen vanhaa naiset vaan "hupsista"tuli raskaaks..oon kuunnellu vanhojen ihmisten juttuja töissä ja sillo aikoinaa moni on tehny kopa 10 lasta :eek: miten ne on nii helpol raskautunu..ku nykyää saa tekemällä tehä lapsii. Ja ennen oli varma merkki se et oltii raskaan ku menkat ei tullu..nyky naiset tietää et se on ovuloimattomuudesta :LOL: ei ennen vanhaa tikutettu ovista ja pantu tärppipäivinä..latoon vaan akka ja helmat ylös :kieh: :LOL:
 
Heippa siskot!

Muisku: Mulla joo on Donna, ja kyllä se toimii! Sulla siis olisi kyllä ovis, mikäli et ollu menny syömään tai juomaan mitään, koska se muuttaa tulosta. Ja PCO ei vaikuta sylkitestiin. Testaile vielä nyt jälkeenpäin ja katso pieneneekö rihmasto, mikä olisi merkkiä siitä, että ovis ois menossa ohi... Mieoon ollu tyytyväinen, se on suomessa testattu ja hyväksytty, toisin kun monet pissitestit, ja varmempikin kuulema on kun pissaversiot.

Minun napu (kops):

Minä siis ollu kotikulmilla tuolla Tytyn asuttamassa kaupungissa pidennetyn viikonlopun. Eilen sit lomailin Helsingissä, Lintsillä. Pikkusisko tuli meille taas toviksi asustelemaan.

Kropassa tapahtuu outoja.
Terot oon lopettanu melkein viikko sitten (huomenna tulee 7 päivää). Tätiä ei kuulu mitenkään. Muita oireita kyllä on. Nyt ois siis dpo 9 kai (saatto olla ovis aiemminkin) .
Dpo 5 oli kamala kylkikipu. Koko automatkan ja vielä illalla nukkumaan mennessä. Tuntui oikealla puolella, about munasarjan korkeuksilla, mutta kyljemmässä.
Dpo 6 olin laatata Joensuun torille.
Noina aikoina alkoi myös tissejä jomottaa, varsinkin öisin.
Nyt viimeyönä dpo 9, en voinu enää nukkua vatsallani (ja yleensä nukun niin). Niin kipeät tissit oli.
Kaikista kummin oire on, että hormonaaliset selkäkivut (ilmenee 2 viikkoa ennen menkkoja) jäi pois kokonaan tässä kierrossa! Ja kahtena viime kiertona oon joutunu molempina jopa viikon saikun ottamaan selän takia!

Tämmösiä oireita täällä. Voivat tosin ehkä johtua teroistakin?
Tarkotus ois testata ensi viikolla jos ei täti maisemiin ilmaannu. :D

-B
 
Rouva B Mulla myös terolut on lieventäny pms-jomotuksia. Viime kierrossakin pahemmat tuli vasta just ennenku pato aukes.. nyt ruvennu tissit aristuun jo kp16 vaikka yleensä vasta 5 päivää ennen menkkoja, liekö jotain sivuvaikutusta..kai niissä lukikin jotain sellasta?
Mua rupes huolestuttaan toi lääke kun luin jostain pinosta että jos ottaa ennen ovulaatioo, niin se tappaa munasolun?! :eek: Ja mulla kun joskus voi kierto venyä sinne 29 päivään, niinku viimekski (olettaen ettei ollu mikään varhais km..), niin sittenhän ovis ois vasta kenties kp15 jollonka ne jo joutuu alottaan, ja ehkä haitallista? Tai sitte se kierto veny just noista lääkkeistä.. se on kyllä ärsyttävää, muuten on kuitenki luomusti ollu tosi säännölliset, alle 28 monia kuukausia!
 
risukasaa: Höpöä oot lukenu, ei se nyt sitä tapa. Niin monet on raskautunu Terojen aikana, vaikka ovat ottaneet niitä ennen ovista. OOn gallupoinut nääs, tässä pinossa ja muuallakin. ;)
Niin miksikäs sie Teroja otitkaan jos on noin hyvä kierto ilmankin?

-B
 
Rouva B Kiitosta vaan infosta! :flower: En mie kyl ite usko siihen ovikseen enää. Ja eikös sen donnan pitäs näyttää jo tulevaa ovista pari päivää ennen?? Siis kun la oli ihan selvä nega, su en testannu ja ma siis musta ihan selvä plussa. En mä kauheen kauaa ollu syömättä, mut yli sen tunnin kuitenki. Tänä aamuna enne aamu palaa testasin taas niin nagan ku olla voi! :eek: Eilen kyl touhuttiin miehen kans kun mie niin elättelin toiveita siitä oviksesta, mut äh se mitään ollu. Ja mietin sitäkin et ku kuitenkin viä imetän vähän niin ehkä mun hormonit voi olla ihan sekasin ja näyttää sikskin vaik sitä plussaa ellei sit se PCO o syynä...mikä siis ei pitäs olla vai? No, testailen nyt kuitenkin viä niin siinäpä sit näkee et toimiiks se mulla et voiko siihen jatkossakaan luottaa. Muuten kyllä ihan kivan tuntunen testi noihin pissatesteihin verrattuna.
Niin ja B , mulla kun ei noita oireita siis ikinä raskaudessa ollu niin en voi siltä pohjalta sanoo, mut niin paljon oon muitten juttuja lukenu et sun oirees kyllä viittas hyvinkin siihen! :) En usko et teroista noita tulee, tietty yksilöllistä sekin, mut mä tuulettaisin kyllä ennemmin plussan puolesta. Testaustasi jäämme odottelemaan!! :D
 
kiitos kaikille onnitteluista, vaikka ne tulikin vähän nihkeesti..mutta itseppä olen asiani sekoittanut :headwall: isyystesti kyllä tehdään mutta ehkä vasta kun lapsi syntyy. sen pystyy tekemään lapsivedestä, mutten haluaisi ottaa riskejä.

jos kaikki menee hyvin niin parin viikon päästä siirryn odotuspuolelle puhtain paperein :heart:
 
JJ-t, niin no... Mäkin kovasti haluaisin olla sun puolestas erittäin onnellinen. Ja sinänsä olenkin, varsinkin kun yritän ajatella, et jos se on miehesi lapsi. Mutta teit kyllä sen verran likaisen tempun, että varmaan ymmärrät, miksi vilpittömät onnentoivotukset ovat vähän hakusessa. Mutta nauti raskaudestasi ja peukut on pystyssä, jotta lapsi olisi oman miehesi :heart:
 
Heips taas!
Kävin tässä pinossa tuossa huhtikuun paikkeilla, apuina clomit+terot. Plussa tuli toukokuussa, mutta oli tuulimuna ja jouduttiin lääkkeellisesti keskeyttämään.
Vieläkin tulee pientä tiputtelua menkkojen välissä, eka terokierto on takanapäin, ja toista pitäisi aloitella.

Täällä painin samojen Tero -ihmettelyjen kanssa!!
Ihmetyttää kovasti tuo, kun ovista ei ole tapahtunut, nyt kp 15, ja niitä teroja pitäisi siis jo ruveta napostelemaan...

Tuntuu että nyt olisi tosiaan tulossa jo toinen ovuloimaton kierto putkeen terojen kanssa..
..mietin jo että jos odottaisin vielä pari päivää ja katsoisin tuleeko ovista vaiko ei....
 
Mulla on terolutit endometrioosin oireisiin.. ja tietysti siinä on ollu perimmäisenä toiveena että ois avittanu raskausasiaakin,.. mutta heikolta näyttää :( no, eipä gyne suuria sen osalta lupaillukaan, korkeintaan auttaa tiputteluihin...empä tiä, kun ei niitäkään tän vuoden puolella oo liiemmin ollu, että tuskin hyödyttää tän jälkeen jatkaakaan. Eihän ne endoo kuitenka paranna, tai sitten niitä pitäs syödä monta kuukautta putkeen (tai 20pv/kierto?), ja sillonhan taas on mahdottomuus tulla raskaaks (estää ovulaation samalla kun kuivaa pesäkkeitä..) :headwall:

JJ-t, niin.. mulla tuli lähinnä mieleen että eiks se oo melko varhasessa vaiheessa testattu..? Mutta onnea silti jos nyt noin on :flower:
 
no eihän se viiva sinne ittestään tule!!!! viimeksi kun oli kemiallinen niin näkyi tässä vaiheessa, eihän sitä tiedä onko se myös nyt se...testailen uudestaan taas myöhemmin.

..en jaksaisi olla ärsyttävä tai itsekeskeinen, mutta ihmetyttää todella se kun ensin olen tänne vuodattanut kaiken ja saan ristiriitaista palutetta, mitä odotinkin. sitten sanon jääväni taustalle ja kaikki kirjottelee, että älä nyt ja muuta hössötystä. sitten kun tulen kertomaan tämän asian niin vaan epäillään ja ihmetellään :kieh: tää pino on ollut mulle todella rakas ja tärkeä nyt tuntuu että te tutut, jotka ootte mua tukeneet ja auttaneet, ette enää välitä...

meni tämä kesken alkutekijöissään taikka jatkuisi loppuun, se on silti se oma lapsi joita jo kaksi on multa otettu pois (ainakin mielestä ja sydänmestä) :'( jos käy niin että jäisin yksin, on se silti oma lapsi jota rakastan. tehty mitä tehty, mitä sitä jossittelemaan. loppujen lopuksi en kadu mitään, ehkä tämä oli tarkotettu!!
 
JJ-t juu, mutta jos et olisi tuota tehnyt ja joku muu olisi vastaavanlaisesti kirjoittanut, niin etkö itsekin aika vastuuttomana ja törkeänä tekona tuota pitäisi? Tottakai se on oma pieni lapsesi ja totisesti toivon, että se on miehesi. Ja jos on, niin upeaahan se on. Mutta en vain osaa iloita täydellisesti toisen puolesta, joka toiselle ihmiselle niin viheliäisesti tekee. Mutta ehkä minun lienee sitten syytä kadota tästä pinosta jne. Kaikkea hyvää kuitenkin ja toivot. ei mene kesken, kun lasta niin kovin toivot. En vain ymmärrä, miten se on niin outoa, että jos niin väärin tekee, niin ei saa pelkkiä päähän taputteluita. Sua ei olla siltikään hylkäämässä mihinkään. Tukena ollaan aina, tuli mitä tuli.
 

Yhteistyössä