Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Pantalaimon ja Piglet: Ettekö te syö metuja? Voisitteko vähän kertoa niistä? Millä annoksilla syötte ja minä päivinä? Onko ollut hyötyä tai sivuoireita? Auttaako ne vain laihtumiseen vai onko hyötyä myös ovulaatiossa? Ajattelin, että vois kysästä siltä mun lääkäriltä. Haluaisin kuitenkin ekaksi tietää Suomen meiningin.. En siis luota vain gyneeni..
 
Linna: Ollaan eka lääkäris käynti hoidettu, nyt taskussa lähetteet verikokeisiin ja miehellä sperma-analyysiin meno odottaa. Jos niissä ei vikaa niin sitten mun vuoro mennä lisätutkimuksiin!!!
Mulla siis entisestä suhteesta lapsi, mutta miehellä ei!
 
mama-84: Voi surku! Pahoittelut tädistä! :hug:

Linna: Joo, metuja olen syönyt nyt puolitoista viikkoa, 1 tbl aamuin illoin. Niitä syödään siis ihan koko ajan. Mitään sivuoireita niistä ei ole tullut, eikä kai pitäisikään. Mulla gyne määräsi niitä nimenomaan kierron palauttamiseen, ei niinkään laihtumiseen. Toki sanoi, että voivat auttaa myös siinä laihtumisessa. Paino ei kyllä ole vielä lähtenyt tippumaan, mutta toisaalta nyt on ollut niin kova stressi, että sen vaikutus on varmaan suuri. Ehkä ensi kuun puolella alkaa näkyä siinäkin jotain muutosta. Mulla oli nyt vielä tässä kierrossa terotkin, joista viimeinen meni eilen. Tätiä odotellessa siis. Ensi kierto onkin sitten ihan pelkillä metuilla, joten vähän jännittää miten naisen käy. :) Voin nostaa annostuksen kolmeen tablettiin päivässä, 1 aamulla, 2 illalla, jos kierto ei ala rullaamaan.

Mä olen tässä miettinyt, että haluaisin miehen käyvän sperma-analyysissa jo nyt. :ashamed: Jotenkin se tieto, että miehellä on/ei ole kaikki hyvin helpottaisi. Mutta eipä tuo taida vielä suostua, joten täytyy varmaan vaan odotella syksyyn saakka...
 
Moikka! Eilinen ultra on ohi. Nyt on clomit toiminu liian hyvin, eli löyty kolme isoa follikkelia. Kaksi 17mm ja yksi 21mm, ja sen mukaiset ovat tuntemuksetkin!!! Gyne kuitenkin antoi luvan yrittää, vaikka onkin nyt monikkoriski, mikä on kuitenkin aika pieni mutta olemassa. Sanoi että jotkut voi olla vaan kystia, joita clomit voi aiheuttaa, mutta tietty yhtä hyvin myös munasoluja. Loppujen lopuksi hyvin todennäköistä että vain tuo suurin puhkeaa... mutta jännät ajat on nyt. Ens kierrossa onkin sitten tauko clomeista ja sitten annosta pienennetään taas 1tbl/pvä.

HUH! Tulis nyt vaan se ovis niin varmaan helpottais tämä jomotus. OIkeelta jomottaa niiin hemmetisti (siellä on kaksi follikkelia). En saanu eilen vielä ovisplussaa, toivottavasti tänään, niin tiedetään mitä viikonloppuna tehdään. Tai mä tiedän, mies on sanonu etten saa sille kertoa millon on tärppiaika. B)
 
hello: täällä ois kp 1 / 37. Eli tuulimuna on nyt historiaa ja sen kierron voi pyyhkiä kalenterista... :snotty: Jos nyt sitten vaikka tästä kierrosta tärppäis ja saatais se elävä vauva vihdoin alulle...

ihanaa perjantaita!
 
kivaa kun tää palsta aina jäkkii.. eilenkään päässy tänne ollenkaan.. saikkupäivää viettelen.. oikea olkapää tulehtunut.. yönkin nukuin niin huonosti kun unissaan liikutti olkapäätä niin heräsin kamaliin kipuihin.. lääkäri aika on joskus 13 jotain.. unohdin enkä laittanut ylös :ashamed: no siellä sitten istutaan odottamassa :LOL: tänään lähdetään kavereiden luo nollaamaan tilanne.. vähän sidukkaa ym :D neljä puol kk ollut tipaton.. nyt saa ottaa.. ei siitä lapsen tekoon oo ainakaan näkynyt vaikutusta..

kaikille haleja jotka tarvitsevat :hug: ja hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Pantalaimon: Syötkö nyt myös Teroja? Onko siis vaikutukset samantyyppiset kuin niissä vai onko metuissa jotain "lisäominaisuuksia" :) ? Nyt sain pelkät Primolutit. Vähän jo toivoin, että ois alkaneet ihan oikeatkin menkat, kun tissit on todella kipeät. Taitaa olla kuitenkin toiveajattelua, että kierto jäis 40 päivään.. :)
 
ihan hyvä tilanne :D oikelta puolelta löytyi johtofollikkeli, koko vain 11.4mm, mutta ei tässä vaiheessa kuuluisi ollakkaan isompi, kun ultra olisi pitänyt olla vasta kp 15. lääkäri sanoi että munis kasvaa 6-10mm päivässä ja 17-25 mm se irtoaa. sanoi että mun ovis on luuöltavasti kp 16 ---> toivotaan!!! se kyllä vakuutteli että kaikki on hyvin, limakalvo sopivanpaksu ja siisti, kuten myös vasen munasarja, josta follia ei löytynyt.

pilvilinna mitkä päivät söit clomeja?? ja onnea isoista folleista!! :D

mama84 ja julietta :hug: tädistä!! toivotaan julietta että ensi kerralla olisi onnistunut ja mutkaton raskaus! :saint: minulla myös tm 12/07 :'(

linna toivotaan että saisit nyt parhaat mahdolliset avut ja lääkkeet!! mitäs jos vaatisit sitä seuranta-aikaa?? sinähän sen maksat ja selität että niin suomessa tehdään ja haluaisit saman avun!
 

Perjantai 18.4 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



suikku..............6/29-32....yk10........esikoinen.........clomit+terot
Sirpula............7/34-71....yk10........esikoinen.........clomit
JJ-t...................12/26.........yk07/07....esikoinen........terot+clomit
pilvilinna..........13/28-?........yk5..........esikoinen........clomit
Lappitar..........15/29-44.....yk7..........toinen............terot
Dreamer-88....16/?............ yk16kk...esikoinen........primolut
Piglet..............22/27..........yk6.........esikoinen........ter.+clomit+met.
Arcatha...........26/27-37.....yk 6........esikoinen.......terolut
Solina83.........27/28..........yk11........kolmas...........clomit
mama-84........2/28..........yk18........toinen............ei vielä mtn
Äippä-75.........32/28-34....yk............toinen............ei vielä mtn
myymä............32/28(-39)..yk1..........toinen............terot
Linna...............38/?............yk4.........esikoinen.......clomit
Julietta............1/37............yk 1...........esikoinen.......ei vielä mtn
Myrica..............42/31-35....yk16.......esikoinen.......ei vielä mtn
kuku..................??/?...........yk14kk...kolmas...........terot
haidi84..............??/??.........yk??..........

ertsi


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........6.12.2008...............yk9.........esikoinen



 
JJ:t : Minut voi laittaa haamuileviin. Oon saanu nyt jo kolmena päivänä plussan ja verikokeessa hcg 141,6. Mut en nuolase ennenkun tipahtaa. Eli siis otan toisen verikokeen ens viikolla ja aion pissiä tikkuun harva se päivä. :D Sen verran epäluuloinen olen. Kun hoitsukin sanoi hcg:stä, että on vähän matala. :headwall:

Mutta mutta, periksi ei anneta! :) Plussatuulia kaikille!!!!
 
JJ-t ja pilvilinna: Jee! Ihanaa saada välillä hyviä uutisia ultrasta!
:D

Äippä-75: Usko nyt vaan! Jollain hormoonit vaan erittyy hitaammin. Meikäläisen verikoe oli noin nolla, että siltä se näyttää, kun ei ole raskaana. Paljon onnea!! :heart:

JJ-t: Täytyy varmaan yrittää. Eilen mulla ei ollut omaa lääkäriä, kun kävin vaan joku mies (mikä on outoa tässä kulttuurissa..). En siis voinut kysellä. Täällä ei varsinaisesti keskustella lääkäreiden kanssa. Lääkärit on tyyliin jumalia, joita totellaan. No katotaan, onnistunko ehdottelemaan asiaa, niin että vaikutan nöyrältä potilaalta. Oonkohan mitään oppinut tästä kulttuurista.. :p Onneksi meille ulkomaalaisella annetaan outous anteeksi. Toinen ongelma on tää kieli. Ei mitenkään aina helppoa ymmärtää toisiamme. Ihmettelin viimeksi, mitä se oikein tarkoittaa sanomalla "breeding" sitten tajusin, että se tarkoitti "bleeding". Jos ei tietäis miten thait puhuu (siis esim. että l ja r on sama kirjain), ei tajuais kyllä mitään.. :)
 
JJ-t Mä söin niitä clomeja kp3-7. Kasvaako ne follit noin nopeasti? Mulle sanottiin että pari milliä päivässä |O Mulla on kyl pakko olla ollu sitte jo ovis, muuten toi mun megafolli olis jo jätti! En ole saanu sitä plussaa ovistestiin, pupuiltu kyllä ollaan ja limat tuli eilen illalla. Eikä ole enää jomottanu sillätavalla oikealta tai vasemmaltakaan, ehkä vähän. Mut en kyllä tuntenu sitä ovista! Toivottavasti ajotus nyt onnistuu..... pitää tänään testata viel toi ovulaatio.
 
äippä-75 onnea!!! :flower: :flower: hyvältähän tuo kuulostaa :D siirrän sinut plussanneisiin.

pilvilinna onnea ovisplussasta!! :flower: hyvä tietää että söit clomit kaks päivää ennen mua, niin on itellä toivoa että se munis vielä kasvaa. lääkärin mukaan ne joilla on normaalisti pitkä kierto, on ovis myöhemmin, vaikka söis clomeja. mulla kun on pitkä kierto niin siks söinkin kp 5-9. pakkausselosteessa lukee että ovis 7-12 päivän päästä vikasta annoksesta, joten ovista odotan kp 16- 21.

äitienpäivä viikolla sitten testataan!!! oliskin aivan ihanaa saada plussa äitienpäivänä :heart: :heart:
 

Lauantai 19.4 .2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



suikku..............7/29-32....yk10........esikoinen.........clomit+terot
Sirpula............8/34-71....yk10........esikoinen.........clomit
JJ-t...................13/26.........yk07/07....esikoinen........clomit
pilvilinna..........14/28-?........yk5..........esikoinen........clomit+luget
Lappitar..........16/29-44.....yk7..........toinen............terot
Dreamer-88....17/?............ yk16kk...esikoinen........primolut
Piglet..............23/27..........yk6.........esikoinen........ter.+clomit+met.
Arcatha...........27/27-37.....yk 6........esikoinen.......terolut
Solina83.........28/28..........yk11........kolmas...........clomit
mama-84........3/28..........yk18........toinen............ei vielä mtn
myymä............33/28(-39)..yk1..........toinen............terot
Linna...............39/?............yk4.........esikoinen.......clomit
Julietta............2/37............yk 1...........esikoinen.......ei vielä mtn
Myrica..............43/31-35....yk16.......esikoinen.......ei vielä mtn
kuku..................??/?...........yk14kk...kolmas...........terot
haidi84..............??/??.........yk??..........

ertsi


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........?.12.2008................yk3.........neljäs tulossa
Nooraska........6.12.2008...............yk9.........esikoinen
Äippä-75.........??/??......................yk?..........toinen






[/quote]

 
JJ-t Oi, mikä oliskaan parempi päivä plussata ku äitienpäivä :heart: Tsemppiä oviksen bongailuun, kyllä se sieltä tulee. Mullaki on pitkä kierto normaalisti, mutta mulla clomit kiihdyttää kyllä munikset supervauhtiin jos on lähtiäkseen ollenkaan. Mut ne vaikuttaa niin eri tavoilla eri ihmisillä, ja samoilla ihmisilläkin eri kierroissa. Se munasolun kasvun keskivauhtihan on muutama milli, mutta gyne sanoi että ne voivat joskus parin päivän aikana tehdä suuriakin pyrähdyksiä.

Onnittelu Äipälle :flower: Ihana uutinen!
 
pilvilinna sitä piti sulta vielä kysyä että onko sulla pco todettu?? koska gyne sanoi että mulla ei merkkiäkään monirakkuloisuudesta ja siks vaan yks johtofolli, sulla siis kolme :eek: mä oon kateellinen sulle kun sulla kolme isoa ja mulla vaan yks :ashamed: :LOL: :LOL: :LOL: hyvä kun mennään samoilla kiertopäivillä niin voidaan sit pommittaa toisiamme kyssäreillä :D
 
JJ-t Juu, mulla on pco-tyyppiset munasarjat, eli monirakkulaiset ja helminauhamaiset. Pitäsi siihen varsinaiseen diagnoosiin tehdä ilmeisesti paljon kaikkia testejä, mutta sama hoito siinä silti olis. Mut ei kannata olla kateellinen, monisikiöraskaus ja keskenmenoriski on suurempi. Ja yksi rakkulahan olis tavoite... Ja jos on monta rakkulaa niin ne ei välttämättä ole yhtä hyvänlaatuisia kuin jos olis vaan yksi hyvä. Mut näillä nyt mennään mitkä on mulle annettu B)
 
rouva pikkumyy tervetuloa mukaan!!! :wave: en tiedäkkään miksi lugestronia syödään :ashamed: selvennä ihmeessä jos haluut! sullahan on sopivasti kiertopäivät meidän äitienpäivän testauksiin!! :D
 
heippa, niin sitä voi syödä jos sellaisina tabletteina. Mutta minulla lugesteron kapselit ovulaatiosta 3 vrk kuluttua ja laitetaan 1 emättimeen iltaisin, auttaa mahdollista alkiota kiinnittymään, kuten neuvolassa sanottiin sen nappaamiseen kohtuun kiinni. tämä siis käytössä eka kerran silloin kun raskauduin joulukuussa.
Sellainen se ! :heart: onnea kaikille kiertoonne! :flower:
 
korjaus!!! pilvilimma tossa jo ihmettelikin kun sanoin että munis kasvaa 6-10 mm päivässä, niin siis tosiaan tarkotin 0.6-1mm :headwall: muutenhan meillä olis pian puolimetrisiä folleja kasvamassa :LOL: :LOL: tajusin vasta äskön, että oon kirjottanut väärin kun tuola toisessa paikassa joku korjas :ashamed:

öitä :wave:
 

Yhteistyössä