Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

apila87 juurihan niitä mammaksin testejä mullakin on ollut, nyt käytössä on FindOutFertest:in testejä ja tänään testissä oli jo aika vahva viiva, varmaan vahvin mitä olen ikinä saanut ( ei siis silti TOSI vahva ). Hieman kyllä mietityttää se, että vaikka nyt ovuloisinkin, niin jääköhän tuo luteaalivaihe liian lyhyeksi, koska jos menkat alkaa ajallaan kp27, niin luteaali vaihe olisi vain noin 11pvää ja tiputteluvuoto alkaa jo päiviä ennen kunnon menkkoja... :/
Pahoittelut rusina85 uuden yk:n aloittamisesta ja tsemppiä Rosettalle lapsettomuuspuolelle, toivottavasti pääset sieltä pian odotuspuolelle!
 
Marta Mulla otettiin ekaks noi :
* S-FSH
* S-LH
* S-DHEAS
* S-PRL
* S-TSH
* S-testo

Nuo vissiin katto hormooni juttuja, näiden jälkeen alettiin seuraamaan progesteronihormonin nousua eli ovista. Viimeisissä verikokeissa tuo arvo oli juuri viitearvojen alarajalla, tämä sen vuoksi, että ovis ollu tosi myöhään eikä se ollut kerennyt nousta verikoe päivään mennessä. Ultrallakin voidaan tarkistaa, mutta mun käsittääkseni se ei välttämättä kerro ovista vaan munasolun kasvun. Itselläni ainakin yhdessä ultrassa näkyi yksi folli, joka olisi koon perusteella voinut irrota, mutta verikokeiden perusteella se ei irronnutkaan.

Apila Onnittelut vahvistuneesta plussasta! :heart:
 
Oi, onnea Apila! Tarrasukkia matkaan! :heart:

).( Ovis todnäk oli ja meni kp14 tienoilla, siihen asti oli vahvat kipuilut oikean munasarjan kohdalla. Tikutellahan en tosiaan jaksa, kun on nuo terotkin käytössä. Ovis on hyödynnetty, jos ei samana iltana niin edellisenä ainakin. :) Nyt sitten vaan odotellaan, että miten käy... Nyt on jo alkanut nivuskipu oikealla puolella. Se taitaa kuulua nykyään ihan normaalisti mun kiertoon, koska enhän mä ole vielä niitä terojakaan aloittanut mistä aikaisemmin ajattelin sen johtuvan.
Mietin jo luopumista noista lääkkeistä, koska niiden syöminen on mun mielestä suunnattoman ärsyttävää! Mut ei kai tässä mitään tapahdu, jos ei niitä käytä... :/ Ja ei tapahdukkaan, koska menkat häviää ikiajoiksi... :D
 
Täytyypä tännekkin päivitellä kuulumiset.
Eli tämä kierto meni aikas sillai itekseen vaan. En oikeastaan edes tiedä koska tärppipäivät oli, parina aamuna mittasin lämmöt ja ne oli 36,7c hujakoilla ja sitten aloitin terot kp 17, eli ihan lääkärin ohjeen mukaan.. sattumalta. Tänään vasta tarkistin että mitkä kp:t on menossa.

Nyt sitten odotellaan koska tärppi käy. Tämä on nyt viimeinen terokierto, ainakin tällä erää. 2kiertoa niitä vaan määrättiinkin, sitten pari kuukautta mennään ilman ja jos ei tulosta synny, niin lääkärin puheille takaisin.
Lääkäri sanoi kun määräsi ne terot, että jos näistä ei ole apua, sitten tutkitaan lisää. Mutta mun käsityksen mukaan terot vaikuttaa vielä kuurin jälkeenkin, joten en heti ens kierrosta lääkärin pamahda :)
 
Hiljasta ollu tää palstailu mun puolelta..mut eka terokierto takana, kierron pituudeks tuli vaan 27..onkohan se ihan ok? Heh, tuntuu vaan niin oudolta kun kierrot on tähän asti ollut aina vähintään 40+,jopa 110+ :LOL:
Ja onnea apilalle :flower: :hug:
 
Onnea apila vahvistuneesta plussasta :flower:

Meillä oli eilen se ensimmäinen tk-käynti, eipä tuolla todellakaan mitään ihmeempiä ollut. Lähetteen sain verikokeisiin ja PAPAan ja mies käskyn käydä yksityisellä simppatestissä.Onko teillä miehet itse varanneet ajat noihin kokeisiin vai oletteko te varanneet heidän puolestä? Olen kyllä itse ehdottomasti sitä mieltä, että saa itse varata ajan, koska tuskinpa tuo alkaisi mun puolesta aikaa gynelle varaamaan, mutta hieman arveluttaa, että saako tuo itse sitä aikaa varattua, koska ei ole koko testistä kovin innoissaan :| Kai se on vaan mieheen luotettava, koska hänellekin on tärkeää,että toinen lapsi saataisiin...

Nyt taidan lusmuilla loppupäivän kouluhommista ja lähteä nauttimaan ihanasta kevätsäästä, mukavaa viikonloppua kaikille =)
 




SUNNUNTAI 26.4.2009



Nimi.....................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....20/30...........yk 4..........kolmas.........clomit+metut
Evenstar........ 36/26-79.......yk 1.........esikoinen......metut+Clomit
rusina85.........7/31............yk 9.........esikko............terot+clomit
Lumi-..............27/30..............yk 16.......esikoinen......clomit+metut
Purmeli83.......20/30..............yk4.......esikoinen...clomit,terot,metut
Minime............9/32............yk 14.......toinen........... terot
maikkis123.....5/24-26.........yk8.........esikoinen.......lugesteron
Sero...............23/25-35.......yk 5........esikoinen.......terot
Zande............29/28.............yk2...............................clomit
Devi...............?/?.................yk8.........esikoinen........terot
Miira...............20/22-27........yk?...........toinen.........ei mitn vielä

Taustalla
Duffy
Lily of the valley
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


Apila........................................................yk2............kolmas
Milsku......................................................yk1............esikoinen
Tinjamin...................................................yk4............toinen
E-V-A.......................................................yk6...........kolmas
Alisa84....................................................yk5............esikoinen
Jennyli................................................... yk1.............kolmas
Muisku.................................................... yk5............toinen
Vilver.......................................................yk??..........????
MAM2......................................................yk 15........toinen
mama-84................................................yk 25.......toinen
Hemuli1981............................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009.....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009....................yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009..................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009....................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009..................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008...................yk15........kolmas :
TYTTÖ 23.3.2009 kello 22.12 rv 36+1 2655g/46.5cm
Laala...................24.4.2009...................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?................................ yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi:
TYTTÖ syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, 4315g/50cm






 
:attn: Tarkistakaahan kp:nne ja yk:nne :attn: En oo aivan varma oonko pysynyt perässä :whistle:

Onnea Apilalle Ja supertarrikset pikkuiselle :heart:

Täällä ilmeisesti ovis oli kp 17, en oo asiasta kuitenkaan täysin vakuuttunut, lämmöt ei vielä kunnolla pysy ylhäällä ja ovisplussa tuli vaan tikuilla eikä digillä lainkaan :eek: Mutta meille on sen verran tullut ukon kanssa kevättä rintaan, ettei toi peiton heiluttelu oo ollut meille mitenkään pakkopullaa vaan aivan päinvastoin :p
 
Onnea Apilalle minunkin puolesta! :flower:

Mä en yhtään tiedä oliko tässä kierrossa ovista vai ei. Saatto se ehkä olla :D Nyt on ollut menkkamaisia kipuja alamahalla että ehkä se täti on sieltä tulossa..

Miira Meillä mies kävi julkisella tutkimuksessa ja itse hoiti koko homman. Minuakin vähän epäilytti että näinköhän saa aikaiseksi kun ei niin innoissaan tuosta testistä ollut, mutta eipä tuo onneksi mitään valitellut ja ihan nopeasti oli testi tehty =)
 
Päivittäjälle tiedoksi, että tänään on menossa kp3/27.. mut siis, pitäskö mun soitella lääkärille, et kun toi kierto jäi terojen kans vain tohon 27..et olisko se parempi alottaa pvän myöhempää et tulis kierron pituudeks ees 28?
 




MAANANTAI 27.4.2009



Nimi.....................kp:t............yk............haaveissa........apuna


Emppu3008.....21/30...........yk 4..........kolmas.........clomit+metut
Evenstar........ 37/26-79.......yk 1.........esikoinen......metut+Clomit
rusina85.........8/31............yk 10.........esikko............terot+clomit
Lumi-..............28/30..............yk 16.......esikoinen......clomit+metut
Purmeli83.......21/30..............yk4.......esikoinen...clomit,terot,metut
Minime............10/32............yk 14.......toinen........... terot
maikkis123.....6/24-26.........yk9.........esikoinen.......lugesteron
Sero...............24/25-35.......yk 5........esikoinen.......terot
Zande............30/28.............yk2...............................clomit
Devi...............4/27...............yk9.........esikoinen........terot
Miira...............21/22-27........yk?...........toinen.........ei mitn vielä

Taustalla
Duffy
Lily of the valley
My Poodles
Piksu
Peppi
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
Upelankali
Äitee73







Haamuilijat:




Plussanneet:



Nimi........................LA...........................yk.........monesko tulossa


Apila87....................................................yk2............kolmas
Milsku......................................................yk1............esikoinen
Tinjamin...................................................yk4............toinen
E-V-A.......................................................yk6...........kolmas
Alisa84....................................................yk5............esikoinen
Jennyli................................................... yk1.............kolmas
Muisku.................................................... yk5............toinen
Vilver.......................................................yk??..........????
MAM2......................................................yk 15........toinen
mama-84................................................yk 25.......toinen
Hemuli1981............................................yk 7...........?
tyty86..................2.8.2009.....................yk9.........esikoinen
Nooraska.............??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75..............??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar...............10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.................16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini...................??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009....................yk11.......esikoinen
kaa......................19.3.2009..................08/07......esikoinen
Linna....................27.3.2009..................yk9..........esikoinen
Hani-....................1.4.2009....................yk9..........toinen
JJ-t.......................10.4.2009..................07/07......esikoinen
Solina83..............20.4.2008...................yk15........kolmas :
TYTTÖ 23.3.2009 kello 22.12 rv 36+1 2655g/46.5cm
Laala...................24.4.2009...................yk2..........esikoineN
Emili......................?................................yk9..........?
Aurora72..............?................................ yk5.........1.yhteinen
nalleperhe............?................................yk7..........toinen
huhtityttö.............?................................yk23........esikko
Velvet Kiss...........?................................yk12.......esikoinen
Moore..................?................................yk3.........kolmas
pilvilinna..............20.7.2009..................yk13.......esikoinen
Aubrieta................................................yk3.........4. lapsi:
TYTTÖ syntyi rv.39+1 27.11.2008 klo 12.58, 4315g/50cm



 
Devi Siis eihän toi kierto hirveen lyhyt oo, sillähän on vaikutusta sitten jos luteaalivaihe jää esim. 10 päiväseksi, mutta jos sulla on ovis kp 12-13 niin silloin toi 27 riittää. Mulle on itselle käynyt niin nyt jo kaksi kertaa, että kun olen terojen päivämääriä itse ruvennut säätämään myöhemmäksi kuin mitä on määrätty niin eipä ne olekaan saanut vuotoa aikaiseksi vaan täti on myöhästynyt pahemman kerran, en tiedä sitten onko sattumaa vaiko ei, mutta jos mulle vielä joskus teroja määrätään niin otan ne niinkuin määrätään :whistle: Ja koska sulla siis oli käsittääkseni vasta eka terokierto niin odottele nyt vielä miten seuraavan käy, koska sun kroppa on voinut vaan tehokkaasti nyt reagoida tohin progesteroniin, jos sulla normisti on megapitkät kierrot. Alkoiko muuten vuoto heti viimeisen tbl:n otettuasi vaiko myöhemmin? Oon käsittänyt, että kuuri ja annos on ok silloin kun vuoto ei ala kesken kuurin. Toivottavasti osasin vastata kysymykseesi =)
 
Kiitos emppu :flower: Mut siis, otin viimeisen teron maanantaina kello yksitoista illalla, ja vuoto alko perjantai aamusti :) Ja alkokin niin hanat auki menetelmällä et huh huh! Ja tänään loppu kun seinään! Et on tää jännää :LOL: niinku teinityttönä, saa ihmetellä miten se kroppa oikeen toimiikaan :LOL: Mut kyl mä sit ajattelin et nyt ainakin seuraavan kierron viel tutkailen tilannetta....ja ei se nyt pahasta tietty oo toi kierto olis vaan 27, aina pikasemmin vaan pääsis aina uuteen kiertoon :LOL:
 
Täällä olisi uusi haaveilija mukaan mikäli mahtuu. Löysin tämän teidän keskustelun ja ajattelin tulla kysymään muilta neuvoja jos joku osaisi vastailla =)
Eli lyhyesti taustoista: pillerit lopetettu 06/08 vauvahaaveiden vuoksi ja sen jälkeen menkat oli tosi epäsäännölliset ja marraskuussa ne loppui kokonaan. Lääkärissä kävin ja hän määräsi terot, joita olen syönyt nyt kaksi kertaa, eli 2x10 pilleriä( ja menkat alko siis niiden avulla kolmen päivän kuluttua viimesestä pilleristä). Ja nyt testailin ihan huvikseen ovistestillä lauantaina (lauantaina otin myös vikan pillerin, kp24) ja ovistesti oli ihan selvä plussa. Siis viiva oli vahvempi! Sit testailin sunnuntaina taas ja tänä aamuna ja sillon ne oli semmoset haamuviivat. Voiko olla siis mahdollista että mulla on ollu ovis vasta kp24, vaikka mun menkkojen pitäis alkaa jo keskiviikkona? Vai onko noi tikut ihan viallisia :| Toivottavasti joku saa mun kirjotuksesta selvää ja osais vastailla =)
 
Hope On varmaan aika erikoista, jos ovis tulee tuossa vaiheessa.. käsittääkseni ovista ei voi enää tulla kun ne terot on aloitettu eli terot pitäisi aloittaa vasta oviksen jälkeen. Mutta vaikea sanoa, itselleni kun ei tuommoisia vahvoja ovisplussia ole tullut koskaan eli en tiedä voiko näyttää jotenkin muka väärin sen..?

Täällä vähän jännäillään pitkästä aikaa, huomenna pitäisi täti tulla paikalle. Kovasti tekisi mieli testailla heti huomisaamuna :D Tosin luulen, että jos täti ei heti huomenna tule niin en ole edes ovuloinut koko kierrossa. Mutta yksi testi olisi kotona odottelemassa, joten voi olla että huomisaamuna ei malta sitä säilytellä =)
 
No niin. En vielä testannutkaan ja juuri tässä muistin että vasta huomennahan sen tädin pitikin tulla eikä tänään :ashamed: Ehdin jo hetken ajatella vaikka mitä kun tätiä ei näykään... :ashamed: Kyllä sitä pitää olla hölmö tässä piinailussaan :D
 
Mun täytyi tulla kertomaan, kun mä olin taas tyhmä. Kiertopäivät on noin vähissä ja mä jo olen testien kimpussa... :whistle: Mutta siis! Mikä hauskinta, mä sain eilen (dpo8) clearbluella haamun. :D Jopa sellaisen minkä mieskin näki... En tosiaan siis siihen luota, varsinkin, kun mulla tuntuu olevan luontainen taipumus saada jokaiseen testiin haamu. :LOL:
Eikä nuo clearbluetkaan nähtävästi niin luotettavia ole...
Mistä mun päähän sais taottua kärsivällisyyttä, ettei tarvisi testailemista aloittaa aina iiiiiiihan liian aikaisin. :headwall:

Mites Emppu, mun kiertokaveri? :p
 
Purmeli kieltämättä oot aikasin testannu :D Mutta melko erikoista, että näyttää haamua jo tässä vaiheessa? :eek: Jospa se kuitenkin jotain merkkais, pidetään peukut pystyssä! =)

Mulla tuntuu mahassa siltä että menkat on alkamassa :( Kovasti kuitenkin tekis mieli testata ennenku ne alkaa, ihan testaamisen ilosta :p
 

Yhteistyössä