Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset vol 2

7.1.2010 TORSTAI :heart:



HAAVEISSA ESIKOINEN



Hlemmur................yk 5.......Terot.........................KP 71/?
Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 33/27-28
Ansku-82...............yk 13.....IVF:n odotus.............KP 29/30(33)
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron................KP 25/
nasu-80................yk 9.........................................KP 21/27-33
Miuku84................yk 6.......Vyöhyket, Homeop.....KP 21/27-28
kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälk....metut,terot...KP 16/28
wannabemama.....yk 13.......................................KP 10/30-46
Nyynyy..................yk 13.....Clomit........................KP 7/30-32
Siffis......................yk 9.........................................KP 6/30
Silent whisper.......yk 12.....Aridimex, Pregnyl.......KP 2/30
Miisaliini.................yk 5......Fremarit, IUI



HAAVEISSA TOINEN



Emma2..........yk 7.................................................KP 10/27-36
Toive81..........yk 5...................clomit....................KP 8/27-39




HAAVEISSA KOLMAS



Ella-83................yk 13......Homeop, vyöhyket.....KP 34/24-61
memmiliini...........yk 12......Clomit........................KP 7/27-40




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 2.......Fermar, pregnyl.......KP 21/28



HAAVEISSA VIIDES







TAUSTALLA:

MAM2, nordenskjold



PLUSSANNEET: :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10

Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010


 
Jaaha... pitäisköhän sitä saada nimensä ekaksi tohon heti 2010 jälkeen? Olisko hiukka hienoo?? Epäilenpä vaan vahvasti :D

Seuraavaa kappaletta ei kannata lukea jos ei kiinnosta ON ja lima


Ihmettelen kovasti tätä limojen tarkkailun tulosta mitä tässä olen harrastellut. Nyt foolihapon jälkeen on kyllä paremmat limakalvot eikä satu sekstailut niin paljoa. Liukkariakaan ei kulu enää litratolkulla. Ihmeellisiä kirkkaita limapalloja on nyt myös ilmaantunut ja tätä sitkeää limaa on kyllä ollu monta päivää välillä enempi ja välillä vähempi. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa tämänkin ämmän toosa vastata kirjallisuuden kuvauksia.


Sitten pohdintoja lapsen saamisesta ja "hankkimisesta"

Viime yönä en nukkunut... vaan ei nukkunut mieskään ja sisko soitti aamulla ja valitteli samaa. Noooh... itse käytin aikani lähinnä pohdiskeluun lapsensaannista.

En tiedä olenko täällä joskus puhunut siiä kuinka en ole vauvakuumeinen siinä määrin että vauvat eivät aiheuta minussa mitään suuria tunteita. En oikeastaan ole pikkulastenkaan innoittama vaan haluan perheen ilman sen suurempia lässyttelyjä. Miksi sitten tästä on tullut näin paha pakkomielle? Onko sisäinen suorittajani vaan ottanut yliotteen ja pakottaa pyrkimään sokeasti tulokseen vai onko se sittenkin se biologinen "tic tac tic tac" syy.
Itseasiassa tänään aamulla maatessani pohdin kuinka helppoa elämä on nyt vielä. Haluanko sen muuttuvan. Kuinka rankkaa oli olla taas vain viikko erään herttaisen alle 2v tyttösen kotona vieraana kun sen arjen pyörittäminen oli huutoa, manipulointia ja lepyttelyä. Muistui elävästi mieleen taas oma lapsuus ja nuoruus kun hoidin koko suvun lapset vuoron perään ja päätin että EI KOSKAAN ENÄÄ :D Niinkuin monet äidit päättävät tiettynä kautena.

Ihminen on outo... nainen vielä oudompi. Miksi minulla on kiire siihen aikaan? Miksi vahtaan jokaista kiertoa ja varsinkin sen loppua? Aikaa myöden kun tämä yrittäminen tässä vielä jatkuu pidempään varmasti pakkomielle ottaa pahemman yliotteen. Pitäisköhän sitä alkaa huijata itseään ja käyttää jotain silikonista rengasta ja kuvitella sen olevan ehkäisyrengas :D Sitten tulis ns. vahinkovauva jossain vaiheessa ihan huomaamatta... Kuulostipa hyvältä. Taidan ruveta itseni huijaamiseen.
 
Silent, voi harmi :hug: Yrittäjä83, en minäkään ole mikään "lapsihullu" ja tuntuu toisinaan etten tee tarpeeksi juttuja kaksosten kanssa, miksi vielä lisätä taakkaa.. Luullen vahvasti, että tällä kertaa mulla ainakin liittyy tohon sisiseen kelloon ja tietoon, ettei tää kroppa pelitä muutenkaan hyvin.

Nyt kp 34 ja eilen tosiaan sattui kovaakin muniksia, aamuyöllä jatkui tuntemukset. Nyt ei mitään.
 
Nyt nolottaa.... Sanoin eilen mun kp:t väärin... Eli tänään on jo kp30. Sori.

Onko kellään kokemusta Apteekin omasta raskaustestistä? Kuinka aikaisin se voi näyttää yhtään mitään? Meillä on huomenna tuparit (johon luonnollisesti kuuluu pikku ryypiskely..) ja testata pitäis (ihan varmuuden varalta - vaikka tulos aika varma nega). Onkohan sillä Apteekin omalla järkeä testata ku tää kierto ainaki oviksen mukaan taitaa olla muutamia päiviä normaalia pidempi ja oletettu kesto olis 36 päivää. Voiko se näyttää jo kp 31 siis yhtään mitään?
 
Silent: :hug: Voi per... |O

Yrittäjä83: Sulla on kirjoittaminen hallussa, upeaa tekstiä :) Niin ja pohdintoihin...Mäkään en koskaan aiemmin ollut todellakaan lapsi ihminen...päin vastoin pelkäsin haluanko ikinä omaa lasta...mieheltäkin varmistin ennen naimisiinmenoa, että onko hän ihan varma, että munt haluaa kun en voi hälle varmasti luvata lapsia...Hän uskoi ja luotti, että kyllä se fiilis sieltä joskus tulee ja jos ei tule niin ei haitaa :heart: Ihana mies. Mutta niin vaan jysähti vauvakuume potenssiin sata! En olisi ikinä uskonut mulle niin käyvän ja se tapahtui lähes yhdessä hetkessä :eek: Mun pikkuinen on nyt tänään vuoden ikäinen ja rankaa on välillä, mutta päivääkään en pois vaihtais :) Ja hullu taidan minäkin olla kun nyt kuumeilen toista :D Mutta tsemppiä kovasti, tää on siitä ihana paikka, että täällä saa ajatuksiaan purkaa :hug:

Ansku-82:Riippuu myös siitä kuinka herkkä se testi on? Jos on se herkin mitä saa (10mIU) niin sillä voi saada haamun jo ennen oletettuja menkkoja. Mä sain sellasella (ei ollut siis tuo sama testi) haamujen haamun dpo12 esikoisesta. Ja se haamu tuli just ennen kun aika oli täynnä :eek: Eli sinuna tekisin erittäin herkän testin ja eläisin sen mukaan! :wave:

ON:Hei voiko clomeista tulla jotain sivuvaikutuksia???Mulla on sellasia jumalattomia kuuma aalto kohtauksia, varsinkin öisin, ärsyä! |O Ja noi clomit on niitä ulkomaalaisia, viime vuonna kun Suomalaiset loppui apteekeista, jos joku muistaa....Niin niissä ei ole tietystikään Suomenkielisiä ohjeita vaan ilmeisesti Saksaa...Tältäköhän vaihdevuodet joskus tuntuu, ärh! Alan varmaan ovista testaamaan sunnuntaista alkaen, silloin kp11, vai kandeisko jo kp10 alkaen? Jos vaikka clomeista saisi nyt aiemmin ovulaation... :/
 
Kävin ruokkiksella hakemassa herkimmän testin mitä apteekista löytyi. Kiitos siis likat vinkistä! Mä vaan en jotenki halua ottaa yhtään mitään riskiä sille, et ottaisin tippaakaan alkoholia raskauden aikana. Vaikkakin olis kuinka alussa. Mulle se vaan on periaatekysymys. :)
 
Silent :hug: jaksamisia, epistä mutta eikun uutta kiertoa peliin!

Toive vielä onnea teidän yksivuotiaalle! :heart:

Miuku, toi valkkis on hyvä merkki ;)

Yrittäjä pisti hyvää tekstiä :) ja mietteitä! Ite oon tullut siihen tulokseen että mua vaivaa joku krooninen vauvakuume. Tykkään olla raskaana ihan kamalasti... tästä vaan ei saisi taas tulla pakkomielle :ashamed:
 
Täälläkin valkkaria tulee taas, mutta mulla se on vaa merkki hormonihäiriöistä. :attn:
Rinnat eivät arista eikä erityisemmin ole turvotuksiakaan, noista tiedän etten ole ovuloinut/menkat eivät ole ihan lähellä. Kuitenkin vyöhyketerapian jälkeen taas nipisteli paikkoja ja pari kertaa kunnolla vihloikin.

Mietin, että puhuisinko miehelle mun turhautumisesta tähän projektiin, koska tuntuu taas että oon yksin lasta yrittämässä. Ja tietty mua nyppii kun mun kroppa ei pelitä oikein mutta sitten sekin vaikeuttaa kun miestä ei huvita touhuilla niin usein ja silloin, kun mä epäilen että voisin olla hedelmällinen. Sit kun miestä ei huvita niin tulkitsen, ettei se ees halua vauvaa. Vaikka kerran jo ennemmin kun valitin samoista, se kyllä sanoi, että haluaa vielä lapsen. Sillä ei vaan ole semmosta kiireen tuntua, mitä mulla :attn:
 
Tämä raskaana oleminen on minuakin kiehtonut pienestä asti. Miltä se tuntuu ja miltä se näyttää? Hullu kun olen niin minua kiinnostaa synnytys ja selviääkö siitä ilman kemiallisia lisäaineita. Muutaman kissan ja koiran pennuttaneena voi vaan ihmetellä miten ihminen on muovautunut tällaiseksi olioksi joka tarvitsee itsensä jakaantumiseen niin paljon lääketieteellistä apua. Jos joskus siihen asti pääsen että synnärille lähden niin yrittää ainakin pitää ilman apukeinoja :D

Tänään keskustelin periaatteessa ensimmäistä kertaa siskoni kanssa lapsettomuudesta ja lapsellisuudesta. Itsehän tietysti en ole virallisesti "lapseton" mutta lapseton ihminen kuitenkin joka ei nyt ihan oo heti saanu tärppiä. Siskoni taas on kaikki lapsensa saanut ekasta yrityksestä ja vieläpä tilannut sukupuoletkin ajoittamalla seksin joko ennen tai juuri ovulaation aikaan. (joo hirvee mäihä sillä kävi mutta etukäteen kertoi kyllä minkä sukupuolista tehdään ja koska syntyis... siis ennen siitospäivää) Minä reppana luulin että sama pätee minuunkin ja olen miehen kalsaritkin pessyt pelonsekaisin tuntein jotta ei ennen aikojaan vällykäärme olis päässy puremaan.

Nyt sitten kun on jyystetty niin että sauhu nousee eikä mitään tapahdu sitä epäilee jo itsensä lisäksi miestä. Varovaisesti ennen uuttavuotta kysäisin että jos minä lupaan mennä pumpputohtorille alkuvuodesta niin voisiko hän ehkä köhkä mitenkään käydä ruikkimassa purkkiin jotta saataisiin sekin sitten selväksi niin hänen mielenrauhansa kuin minunkin turhautumiseni vuoksi. Hän siihen suostui ja minä tässä varailen omaa lekuriaikaa myös.

Se kun täällä niin moni vikisee että mies ei jaksa jympyttää. Huh... :D Meillä ei ole sitä ohgelmaa! Minä olen ihminen jolle vaakamambo ei ole se mieluisin ilta-aamu-päivä aktiviteetti. Kerran kuussa olis ihan ok... Kerta viikkoon on jo paljon. Mies on tottunut varmaan siihen että sillon syödään kun on ruokaa. Innolla odotan josko raskautuminen vaikuttais omiinkin haluihin :)

Ansku> Toivottavasti tärppi olis käyny ;) Toki tylsää että viet mun tavotepaikan listalta mutta haluaisin kyllä kuulla sun kootut selitykset tupareiden yllättävän kuivilla olevasta emännästä
 
7.1.2010 TORSTAI :heart:



HAAVEISSA ESIKOINEN



Hlemmur................yk 5.......Terot.........................KP 71/?
Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 33/27-28
Ansku-82...............yk 13.....IVF:n odotus.............KP 30/30(33)
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron................KP 25/
nasu-80................yk 9.........................................KP 21/27-33
Miuku84................yk 6.......Vyöhyket, Homeop.....KP 21/27-28
kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälk....metut,terot...KP 16/28
wannabemama.....yk 13.......................................KP 10/30-46
Nyynyy..................yk 13.....Clomit........................KP 7/30-32
Siffis......................yk 9.........................................KP 6/30
Silent whisper.......yk 12.....Aridimex, Pregnyl.......KP 2/30
Miisaliini.................yk 5......Fremarit, IUI



HAAVEISSA TOINEN



Emma2..........yk 7.................................................KP 10/27-36
Toive81..........yk 5...................clomit....................KP 8/27-39




HAAVEISSA KOLMAS



Ella-83................yk 13....Homeop, vyöhyket....... KP 34/24-61
memmiliini...........yk 12......Clomit...........................KP 7/27-40




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 2.......Fermar, pregnyl.......KP 21/28



HAAVEISSA VIIDES







TAUSTALLA:

MAM2, nordenskjold



PLUSSANNEET: :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10

Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010


[/quote]

 
Korjasin Anskun tän päivän kp:n. Paljon plussatsemppiä kaikille!

ON: mulla kn elää ihan omaa elämäänsä, eilen oli alhaalla kuten ennen menkkoja pitäs mutta tänään sitten oli niin korkealla että.. Tästäkin luin jostaisn, että ovuloimattomassa/pitkässä kierrossa kn voi heitellä miten sattuu, joten eipä siitäkään voi mitään päätellä. Sama aamulämpöjen kanssa. Ei ole oikein mitään hyvää tarkkailukeinoa mun tapauksessa.
Vai onko se sit just niin että tälleen tiedän että en ole ovuloinut kun kaikki on miten sattuu.. :attn:
 
Mulla on tissit kipeet! TISSIT kipeet on mulla! MULLA on tissit kipeet?
Kävin saunassa ja huomasin... Kolme päivää mensuihin ja MULLA ON TISSIT KIPEET? Eipä oo ennen koettu joten jos taas jotain uutta haluaa tähänkin kiertoon kroppa heittää niin tuossapa se sitten oli.

KN on ihan oma tarinansa. Se on vasta nyt ns. pehmenny ja ovis olis kuitenki pitäny olla uudenvuoden aikoihin. Mä olen niin varma että tää kierto oli ovuloimaton tai jotain. Niin pitkään tuli ovisoireita ja limoja ja fiiliksiä mutta tissit ei ehtiny mukaan niihin bileisiin. Ne oli littanat. Nyt ne heräs KN kanssa tähän päivään... Kattotaan mikä shokki niille on kun täti tulee kylään.
 
Testattu se oletettu nega. Nyt voi siis juhlia ihan rauhassa. Pakko se oli kuitenki testata ku en ois saanu sit mielenrauhaa jonkinäköisiä oireita kun kuitenki oli. Oon tehnyt päätöksen, etten juo tänä vuonna enää näitten pirskeitten jälkeen. Hoidot alkaa kohta ja olen päättänyt tulla näistä hoidoista raskaaksi. :)
 
:heart: 11.1.2010 MAANANTAI :heart:



HAAVEISSA ESIKOINEN



Hlemmur................yk 5.......Terot.........................KP 75/?
Markke..................yk 5.......Terot.........................KP 37/27-28
Ansku-82...............yk 13.....IVF:n odotus.............KP 34/30(33)
yrittäjä83..............yk..........Lugesteron................KP 29/
nasu-80................yk 9.........................................KP 25/27-33
Miuku84................yk 6.......Vyöhyket, Homeop.....KP 25/27-28
kipinäkenkä...........yk 1 km:n jälk....metut,terot...KP 20/28
wannabemama.....yk 13.......................................KP 14/30-46
Nyynyy..................yk 13.....Clomit........................KP 11/30-32
Siffis......................yk 9.........................................KP 10/30
Silent whisper.......yk 12.....Aridimex, Pregnyl.......KP 6/30
Miisaliini.................yk 5......Fremarit, IUI



HAAVEISSA TOINEN



Emma2..........yk 7.................................................KP 14/27-36
Toive81..........yk 5...................clomit....................KP 12/27-39




HAAVEISSA KOLMAS



Ella-83................yk 13....Homeop, vyöhyket....... KP 38/24-61
memmiliini...........yk 12......Clomit...........................KP 11/27-40




HAAVEISSA NELJÄS



Ilona G...................yk 2.......Fermar, pregnyl.......KP 24/28



HAAVEISSA VIIDES







TAUSTALLA:

MAM2, nordenskjold



PLUSSANNEET: :heart:

2009

Lokakuu: Jeyn yk 10

Marraskuu: kipinäkenkä yk 5 (km), Laura-vm86 yk 8, ärrieri yk 3, Jonetta yk 4, neitim yk 10-11

Joulukuu: Sartsa83 yk 23, titityy80 yk 8

2010





 
Juteltiin miehen kanssa.. Kyllä sitä vauvattaa mutta sillä ei ole mikään kiire "tulee jos tulee" on hänen asenne. Aika lailla on musta itestä kiinni millon alan lääkkeitä ottamaat jos luomukeinot eivät tuota mitään. Mies ei halua alkaa mihinkään 2-3 pvä tahtiin mahisten maksimoimiseksi vaan haluaa hommailla sillon kun huvittaa (käytännössä 1-2 krt viikossa) ettei tule paineita..
Mullahan tässä paineita on kun en tuu raskaaksi ja ei yritetä nii täysillä mitä tahdon.

Pakko viel kertoa sekin, että mies sanoi että sehän voisi periaatteessa lapsia saada kun vika on minussa. Sanoi tän niiku hypoteettisesti. Lohduttipa taas. Muistutin ettei miestä oo tutkittu ja mistä tietää, onko sen tavaran laatu heikentynyt vuosien aikana. Ei usko semmoiseen. Puhutut asiat tässä vahvistavat mun ajatusta seuraavasta kierrosta etten yritä raskautua. En siis testaile ovista ja lämpöjä seuraile. Näinköhän onnistuisi olla kierto miettimättä mitään, tuskinpa.. :ashamed:
 
Ella-83: :hug: No jopa oli tönkköä tekstiä mieheltäsi, mur. Jospa hän nyt kuitenkin havahtuu, ettei sitä lasta kaikki saa vain niin helpolla :| Ja tää ei nyt varmaan yhtään lohduta, mutta olet vielä nuori joten onneksi b-kello ei ainakaan tule vielä vastaan :D
 
toive81, noh useampi gyne on kyllä ollut sitä mieltä että mun tapauksessa lapset kannattas yrittää saada 30 vuotiaaseen mennessä. Et jos vastaan tulee isommat hoidot niin ne taas toimii paremmin, mitä nuorempi on. Ei kuulemma 19-vuotiaan (jollon clomeista tärppäsi) kroppa toimi läheskään yhtä hyvin kuin 26-vuotiaan, mitä nyt vielä oon.
Mut niin oli tönkköä tekstiä, myönsi itsekin mutta silti piti päästä sanomaan.

Aloinkin tässä suunnitella jatko-opintoja, lähinnä erikoistumista. Lokakuussa alkaisi kurssi ja kestäsi 2011 toukokuuhun. Ajattelin tohon suunnata energiaani sitten. Jotta valmistuisin ajallaan, synnytys saisi olla kesäkuussa 2011 jolloin raskaus saisi lähteä alulle lokakuussa 2010 eli samaan aikaan kun kurssikin alkaa..
-> jaksaako sitä vaan olla raskaana ja opiskella, toi tosin on monimuotoa, että fyysisesti koulussa ollaan n. 2-4pv/kk vain.
 
Ansku :hug: pahoittelut negasta :( mutta mukavia juhlia!! :heart:

yrittäjä onko sulla muita oireita? miten menee? mullakin oli ovis uuden vuoden aattona tai uuden vuoden päivänä =)

Ella miehet voi olla aika karkeita näissä asioissa joskus :hug: tiedän tunteen. mutta parasta se että mies todella HALUAA vauvan =)

hei mä oon ite vähän sekasin, kuka piinailee?? =) :attn:
 
Oih Ella suuret pahoittelut :'( ja paljon voimia huomiselle! ps. ei ne miehet aina tiedä miten näyttää tunteitaan ja joskus niillä menee "vahingossa" elkeet ihan väärin, ja me naiset sitten analysoidaan niitä ihan liikaa, ite ainakin oon hiukka paranoidi joskus :whistle: niin se vaan on että tää on rankkaa hommaa ja joskus menee piuhat ja kommunikaatiot pikkasen ristiin. Tsemppiä Ella tiedän että vaikeetahan ja voimia vievää tämä "hangessa tallaaminen" on...
 
Eipä ole vielä ainakaan meidän onni kääntynyt kun aika monella kuitenkin menkkoja pukkaa vaikka ei niin tarvisi! :headwall: Itsellä jäänyt nyt koko toiveilu vähän taka-alalle ja en ole jaksanut stressata koko asiasta. Olen jotenkin niin asennoitunut tonne kevääseen kun päästään tutkimuksiin ja hoitoihin, että en odotakaan nyt ennen sitä mitään tapahtuvan. Aika menee vaan niin kovin hiljakseen...
 

Yhteistyössä