Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset keväällä

Täällähän on kaikilla ihan hirmusti meneillään... :D Tsempit insseihin ja muihin kaikille!!

Aattelin kokeilla josko pääsisin näppärästi tyksiin jonottelemaan. Kyllä noi hinnastot yksityisellä puolella vaan hirvittää niin kovasti.... Josko tyksin aikaa odotellessa jotain kävisi yksityiselläkin kokeilemassa, mutta sitten rankempiin hommiin rupeis vasta jonottelun jälkeen...

Eilen tuli joku dokkari siittiön matkasta ja sitä katsellessa sitä vaan vaipui syvempään epätoivoon. Jos se kerran niillä siimahännillä on noin pirun hankalaa niin eihän me saada sitä pentua ikinä!!!
 
kyselenpä tässä nyt tämmöistä...
alkaa tässä itsellä olla jo hieman epätoivoinen olo jo masentaa tämä ainainen pettyminen. Miten muilla on ollu tuon PCOS:N kanssa ja siihen liitettynä kilpparinvajaatoiminta, onkos ollut kuinka vaikea raskautua. Yksityisellä kun kävin, lääkäri sanoi että voi tuottaa vaikeuksia jo yksin tuon pcon kanssa mutta mulle on tuota ristiä suotu jo kaksin kplein. Miehen kanssa ollaan mietitty että kuinkahan äärimmäisyyksii tässä pitää itseään venyttää että onnistuisi yrityksessä... Huomenna olis 10 teropv ja sitten odotellaan tyhjennystä. Ovistakin tarttis alkaa enskierrosta alkaa tikuttaan mutta kun tuntuu siltä ettei se oviskaan ilman apuja tule.
Kun alkettiin lasta yrittään silloin melkein vuos sitten ajateltiin että tulee jos on tullakseen, oltiin varmoja että ½ vuoden sisällä pitäis alkaa jo tärppimään mutta väärässähän sitä oltiin ja pahasti :ashamed:

Nyt on niin mahdottoman epäonninnen olo, ja uskon etten varmasti ole täällä ainut. :hug: kaikille yrittäjille ja +++++++ :whistle: tuulta
 
Mulla on nuo molemmat, ilmenivät vasta tänä vuonna ja vauva saanut tulla 2 vuotta. Tosin elokuuhun asti sai tulla jos on tullakseen ja nyt olen marraskuusta tikutellut ovista.

Mulle tulee ens kierrossa clomit mukaan ja tyroksiinia syön 0.1mg päivässä. Nyt epäilen, että mulle puhjennut 2-tyypin diabetes-- on ollut aina raskausaikana ja ei ruokavalioakaan auta. Oon ollut normaalipainoinen 170cm, 60kg aina, mutta nyt 2 kuukauden aikana on tullut 5kg lisää, hiukset lähtee, väsy, palelee, jano, ravaan vessassa ym.. Että ei oo helppoo saada sitä vauvaa..

Nuo mun aikasemmat lapset on tulleet ilman yrittämisiä.

Täällä siis kp 27/27, dpo 11. Oottelin eilen tuhrun alkavaksi, mutta ei vielä näy. Maha - ja selkäsäryt sellasia, että alkanee ja tärppiä ei ole käynnyt..

Eilen raivosin miehelle koko päivän ja itkeä vollotin ties mistä, mm. Bridget Jones elokuvan jatko-osaa katsellessani. :LOL:

Kai mua itketti sekin, koska ootan tätiä kylään ja merkit sen saapumiseen on ilmassa... Taas pettymys!!! :headwall:

Plussaonnea kaikille!!
 
Heippa kaikille taas :wave:
Niuku: mää oon ymmärtäny, ettei ne ovistikut näytä yleensä luotettavasti positiivista, jos on pco. Ihan niiden hormonitasojen vuoksi. Eli siis saattavat näyttää + jopa koko kierron ajan, vaikkei olisikaan mitään ovulaatiota tapahtunu :|
:hug: kaikille, joilla nyt surua/pettymystä tai muuten lannistunut mieli.

).( Kävin tällä viikolla siel yksityisel puolella gynellä. Ultras mut taas ja eihän se pco luonnollisestikaan mihinkään ollu hävinny. Vas. munasarjassa oli pikkasen vähempi rakkuloita kuin viimeksi, mut oik. puolella oli todella paljon viime kertaista enempi.. Niin ja sit kohdunlimakalvo oli kuulema aivan liian ohkanen kp:iin vrt:na eli sekin nyt sitte oli pielessä :ashamed: Syynä todennäköisesti mun ovuloimattomuus, mut ei voinu varmaksi sitä tietenkään sanoa. Nyt sitte pitäis vielä fsh käydä ottamassa ens viikolla labrassa.

Gyne kirjoitti meille lähetteen julkiselle puolelle, mutta kuulema eivät välttämättä ota viel meitä, kun ei olla sitä vuotta yritetty. Seuraakin kysymys: jos mulla on kierrot olleet yli vuoden ajan joko 15-21pvää tai 70-140pvää, niin MILLÄHÄN IHMEEN LOGIIKALLA me niitä luomulapsia nyt yhtäkkiä tän seuraavan vuoden aikana saatais :kieh: Mies sitten ihmetteli, että miksen valehdellu, kauanko ollaan yritetty.. nii-in, miksi ihmeessä en??? :ashamed: Jotenki vaan naiivisti ajattelin, että ne älyäisivät julkisella puolella, että meidän tilanteessa vuosi ei välttämättä kauheasti auta lisääntymään ilman lisäapuja..

Noh, sit se gyne kirjoitti miehelle lähetteen simppa-tutkimukseen. Ongelmallista vaan on se, milloin mun mies ehtisi käydä näytteen antamassa, kun viim. klo14 se pitäis käydä tekemässä ja mun mies on aina töissä klo7-17-19 :| Ei oikein kesken työpäivän viitsisi käväistä öljyltä haisevissa työvaatteissa spermaa lahjoittamassa :LOL: Saattaapi siis kestää, että se näyte on annettu/analysoitu.
Lisäksi sain gyneltä ohjeeksi ottaa teroja 2tbl kp15-24. Ottaako teistä muut useampia tbl:a teroluteja? Jos nuo ei auta, niin sit terot on vaan liian laimeita mulle..
Sori, kun taas niin pitkästi avauduin :ashamed:

Plussatuulta kaikille ++++++++++ :whistle: d :) b

ps. edelleen siis sama kierto mulla menossa.
 
Täällä oli useammat käyneet joko gynellä tai ultrassa viimeaikoina. Tsempitykset teille, joilla tutkiimukset alkuvaiheessa!

Tiijona Niin se monesti on, että julkisella puolella odotetaan että yritystä on se vuosi täynnä, koska se vuosi yritystä on vielä normaalin rajoissa. Sitä en ymmärrä, että miksei tuokin voisi olla tapauskohtainen. Jos on todettu jo aiemmin vaikkapa pco niin minusta se on jo sen verran suuri syy, että voisi päästä julkisellakin puolella hoitoihin ennen sitä vuoden rajapyykkiä. Ihan hyvin oisit voinut hieman narrata siitä kuinka kauan teillä on yritystä. Hyvähän se on tietysti näin jälkikäteen sanoa. :|

Täällä taitaa aika isolla osalla olla lapsettomuuden syynä PCO tai PCOS. Se taitaakin olla aika yleinen lapsettomuuden syy, mutta eikös se myös ole helpoiten hoidettavissa oleva. Mua ainakin tuo ajatus kantaa eteenpäin, varsinkin silloin kun esikkoa yritettiin ja masensi niin pirusti.

ON: Kp 13 menossa ja tikuttelun ajattelin aloittaa maanantaina eli kp 15. Varmaan tuokin on liian aikaisin, kun viime kierrossa vahvimman viivan ovistestiin sain vasta kp 22. Tälläkertaa tilasin puikkomallisia ovistestejä. Oiskohan ne vähän selkeempiä kuin liuskat. Mulla on tosiaan seurantaultra reilun viikon päästä, silloin on kp 22. Soitin gynelle ja pyysin päästä tässä kierrossa ultraan, että saa vähän selvyyttä, että toimiiko clomit niinkuin pitääkin. Alunperinhän oli tarkoitus, että jos ei kahdesta ekasta clomikierrosta tärppää niin kolmannessa kierrossa ultraan. Halusin kuitenkin itse näin, että käyn jo tässä kierrossa ultrassa. Ja ultra on tosiaan siksi vasta noin myöhään, koska tämä gyne jolla käyn on paikalla vasta 3.5 eli tuolle päivälle sitten sain ajan. Oikeastaan se onkin hyvä, että käyn vasta myöhempään jos mulla nyt se ovis taas onkin myöhään. :)
 
terve kaikille.

jotenkin tuntuu hirveän itsekkäältä, kun en oikein muille osaa mitään jutella täällä, lähinnä lueskelen ja keräilen hyödyllistä tietoa. Olen aina ollut hieman arka osallistumaan, ja pysytellyt sivummalla. Kuitenkin on tarve omista asioista jonnekin avautua, kun pidetään nämä vauva-haaveet ominamme.. mutta siis, jos sallitte niin "hieman" omaa naapaa (TAAS) :) :

ovulaation tikuttamisen aloitin tiistaina kun vuoto laantui tuhrutteluun, joka päivä olen toisesta aamupissistä testannut (herään aina kellon tarkkaan viideltä aamulla ensimmäiselle, sit kun herään ylös asti ni testin) joka kerta kontrolliviivan lisäksi tullut hailukka viiva, ei siis huippua vielä, mutta päiviäkin on jäljellä rutkasti. laittaisin esimerkki-kuvaa, jos olisi jokin muu kuin filmi-kamera :ashamed:

Lämmöissä ei muutosta (ei ollut viime kierrossakaan) samaa tasoa kuin aina.

Greippi mehua olen juonut Kp1 asti. Torstaista asti olen valuttanut valkkaria kunnolla. Kirkasta ja hyvin vetistä, yleensä ei lainkaan tai hyvin "kuivahkoa" valkkaria, joten jotakin tuo mehu saa aikaiseksi :)

en osaa itsestäni enempää tutkiskella ovulaatiota ajatellen.Itsestä ei tunnu siltä että ovulaatio olisi tuloillaan (ainakaan vielä), mutta en tosin ole aikaisemminkaan sellaista huomannut että saattaapi olla sellainen Ninja-ovis :LOL:

Tunnepuoli elämässä huipullaan: parisuhde kukoistaa. Tämän yhteisen projektin myötä ollaan jälleen jotenkin lähennytty enemmän ja tunnen oloni ihan äärettömän onnelliseksi. Vielä kun sellainen kolmas persoona pääsisi tästä onnesta osalliseksi <3 Jotenkin sellain "hippi-rakkaus" -olo, lämmin ja pehmoinen.

kaikille teille : toivon yhtäpaljon onnentunteita kuin itelläni nyt on. ja plussia kaikille. Lueskelen kuulumisianne täältä sivusta ja jännäilen omianikin :)
 
Mulla tosiaan on määrätty thyroksinia 5pv 3tab eli 75mikrog ja 2 pv 4tab eli 100mikrog.
Kohta pitäis mennä kontrolli verikokeeseen että tarviiko nostaa edelleen annostusta. Mulle se gyne meinas että tikuttamalla pitäis ihan hyvin se ovis löytyä jos se tapahtuu... mutta nyt sitten jännityksellä odotellaan löytyykö se. Toinen munasarja oli enemmän rakkulainen kuin toinen, ja painon pudotusta mulle lääkkeeksi määrättiin mutta kuten tiedetään tuo kilpparin vajis + PCOS vaikeuttaa sitä laihutusta. Teroja syön 10mg/pv, tänään otin viimeisen näistä 10pvstä ja nyt odotellaan sitten tyhjennystä alkavaksi. Saas nähdä tuleekos sitä :/ :headwall:
MiiJane76 onko sulta TSH arvot mitattu milloin, sillä jos ne arvot nippailee mulla on oireena ollut juuri noita samoja kuin sulla. 2.tyypin diabeetesta se lääkäri mulle meinas ettei juuri nyt olisi sille riskiä. Suositushan sille olis alle 2 jos on lapsihaaveita. TKssa eivät välttämättä ole niin tarkkoja sen kanssa kunhan alle 4 menee :/
 
Mulla TSH arvot oli päin prinkkalaa helmikuussa jolloin ne mitattiin ja syön tyroksiinia 100mikrog päivässä, musta tuntuu, että sitä pitäis ainakin tuplata-- itse asiassa just mietin, kun otin sen tässä istuessani, että nostaisinko ihan itse sen annoksen? Tai ainakin hieman??? Jotenkin tuntuu, ettei oo mitään tapahtunut, päinvastoin mennään takapakkia.. :(

Niin ja tuo arvo, minkä mielellään pitäis olla vaikka alle 2, oli joku ihan käsittämätön luku-- lääkärikin ihmetteli sitä ja sanoin, että huh!!!! :LOL: Joskus se oli mulla rajoilla muistaakseni 4.5 ), mutta siitä jo 7 vuotta aikaa. Nyt en uskalla laittaa tähän sitä uusinta lukua, koska en ole varma, ja en löydä sitä paperia ( muuttolaatikoita koko asunto täynnä, muutetaan torstaina).. Mutta heti aluksi siis määrättiin tuo määrä ja ens kuussa katsotaan arvot uudelleen.
 
25.4.2010 SUNNUNTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Siffis....................yk 11......................................KP 54/30
Tiijona.................yk 1........................................KP 49
Krizze.................yk 2v.......................................KP 28/21
neulainen............yk 3........terot..........................KP 25/53-90
Kirsikka09....... ...yk 3........clomit........................KP 25/30
wannabemama...yk 16.......terot.........................KP 21/32-33
Miuku84.............yk 10......vyöhyket, homeop.....KP 19/27-28
Hlemmur............yk 9........clomit, terot...............KP 16
yrittäjä83...........yk 1v.......lugesteron.................KP 16/28
E2vm86.............yk 2..........................................KP 15/27-35
Nasu-80.............yk 13........................................KP 11/26-34
Santtuli...............yk 2,5v.....................................KP 11/31-42
kipinäkenkä.......yk 1,5v..clomit, menopur, luget...KP 11
niuku.................yk 8...........terot.........................KP 11
Jessie82............yk 14.........................................KP 6
TaCa..................yk...........koti inssi, clomit..........KP
Miisaliini..............yk 5........fremarit, IUI
RemppaEmppa...yk 1v
sasuma..............yk 14
Haaveileva-85.....yk 01/09
tanza
Adalmis
Amf



HAAVEISSA TOINEN



vasu....................yk 6........................................KP 76
Calypso...............yli vuosi........clomit..................KP 28/29
memmiliini...........01/09.....................................KP 17/28-40
Diinu....................yk 2..............clomit.................KP 14/30-35
toive81................yk 7..........clomit, luget...........KP 7/28-30
dindei



HAAVEISSA KOLMAS



Dora2010............yk 8.................terot................KP 39
Teto....................yk 3.................inssi, Luget.......KP 15
Christie................yk 3..................clomit, inssi.....KP 9/23-28


HAAVEISSA NELJÄS



MiiJane...............yk 2v.......................................KP 28




TAUSTALLA / MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
markke, Emma2





:heart: PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuussa: Jeyn (yk 10)

Marraskuussa: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)

Joulukuussa: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)


2010

Tammikuussa: Ilona G (yk 2)

Helmikuussa: Ella-83 (yk 14)

Maaliskuussa: Silent whisper (yk 13), vaahtokarkkiunelma (yk 8), AaVee (yk 15), Nallekarkki (yk 2 )

Huhtikuussa: minime (yk 2)






_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivittäjän nimi alusta ja guote lopusta.



 
E2vm86 Älä pode huonoa omaatuntoa siitä, ettet "osaa" vastata muiden kirjoituksiin. :) Mullakin tulee kyllä luettua kaikki viestit, mitkä ketjuun tulee, mutta aina ei vain löydä sopivia sanoja mitä toisille sanoa. Hengessä kuitenkin oon mukana. Jos joku sattuu kysymään kysymyksen johon itse tiedän (tai luulen tietäväni) vastauksen, niin silloin kyllä pyrin vastaamaan. Omaa napaa tulee mullakin aina "vähän liikaa", mutta kun tänne on tosiaan helppo purkaa omia tuntojaan.

Greippimehusta Mäkin join sitä, kun esikkoa yritettiin. Hyi hitto, miten pahan makuista. :x Enkä kyllä edes muista, että siitä olisi mitään hyötyä ollut (limojen yms suhteen). Hyvä jos joillakin toimii kuitenkin!

Kilpirauhasarvoista on ollu puhetta. Multa katsottiin ne kans sillon, kun vuosi oli yritystä takana ja ne oli normaalin rajoissa. Voikohan ne arvot muuttua kuinka nopeasti? Varmasti stressaavaa jos on vielä pco:n lisäksi kilppariongelmaa. :ashamed:

ON: Kp 14. Huomenna tikuttelemaan. Mietin edelleen onko liian aikaista. Ovistestejä mulla vain 6 kpl odottamassa, kun tilasin niitä puikkoja enkä raskinu kamalasti tilata. Hmm. :|
 
Mulle voisi päivittää kp2/21-27, täti tuli kylään vauhdilla eilen illalla :( Positiivista tässä kierrossa, että ovis bongattu ja kierron pituus taas normaali. Negaa luteaalivaiheen lyhyys (10) ja tuhruttelu jo dpo8. Toivon, että vuoto loppuisi yhtä äkkiä kuin alkoi, ettei menkat kestä sitä 2viikkoo mikä mulla on aika normaali (viikko on minimi). Ja seuraavat 1-2 kiertoo täällä vaan seuraillaan kiertoa, kesällä sitten uutta yritystä jos kierto sen sallii, muuten tutkimuksia tiedossa vihdoinkin (oma gyne ei mitään halunnut tehdä, kun totes että oon muuttamassa kuitenkin maasta..)

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille hoitoihin, testailuun ja ihan muuten vaan :hug:
 
Moi kaikki! Tänne onkin tullut taas paljon tekstiä, hauska lueskella kuulumisia.
toive81 mä varmaan käytän kanssa tässä juuri alkaneessa kierrossa clomien ohella lugeja. Tosi ärsyttävää tää tuhruttelu, alkoi siis monta päivää ennen tätiä. Luget on olleet mulla välillä käytössä aikaisemminkin - lääkäri sanoi että jotkut määrää niitä ja toiset ei, mutta että apu se on pienikin apu.
MiiJane76 aiotko sä käyttää pelkkiä clomeja vai niiden lisäksi esim. irroituspiikiä tai noita mainittuja lugeja?

ON: mulle voi päivittää kp 2, ja nyt on menossa 4. clomi-kierto + luget mukaan. Odotukset ei ole enää niin korkealla kuin silloin kun aloitin clomit. Onneksi niistä ei tule ihmeempiä sivuoireita niin viitsii vielä jatkaa niiden syömistä. Soitin viime viikolla lääkärille ja hän oli sitä mieltä että voin vielä jatkaa kierron tai muutamankin clomeilla, kun vaste on hyvä ja kierto on niillä saatu suht. hyvälle mallille. Olen jo pyytänyt lähetteen julkiselle puolelle.
 
Tervehdys kaikille!
:wave:
Minä täällä taas vaan omaa napaa...
Ultrassa käyty tänään, olihan ne Clomit ja Fostimonit saanu jotain aikaseks :D
13,5mm, 15mm ja 16mm follit näky ja limakalvo näytti hyvältä. Nyt vielä tänään Fostimon ja keskiviikkona Pregnyl, niin pitäis olla torstaina inssi..
Tämähän jää meiltä nyt ainakin toistaiseksi viimeiseksi yritykseks, ei me osattu arvatakaan kuinka kallista "lystiä" tää on :ashamed:
:hug: hali kaikille sitä tarvitseville!
 
26.4.2010 MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Siffis....................yk 11......................................KP 55/30
Tiijona.................yk 1........................................KP 50
neulainen............yk 3........terot..........................KP 26/53-90
Kirsikka09....... ...yk 3........clomit........................KP 26/30
wannabemama...yk 16.......terot.........................KP 22/32-33
Miuku84.............yk 10......vyöhyket, homeop.....KP 20/27-28
Hlemmur............yk 9........clomit, terot...............KP 17
yrittäjä83...........yk 1v.......lugesteron.................KP 17/28
E2vm86.............yk 2..........................................KP 16/27-35
Nasu-80.............yk 13........................................KP 12/26-34
Santtuli...............yk 2,5v.....................................KP 12/31-42
kipinäkenkä.......yk 1,5v..clomit, menopur, luget...KP 12
niuku.................yk 8...........terot.........................KP 12
Jessie82............yk 14.........................................KP 7
Krizze.................yk 2v........................................KP 2/21-27
TaCa..................yk...........koti inssi, clomit..........KP
Miisaliini..............yk 5........fremarit, IUI
RemppaEmppa...yk 1v
sasuma..............yk 14
Haaveileva-85.....yk 01/09
tanza
Adalmis
Amf



HAAVEISSA TOINEN



vasu....................yk 6........................................KP 77
Diinu....................yk 2..............clomit.................KP 15/30-35
toive81................yk 7..........clomit, luget...........KP 8/28-30
Calypso...............yli vuosi........clomit, luget.........KP 2/29
dindei



HAAVEISSA KOLMAS



Dora2010............yk 8.................terot................KP 40
memmiliini...........01/09......................................KP 18/28-40
Teto....................yk 3.................inssi, Luget.......KP 16
Christie................yk 3..................clomit, inssi.....KP 10/23-28


HAAVEISSA NELJÄS



MiiJane...............yk 2v.................clomit...............KP 1




TAUSTALLA / MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
markke, Emma2





:heart: PLUSSANNEET :heart:



2009

Lokakuussa: Jeyn (yk 10)

Marraskuussa: Laura-vm86 (yk 8), ärrieri (yk 3), Jonetta (yk 4), neitim (yk 10-11)

Joulukuussa: Sartsa83 (yk 23), titityy80 (yk 8)


2010

Tammikuussa: Ilona G (yk 2)

Helmikuussa: Ella-83 (yk 14)

Maaliskuussa: Silent whisper (yk 13), vaahtokarkkiunelma (yk 8), AaVee (yk 15), Nallekarkki (yk 2 )

Huhtikuussa: minime (yk 2)






_____________________________________________________
Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä, päivitetään tiedot ja sen jälkeen poistellaan viime päivittäjän nimi alusta ja guote lopusta.


 
Mie kävin kans tänään folliultrassa. Torstaina oli 12 mm folli oikealla, nyt 20 mm folli vasemmalla. Pregnyl illalla 22.45 jollei lh-testi plussaa. Inssiin keskiviikkona jos Pregnylin pistän, muutoin huomenna.

Niinkuin edellä kirjoititte, toiveet eivät enää ole niin korkealla kuin ensimmäisissä Clomi/Clomi+Menopur kierroissa. Nyt tää on vaan tämmöstä... No katellaan mitenkä käy. :/

Lääkärin kanssa oli puhetta siitä, miten miun kiertojen kanssa toimitaan kesän ajan. Ajatus oli, että annetaan olla, ihan lepotilassa vaan ja alotetaan sitten syksyllä täydellä rytinällä (IVF). Miula passaa, ei mie niin niitä menkkoja kaipaile. :kieh:

Me mennäänkin sitten Christien kanssa suunnilleen samoilla piinapäivillä :wave: Tsempit sinne jo etukäteen!
 
MiiJane74 Eli TSH arvon pitäisi suositusten mukaan olla alle 2 jos raskautta yrittää kun taas T4 arvon pitäisi olla 9,5-21 välissä. Mulla mitattiin itseltä arvot tosiaan pari viikkoa sitten ja t4 arvot oli 10,5 ja TSH 4,32... eli annostusta nostettiin tuon TSHn takia. Kontrolli verikokeisiin menen 4 viikon päästä. Itse en suosittele että itse nostaisit thyroksiini annostusta koska siinä voi käydä niin että se vain pahentais tilannetta. Oletko käynyt tuon noston jälkeen (helmi?) kontrolli verikokeessa? jos et niin kannattaa mennä niin ne lääkärit tietää pitääkös nostaa vielä annostusta. Aluksi kun jos ei ole pitkään aikaan nostettu niin voi noston yhteydessä tuntua ettei toimi millään lailla. Elimistöltä menee heti ennen kuin se hoksaa mitä on tapahtunut... B)

Diinu se kilpirauhasen vajaatoiminta on todella salakavala sairaus. Multakin etsittiin 4 vuotta syytä miksi voin huonosti ennen kuin sattumalta se löydettiin. Nykyyään kyllä ollaan TKoissakin tarkempia niiden arvojen kanssa mutta joillakin ihmisillä voi jo 1% heitto arvoissa tehdä huonon olon. Tkden viite arvot ovat TSHn suhteen 3-4 vaikkakin se suositus yksityisellä ja asiaan paneutuneilla lääkäreillä raskautumista ajatellen olisi alle 2. Muuten alle 3men olisi hyvä. Sanotaan se että on olo kyllä näiden kaikkien "tautien" kanssa sellainen kuin hakkais päätä seinään :headwall: :'(

ON: Mites muilla on tuon ekan tero kuurin jälkeen tulleet tädit kylään? Kauanko ootte saaneet odotella? Mulla tosiaan meni lauantaina vika tero ja jo lauantaista lähtien on tullut jonninmoista tuhruttelua... Ei oikeen tiedä miten tän kropan pitäis pelittää... Kuinka monelle ja missä vaiheessa on lääkäri määrännyt clomit? Mä olen vielä aivan pihalla näiden kaikkien asioiden kanssa kun on mulle niin tuore juttu... ainut mistä tiedän on nuo kilpparit :LOL:
 
Huoks, jotenkin tuntuu että ajoitus meni inssissä ihan pieleen kun pregnyl pistettiin vasta inssin yhteydessä, ja oviksen bongasin lauantaina iltapäivällä, n. 28 tuntia piikin jälkeen. Ihan kuin olisin jostain lukenut ettei pestyt siittiöt elä kauhean kauan... Hippasen pessimistinen olo raskautumisen suhteen

Miulle ei tullut pregnylistä mitään oireita :eek: Tai lauantaina masu oli turvonnut palloksi, muttei mitään muuta. Huomenna ja perjantaina pistetään sitten vielä 1500ky lisää, ihana kun ei tartte lugejen kanssa räplätä... Mies saa pistää...

Tänään on pari kertaa vihlaissut alamasua, vaan tuskinpa mitään tarkoittaa, eihän vielä tässä vaiheessa mitään tunnu vaikka olisinkin raskautunut. Tänään siis dpo 2...

Otin kunnon juoksulenkin, esikko halusi pyörällä liikkariin, niin mie sitten juoksin vieressä, pari kilometriä suuntaansa, huh! Toivottavasti juoksu ei ole kielletty piinapäivillä...
 
Calypso: kiitos viime viikkoisista ovispuhalluksista, kyllä se ovulaatio sitten tulikin kp 23, joten myöhäseksi meni kyllä ja clomeista huolimatta pitkä kierto edessä... Nyt jännäillään jälleen, dpo3. Onnea hurjasti tähän clomi-kiertoon!

ON: eli kp 26, dpo3. Ei suuria toiveita tämän kierron suhteen, lähinnä ton myöhäisen ovulaation takia... Katotaan nyt miten tän luteaalivaiheen kanssa käy tällä kertaa (viime kierrossa 11 päivää).

Oikein paljon plussatuulia kaikille! :whistle:
 
niuku: Miula on alkanut vuoto parin päivän sisällä Terojen jälkeen. Yleensä pienellä tuhrulla jo viimeisen napin jälkeen ja sitten parin päivän päästä kunnon vuoto.
Toivottavasti siun ei tartte enää kauaa odotella!

Mie sain clomit ekaa kertaa viime kesäksi polin jäätyä kesätauolle. Miula todettiin lievä PCO ja lekuri aatteli, että pelkillä Clomeilla voiskin vaikka tärpätä. Ehdin syödä kolme kiertoa Clomeja, joista viimeisessä siis plussasin (meni kesken h10+1) ja yksi kierto tais olla ovuloimaton, koska pituutta tuli 63 pv Terojen kanssa.

Teto & Kirsikka09: Peukut on täällä pystyssä tärpin suhteen! Älkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon! Toki, realistinen suhtautuminen asiaan helpottaa elämistä ja mahdollisten pettymysten sietoa. Ite kyllä huomaan suhtautuvani nykysin näihin yritelmiin tosi pessimistisesti, kierto kierrolta ne odotukset pienenee...
 
Hellou...!
Tää kierto meni virallisesti harakoille kun ovulaatio päätti tulla siihen samaan rakoon kun mies oliv arannut simppatestinsä... Ja kolmannekseen menen huomenna parin päivän visiitille TYKSIin ja tehdään sellasilla myrkyillä hoitoja että ei passais olla paksuna... :D

Torstaina palaan koneelle jos oon vielä hengissä... Lievästi ahdistaa... eikä oikeestaan kovin lievästi..
 
Pahoittelut teille, joilla täti saapui paikalle. :hug:

Christie ja kipinäkenkä Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :)

Kirsikka Sullakin oli myöhäinen ovis niinkuin mulla viime kierrossa. Pidän peukkuja, että tärppi kävisi tästä kierrosta. =)

niuku Mä kattelin tossa parin vuoden takaisia epikriisejä ja näköjään mulla se TSH on ollu 3.05. :$ Paljonko sun arvo on ollu?

niukulle vielä, kun mä söin teroja niin mulla tuli kahden päivän päästä viimeisestä terosta menkat. Sitten, kun olin syönyt useamman kierron (muistaakseni 9 kiertoa) niin vissiin terojen teho alko heikentyä ja tais mennä 4-5 päivää viimeisestä terosta, kun alko menkat. Mulle määräsi clomit yksityinen gyne, kun yritystä oli takana 11kk ja oltiin todettu PCO sekä se, etten ovuloi normaalisti. Pääsin aloittamaan ne kuitenkin vasta seuraavassa kierrossa ja silloin oli juuri se 1v yritystä takana. Niin ja nuo siis silloin, kun esikoista yritettiin. Nyt marssin samalle gynelle, kun alettiin tätä kakkosta yrittämään ja hän määräsi suoraan mulle taas clomit.

ON: Kp 15 ja aloitin tikuttelun. Haalea viiva tuli, mutta kuitenkin selkeesti nähtävissä. Huomisen päivän taidan skipata, koska mulla on enää 5 testiä kaapissa eikä taas tiedä miten se ovis venyy. :| (Jos tulee ollenkaan)
 
Huh, pregnyliä pistetty n. 0,3ml, hitsi että se kirvelee! Miehellä meinasi hermo mennä kun itse en uskaltanut pistää, ja en meinannut miehen antaa pistää... Sai se sitten sen pistettyä, poika (5v.) kannusti vieressä :LOL: Sain pojalta vielä reippauspalkinnon kun annoin iskän pistää, pätkän lahjanarua :D :heart:

Miulle tuli aamulla vähän ruskeaa verta valkkarin mukana, ihan siis yhdellä pyyhkäisyllä, mutta ei kai vielä voi olla mitään kiinnittymisvutoa, kun inssistä on vasta 4 päivää, ovulaatiosta 3..? Miullahan inssin jälkeen tuli aika reilusti verta, en kylläkään huolestunut kun joka kerran on jonkun verran tullut.

Huoks, kyllä sitä vaan kroppaa kuuntelee ihan ylitarkasti, vaikka miten yrittää unohtaa koko jutun...
 

Yhteistyössä