Apuja sairaspäivärahoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Hei! Osaako joku selventää miten kelan sairaspäivärahat menee? Kun käsittääkseni saa sairastaa 2 kk ja sitten tippuu kelan rahoille. Onko tämä myös, jos on työtapaturmassa mennyt selkä ja joutuu olemaan yli 2 kk sairaslomalla? Tippuuko myös silloin kelan rahoille?

Entäs tiedättekö mistä ajasta menettää seuraavan talven talvilomat? Miehen työpaikalla pitkästä sairaslomasta menettää lomia, mutta emme tiedä mistä ajasta ne menee?

Kiitos vastauksista, jos joku tietää sanoa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Hei! Osaako joku selventää miten kelan sairaspäivärahat menee? Kun käsittääkseni saa sairastaa 2 kk ja sitten tippuu kelan rahoille. Onko tämä myös, jos on työtapaturmassa mennyt selkä ja joutuu olemaan yli 2 kk sairaslomalla? Tippuuko myös silloin kelan rahoille?

Entäs tiedättekö mistä ajasta menettää seuraavan talven talvilomat? Miehen työpaikalla pitkästä sairaslomasta menettää lomia, mutta emme tiedä mistä ajasta ne menee?

Kiitos vastauksista, jos joku tietää sanoa =)

Lomat riippuu tessisstä. Työtapaturmassa yleensä firman vakuutus yhtiö korvaa ja saat koko ajan normaalia palkkaa. Kannattaa kysyä luottamusmieheltä tai liitosta.

Jos selkeesti töissä tapahtunut tapaturma niin silloin ei pitäis edes lomiin vaikuttaa.

Toi selkä on vaan aika kakka paikka. Mulla tohjona, kiitos synnytyksen, ja kivutonta päivää en sitten oo enää nähnyt.

TOivottavasti miehesi tulee kuntoon ja paranee kunnolla. Ahkeraa kuntoutusta kyllä varmasti vaatii.

On töissä sattunut ja vakuutuspaperit on jo täytetty. Sai kurkottamisesta välilevyn pullistuman. Vielä ei ole päästy kuntouttamaan, kun kipu on liian kova edes pieneen liikkumiseen. Työterveyslääkäri oli eilen sitä mieltä, että ei saa yrittää liian aikaisin töihin ja kahden viikon päästä alettaisiin katsomaan kuntoutusta.

Itse olen raskaana ja saanut kanssa aikaimoisia selkäsärkyjä. Toivottavasti ne jäävät minulla synnytyslaitokselle =)

On töissä sattunut ja vakuutuspaperit on jo täytetty. Sai kurkottamisesta välilevyn pullistuman. Vielä ei ole päästy kuntouttamaan, kun kipu on liian kova edes pieneen liikkumiseen. Työterveyslääkäri oli eilen sitä mieltä, että ei saa yrittää liian aikaisin töihin ja kahden viikon päästä alettaisiin katsomaan kuntoutusta.

Itse olen raskaana ja saanut kanssa aikaimoisia selkäsärkyjä. Toivottavasti ne jäävät minulla synnytyslaitokselle =)

Toivotaan. Mulla meni lonkka synnytyksessä -> virheasento -> välilevynpullistuma ja yli liikkuva ristiluu joka painaa hermoja.

Auts :'( Jaksamista särkyjen kanssa. Ne on kyllä niin kokonaisvaltaisia nuo selkäsäryt, että vievät toimintakyvyn kokonaan.

Selkä on kipee ja jos mihelläsi viel on hermosärkyä niin voi että sitä kipua!

Juu, pikkaisen tekee tiukkaa päästä edes vessaan välillä. Mulla helpotti akupunktio ja jumppaaminen. Tai siis sillain, että pystyy töissä käymään yms., mutta ei liikaa voi rehkiä.
Miehellä tosiaan hermossa särky, joten eipä auta tällä hetkellä mikään muu kuin särkylääke hetkeksi ja lepo.

Yhteistyössä