Tuo, että mies pitää kokoajan yhteyttä kertoo kyllä siitä, että mies sinusta yhä välittää. Kukaan palstalla ei voi tietää mikä tilanne on ja millaiseksi se kehittyy.
Olin seurustellut puoli vuotta mieheni kanssa, kun hän halusi erota. Osa syynä oli hänen ahdistuksensa siitä millaisen (vakavamman) parisuhteen halusin. Mies nimenomaan sanoi, että ei tunne minua kohtaan enää mitään ja haluaa erota. Hän oli kuitenkin todella kiltti ja mukava ihminen, eikä halunnut olla minulle ilkeä, joten jaksoi eronkin jälkeen olla minulle seurana ja lohduttajana. Olimme paljon yhdessä, harrastimme seksiä ja kävimme paikoissa yhdessä, mutta emme kuitenkaan varsinaisesti seurustelleet, tätä kesti vajaa vuoden, jonka jälkeen päätimme vielä yrittää kunnolla uudelleen. Tuosta on nyt kulunut kuusi vuotta, olemme naimisissa, meillä on yhteinen lapsi ja mieheni rakastaa minua valtavan paljon. Tiedän, että oma tilanteeni on poikkeuksellinen, mutta näinkin voi käydä.
Jos toinen tai molemmat ovat parisuhteen alussa nuoria ja kokemuksia on vähän, voi aikuinen elämä alkaa ahdistaa. Teidän tapauksessa kyseessä on kuitenkin vielä hyvin pian suhteen alun jälkeen alkanut raskaus, joten kasvamista täytyy tapahtua hirmuisella vauhdilla, ei siis mikään ihme, että miestä hirvittää.
Kuten sanoin aiemmin, antaisin miehelle nyt tilaa. Koita vastata mahdollisimman nätisti miehen viesteihin, ettei hän turhaan huolestu. Voit kertoa, että olet surullinen, mutta sinulla ei ole mitään hätää. Viestittely kuitenkin kertoo, että mies on sinusta huolissaan. Anna tilanteen rauhoittua, voit pitää mieheen yhteyttä ja yrittäkää rauhassa keskustella.