Apuja! Onko enää mitään tehtävissä?

  • Viestiketjun aloittaja "Hukassa"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hukassa";28697189]Hei.

Eli olen yli kakskymppinen tyttö ja tapasin netissä pari kuukautta sitten pojan, jonka kanssa alusta asti tuntui, että ymmärrämme toisiamme todella hyvin. Kuukauden päivät juttelimme yömyöhään, jonka jälkeen tapasimme ja aloimme heti ensitapaamisella seurustella.

Taustatietona sen verran, että minut raiskattiin huhtikuun lopussa, ja tällöin vaihdoin epillerimerkkiä lääkärin suosituksesta. En ole ikinä ollut varma siitä haluanko vielä lapsia, mutta jostain selittämättömästä syystä (?!?) nämä pillerit eivät tehonneet minulla ja maanantaina sain tietää olevani raskaana.

Kerroin asiasta miehelle, hän otti sen hyvin, sanoi että saan itse päättää ja lopulta keskusteltuamme ilmaisi että hyvä uutinen ja että haluaa edelleen jatkaa yhdessä.
Hän on siis tällä hetkellä armeijassa ja puhuimme yhteenmuutosta armeijan jälkeen ym. Missään vaiheessa en ole saanut kuvaa, että asiat olisivat olleet jotenkin huonosti meillä.

Torstaina kysyi, josko haluaisin tulla muutaman viikon päästä pikkuveljensä rippijuhliin (näkemään sukulaiset ym) ja vielä pe sanoi että tykkää musta ja ettei ole lähdössä mihinkään.

No, aluksi olin siis raskaudesta ihan shokissa, mutta samalla tiesin että en halua enkä pysty tehdä aborttia. Aiemman avopuolisoni kanssa yritimme lasta emmekä sitä saaneet, joten nyt minulle oli alusta asti selvää että pitäisin lapsen. Varsinkin kun mies sanoi että tämä sopii hänelle varsin hyvin.

La kuitenkin, kun tuli luokseni niin kertoi että pitää jutella ja että hänen tunteensa mua kohtaan ovat laimentuneet. Tuntee kuulemma olevansa vain ystävä. Lapsesta haluaa pitää huolta ja olla kaveri vielä. Menin ihan shokkiin koska oli vielä torstaina jutellut kaikkea, että ei todellakaan halua erota ym. Ja nyt äkkiä tämä!

Tuli kuitenkin eilen yhteisen illanvieton jälkeen vielä luokseni yöksi, pidimme kädestä, silitti jalalla jalkaani aamulla. Tiedän että armeijassa on nyt paskaa uusien alokkaiden tulon johdosta, ja äitinsä sairas, mutta en tiedä voivatko nämä vaikuttaa tähän...

Olen ihan hukassa, en vaan voi uskoa että tunteet olisivat noin vain hävinneet, tiedän myös ettei varmasti ole esittänyt viime viikon puheitaankaan. Voiko olla että on tullut lapsesta paniikki ja ahdistus?

Selitti eilen, että mun on turha huolia, ei ole ottamassa ketään uutta heti yms. Kuitenkin kysyessäni sanoi ettei mitään ole enää tehtävissä ja on varma päätöksestään.

Mitä hittoa tässä voi?[/QUOTE]

no kerro sille ainakin se että parisuhteen päämotiivi ei tule olla tunne vaan tahto. Tunteet tulee ja menee, jos niiden varaan perustaa niin huonosti käy.
 
"hukassa"
mietinkin tässä, että pitäisikö ihan rauhassa ajan kanssa kirjoittaa kirje, ja lähettää se ensi viikolla hälle. Tiedän, että on nyt kiinni tulevat 2-3 viikkoa.
 
"hukassa"
Tää on just tää että välillä tuntuu että haluaisin vaan yrittää korjata meidän välit ja välillä tekis mieli haistattaa koko miehelle paskat. Kuka on noin moraaliton ja munaton että 4 päivää uutisen jälkeen sanoo noin?

Oishan se nyt voinu pari viikkoa sulatella asiaa ja kattoo pysyykö tunteet samana... Ja kertoo et nyt on tällaista ilmassa mut ei jätti heti.
 
Kapiainen
[QUOTE="hukassa";28697580]mietinkin tässä, että pitäisikö ihan rauhassa ajan kanssa kirjoittaa kirje, ja lähettää se ensi viikolla hälle. Tiedän, että on nyt kiinni tulevat 2-3 viikkoa.[/QUOTE]


Varmuudella voin sanoa ettei ole kiinni 2-3 viikkoa. Äijä puhuu paskaa sulle.

Luulltavasti sai sulta ekan kerran pimpsaa ja nyt on saanut muiltakin - siitä mielenmuutos.
 
"vieras"
Te olette tunteneet muutaman viikon ja nyt pitäisi olla valmis perheenisäksi tuntemattoman tytön kanssa? Herää nyt. Kevyt kesäseurustelu tuossa iässä on ihan ok, elämän mittainen vastuu noin lyhyellä tuntemisella on vähän eri tasolla jo.
 
"hukassa"
Tuo en ole ikinä tiennyt on ehkä vähän väärin ilmaistu. Ajattelin eron jälkeen etten tiedä haluanko ikinä enää/luotanko keneenkään mieheen niin että alan tehdä lapsia. Toiseksi en ollut varma voinko saada niitä, sillä yritimme useamman vuoden exäni kanssa.
 
caw
[QUOTE="vieras";28697672]Te olette tunteneet muutaman viikon ja nyt pitäisi olla valmis perheenisäksi tuntemattoman tytön kanssa? Herää nyt. Kevyt kesäseurustelu tuossa iässä on ihan ok, elämän mittainen vastuu noin lyhyellä tuntemisella on vähän eri tasolla jo.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä.
 
"viima"
Mulla oli aikoinaan lähes vastaava tilanne. Mies selitti aluks kui ihana ja rakas ja hän huolehtii ja yhdessä ollaan vauva ihanaa je. Sit alkoi epämääräiset kinekset armeijas yms. Paljadtu järjetön valhesotku ja kaikki mureni. Tein abortin. En olisi voinut jatkaa. Pysähtyä siihen. Olla ikuisesti sidoksissa ihmiseen joka valehtelee niin paljon. Rakkaus oli sokeaa ja olin valmis anteeksi antamaan kaiken ja uskomaan jokaisen valheen. Onneksi heräsin ja tajusin et elämäni olisihelvettiä kiinni hänessä. Vielä vuosien jälkeen hän on soitellut perään ja yrittänyt olla kavereita.. Ja vieläkinkoen tuskaa hänestä jaasoista joita jouduin kokemaan. Joten harkitse tarkkaan mihin soppaan lusikkasi laitat. Jos pidät lapsen älä odota isältä mitään. Petyt vain pahasti.
 
"hukassa"
Eli ehdotat aborttia? Olisi pitänyt muotoilla aloitus erilailla, hain siis lähinnä tukea ja neuvoja tähän parisuhdetilanteeseen. Lapsiasiaa en enää edes mieti, sen oon jo päättänyt enkä asiaa enää pohdi. Olen alkanut jo innostua vauvasta :)

Mutta suhdetta tämän miehen kanssa haluaisin myös vielä koettaa..
 
Jotenkin tuo haiskahtaa siltä että tuon miehen päähän on syötetty tuo ajatus, peloteltu rahattomuudella, vapauden/nuoruuden menetyksellä, todettu että perhe kannattaa perustaa vasta myöhemmin jne. jne. En nimittäin usko että keltään voi tunteet hävitä noin nopeasti vaan joku on aivopessyt tätä poikaa oikein kunnolla noina päivinä kun ette ole nähneet.
Kuullostaa nimittäin tuo touhu pelottavan tutulta, kun mun miehen tuttavat ovat yrittäneet samaa monta kertaa meidän yhdessäolon aikana. Kuulen sen jo äänestä kun mies puhuu jonkun muun suulla kuin omallaan..
 
"vieras"
Eheh, yli kaksikymppinen nainen, joka useita vuosia?!! yrittänyt raskautua ja nyt lyhyen tuttavuuden jälkeen raskautuu pelkällä pilleriehkäisyllä (turvallista joo) parikymppiselle "miehelle", jonka pitäisi olla suunnilleen papin aameneen valmis. Varmaan ihan hyvä ratkaisu pojalta, ettei ala leikkimään sinun kanssasi kotia. Vastuunsa silti kantaa.
 
"limpukka"
[QUOTE="vieras";28697672]Te olette tunteneet muutaman viikon ja nyt pitäisi olla valmis perheenisäksi tuntemattoman tytön kanssa? Herää nyt. Kevyt kesäseurustelu tuossa iässä on ihan ok, elämän mittainen vastuu noin lyhyellä tuntemisella on vähän eri tasolla jo.[/QUOTE]

:D Kuuleppa minä tulin raskaaksi n.2kk seurustelun alusta, n.3 kk päästä plussasin, ikää miehellä oli 21v.
raskauden oltua 5kuulla mies lähti,tai oikeastaan käskin hänen lähteä(olin niin vihainen jostain mitä en ees muista) no mies lähti ja mä itkin perään tietty heti(ne raskaushormonit) mies oli nn.2kk pois kuvioista,sit palasi takasin,irtisanoi oman asunnon ja muutti virallisesti minun luo. sittenmin ollaan oltu 5vuotta naimisissa(lähes 6vuotta yhdessä) ja hyvin menee :) pois en miestäni vaihtais hän on ihana.
 
"henni"
Se mieli kuntaan voi oikeastikin muuttua... oma ensirakkauteni vannoi illalla rakkauttaan, itki kun en yhtä vakuuttavasti pystynyt hänen tunteisiinsa vastaamaan, lähti seuraavana iltana poikien kanssa baariin ja toi uuden tyttöystävän mukanaan samaan sänkyyn josta minä olin aamulla lähtenyt.
Itkin, huusin, kirosin, raivosin, haukuin hänet, toivoin ettemme olisi ikinä tavanneetkaan, olin vihainen, katkera, epäuskoinen, epätoivoinen, mustasukkainen, arvoton, reilu puolivuotta meni aivan sumussa... joka päivä häntä miettiessä.
Mutta mitä itkin...? Olin koko suhteemme ajan tiennyt että hän ei ole se oikea. Rakastin ja välitin kyllä, mutta aina mietin että "ehkä sit tulevaisuudessa, kunhan hän on kypsynyt, aikuistunut, kunhan hän sitä tai tätä".

Suurin järkytyksen taisi tulla siitä, että toinen kolme vuotta vannottuaan rakkauttaan, ja vielä edellisenäkin iltana, voikin yhdessä illassa, (!!!!!) kääntää kelkkansa. Maailmalta oli lyöty pohja, kaikki mihin olin uskonut ja luottanut tuntuikin olleen valhetta. Kaikki mihin olin uskonut ja luottanut. Ja muutamassa tunnissa tuo kaikki rakkaus oli poissa.
Tiedän kyllä nyt että hän rakasti, uskon niin nyt vieläkin ja muistelen nyt lämmöllä hänen hymyään minulle.
Mutta silloin maailmani kaatui. Myöhemmin itkin surua että olin hänet menettänyt elämästäni. Tein erostamme niin hirveän, ettei hän voinut edes moikata jos vaikka olisi halunnutkin.

A) kyllä ne tunteet voi muuttua parissakin päivässä. Hän oli todella suoraselkäinen kun pystyi tämän sinulle sanomaan. Oma lauloin on että hän ymmärtää ettet ole hänelle se oikea.
B) Rakastaaksesi lasta, älä odota isältä yhtään mitään. Petyt itse, lapsi pettyy, ja tulet itse vain vihaiseksi kunnes lapsen pettyvän
C) jos sinä välität tästä miehestä, päästä hyvällä irti. Ei mitään katkeria vuodatuksia kirjeitse tai viesteillä, lopultakin sellainen on vain säälittävää, eikä muuta hänen tunteitaan mitenkään, hän on päätöksensä tehnyt.
D) jos silti haluat hänestä haaveilla, ja pitää porttia raollaan, ole hänelle ystävä....välit täytyy olla siinä kunnossa että puhumalla pystyy tulee takas.
E) mutta mihin päädyttiin, pidä itsestäsi huolta. Ole suoraselkäinen ja rehellinen, arvosta itseäsi. Välittämistä ja kiinnostusta voi osoittaa muutenkin kuin vain vällyjen välissä. Hänen mahdollisesti miettiessään tilannetta, älä ole hänelle itsestään selvyys tarvittaessa saatavilla 24/7, vaan vastaa yöllisiin viesteihin vasta aamulla.
F) ja ei, mitään muuta ei ole tehtävissä.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28697332]Eron ja raiskauksen päälle menit heti antamaan paljaalla jollekin nettijampalle? Onnittelut uralle.[/QUOTE]

Tätä minäkin kovasti kauhistelin. Yleensä, jos joutuu raiskauksen uhriksi, sukupuolisuhteeseen ei pysty pitkiin aikoihin.

Luulenpa, että tässä on käynyt nyt niin, että nuorukainen on kertonut asian jolle kulle, mahdollisesti vanhemmilleen. He, tai kaverit, ovat kehoittaneet puntaroimaan asiaa kaikilta puolilta. En minäkään äitinä riemusta kiljuisi, jos omalle pojalle noin kävisi TUNTEMATTOMAN naisen kanssa. Vaikka olisitte olleet yötä päivää tämän kertomasi ajan yhdessä, ette te vielä toisianne tunne.
 
"hukassa"
En aio miestä tosiaan mihinkään yrittää pakottaakaan, jotenkin vain toivoisin, että voisi vielä tarkkaan miettiä mistä tämä yhtäkkinen muutos johtuu ja onko asialle mitään enää tehtävissä. Esim auttaako aika, jos tapailisimme harvemmin tms. Eihän siinä mitään menettäisi ja kuitenkin palkintona voisi olla jotain hyvääkin...
Tällä hetkellä koko mies suututtaa minua ihan suunnattomasti, mietinkin miten hoitaisin tilanteen parhaiten kun hän ottaa yhteyttä. Nytkin kirjoittelen sairaalasta, ja mies tietää tämän joten varmaan muutaman päivän sisällä on odotettavissa että jotain hänestä kuuluu..

nyt pelkään että alan vain heti raivota, purkaa oloani häneen, sillä olen jotenkin niin vihainen. Kehtasi vielä eilen illalla tykätä uusista facebook-kuvistani...
 
"Jep"
Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko teet abortin (suosittelen lämpimästi tuossa tilanteessa) tai alat lapsen yksinhuoltajaksi (en suosittele). Joka tapauksessa unohdat sen miehen, koska suhdetta teillä ei tule koskaan enää olemaan.
Kuka tahansa inttiin menossa oleva mies, jonka 2 kk jatkuneessa suhteessa tyttöystävä tulisi raskaaksi yhtäkkiä, panikoisi ja toimisi noin. Ei sen ikäisten kuulu sitoutua eikä ainakaan tuolla tavalla.

Ja siihen, että mies totesi rakastavansa, ei kannata tukeutua. Itsekin koin tässä muutama kk sitten hieman pidemmässä suhteessa sen, että mies sanoi rakastavansa ja kutsui kullaksi sun muuta, mutta sitten yhtäkkiä oltuaan viikon reissun päällä ja otettuaan etäisyyttä, totesi että haluaa lopettaa suhteen. Sanat ovat vaan sanoja, teot ne on jotka merkitsevät. Ja tässä tapauksessa teko ei tuolla sinun miehelläsi ollut kovinkaan rohkaiseva.

Voimia!
 
"Vieras"
Anteeksi vaan, mutta oletkohan sinä oikeasti aikuinen ihminen, joka kirjoitat? Tuntuu niin tuo ajatusmaailmasi olevan teinitytön tasolla. Noilla eväillä ei pitkälle matkusteta.
 

Yhteistyössä