N
neuvoton mies
Vieras
Vaimolla ja minulla yhteistä taivalta takana 12 vuotta ja yksi lapsi. Viimeisen puolen vuoden aikana suhteemme on mennyt alaspäin ja lopulta huhtikuulla vaimo sanoi ettei enään rakasta minua. Tosin ei vihaakaan ja välittää paljon. Kuvioon astui tietysti 3 osapuolikin joka alkoi tukea vaimoani ja tottakai vaimo rakastui (siis ihastui) häneen. Tunnetta heillä oli molemmin puolin, mies vain sattui olemaan myös tahollaan naimisissa. Ja kun he jäivät kiinni vain n. 3 viikon intensiivisemmän kanssa käynnin jälkeen, mies päätti olla ja pysyä perheensä kanssa, jolloin he sopivat tänään etteivät enään lähettele tekstareita ja tapaa salaa. Onneksi he eivät ehtineet sänkyyn. Vaimo on nyt kotona surkeana sydän rikki revittynä, tunteettomana ja sekaisin. Sanoi ettei koe häpeää tai ole pahoillaan suhteestaan (tietysti siltä osin, että se satutti minua) vaan sanoi sen olleen väistämätön ja ettei edelleenkään tunne minuun sellaisia rakkauden tunteita, että voisi sanoa haluavansa minut. Aika suuri kontrastihan siinä on vertailu pohjana, mahtava ihastumisen tunne ja pitkän suhteen aallon pohja. Mitä sanotte, jos annan vaimoni olla nyt yksin rauhassa kotona, erkaantuuko hän minusta vai huomaako hän kenties, jossain vaiheessa rakkautensa minuun vaikka olen passivinen ja tällä hetkellä kaverin luona toisessa osoitteessa? Vai pitäisikä minun seurata tunteitani ja mennä hänen viereensä ja pitää häntä hyvänä, koska kumminkin olen tuttuja turvallinen ihminen?