Nainen ei ajattele

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitätehtävissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitätehtävissä

Vieras
Olemme seurustelleet 8 kuukautta ja rakkaallani on 3 lasta, jotka ovat hänen edellisestä suhteestaan. Yhteinen aika on siis kortilla, varsinkin kun rakkaani opiskelee ja tekee töitä.

Suurimmaksi ongelmaksi on tullut naisen ajattelemattomuus sekä liian vähäinen toisen huomioiminen ja empatian puute.

Monen monta asiaa on tullut jo aikaisemmin eteen ja tänään taas yksi.

Oli tiedossa, että rakas on iltatöissä kaksi seuraavaa iltaa ja minä olen yksin lasten kanssa. Tulin erittäin raskaan työpäivän jälkeen kotiin ja toivoin, että saamme viettää kahdestaan mukavan illan, kun kahtena seuraavana iltana se ei onnistu, kun rakas on töissä.

Hän tulee töistä noin tunnin myöhässä kun oli hyvän ystävänsä (exänsä siskon) kanssa shoppailemassa. Sisko tulee siis meille ja hetken päästä he lähtevät shoppailemaan pariksi tunniksi ja senkin jälkeen palaavat meille ja höpöttävät kahdestaan vauvajuttuja koko illan.

Minua tietysti vähän häiritsi, ettei minulta ole kysytty mitään, että voiko tämä hänen kaverinsa tulla käymään. Toiseksi minua häiritsi se, että hän vietti meillä aikansa ihan koko illan. Ja ennenkaikkea tietysti se, ettei muruni yhtään itse ajattele, että olisi varmaan ihan kiva viettää minun kanssa aikaa nyt kun kaksi seuraavaa iltaa menee töissä.

Vastaavia tilanteita on ollut viime aikoina paljon ja asioista on keskusteltu. Ja hän lupasi huomioida minua enemmän, mutta ei kauheasti siltä näytä. Sanoin hänelle nytkin, että olisit voinut kysyä minulta, että voiko tämä ystävä tulla kylään ja ettei ole kauhean kiva, että vietätte nyt koko illan jutellen kun minulla oli ajatuksissa sauna ja mukava yhdessä olo ihan kahdestaan.

No hän ei oikeastaan kommentoinut asiaa mitenkään, sanoi että ei nää tehneensä mitään väärää ja lähti takaisin alakertaan viettämään aikaa ystävänsä kanssa.

Nyt kello käy jo kohta kymmentä ja tämä yhteinen ilta on menetetty.

Mitä mieltä te olette tästä?

Vaikutat itse fiksulta mieheltä, joten ei tuo ihan asiallista ole, ainakaan jos jo tuossa vaiheessa (sentään vasta 8kk seurustelua) jo alkaa vakiintua tuo toisen huomioimattomuus. Tietysti läheisyydentarve ja aktiivisuus parisuhdeasioissa vaihtelee meillä itse kullakin. Nainen tarvitsee noita "tyttöjen kesken-juttuja silloin tällöin. Voisi olla hyvä nyt selvittää onko kyse ohimenevästä vaiheesta.

Naisena tunnistan itsessäni näitä tule lähelle-mene pois-vaiheita, siis muutenkin kuin seksuaalisesti. Mieheni on oppinut tunnistamaan rytmini ilman että pahastuu ja toivon osaavani ja myös pyrin suomaan hänelle saman.

Mutta ei sinun ole hyvä jäädä kovin pitkäksi aikaa odottelemaan tuulen kääntymistä, koska asia jo nyt painaa noin mieltäsi.
Voisitko jotenkin saada nostetuksi asian esiin hieman vakavammin, niin että hän tosiaan herää näkemään tilanteen sinunkin kannaltasi? Siis ettei ohita toteamalla vaan että hänellä on oikeus...

Näin nyt illanhyssyssä pohdiskelin...

En ollut aikaisemmin puhunut asiasta, mutta olisin toki sanonut, jos hän olisi soittanut minulle ja kysynyt, että sopiiko jos tämä ystävä olisi tullut käymään.

Olisin sanonut, että voihan hän tulla muutamaksi tunniksi, mutta olisi kiva viettää yhdessäkin aikaa kun kahtena seuraavana iltana se aika on niin kortilla.

Voisitko jotenkin saada nostetuksi asian esiin hieman vakavammin, niin että hän tosiaan herää näkemään tilanteen sinunkin kannaltasi? Siis ettei ohita toteamalla vaan että hänellä on oikeus...

Yritän vielä tänään asiasta jutella, jos hän haluaa jutella. Meni äsken suihkuun ja laittoi oven lukkoon. Eli hän ei ilmeisesti nää tehneensä mitään väärin. Katsotaan haluaako keskustella asiasta, uskonpa että ei.

Nainen pitää sinua lapsenlikkana. Mitä varten olette muuttaneet yhteen asumaan noin pian?
Olet tainnut kirjoittaa aiemminkin tänne, silloin oli eri nainen? Minä koen sinut hiukan ahdistavaksi ja jotenkin lässyksi kun hoet tuota "rakkaani sitä ja rakkaani tätä".

alat seurustella tuollaisen naisen kanssa, jolla on noin monta lasta edellisestä savotasta? Hanki lapseton sinkkunainen, ja saatte yhdessä nauttia elämästä ilman ylimääräistä, litkoina tullutta lapsilaumaa.

Yleensä tuollaista AP:n tekstiä tulee naisen suusta, joka valittaa sitä, että mies ei ota naista huomioon, on itsekäs, ei ennakoi tulevia menoja, menee kaverille, vaikka piti viettää koti-iltaa jne.

Kaikki ihmiset eivät ole hyviä organisoimaan menojaan ja elämäänsä. Itse asiassa aika harva osaa hyvin luovia arjen ja työn haasteissa. Naisystävälläsi (avovaimolla?) on vielä opiskelukin siinä sotkemassa tilannetta. Olisikohan naisellasi vähän liikaa huomioitavaa, kun on lapset (ilmeisesti hän vasta äskettäin eronnut?), opiskelu, työ, kotityöt, ystävät ja sukulaiset sekä tuore seurustelusuhde. Aika ei riitä kaikkeen.

Kannattaa miettiä ihan itsekseen, että onko ärähtämisesi ollut kohtuuton? Jos hän tapaa ystäviään monta kertaa viikossa niin, että se on parisuhteeltanne pois, niin sitten ärtymyksesi on ymmärrettävää. Jos kuitenkin kyse on ollut siitä, että hän ei ole pitkään aikaan nähnyt kaveriaan, niin se on varmaan ollut hyvin ansaittu virkistyshetki.

Olisi kiva tietää, miksi hän on aikoinaan eronnut? Onko syynä ollut se, että hän on asettanut miehensä jollekin sijalle 11, kun kaverit, työ, lapset jne jne menevät kaikki miehen edelle? Onkohan ex-mies aikoinaan myös kyllästynyt siihen, että nainen on ollut ajattelematon ja kykenemätön hoitamaan asioita? Onko ongelmat kyetty hoitamaan puhumalla vai onko nainen pitänyt mykkäkoulua?

Teillä on tuore suhde ja kannattaa tietysti miettiä, miksi olette yhdessä. Oletko hänelle vain ilmainen lastenhoitaja vai onko suhteenne vielä rakastunut ja intohimoinen?

Kyseisenlaisille naisille mies on siittäjä, rahapussi ja kotitalouskone. Arvaanko oikein, että sinä rahoitat ison osan elämästänne, ostelet myös lapsille ruokaa ja tavaroita, hoidat heitä kun nainen on opiskelemassa/töissä, teet toki enemmän kotitöitäkin kun hänellä on niin "rankkaa"?

Seuraavalla kerralla älä missään nimessä suostu muuttamaan yh:n kanssa yhteen noin pian. Mielestäni on törkeää, että jo 8kk:n jälkeen eukko pitää itsestäänselvänä että SINÄ hoidat HÄNEN lapsensa eikä tarvitse edes kysyä! Itse en noin aikaisessa vaiheessa ilkeäisi pyytää miestä edes kissojen hoitajaksi muuten kuin pakkotilanteessa. Hohhoi, suosittelen pikaista irtiottoa ennenkuin hän huijaa vielä sinutkin isäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mitätehtävissä;10629110:
En ollut aikaisemmin puhunut asiasta, mutta olisin toki sanonut, jos hän olisi soittanut minulle ja kysynyt, että sopiiko jos tämä ystävä olisi tullut käymään.

Olisin sanonut, että voihan hän tulla muutamaksi tunniksi, mutta olisi kiva viettää yhdessäkin aikaa kun kahtena seuraavana iltana se aika on niin kortilla.

Olit siis miettinyt <b>hiljaa mielessäsi</b> yhteistä illanviettoa ja saunomista eiliselle. Todellisuudessa et ollut sanonut hänelle mitään ajatuksistasi. Kuinka hän olisi voinut ajatuksesi tietää?

Jos naisellasi on ajatustenlukijan kykyjä, voi tuollainen kommunikointi onnistuakin... Veikkasin ettei ole. Kun eihän hän eilen päivälläkään sattunut soittamaan sinulle, jotta olisit voinut asiaa ehdottaa.

Ammatti-ihmisehän sanovat että pysyäkseen kasassa perheessä miehen ja naisen asemat ovat aina ykkös-asemia, lapset tulevat sen jälkeen.
Nimittäin jos lapset, tai muut asiat, menevät toisen vanhemman edelle niin silloin alkaa koko paketin rakoilu. Uskon tuohon.

Tulipa tuossa mieleeni kysymys: Miksi olet mennyt tuohon suhteeseen? Mikä on miehen pään saanut tuohon suhteeseen ja unohtamaan kaiken sen hyvän mitä esim. sinkkuna eläminen antaa miehelle?
Nimittäin tuskin se on lastenhoito?

Olit siis miettinyt <b>hiljaa mielessäsi</b> yhteistä illanviettoa ja saunomista eiliselle. Todellisuudessa et ollut sanonut hänelle mitään ajatuksistasi. Kuinka hän olisi voinut ajatuksesi tietää?

Meinasin itse kirjoittaa saman. Jos ei mitään ollut sovittuna niin tuntuu aika kohtuuttomalta mennä pilaamaan toisen ilta jäkätyksellä. Ota ja sovi hänen kanssaan yhteistä aikaa ja tekemistä, jos kaipaat sitä. Kyllä hänkin varmasti kaipaa, mutta lasten, työn ja koulun välissä aikaa on niukalti ja varmaan vauhtisokeuskin voi iskeä. KOkemuksesta tiedän, että pelkästään koulun ja työn yhdistämisessä ei välillä yksinkertaisesti ehdi ajatella eikä suunnitella mitään ylimääräistä, vaan homma menee siten, että esim. kavereita tulee nähtyä jos joku sattui soittamaan ja itse sattui juuri silloin olemaan tyhjää aikaa. Kun sitä ei sitten taas tiennyt milloin seuraavan kerran.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja sammaa mieltä;10629609:
Meinasin itse kirjoittaa saman. Jos ei mitään ollut sovittuna niin tuntuu aika kohtuuttomalta mennä pilaamaan toisen ilta jäkätyksellä. Ota ja sovi hänen kanssaan yhteistä aikaa ja tekemistä, jos kaipaat sitä. Kyllä hänkin varmasti kaipaa, mutta lasten, työn ja koulun välissä aikaa on niukalti ja varmaan vauhtisokeuskin voi iskeä. KOkemuksesta tiedän, että pelkästään koulun ja työn yhdistämisessä ei välillä yksinkertaisesti ehdi ajatella eikä suunnitella mitään ylimääräistä, vaan homma menee siten, että esim. kavereita tulee nähtyä jos joku sattui soittamaan ja itse sattui juuri silloin olemaan tyhjää aikaa. Kun sitä ei sitten taas tiennyt milloin seuraavan kerran.

..mulle tuli mielikuva, että tässä nyt ei olekaan enää kyse yhdesä illasta vaan vakiintuvasta käytännöstä...miten nyt menee, ap?

Olit siis miettinyt <b>hiljaa mielessäsi</b> yhteistä illanviettoa ja saunomista eiliselle. Todellisuudessa et ollut sanonut hänelle mitään ajatuksistasi.
Voisikohan sanoa ettei nainen ajatellut yhteistä illanviettoa? Hänhän ei kai sanonut ajatuksistaan mitään, vai kertoiko jotain?

Kuinka hän olisi voinut ajatuksesi tietää?
Kuten mekin - mies mainitsi niistä - naiselle puhui ajoissa, meille kirjoitti myöhemmin.

Jos naisellasi on ajatustenlukijan kykyjä, voi tuollainen kommunikointi onnistuakin... Veikkasin ettei ole.
Olen kuullut silloin tällöin sellaisa taitoja miehiltäkin kaivattavan. Veikkaan ettei kummallakaan ole. Millainen kommunikointi näinollen voisi onnistua?

Kun eihän hän eilen päivälläkään sattunut soittamaan sinulle, jotta olisit voinut asiaa ehdottaa.
Asiaa todellisuudessa ehdotettiin, ehkä jo alkuillasta, jona ajankohtana nainen ei ollut vielä tehnyt mitään väärää.

Mitä tapahtui siitä hetkestä lähtien kun nainen tiesi miehen ajatuksista? Nainen teki kai niinkuin parhaaksi näki, tai vähintään oikeaksi kuitenkin?
(lähti takaisin alakertaan viettämään aikaa ystävänsä kanssa)
Päätti jatkaa sitä mitä oli tekemässäkin (ei muutosta?). Jos suunnitelmia teki, ei kommentoinut mitään, ei siitäkään olisiko asia harkittavissa vai ei, vaikka tilaisuus oli ilmeinen.

Oliko yhteinen ilta menetetty (tai keneltä ei)? Kuinka naisen ajatuksista voisi tietää?
Millainen mielikuva hänellä tilanteesta on, jos ei ole nähtävissä missään vaiheessa mitään väärää mahdolliseksi? Kysymyshän on siitä, ajatteleeko nainen vai ei?.

Viimeksi muokattu:
minen ainakaan sitten kaipaa tuollaista laatikomallista vastausta, jos jotakin erehdyn täällä kysäsemään, koska miltään asiantuntijalta vastaaja ei lainkaan vaikuta.

Minullekin tuli mieleen, että olet naisellesi pelkkä lastenhoitaja ja rakastaja (silloin kun naista haluttaa). Olet mies, joka tekee naisen elämästä helpompaa, kun ei tarvitse etsiä hoitajaa lapsille vaan se löytyy kotoa. Arvosta itseäsi mies äläkä tyydy tuollaiseen! Mitä SINÄ saat suhteestasi?

Yhteistyössä