Minkä takia teette toisista lastensuojeluilmoituksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Nyt kaikilta herneet pois nenän lähettyviltä niin miä kysyn miun kysymyksen =) Eli siis millaista pitää olla meno ja meininki että tartutte asiaan ja teette jostain ihmisestä lastensuojeluilmoituksen? Ihan mielenkiinnosta kyselen että miten pitää asioiden olla että siihen joku puuttuu?

mä tein omasta äidistäni, kun alko menee siihen, että hän käperty vaan omaan luulosairauteensa, eikä hoitanu pikkusiskoa ollenkaan
tyttöparka oli ihan tuuliajolla, kun äidin miesystävä hoiti sitä paljon, eikä tyttö koskaan tienny, et kuka on kotona ja onko ruokaa ja missä milloinkin mennää

En muuten olis varmaan tehny, mutta juttelin kahden "ammatti-ihmisen" kanssa ja he kehotti tekemään

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
selvästi havaittava lapsien huonosti kohtelu, huono huolenpito!

Mitä se ihan konkreettisesti voisi olla?

lapset juoksee pihalla aamusta iltaan ilman ruokaa ja valvontaa,
likaiset vaatteet (siis huomattavan saastaiset), mustelmat käsivarsissa,
säähän sopimattomat vaatteet...

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Entä jos äiti masentunut eikä jaksa hoita kotia,niin onko syytä tehdä ilmoitusta?

Ei vaan hakea äidille apua =)

Paitsi sitten, jos se äiti ei tajua sitä apua hakea ja lapset kärsii, niin sitten vasta
Mutta ei ihan heppoisin perusteluin

Ihan totta, kodin rempalleen jättäminen nyt ei ole kovin vakavaa..

itse tein siitä syystä,että äiti vietti aikaansa kuningas alkoholin ja ystäviensä kanssa ja näitä juhlia oli heillä kotona yötä myöten,tapellun kera ja lapsi itki äitiään öisin,äidin poistuttua muualle jättäen lapsensa yksin..

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Entä jos äiti masentunut eikä jaksa hoita kotia,niin onko syytä tehdä ilmoitusta?

tää oli kysymys minusta :| kun mä en jaksa hoita kotia enää niin ahdistunut olen,paitsi lasta hoitan mutta ei täydellisesti :ashamed:

Mikä sua ahdistaa?
en kerro :ashamed: paljon sellaisia asioita jotka ahdistavat :ashamed:

tää oli kysymys minusta :| kun mä en jaksa hoita kotia enää niin ahdistunut olen,paitsi lasta hoitan mutta ei täydellisesti :ashamed:

Mikä sua ahdistaa?

Etkö saa hoidettua niitä asioita kuntoon, että olo helpottaisi?
Älä tavoittele täydellisyyttä! Vähempikin riittää!

Mikä sua ahdistaa?

Etkö saa hoidettua niitä asioita kuntoon, että olo helpottaisi?
Älä tavoittele täydellisyyttä! Vähempikin riittää!
en osaa sanoa saako niitä hoita vai ei :( niitä on niin monta

Oon tehnyt ilmoituksen meidän entisestä naapurista jolla oli lapset silloin 4kk, 2v & 4v...jättivät lapset keskenään kotia yöksi kun lähtivät baariin, muutenkin olivat jatkuvasti ympäripäissään jne.. aikani yritin auttaa heitä tarjoamalla lastenhoitoapua jne..mut sitten siellä saikin olla joka ilta ja viikonloppu, ja kerran kun en päässyt sinne, niin naapuri sanoi, että no ne jää sit keskenään. Ilmoituksen tein. Ja lapset lähti huostaan.. (Siinä oli jo pitkään jatkunut se touhu niillä, ei siis todellakaan huostaanotto tapahtunut vain tämän jutun takia, mut se oli viimeinen niitti.) Tästä on nyt 2 vuotta aikaa, ja lapset on edelleen huostaanotettuna.

Mielestäni ilmoituksen voi tehdä, jos tietää äidin tarvitsevan ja haluavan apua, mutta syystä tai toisesta hän ei ole sitä onnistunut saamaan. Kun ilmoitus tulee ulkopuoliselta, niin avunpyyntöön suhtaudutaan vakavammin.

En ole koskaan tehnyt, kerran meinasin- mutta joku ehti minua ennen.
Tapauksessa, jossa pieni lapsi oli kulki voimaakkaasti päihtyneitten vanhempien matkassa.
Siis vanhemmat olivat toistuvasti tai lähes aina jo aamupäivästä hyvin päihtyneitä.

Yhteistyössä