T
Täti 30 v.
Vieras
Anteeksi, kirjoitin vahingossa toisella, muissa yhteyksissä käyttämälläni nimimerkillä... Edellinen kirjoitus on siis minun, eli alkuperäisen Täti 30 v:n. Huh huh, onpa noloa! 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja pit.:Ex-yh-Elli, olen muuten miettinyt aivan samaa, eli katuukohan Saska sukunimensä vaihtamista. Olihan hänellä hieno sukunimi aivan omastakin takaa.
Alkuperäinen kirjoittaja pit.:Itse olen käynyt aika pitkän tien harkitessani lapsettomaksi jäämistä. Asia on todella vaikea ja monisyinen ja valitettavasti koen hiukan halventavina tekstit, joissa vihjaillaan lapsettomien elämän jotenkin vähempiarvoista ja puutteeliista verrattuna lapsensaaneiden elämään.
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:"...hyvä vanhemmuus on vaikkapa se ainoa elämän sisältö ja päätarkoitus ja työura olisi tyyliin assan vessan kassa."
Tämä nyt vasta onkin vastakkainasettelua ja lokerointia!
Minusta ihmisen kasvu on jäänyt puolitiehen, jos täytyy miettiä hankkiiko lapsia vai tekeekö uraa. Mutta, jos tuntuu, ettei jaksa rakastaa riittävästi tai ei jaksa huoltaa eikä hoitaa eikä kantaa vastuuta lapsistaan, on parempi, ettei niitä "teekään". Minun mielipiteeni tässäkin tapauksessa on, että kasvu ihmisenä on vielä kesken.
Saanko ihan aitoja ja rehellisiä pohdintoja siitä, miksi te ette halua lapsia?
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:Saanko ihan aitoja ja rehellisiä pohdintoja siitä, miksi te ette halua lapsia?
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:"...hyvä vanhemmuus on vaikkapa se ainoa elämän sisältö ja päätarkoitus ja työura olisi tyyliin assan vessan kassa."
Tämä nyt vasta onkin vastakkainasettelua ja lokerointia!
Minusta ihmisen kasvu on jäänyt puolitiehen, jos täytyy miettiä hankkiiko lapsia vai tekeekö uraa. Mutta, jos tuntuu, ettei jaksa rakastaa riittävästi tai ei jaksa huoltaa eikä hoitaa eikä kantaa vastuuta lapsistaan, on parempi, ettei niitä "teekään". Minun mielipiteeni tässäkin tapauksessa on, että kasvu ihmisenä on vielä kesken.
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:Olen vakaasti sitä mieltä, että rakkaus haluaa lapsia.
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Alkuperäinen kirjoittaja lokerointi ei ollut tarkoitus:Lokerointia tulee helposti tarkoittamatta.
Kirjoitin, että "Koulutettu, yhteiskunnallisesti suuntautunut ja monenlaista uraa ja ihmissuhdetta nähnyt ihminen useimmiten kokee vanhemmuuden tärkeimmäksi asiassa elämässään, ei ainoaksi mutta tärkeimmäksi." Ja Pit vastasi "arvostan myös ihmisiä, joille hyvä vanhemmuus on vaikkapa se ainoa elämän sisältö ja päätarkoitus".
Tässä ei varmaan ollut tarkoitus lokeroida ketään. On vaikea muotoilla tekstiä niin, ettei sitä voisi ymmärtää lokeroinniksi.
Uskon vakaasti, että bilettäjien joukossakin on syvähenkistä elämää ja uraputkessa voidaan miettiä suuria asioita, aivan kuten hiekkalaatikon reunallakin.
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:Ja urasta ja työstä. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja neljä lasta. Kaksi heistä olen saanut opiskellessani.
Luulen, että näistäkin tässä ketjussa lapsettomuuden "valinneista" yhdelläkään ei ole korkeakoulututkintoa. Vai miten on?
Rehellisiä vastauksia tähän, kiitos.
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:Koska jokaisella opiskelukaverillani, jonka kanssa olen ollut tekemisissä riittävästi tietääkseni, on lapsia, kysyin.
Ja näiden kummallisten perustelujen johdosta tässä ketjussa aloin kysellä ja ihmetellä....
kirppuli789, Oletko "tehnyt päätöksen lapsettomuudesta"? Jos olet, niin miksi?
Äidiksi ryhtyminen ei vain kertakaikkiaan kiinnosta, ei niin hiukkaakaan. Mikään siinä ei houkuta minua. En ole tehnyt mitään erityistä päätöstä, olen vain aina tiennyt etten halua lapsia.Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:Saanko ihan aitoja ja rehellisiä pohdintoja siitä, miksi te ette halua lapsia?
Minä taas olen sitä mieltä, että rakkaus ei kaipaa kolmatta pyörääAlkuperäinen kirjoittaja -Witchie:Olen vakaasti sitä mieltä, että rakkaus haluaa lapsia.