P
pit.
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh!:pääseekö FM:ksi vaikkei osaa kirjoittaa?
Pääsee vaikka FT:ksi!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh!:pääseekö FM:ksi vaikkei osaa kirjoittaa?
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Elli:Ei kenenkään tarvitse perustella elämänvalintojaan. Tärkeintä on olla oma itsensä.
Jos joku julkkis naisfilosofi viitsii vaivautua mediaan länkyttämään näistä valinnoista, niin nostan hänellekin hattua. Nollatutkimuksia voi tehdä monella alalla. Jos tutkimus saa hymyn jonkun Ellin huulille, niin tutkimus on täyttänyt tehtävänsä.
Alkuperäinen kirjoittaja miksei voisi länkyttääkin:Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Elli:Ei kenenkään tarvitse perustella elämänvalintojaan. Tärkeintä on olla oma itsensä.
Jos joku julkkis naisfilosofi viitsii vaivautua mediaan länkyttämään näistä valinnoista, niin nostan hänellekin hattua. Nollatutkimuksia voi tehdä monella alalla. Jos tutkimus saa hymyn jonkun Ellin huulille, niin tutkimus on täyttänyt tehtävänsä.
Sinä et varmaan avoimen asenteesi vuoksi tuollaista filosofointia kaipaa. Mutta moni jää näiden "miksi" ja "miksei" kysymysten verkkoon. Sitten pohditaan, voiko äitiys olla niin mullistava asia ihmisen elämässä kun osalta ihmisistä se puuttuu. Naistutkimuskin on joutunut pitkään pitämään äitiyttä vain kahleena tai illuusiona. Odotan, että tieteellä voisi olla avartaavaakin sanottavaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Elli:Olen aina ollut sitä mieltä, että filosofian tila on jotenkin retuperällä Suomessa.
Ramppasin takavuosina muutamilla luennoilla. Filosofi Timo Airaksinen on ateisti.
Hän ja Esa Saarinen on omia persooniaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Elli:Jonkun tutkimuksen mukaan Suomeen tulee muutaman kymmenen vuoden sisällä huikea ihmismäärä maahanmuuttajia Lähi-idästä. Silloin tilanne varmasti muuttuu naistutkimuksen osalta. Pakkohan sen on muuttua.
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Elli:Mikä estää toimittajia tekemästä non stop tosi teeveetä leikkipuistoista, kaupoista tai viakka näiltä Ellien sivuilta.
Alkuperäinen kirjoittaja Lapset aikuisia:Se ihanan kamala elämä alkaa olla takanapäin ja jos toden sanon, en olisi tehnyt koko keikkaa, jos olisin kaiken tiennyt, mutta ei niitä aikusia lapsia saa enää takaisinkaan työnnettyä.
Ovat toki lapset jonkin ilonkin järjestäneet, mutta vielä enemmän rankkoja suruja.Kai olen pettynyt enemmän omiin odotuksiini kuin lapsiin. Itsekästä ja piittaamatonta joukkoa olen kasvattanut, vaikka ihan toisenlaiseen tulokseen pyrin ja kuvittelin. Kun olen itse lähimmäisrakas ja auttavainen, luulin lapsien oppivan mallin kautta, mutta niille merkitsee vain raha. Aikaa niillä ei ole des itselleen.
Puhun yksikössä, koska mies jäi joukosta jo vuosikymmenet sitten eikä ole osaansa hoitanut missään määrin.Lienee silläkin vaikutusta ainakin sen verran, ettei kukaan lapsista ni halua koskaan edesd naimisiin, saati lapsia.
Ai ai kun oli helppoa kun ne pienet tuttisuut kiipesivät syliin. Maailma oli pieni ja hallittavissa, mutta jotain osaan sanoa vaikeuksistakin kun olen 22 vuotta yhtäjaksoisesti kuljettanut lapsia hoitopaikkaan, siis yksin ja samalla hoitanut monimutkaista virkaani.
Nyt yksin täällä ihmettelen. Olipa se matka. Varis raakkuu puussa. Odottaa pähkinöitään ja saamaan tulee.
Alkuperäinen kirjoittaja Lapset aikuisia:Se ihanan kamala elämä alkaa olla takanapäin ja jos toden sanon, en olisi tehnyt koko keikkaa, jos olisin kaiken tiennyt, mutta ei niitä aikusia lapsia saa enää takaisinkaan työnnettyä.
Ovat toki lapset jonkin ilonkin järjestäneet, mutta vielä enemmän rankkoja suruja.Kai olen pettynyt enemmän omiin odotuksiini kuin lapsiin. Itsekästä ja piittaamatonta joukkoa olen kasvattanut, vaikka ihan toisenlaiseen tulokseen pyrin ja kuvittelin. Kun olen itse lähimmäisrakas ja auttavainen, luulin lapsien oppivan mallin kautta, mutta niille merkitsee vain raha. Aikaa niillä ei ole des itselleen.
Puhun yksikössä, koska mies jäi joukosta jo vuosikymmenet sitten eikä ole osaansa hoitanut missään määrin.Lienee silläkin vaikutusta ainakin sen verran, ettei kukaan lapsista ni halua koskaan edesd naimisiin, saati lapsia.
Ai ai kun oli helppoa kun ne pienet tuttisuut kiipesivät syliin. Maailma oli pieni ja hallittavissa, mutta jotain osaan sanoa vaikeuksistakin kun olen 22 vuotta yhtäjaksoisesti kuljettanut lapsia hoitopaikkaan, siis yksin ja samalla hoitanut monimutkaista virkaani.
Nyt yksin täällä ihmettelen. Olipa se matka. Varis raakkuu puussa. Odottaa pähkinöitään ja saamaan tulee.
Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä:Ei ihme jos lapsetki on mitä on.
Alkuperäinen kirjoittaja Lapset aikuisia:Ovat toki lapset jonkin ilonkin järjestäneet, mutta vielä enemmän rankkoja suruja. Kai olen pettynyt enemmän omiin odotuksiini kuin lapsiin. Itsekästä ja piittaamatonta joukkoa olen kasvattanut, vaikka ihan toisenlaiseen tulokseen pyrin ja kuvittelin.
Alkuperäinen kirjoittaja lapsettomuuden valinnut:Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä:Ei ihme jos lapsetki on mitä on.
Tämä on yksi syy (monista), että olen iloinen kun en edes halua lapsia
Teki miten päin vaan, niin jos lapsi tai joku niistä kasvaa paskiaiseksi, syy on aina äidissä. Ja kumminkin väitetään että "jokainen äiti tekee parhaansa".
Pahimpia syyllistäjiä on toiset äidit.
Kumma kyllä, mun tuntemat äidit ovat täysin eri mieltä... Kas kun internet ja sen joskus turhan räiskyvät keskustelut eivät ehkä sittenkään edusta todellista maailmaa ihan suoraan yksi-yhteen.Alkuperäinen kirjoittaja olepa tarkkana:Ei kyllä pahimpia syyllistäjiä ovat ne lapsettomat, jotka eivät näe lapsissa juuri mitään hyvää ja joiden mielestä äiti joko roikkuu lapsissaan tai laiminlyö näitä.
Ensinnäkin, älä ala sanella mitä minä koen ja tunnen.Alkuperäinen kirjoittaja olepa tarkkana:Et sinä sen takia ole lapseton, että äideiltä vaaditaan paljon vaan siksi, ettet halua lapsia.
Alkuperäinen kirjoittaja lapsettomuuden valinnut:Ensinnäkin, älä ala sanella mitä minä koen ja tunnen.Alkuperäinen kirjoittaja olepa tarkkana:Et sinä sen takia ole lapseton, että äideiltä vaaditaan paljon vaan siksi, ettet halua lapsia.
Toisekseen, luepa viestit tarkemmin ennenkuin alat määkiä tuohtuneena. En sanonutkaan että olen sen takia lapseton, vaan että se on yksi syy olla ILOINEN siitä, että olen lapseton.
Alkuperäinen kirjoittaja sukupolvesta toiseen kulkeva negatiivisuus?:Vanhemmat eivät moiti lapsiaan, jos oma mielenterveys on kunnossa.
Alkuperäinen kirjoittaja onks tää tyyppi tosissaan..?:Alkuperäinen kirjoittaja sukupolvesta toiseen kulkeva negatiivisuus?:Vanhemmat eivät moiti lapsiaan, jos oma mielenterveys on kunnossa.
Ehkä sinunkin lapsestasi kasvaa parhaista yrityksistäsi huolimatta väkivaltainen narkomaani. En todellakaan toivo sitä, mutta ehkä saat sitten vähän realistisempaa perspektiiviä noihin röyhkeisiin kommentteihisi.
Alkuperäinen kirjoittaja valitan:Alkuperäinen kirjoittaja onks tää tyyppi tosissaan..?:Alkuperäinen kirjoittaja sukupolvesta toiseen kulkeva negatiivisuus?:Vanhemmat eivät moiti lapsiaan, jos oma mielenterveys on kunnossa.
Ehkä sinunkin lapsestasi kasvaa parhaista yrityksistäsi huolimatta väkivaltainen narkomaani. En todellakaan toivo sitä, mutta ehkä saat sitten vähän realistisempaa perspektiiviä noihin röyhkeisiin kommentteihisi.
Minusta sinä olet nyt röyhkeä.
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Ellille:Kirjoitat hassusti, mutta samalla kiehtovasti. Lineaarisen tekstin lomasta saa kuvan verkkokudelmasta, aidosta ajattelun liikkeestä. Ideasi ovat hyviä.
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Elli:Olen aina ollut sitä mieltä, että filosofian tila on jotenkin retuperällä Suomessa.
Ramppasin takavuosina muutamilla luennoilla. Filosofi Timo Airaksinen on ateisti.
Hän ja Esa Saarinen on omia persooniaan.
Saarinen on huipputyyppi.
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Elli:Jonkun tutkimuksen mukaan Suomeen tulee muutaman kymmenen vuoden sisällä huikea ihmismäärä maahanmuuttajia Lähi-idästä. Silloin tilanne varmasti muuttuu naistutkimuksen osalta. Pakkohan sen on muuttua.
Aivan. Meillä totisesti pitäisi olla filosofista pohdintaa täällä, sillä maailmankuvaamme tulee hämmentämään sirpaleita kaikista kulttuureista - ja niissä äitiyden, lapsettomuuden ja naiseuden kokemukset ovat aivan toisin rakentuneita kuin meillä.
Alkuperäinen kirjoittaja ex-yh-Elli:Mikä estää toimittajia tekemästä non stop tosi teeveetä leikkipuistoista, kaupoista tai viakka näiltä Ellien sivuilta.
Taas hyvä idea.