Apua sininen tukka!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo olla blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo olla blondi

Vieras
Menin sitten blondaamaan hiukseni, varsin jännittävin tuloksin..
Hiukseni ovat vaaleat, sellaiset hopeiset, mutta ne ovat myös siniset!!!??
Nyt kaikki asiantuntemus on tarpeen, mitä teen?
En halua karvahatussa kulkea koko kesää, enkä leikata siiliä, joten miten värjäisin, jotta sinisyys katoaa???

Menisin kyllä, mutta kun rahaa ei nyt ole kampaajalle mennä.
Voiko tätä blondata jotenkin uudestaan, vai paheneeko sinisyys, vai pitääkö värjätä värillä, ja ottaako vastablondattu hius väriä?
Tämä on todella kamalaa, eikö kenelläkään ole oikeasti vastaavaa tapahtunut, eikö kukaan osaa neuvoa?

oota muutama päivä ja pese ainaki kerran päivässä,hälvene vähä se sinisyys ja sitte vaan uus blondiaine päälle.mulla meni kans ku yritin ruskeasta vaaleeksi.

Loppupeleissä itse värjääminen tulee kalliimmaksi kuin kampaajalla käynti, kun aina menee pieleen ja joutuu korjata. Lopulta se on niin kamala, että mieluummin varastaa ne rahat sinne kampaajalle, ku menee ulos sillä päällä.

mulla meni semmoseks sinisen väriseks kanssa kerran ku plondasin tummasta...
se näky vain märässä tukassa ja ei parin päivän jälkeen edes märässä..
sit vedin parin viikon päästä uuden plondaus aineen ku muutenkin halusin vielä vaaleemman:)
ja onnistu oikein mainiosti:)

Minulla oli siis värjätty, lähes musta pitkä tukka, jonka halusin vaaleaksi.Takana 6 värinpoistoa ja pari väriä, nyt melki vaalea ja tukka kuitenki vielä pääs =). Jos hiuksista on poistettu kaikki oma väri, ei jäljellä ole yhtään punapikmenttiä ja hiukset saattavat sinertää, vihertää tai harmahtaa. Laita päälle joku vaalea väri, mutta EI tuhkansävyjä, koska sit se on sinihrmaa...

Laitan vielä teidän aamuihmisten iloksi tämän ketjun, jos joltakin hyviä vinkkejä löytyisi.
nyt kun katson hiuksia, ne todellakin ovat selvästi vaaleansiniset, eikä kyseessä todellakaan ole näköharha. :(
Voisin kokeilla tuota vaalean värin laittamista, josko se auttaisi?
Viivi mainitsi tuosta shampoosta, onkohan kenelläkään siitä kokemuksia?

no mä tekisin niin että pari päivää antaisin olla ja piilottelisin tukkaa.ostaisin hopeashampoota kampaajalta ja sillä pesisin.(sillä kannattaa muutenkin pestä jos haluaa ihan vaaleat hiukset ja värjäyksen jälkeen jää jotain kuten oranssia hiuksiin)Sitte laittaisin värin poiston uudestaan. Nää "kikat" toiminu mulla, kerran tuli hiuksista siniset ja kerran oranssit :) mutta aina saanu pelastettua!

Hae kaupasta syväpuhdistavaa shampoota ja sen jälkeen pane öljyhoito hiuksiin ja anna vaikuttaa. Lähtee enimmät värit. Älä heti vaalenna uudestaan, hiukset kärsii.

Mulla on jokaikisen värjäyksen jälkeen n.2-3pvää hiukset sinertävät enkä mä koskaan ole mitään sille tehnyt.Käytän hopeashampoota joka neutraloi keltasuutta mutta siitä tulee myös sinisen vivahteet hiuksiin kun se ite shampookin on ihan liilaa.Että anna olla pari päivää,kyllä sen pitäs haalistua.

Laittaisin jonkun vaalean kestovärin päälle. Itellä kävi sama joskus sillä erotuksella että tukka oli kirkkaan oranssi. Värin kun laittaa nyt päälle niin tulee varmaan ihan hyvä, pigmentit peittää sinisyyden ja kiiltoakin väristä saa.

Kyllä kaupan väreilläkin saa siistiä jälkeä kun vähän tietää mitä tekee. Ite olen värjännyt jo pitkään ja kampaajakin ihmetteli leikkauksen yhteydessä että olenko tosiaan itse värjännyt kun on niin tasainen väri.

Sulla taitaa ongelmana olla se, että omista hiuksistasi puuttuu se punapigmentti. Itse marssisin lähimmälle kampaajalle neuvoa kysymään. Ei maksa mitään ja useimmat kyllä neuvovat ihan mielellään. Ja myyvät sulle sopivan korjaussarjan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
no mä tekisin niin että pari päivää antaisin olla ja piilottelisin tukkaa.ostaisin hopeashampoota kampaajalta ja sillä pesisin.(sillä kannattaa muutenkin pestä jos haluaa ihan vaaleat hiukset ja värjäyksen jälkeen jää jotain kuten oranssia hiuksiin)Sitte laittaisin värin poiston uudestaan. Nää "kikat" toiminu mulla, kerran tuli hiuksista siniset ja kerran oranssit :) mutta aina saanu pelastettua!

Silvershampoo auttaa kellertävään tukkaan,ei siniseen.

Kerron kuinka kävi..
Löysin vellan sivut, ja siellä neuvottiin laittamaan tuoretta sitruunamehua hiuksiin. Tein niin, ja nyt on ihan platinablondi, ei sinisyydestä häivääkään!!
3 sitruunaa puristin, levitin mehun kosteisiin hiuksiin 20minuutiksi ja huuhtelin pois, vei sinisyyden.
Kiitos kaikille myötätunnosta!

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen ap:
Kerron kuinka kävi..
Löysin vellan sivut, ja siellä neuvottiin laittamaan tuoretta sitruunamehua hiuksiin. Tein niin, ja nyt on ihan platinablondi, ei sinisyydestä häivääkään!!
3 sitruunaa puristin, levitin mehun kosteisiin hiuksiin 20minuutiksi ja huuhtelin pois, vei sinisyyden.
Kiitos kaikille myötätunnosta!

Hyvä vinkki! Pitääpä panna korvan taakse :)

mulla kävi kans sama homma ihan pari päivää sitten täällä on muillaki onni potkinut kun on sitruunamehu auttanu :).aluks mulla oli ruskeat hiukset jossa oli aika paljon vaaleita raitoja. no halusin sit ihan vaalet enkä viittiny lähteä kampaajalle värjäämään ku ois menny sit joka kuukausi 100e kampaajalle joten päätin sit ite värjätä. laitoin värinpoiston ja tuli oranssin keltaset hiukset. tietenki se oli paljon kauheampi kun aikasempi väri. seuraavana päivänä laitoin uudestaan värinpoiston ja vaaleni aika paljon tuli vähän kellertävät ja vaaleet. neljänpäivän päästä halusin sit laittaa siihen vaaleen värin ja laitoin kirkkaan tuhkanvaalen tai joku sellanen se oli ,kuitenki tosi vaalee. noh loppu tulos sit oli harmaan sininen. olin sit aivan järkyttynyt. sit luin netistä vinkkejä mitä pitäis tehä.meinasin eka et värjään seuraavana päivänä taas vaalealla värillä mutta sit löysin hyvän vinkin et kannattaa puristaa sitruunamehua niin sininen väri lähtee. kokeilin sit ja tuli vaaleet hiukset ja kyllä helpotti ku sain ihanan vaaleet hiukset eikä ollu enää siniset =).kyllä tuo sitruunamehu juttu vaikuttaa kyl hyvin. luin tulta jostai et jollaki se ei ole vaikuttanut mitään :/.

Myös yksi pikakeino kotikäytössä saada sinisyyttä pois on pesu Fairylla heti värjäyksen jälkeen :D Toimii myös hopeashampoon käyttäjillä jos hius imaisee liikaa sitä sinistä pigmenttiä (joka voi helposti tapahtua käsitellylle, huokoiselle hiukselle). En kuitenkaan suosittele Fairya jatkuvaan käyttöön, noin hätätapauksissa vain :laugh:

T: Kampaaja