Apua sininen tukka!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo olla blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos suuri luontoäidille sitruunasta ja teille vinkistä! Olen käyttänyt sitruunaa aikaisemmin vaalean värin freesaamiseen, mutta en tullut ajatelleeksikaan, että se auttaisi sinisyyteenkin. Kampaaja mokasi tukkani - teki minusta ihan albiinon ja heitti päälle vielä hopeashampoota. Yritin korjata tilannetta laittamalla päälle luonnonvaalean värin. Tukka pamahti epämääräisen harmahtavaksi. Toinen virheeni oli laittaa päälle tuhkanvaalea sävy. Tukkahan oli ihan sininen!!! Paniikissani harkitsin jo värinpoistoa ja uutta väriä päälle, mutta päänahkani ja hiukseni eivät olisi kestäneet sitä. Sitruunan vaikutus näkyi 10 minuutissa - kaikki sininen oli melkein poissa. 20 minuutin päästä tuloksena oli täydellinen blondi väri =D Nyt pitää saada vain tukka ja päänahka kuntoutettua. olen kuullut, että oliiviöljy on tuossa hyvä...

Sininen???
Mä kyllä sain sinistä/violettia shampoota blondiini, joka poisti keltasuutta :o

Eli keltanen sit poistais sinisyyttä?
En tiiä, en oo koskaan kuullu et tulis sinertävä, keltasesta ja oranssista taas sitäkin useammin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Sininen???

En tiiä, en oo koskaan kuullu et tulis sinertävä, keltasesta ja oranssista taas sitäkin useammin :whistle:

Keltasella/punertavalla (kupari, kulta yms. värit) taittavat pois sinisyyttä tukasta. Tällöin ei kannata valita tuhkansävyjä tai sellaisia sävyjä, joissa ei ole punapigmenttiä.

Hopeashampoota ja tuhkansävyjä (eli kylmiä eli sinisiä sävyjä) kannattaa käyttää silloin, jos haluaa liikaa punaisuutta ja sinisyyttä pois tukasta.

ihanaa kiitos vinkeistä!!! pelastivat pari päivää huivinkanssa ja onnettomalta värjäyskierteeltä :) ps. keltainen fairy toimi paremmin kun olin jo hoitoainetta ehtinyt värjäyksen jälkeen laittaa...

luojalle kiitos sitruunoista!!!!!!!!!!!!!!!!!!
käytin tosiaan erehdyksestä vaalentamiseen "tuhkanvaaleaa sävyä" ja tuloksenahan oli siniharmaat hiukset..! melkeen tuli itku...
onneksi eksyin tälle palstalle ja löysin vinkin sitruunamehun käytöstä!
johan lähti siniharmaus, ihanaaaaaaaaaaa :) :))
sitruunat on ihania <3

Siis sitruuna ei toimi, jos on oranssimmat hiukset? Ymmärsin, että toimii vain sinusyyteen.. En jaksaisi ostaa uutta hiusväriä, mutta yksi vaalennus kaapista löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja kokeiltu on:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Sininen???

Keltasella/punertavalla (kupari, kulta yms. värit) taittavat pois sinisyyttä tukasta. Tällöin ei kannata valita tuhkansävyjä tai sellaisia sävyjä, joissa ei ole punapigmenttiä.

Hopeashampoota ja tuhkansävyjä (eli kylmiä eli sinisiä sävyjä) kannattaa käyttää silloin, jos haluaa liikaa punaisuutta ja sinisyyttä pois tukasta.

Hopeashamppoota ei todellakaan kannata käyttää silloin jos haluuaa sinisyyttä pois tukasta(eikä kyllä häivytä punaistakaan). Hopeashamppoo on violettia(punaista ja sinistä sekaisin), eli miksi sinisen ja punaisen lisääminen hiuksiin niitä ei toivottuja sinisiä/punaisia vivahteita häivyttäisi!? :D

Itse olen saanut sinisyyden pois ahkeralla pesukuurilla syväpuhdistavalla shampoolla muutaman päivän ajan sekä sitruunalla.
Sininen väri ei ole mikään paha juttu vaan itseasiassa itselläni se on aina parin päivän kärvistelyn jälkeen tae oikeasti platinan väriistä hiuksista. Paljon v-mäisempää on sekoilla keltaisten/oranssien kanssa, joista ei saa platinaa sitruunalla eikä ilman:)

[QUOTE="piu";22660403]menkää ihmiset kampaajalle tulee paljon tarkempi ja halvempi.. kaupan värit rikkoo hiukset sekä päänahan.. D; järki käteen..[/QUOTE]

No kyllä kampaajatkin voivat pilata hiukset. Itse olen saanut täydellisen tuhkanvaalean värin ihan kotivärjäyksillä ja värinpoistoilla. Alkuperäinen väri oli lähes musta. Kärsivällisyyttä se vain vaatii, hiukset ei kärsi liikaa jos pitää taukoa värinpoistoissa.

Mutta kampaamon hoitavia tuotteita suosittelen kyllä vaalennettuille hiuksille, mä laitan rahani mielummin niihin kuin kampaamokäynteihin ;)

Pakko hehkuttaa.. Etsin pitkään sopivaa tuhkaista vaaleaa. Mikään platinablondi ei ollut tavoite, vaan kaunis tuhkaan taittava vaalea, ikään kuin beige. Lähi-Prisman hyllyyn ilmestyi uusi sävy Loreal Preference 9.13 Bergen. Oli tosi hyvä! Edellisella tuhkanvaalealla pää meni hiiren harmaaksi, nyt väri oli sopivan tuhkainen, mutta kultavivahteitten ansiosta ei harmaa. Laadukas hiusväri ja hyvä sävy!

Itsellä kävi ihan samoin, värjäsin hiukset äsken ja niistä tuli ihan siniset. Apua, ei tällä päällä voi kaupungilla kulkea, varsinkaan mennä töihin. Menin heti ostaa sitruunaa :) toivottavasti vaikuttaa positiivisesti!! kello tikittää et 20 min menis umpeen...

värjäsin äsken vaaleanharmaiksi. hiukset muutuivat tyvestä ihan sinisiksi ja latvat ovat harmaat. laitoin hopeashampoota pesun jälkeen sillä ajattelin sen tekevän hiuksista täydellisen harmaat en todellakaan tiedä miksi näin ajattelin. itkuhan siinä tuli kun pitäisi kehdata liikkua ihmisten ilmoilla.