Apua! rv 16 ja kirkasta verta tulee :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paniikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paniikki"

Vieras
paperiin tuli ihan kirkasta verta aika paljon äsken vessassa, en kestä.... dopplerilla kuuluu kyllä vauvan sydänäänet :( mitä nyt pitäisi tehdä? olen vielä yksin kotona taaperon kanssa..

Onko ultrassa sanottu mitään hematoomista tai etisestä istukasta. Mulla kakkosen raskaudessa vuoti aina välillä reippaastikin kun oli hematooma kohdussa.

Ei täällä pääse äippäpolille ennen rv 22. Neuvolassa rauhoittelivat että voi johtua ihan kuivista limakalvoista. Seuraillaan, jos yltyy niin sitten päivystykseen. Huomen aamulla pääse neuvolaan tarkastamaan sydänäänet sitten..
On nämä vaan aina pelästyttäviä, mutta toivotaan parasta. :/

Kyllähän verenvuoto tapauksissa äitiyspolille pitää päästä. Päivystyksen kautta voi saada heti lähetteen. Sinne vaan vaatimaan tutkimuksia. Itekki menny jo 3 kertaa verenvuodon takia raskauden aikana. Yksi keskenmeno ja kerran johtui limakalvoista ja kerran istukasta jonka reuna vuosi jostain syystä.

Päivystykseen vaan ja sitä kautta sit laittavat gynelle/naistentautienpolille. Pystyvät jo siellä hieman kattomaan tilannetta tarv. Tsemppiä! Mulla verenvuotoon raskausaikana oli syynä kohdunsuun ectopia ja polyyppi.

Se taitaa olla niin, että selviä keskenmenoja ei pienillä viikoilla välttämättä hoideta naistentaudeilla, vaan päivystyksessä. Mutta ENSIN selvitetään mistä vuoto johtuu!!! Eli vaikka siitä istukasta, jolloin asia on naistentautien puolella autettavissa.

Yhteistyössä