Raskaustesti positiivinen ja kirkasta verta alkoi vuotamaan nyt! APUA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"itku"

Vieras
Pientä menkkakipua ollu jo monta päivää. lauantaina oli testi positiivinen ja nyt alkoi vuotaa kirkasta verta. ei vielä runsaasti mutta jonkun verran. jokin sormenpäänkokoinen limakalvoriepale jäi myös paperiin. Tähänkö tämä onni ja ilo loppui? nyt dpo14 menossa.

kokemuksia kellään?

Eli siis oikeastaan sun menkat ei vielä ole ollut edes myöhässä? No, pientä vuotoakin voi tietysti alussa olla, mutta todennäköisesti kyseessä on kuitenkin ns. kemiallinen raskaus eli alkio on vähän hipaissut kohdun seinämää, muttei kuitenkaan päässyt kunnolla kiinnittymään. Poistuu normaalin kuukautisvuodon mukana. Tämän vuoksi raskaustestiä ei kannattaisi tehdä kovin aikaisessa vaiheessa.

Keskenmeno tai ei. Sen näkee sitten.
Jos veri nyt alkaa ihan vuotamalla vuotaa, niin uutta raskaustestiä sitten vaan kun vähänkin pystyy (mahdollisimman puhdasta pissaa, ei verta seassa).
Testeillähän sen sitten näkee laskeeko hormooni vai ei.

Ilmeisesti viikkoja on nyt joku 4. Terveyskeskustessa tai muuallakaan ei mitään edes tehdä, on niin yleistä nuo alkuraskauden keskenmenot, että sille ei vaan mitään voi tehdä.
Myöskään ultrassa ei noilla viikoilla oikein mitään näy, joten tuskin siihenkään ryhtyvät.
Aika näyttää.

Yritä olla rauhallinen, epätietoisuudessa kärvistely on todella raskasta mutta et voi muuta nyt kun odottaa.

Mulla oli alkuraskaudessa myös vuotoa todella paljon heti raskaustestin jälkeen (jatkui monta viikkoa varhaisultraan saakka) ja nyt tuo varma keskenmeno on parhaillaan syömässä iltapalaa isosysterin ja isin kanssa.

Viimeksi muokattu:
Tuleeko keskenmenossa aina kipuja? Entä se vuoto onko se jatkuvaa vai tällaista kuten tämä nyt näköjään ainakin tämän illan 2 viimesintä wc käyntiä niin verta ei ole tullut. sitä ei lorota eikä tule pönttöön asti vaan paperiin kun pyyhkii.

Ei verta tullut koko aikaa. Välillä jo huokasin helpotuksesta. Kivut alkoi vuorokauden päästä vuodon alkamisesta. Tuntui myös supistuksia. Viikkoja oli 8.
Mutta vuoto alkuraskaudessa voi olla myös harmitonta. Toivotaan parasta. Itselläni uusi raskaus alkoi parin kuukauden päästä ja nyt olen jo yli puolen välin.

Voihan se olla myös ns. kiinnittymisvuotoa. Yleensä keskenmenossa se vuoto ei ole aivan kirkkaanpunaista, vaan tummaa ja mukana tulee klönttejä. Mulla on kokemusta seitsemästä alkuraskauden keskenmenosta ja kyllä ne aina on olleet selviä tapauksia. Vuoto on tosi runsasta ja sattuu samalla tavalla kuin menkkojen tullessa, joskus jopa paljon kipeämmästikin. Mulla vuoto on alkanut aivan yllättäen ja on tullut aivan hulahtamalla. Jos en ole tajunnut varautua, niin ihan pikkareitten ja farkkujen läpi on tullut.

Onhan noita keskenmenojakin erilaisia, mutta ei pieni kirkas vuoto välttämättä mitään meinaa. Odottele muutama päivä ja tee uusi testi. Tsemppiä!

mulla oli kaks päivää testin jälkeen kipuja ja runsasta verenvuotoa. menin terkkariin, lääkäri konsultoi tyksin gynee, joka mua näkemättä sano et selkee keskenmeno.. ja tossahan se selkee keskenmeno haisee kakalle ja nauraa mulle =P