PIKA-apua,RV 38 ja yhdynnän jälkeen tulee nyt verta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjeeeelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjeeeelp

Vieras
elikkä oli äsken seksiä, ja nyt sperman mukana tulee vaaleanpunaista/kirkasta verta sellaisina "täplinä". Eli ei ole runsasta vuotoa mutta selvästi se on verta, ja osa suht tuoreen väristä kirkasta punaista. On siis aika niukkaa vuotoa kuin niukkaa menkkavuotoa. mitä voisi tarkoittaa ja onko normaalia? säikähdin aika paljon!!! ei ole kipuja, ehkä korkeintaan lievä "menkkaolo"

Kuulostaa kyllä aika normaalilta noille viikoille. Veri tulee luultavasti kohdunsuulta, eli on auennut jonkin verran. Jos vauva liikkuu, vuoto on niukkaa etkä ole kummemmin kipeä, niin ihan normaalia. Itsellä on molemmilla kerroilla tullut hieman veristä vuotoa ennen lähtöä.

menkkaolo on yleensä merkie ttä synnytys on lähellä. veri on normaalia kunhan ei paljoa valu ja sekin merkki synnytyksen lähellä olemisestä.älä stressaa vaan lepää ja kerää voimia tulevaan

Mulla alkoi synnytys noin :D Eli oltiin yhdynnässä ja sit alkoi tulemaan hiukan verta. Vuorokauden kuluttua oli nyytti kainalossa. Sitähän sanotaan, että seksi on hyvä synnytyksen käynnistäjä loppuvaiheessa. Tsemppiä!

Ihan normaalia. Se johtuu kohdunsuun "tökkimisestä" yhdynnässä, sillä loppuraskaudesta kohdunsuun limakalvot ovat tosi herkästi vuotavat. Monella tulee loppuraskaudessa samanlaista vuotoa sisätutkimuksen jälkeen.

Kohdunsuu alkaa helposti vuotamaan loppuraskaudessa, ihan itsestäänkin välillä. Jos vuoto on vähäisempää kuin normaaleissa kuukautisissa, ei tarvitse panikoitua. Itse olin verenvuodon jälkeen kaksi vuorokautta kotona (en edes soittanut asiasta mihinkään, kun sairaalan nettiohjeet olivat niin selvät) ja sen jälkeen synnytys käynnistyi. Sinulla joko käynnistyy synnytys tai sitten verenvuoto menee ohi.

Yhteistyössä