Apua mitä tekisitte =(( Mua niin surettaa ja pelottaa =(

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Toivottavasti oot vaan turhaan huolissas :hug:
Sitä toivon minäkin ja muukin perhe,ja minä olen äitini kanssa nyt tällä linjalla että jotain sattunut mutta isä ja toinen sisko ei halua sitä uskoa,mutta ne ei kokenut sitä sillä tavalla kun minä tai mun äiti.Sisko ihan vakuutti mulle että ei se voi itselle tehdä mitään,ja sanoin että toivon todellakin että olet oikeassa sen suhteen.Sisko on 2v veljeä vanhempi ja sille se selittää enemmän asioita kun mulle joka on vähän kun äiti hahmona sille aina ollut.Ja outoa oli että veli oli kotoota lähtenyt ensin ja äidille tuli tuo tunne ja sitten tulee meille enkä ollut tiennyt mitään vielä mitä kotona oli tunnettu ja sitten mulla tulee itku veljen edessä kun tuntuu niin pahalta.Mutta meillä on varpaat ja korvatkin ristissä että on vaan jossain ryyppäämässä ja sitä rataa,ja kaikki onkin hyvin,ainahan sitä saa toivoa.Meinaan kun mies tulee kotiin niin mennä käymään jossain missä voisi olla tai edes niiden kavereiden luona missä ollut eilen tai mitä kavereita nyt voisin edes tietää.

Mutta kiitos kaikille on hyvä välillä saada sanottua mitä sisällä on ja minulle parasta että ei tunne ketään täältä niin voi tälläistä purkaa vaikka eihän tämä tunne miksikään muutu ennen kun saa varmuuden,mutta mihin se varmuus riittää kun taas jo tulee uusi tilanne missä saa pelätä.Mutta en ole koskaan ollut näin huolissaan että koko yön pitänyt valvoa ja itkeä.Toviotaan että elämä hymyilee kohta taas meillekkin =)

vieras
Käy kertomassa, miten kävi. Jos jotain tehnyt itselleen, niin voimia! Ainakin kävi hyvästelemässä, ja ilmeisimmin hyvissä väleissä olette olleet. Jos ei mitään ole thenyt, niin kannattaa kysyä, onko jotain ongelmaa ja voitko auttaa, edes kuuntelemalla, kun on valmis tms.

lady of the lake
Me asutaan Oulussa joten on aika iso paikka missä voi olla ja kun ei ole niistä ei hyvistä kavereista mitään tietoa.Mun veli on todella tärkeä minullekkin ja on siskotkin mutta minä olen häntä ihan syntymästään asti hoitanut jotenkin tulee tunne että on entistä tärkeämpi minulle
Minkä ikäinen veljesi on ja missä päin Oulua ruukannut liikkua? Onko sillä ollut esim. jotain kantapaikkaa, missä on ruukannut käydä? Oon itekki Oulusta kotosin ja mietin, että osaisinko sinua mitenkään auttaa.

Voi toivottavasti ei ole itselleen mitään tehnyt. :/

Mun veli on myös pahassa kriisissä, hautoo itsemurhaa jne. Hoitoon haluaisi mutta se ei onnistu ihan niin helposti. On alkoholismia, masennusta ja tuota itsetuhoisuutta.

Peukut pystyssä sun veljen puolesta! :hug:

vieras
Monsoon; hirveästi voimia ja halauksia sinne! oon itse ollut samankaltaisessa tilanteessa ja tiedän kauhun ja avuttomuuden tunteen joka sulla nyt varmasti on.... toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin. pitäkää toisistanne huolta!!!

Piia
Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
minä etsisin veljeni...
mun veli on hirveän tärkeä mulle...
tää on pieni kylä niin äkkiä olis kaverit käyty läpi...
Me asutaan Oulussa joten on aika iso paikka missä voi olla ja kun ei ole niistä ei hyvistä kavereista mitään tietoa.Mun veli on todella tärkeä minullekkin ja on siskotkin mutta minä olen häntä ihan syntymästään asti hoitanut jotenkin tulee tunne että on entistä tärkeämpi minulle. :'(
Mä oon myös Oulusta ja mies tääl poliisina--Ollaankohan tuttui:)

vieras
Voimia vaan ap:lle. toivottavasti veli löytyy ja on kunnossa. Tiedän kokemuksesta miten rankkaa on vierestä seurata, voimatta itse tehdä mitään, läheisen ahdinkoa. Ensiksi mulla isä alkoholisoitui vajaassa 10 vuodessa ja oli tosi tuskallista kattoa kun toinen tuhoaa elämänsä ja sitä miten mutsi joutui kärsimään vaikkei mitään varsinaista väkivaltaa (ainakaan fyysistä) joutunutkaan kokemaan. No nyt on sitten mies samassa jamassa, ellei pahemmassakin, pitkälle alkoholisoitunut (kaljaa lipittää päivittäin), selvästi masentunut, taloudellisia huolia jne., mutta mitään ulkopuolista apua ei suostu hakemaan. Mikään mitä olen yrittänyt ehdottaa ei käy. :'(

:hug: Toivottavasti veljesi löytyy pian.Voimia sulle hirveesti.Ja tuosta hoitoon pääsystä sen verran,että asun sun kans samalla paikkakunnalla ja voin sanoa,että jos kriisitilanne tulee,niin apua ei todellakaan saa,ellei piirille joudu sisään.Sitten sitä apua vasta saa.Mies lähihoitaja ja sanoi juuri samaa,kun työkseen hoitaa myös mielenterveyspotilaita.Niitä ei seurata ,eikä kukaan käy niitä kattoon muut,kun kotipalvelu.Aina saa pelätä roikkuuko hirressä tai jotain muuta kun menee kattoon.
Sattui meillekkin kriisi,kun vauva kuoli 16+2 viikolla ja oli 6.keskenmeno.Tämä pisti koko tulevaisuuden sekaisin erinäisitä syistä joita en nyt jaksa kertoa,kun muualla olen jo jauhanut.Mutta kun oli pakko päästä psykologille tai johonkin purkamaan sairaalan jälkee,ettei pää olisi mennyt kokonaan sekaisin jo lastenkin takia,nii eipä päässyt mihinkään.Osastolla ei ollut viikonloppuna ketään kriisityöntekijää,ja kun maanantaina yritin soitttaa moneenkin paikkaan,että pääsee purkamaan asiaa,nii ei oota vain tarjottiin.Onneksi pääsin sitten opiskelijoille jutteleen,että sekin vähän helpotti omaa oloani.Känin sitten myös omassa neuvolassa jutteleen asiaa.Mutta sen sain kokea,että jos ihminen tarvitsee mielelleen apua,sitä ei todellakaan saa ellei ole ympäristölleen vaarallinen.Siskoni on sairastunut synnytyksen jälkeiseen psykoosiin useamman kerran,ja häntäkään ei hoitoon saatu,kun vasta oli jo ihan sekavassa ja pakkohoitoa vaativassa tilassa ja ei hällekkään hoitoa olisi saatu koska ei ollut ympäristölle vaarallinen,mutt koska oli lapsia ja me omaiset vahdittii ja vaadittii hoitoa.
Toivotaan,että veljesi on kunnossa ja nyt se jää teidän tehtäväksi saada hänet tajuamaan oma tilansa ja saada hakemaan apua.Ensimmäisenähän ne työntää pilleripurkkia kouraan,mutta on sekin jo alku.Tiedän,ettei teillä ole nyt helppoa ja vaikein on vasta edessä päin.Mielenterveyspotilaan läheisellä ei aina ole helppoa :'(

:hug: Voi kun huoli osoittautuisi turhaksi ja veljesi löytyisi pian! Voin kuvitella miten huolesta soikeana olisin tuossa tilanteessa :'( Jaksamista, tulehan kertomaan jos ilmenee uusia käänteitä... Ja peukut on pystyssä että kaikki olisi hyvin!

Yhteistyössä