Apua, miksi pro gradun valmistuminen jännittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jostain syystä koko prosessin viimemetreillä, työn valmistuminen on ruvennut jännittämään ihan kauheasti. Vatsassa on perhosia ja kirjoittaminen tuottaa väristyksiä. Tämä on niin kummallinen olotila!

[QUOTE="sama";26204186]Kyllä se helpottaa heti kun sen palauttaa. Antaa mennä vaan. Loppujen lopuksi sillä ei kuitenkaan ole yhtään mitään merkitystä ;)[/QUOTE]

Eikö? Itelläni on ihan hirveät paineet. Koko ajan on semmonen tunne, et huono siit tulee. Tuleekohan arvosanaksi edes cumua.

[QUOTE="a.p";26204202]Eikö? Itelläni on ihan hirveät paineet. Koko ajan on semmonen tunne, et huono siit tulee. Tuleekohan arvosanaksi edes cumua.[/QUOTE]

No sehän sun ongelma onkin sitten :D Mä kirjoitin koko roskan parissa kuukaudessa ja palautin lukematta. Odottelen tässä lausuntoa, mutta ei ressaa yhtään koska ei sillä arvosanalla ole mitään väliä :) Miksi olisi? Huono tai hyvät, paperit sä sillä silti saat. Valmistut. Kukaan ei todellakaan koskaan (paitsi ehkä sukulaiset kun kerrot et valmistuit) kiinnostu siitä arvosanasta. Turhat paineet pois ja palautat sen vaan niin pääset elämässä eteenpäin ;)

[QUOTE="sama";26204222]No sehän sun ongelma onkin sitten :D Mä kirjoitin koko roskan parissa kuukaudessa ja palautin lukematta. Odottelen tässä lausuntoa, mutta ei ressaa yhtään koska ei sillä arvosanalla ole mitään väliä :) Miksi olisi? Huono tai hyvät, paperit sä sillä silti saat. Valmistut. Kukaan ei todellakaan koskaan (paitsi ehkä sukulaiset kun kerrot et valmistuit) kiinnostu siitä arvosanasta. Turhat paineet pois ja palautat sen vaan niin pääset elämässä eteenpäin ;)[/QUOTE]

Mun prosessi on kestänyt vuoden. Jatkojalostin yhtä tutkimusmenetelmää ja testasin sitä kolmella eri aineistolla. Pelkkiin litteraatioihin meni pari kuukautta :D Kyl mun mielestä hyvät paperit on silti paremmat kuin huonot. Pro gradu on kuitenkin osaltaan näyte siitä, miten hyvin on tieteellisen kirjoittamisen taidot hallussa.

[QUOTE="a.p";26204495]Kyl mun mielestä hyvät paperit on silti paremmat kuin huonot. Pro gradu on kuitenkin osaltaan näyte siitä, miten hyvin on tieteellisen kirjoittamisen taidot hallussa.[/QUOTE]

Toki. Mutta tulevaisuudessa sillä ei tosiaan ole enää mitään merkitystä (ainoastaan jos haet jatko-opiskelijaksi niin saatetaan tsekata gradun arvosana). Työelämässä tai muualla ei ainakaan minulta ole kukaan koskaan sitä kysynyt - ei edes gradun aihetta! :D

Rentoudu ja nauti työn viimeistelystä. Mukavia hetkiä ja onnea valmistumiseen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26204510:
Toki. Mutta tulevaisuudessa sillä ei tosiaan ole enää mitään merkitystä (ainoastaan jos haet jatko-opiskelijaksi niin saatetaan tsekata gradun arvosana). Työelämässä tai muualla ei ainakaan minulta ole kukaan koskaan sitä kysynyt - ei edes gradun aihetta! :D

Rentoudu ja nauti työn viimeistelystä. Mukavia hetkiä ja onnea valmistumiseen. :)

No kiitos! Täytyy kait yrittää höllätä, sitä vaan niiiin haluaisi saada aikaan jotain hyvää. Heh, stressiä tietty lisää kun lukee gradu-oppaan tiukkoja kriteerejä ;)

Niin no en tiedä miten gradun kanssa, kun itselläni se on vasta edessäpäin, mutta ainakaan opinnäytetyö ei ole työnantajia kiinnostanut. Aiheen ovat saattaneet kysyä ohimennen, muttei todellakaan arvosanaa...

Yhteistyössä