apua meillä on käyty yöllä :O:O:O:O:O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:46 Hölmölän-Iita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:44 jonna-76 kirjoitti:
hui kamala, kai tarkistit kaikki nurkat jo ja isommat kaapit mihin pääsis piiloutuun? mut varmasti te molemmat oisitte heränny, jos joku siel olis suihkussa ollut.
suihku on alimmassa kerroksessa, me nukutaan yläkerrassa eli ns kolmannessa kerroksessa..eli ihan tuolla kellarikerroksessa on suihku ja sauna..ja siellä ei nuku ketään , muuta ku kaks kattia.ja ovet on kiinni vierashuoneeseen ja takkahuoneeseen.
:$ tarkastakaa ihan kaikki mahdolliset paikat, ettei siel majaile kukaan. mun mies on vartija ammatiltaan ja käski näin heti tehdä. ja tarkastakaa ikkunat myös, ettei joku ole raollaan. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:16 Hölmölän-Iita kirjoitti:
Lukkokorjaaja on just meillä..

POraa juuri sitä turvalukkoa tuolla alhaalla. Nyt ei pitäs kovin helposti päästä sisään ..
Jos se onkin ollu just se lukkomies ja nyt tuli katsastamaan paikkoja ihan päivänvalossa...ainakin jännäreissä käy aina niin :)
 
Mulla tuli kuule semmonenkin mieleen... Kun teidän perheessä on tää toinen ikävä homma meneillään, niin entäs jos KUITENKIN poikkeustilassa onkin tapahtunut jotain sellaista, että joku perheenjäsen unissaan kävelee ja touhuaa? Stressi, pelko, huoli ym yhdessä voi aiheuttaa erilaisia juttuja.

Toivottavasti löytyy joku järkevä selitys asioihin!!!


:hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 16:14 Heili Karjalasta kirjoitti:
Mulla tuli kuule semmonenkin mieleen... Kun teidän perheessä on tää toinen ikävä homma meneillään, niin entäs jos KUITENKIN poikkeustilassa onkin tapahtunut jotain sellaista, että joku perheenjäsen unissaan kävelee ja touhuaa? Stressi, pelko, huoli ym yhdessä voi aiheuttaa erilaisia juttuja.

Toivottavasti löytyy joku järkevä selitys asioihin!!!


:hug:
Näitä outoja juttuja on tapahtunut pitkän aikaa..siitä asti kun tähän muutettiin, mieskin sanoi että monesti kattonu et ihan ku joku olis ollu vierashuoneessa..siis monet kerrat..ennen tätä sairastumista. Ja tuota alakerran ovea ei saa lapset auki, sellanen lukko siinä..siis tuo mistä mennään tuonne kellarikerrokseen rappusia ennen on ovi..

Mutta nyt joka tapauksessa laitatetttiin se turvalukko.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:49 jonna-76 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:46 Hölmölän-Iita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:44 jonna-76 kirjoitti:
hui kamala, kai tarkistit kaikki nurkat jo ja isommat kaapit mihin pääsis piiloutuun? mut varmasti te molemmat oisitte heränny, jos joku siel olis suihkussa ollut.
suihku on alimmassa kerroksessa, me nukutaan yläkerrassa eli ns kolmannessa kerroksessa..eli ihan tuolla kellarikerroksessa on suihku ja sauna..ja siellä ei nuku ketään , muuta ku kaks kattia.ja ovet on kiinni vierashuoneeseen ja takkahuoneeseen.
:$ tarkastakaa ihan kaikki mahdolliset paikat, ettei siel majaile kukaan. mun mies on vartija ammatiltaan ja käski näin heti tehdä. ja tarkastakaa ikkunat myös, ettei joku ole raollaan. :hug:
On tutkittu pari kertaa jo kaikki paikat ja vaatehuoneet jne.
 
Outoa
Mulle tuli vaan mieleen että joku koditon majailee teillä tai on majaillut kenties pitempäänkin ja oppinut tulemaan aina teille kun nukutte jotain kautta.. Ajatuskin puistattaa :ashamed:

Turha mun mielestä ulkopuolisten spekuloida mistään unissakävelystä niin 100 % varmoina, kyllä sen vaistoaa jos näin on että joku perheessä kävelee unissaan... Oma mieheni kyllä saattaa unissaan nousta istumaan sängynlaidalle ja jutella eikä muista mitään siitä, mutta kyllä minä sen olen huomannut ja asia on meillä tiedossa. Lapsena hän käveli unissaan, nykyään ei sitä enää ole tehnyt.

Ja kyllä unissakävelyt yleensä alkaa jo lapsuudesta ja loppuu monestikkin nuoruusiän jälkeen tai vähenee, enpä usko että yhtäkkiä jossain ruvetaan unissakävelemään kun aikaisemmin ei ole ollut moista taipumusta.

Mun mielestäni jopa koditon hiippari kuulostaa realistisemmalta ja luonnollisemmalta selitykseltä kuin yhtäkkiä alkaneet unissakävelyt sattumoisin suihkuun asti kahta kerrosta alemmas ja vierashuoneen pedissä makaaminen. Ja jos kerta lapsillakaan ei sinne ole pääsyä?
 
Kun miettii tuota perheen isän äkillistä sairastumista niin kyllä se mielestäni saattaa aiheuttaa yhtäkkia alkaneen unissakävelynkin :/ ihminen monesti käsittelee päivän asioita unissaan ja saattaahan se stressi ilmentyä näinkin.

Mutta laittakaa jokin sellainen lukko tai vaikka soittokello siihen kellarinoveen ja vaikka makuuhuoneen oveen, että jos kyse kuitenkin on esim. miehen unissakävelystä, niin ei pääse sinne tai sitten se kello soi kun hän yrittää ovea avata.

Onko teillä siellä alueella ollut häiriköitä tms. jos ennenkin on tarvinut tällaista miettiä? Erittäin hyvä, että saatte turvalukot!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 16:49 Outoa kirjoitti:
Mulle tuli vaan mieleen että joku koditon majailee teillä tai on majaillut kenties pitempäänkin ja oppinut tulemaan aina teille kun nukutte jotain kautta.. Ajatuskin puistattaa :ashamed:

Turha mun mielestä ulkopuolisten spekuloida mistään unissakävelystä niin 100 % varmoina, kyllä sen vaistoaa jos näin on että joku perheessä kävelee unissaan... Oma mieheni kyllä saattaa unissaan nousta istumaan sängynlaidalle ja jutella eikä muista mitään siitä, mutta kyllä minä sen olen huomannut ja asia on meillä tiedossa. Lapsena hän käveli unissaan, nykyään ei sitä enää ole tehnyt.

Ja kyllä unissakävelyt yleensä alkaa jo lapsuudesta ja loppuu monestikkin nuoruusiän jälkeen tai vähenee, enpä usko että yhtäkkiä jossain ruvetaan unissakävelemään kun aikaisemmin ei ole ollut moista taipumusta.

Mun mielestäni jopa koditon hiippari kuulostaa realistisemmalta ja luonnollisemmalta selitykseltä kuin yhtäkkiä alkaneet unissakävelyt sattumoisin suihkuun asti kahta kerrosta alemmas ja vierashuoneen pedissä makaaminen. Ja jos kerta lapsillakaan ei sinne ole pääsyä?
Joo, ovi on aina lukossa yöllä, tai illalla laitetaan..siis juuri se ovi, mikä menee noihin rappusiin tuonne alakertaan, ja sitä ei lapset saa auki, koska siinä voisi käydä vauvoille huonosti rappusissa.. :/ ja tosiaan unissakävelyitä ei kenelläkään ole huomattu ja meillä on portti myös yläkerrassa , rappusia ennen että lapset ei saa sitä auki yöllä, juuri tuon takia, että jos unenpöppörössä vaikka lähtisivät alas aamulla jne..että en tiiä ..mut tosi karmivaa tää on...yök.
 
tuli mieleen
onko teillä koiraa? tuli mieleen et jos koira on käynyt sekottamassa sängyn ja sen vierashuoneen. ja joku lapsista on voinut käydä siellä suihkuhuoneessa. tai joku teistä on unissakävelijä
 
Älkää laittako mitään ovia kiinni koskaan, paitsi tietty ulko-ovet lukkoon. Silloin koirat pääsee vapaasti joka huoneeseen ilmiantamaan luvattomat kulkijat.
Vaikka jos ne lukot on nyt vaihdettu, niin ei teille kukaan edes pääse.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 16:53 RIANNA kirjoitti:
Kun miettii tuota perheen isän äkillistä sairastumista niin kyllä se mielestäni saattaa aiheuttaa yhtäkkia alkaneen unissakävelynkin :/ ihminen monesti käsittelee päivän asioita unissaan ja saattaahan se stressi ilmentyä näinkin.

Mutta laittakaa jokin sellainen lukko tai vaikka soittokello siihen kellarinoveen ja vaikka makuuhuoneen oveen, että jos kyse kuitenkin on esim. miehen unissakävelystä, niin ei pääse sinne tai sitten se kello soi kun hän yrittää ovea avata.

Onko teillä siellä alueella ollut häiriköitä tms. jos ennenkin on tarvinut tällaista miettiä? Erittäin hyvä, että saatte turvalukot!
Kyllähän tässä seudulla liikkuu välillä jos jonkilaista tyyppiä.aika paljon alkkiksia ja narkkareita..mulla on epäilys että se vois olla mun isä..sillä tosin ei ole avainta , eikä olla väleissä hänen kanssaan..oon joskus kertonut millainen hän on...ja hän jo silloin kun olin pieni, niin oltiin mökillä ja käytiin järvellä, niin yhtäkkiä hän sitten souti jonkun mökin rantaan ja sanoi että käydääs kattomassa vähän millanen mökki tuolla on, miten rakennettu jne..ja sit hän kuikuili sisälle jne..siis sillon kun ketään ei ollu siellä..mä monesti sanoin isälle sillon, olin joku ehkä 5-7v, että eihän tällästä saa tehdä..ja isä vaan että eihän me mitään pahaa tehdä..
 
Rähmäkäpälä
Jestas! :eek:

Mimmonen koira teillä on? Tuli sama mieleen kun tossa mainittiin, että ei ovia lukkoon, koira kyllä ilmiantaa luvattoman oleskelijan.

Mä olen varmaan liikaa kaikkii kauhuleffoja katsellut, mutta tuli vaan mieleen yliluonnollisesta, että eikös joku meedio tms. kantsis pyytää käymään?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 16:57 tuli mieleen kirjoitti:
onko teillä koiraa? tuli mieleen et jos koira on käynyt sekottamassa sängyn ja sen vierashuoneen. ja joku lapsista on voinut käydä siellä suihkuhuoneessa. tai joku teistä on unissakävelijä
on koira, niihin huoneisiin ei koira eikä kissat pääse, oona nukkuu tässä keskikerroksessa yöt, kissat tuolla alhaalla, sen takia kun mouruavat yöllä täällä ja raapivat ovia , kun halauavat sänkyyn nukkumaan, mut en uskalla antaa tulla etteivät mene vauvojen sänkyihin...ja tosiaan lapset eivät edes uskalla oikein mennä itekseen tonne kellarikerrokseen..ja koira ei sinne pääse .
 
entäs
Kummitukset ja yliluonnolliset asiat eivät sotke. heh ne on henkiolentoja. ihan nyt vois olla että joku kulkee unissaan. tai sitten joku on päässyt sinne. tai sukulainen tullut suihkuun teille tai joku tuttu, kun oli pesun tarpeessa. jos oot vaikka antanut avaimen jolleen sukulaiselle???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 17:05 entäs kirjoitti:
Kummitukset ja yliluonnolliset asiat eivät sotke. heh ne on henkiolentoja. ihan nyt vois olla että joku kulkee unissaan. tai sitten joku on päässyt sinne. tai sukulainen tullut suihkuun teille tai joku tuttu, kun oli pesun tarpeessa. jos oot vaikka antanut avaimen jolleen sukulaiselle???
avainta ei oo annettu ku mun äidille..joka asuu tossa vajaan kilsan päässä.
 
Liinuska74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 17:07 Hölmölän-Iita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 17:05 entäs kirjoitti:
Kummitukset ja yliluonnolliset asiat eivät sotke. heh ne on henkiolentoja. ihan nyt vois olla että joku kulkee unissaan. tai sitten joku on päässyt sinne. tai sukulainen tullut suihkuun teille tai joku tuttu, kun oli pesun tarpeessa. jos oot vaikka antanut avaimen jolleen sukulaiselle???
avainta ei oo annettu ku mun äidille..joka asuu tossa vajaan kilsan päässä.
Oletko häneltä kysynyt, olisiko käynyt?
 
ei pahalla
Vaikka ootte öisin siellä kolmannessa kerroksessa, niin... ja koira ja muut kotieläimet kellarissa tai ilmeisesti siellä alhaalla. Koira varmana alkaisi haukkumaan ja heräisitte siihen ihan varmasti. Taitaa nyt olla että lattia ei ole kuivunut edellisen suihkijan jäljilta ja muisti tekee tepposet. Ja jos yliluonnollisiin asioihin uskoo, niin sitä voi nähdä ihan mitä vaan. Kuvittelemalla saa vaikka kus.hädän aikaseen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 17:09 Liinuska74 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 17:07 Hölmölän-Iita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 17:05 entäs kirjoitti:
Kummitukset ja yliluonnolliset asiat eivät sotke. heh ne on henkiolentoja. ihan nyt vois olla että joku kulkee unissaan. tai sitten joku on päässyt sinne. tai sukulainen tullut suihkuun teille tai joku tuttu, kun oli pesun tarpeessa. jos oot vaikka antanut avaimen jolleen sukulaiselle???
avainta ei oo annettu ku mun äidille..joka asuu tossa vajaan kilsan päässä.
Oletko häneltä kysynyt, olisiko käynyt?
kysytty on ja ei oo käyny, hän ei muutenkaa tuolla alhaalla ole .
 

Yhteistyössä