apua meillä on käyty yöllä :O:O:O:O:O

ggg
No hyi :eek: Onko vanha talo?
Ei tuu muuta mieleen kuin yliluonnolliset jutut jos kerta lukotkin vaihdettu ja silti jotain äksöniä. Sinuna laittaisin vierashuoneeseen esim oven eteen ja sängylle valkosia piirustuspapereita, lattiaan teipillä jne. Katsoo sit onko tullu jotain jälkiä niihin tai onko ne rutussa :\|
Jos ei lukotkaan auta niin kodin siunausta papin toimesta tai jotain :/ :hug: silloin ei oo ihmisestä kyse, eipä ainakaan elävästä.
Koirannekin tuntuu aistivan jotakin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 14:43 Mymmelimyy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 14:42 BlackCat kirjoitti:
No järki käteen ja tutkitte joka nurkan. Sitten hyvä ne turvalukot jos tulee. Ja voihan sitä sirotella vaik jauhoja oven eteen, näkee sit onko joku kävelly. Ei mitään kummituksia oo olemassa, höpönlöpön :whistle:
Se ei usko joka oikeesti pelkää! :eek: :eek:
Minen pelkää :xmas:
 
Ihan karvat nousee pystyyn, hyi. Mä en uskaltaisi olla yksin, meillä oneks vaan yks sisäänkäynti tässä talossa ja seki on aina lukossa, ku oon muksujen kans kotona, silloin on auki, jos on joku kylässä tai ukkoki kotona, mutta pakko jäädä seuraan tilannetta, mikä jutun juoni on.
 
perhoinen84
onko teillä päivisin kun joku on kotona niin ovet auki.etteivät ole lukossa?

Kaikkea voi kyllä sattua,meidän mummo ryöstettiin hänen nukkuessaan.Koko asunto vedetty nurin kurin eikä mummo edes herännyt siihen. :ashamed:
 
Nykyään saa myös Securitacsen vartiointipalvelun kotiin!! Tossa tilanteessa suosittelisin sitä!! Me otettiin se ku oon aika paljo iltasin yksin kotona lapsen(lapsien) kanssa nii eipä tartte pelätä niin paljoo ku tietää et kukaan ei pääse huomaamatta sisälle!! Ja jos väkisin yrittää niin saan hälytettyä nopeesti apua, kun poliiseilla kestäs tänne vähä kauemmin tulla!

Eikä se loppujenlopuks oo edes kallis mitä moni varmasti luulee!
SUOSITTELEN!!! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 14:57 Muppelo kirjoitti:
Nykyään saa myös Securitacsen vartiointipalvelun kotiin!! Tossa tilanteessa suosittelisin sitä!! Me otettiin se ku oon aika paljo iltasin yksin kotona lapsen(lapsien) kanssa nii eipä tartte pelätä niin paljoo ku tietää et kukaan ei pääse huomaamatta sisälle!! Ja jos väkisin yrittää niin saan hälytettyä nopeesti apua, kun poliiseilla kestäs tänne vähä kauemmin tulla!

Eikä se loppujenlopuks oo edes kallis mitä moni varmasti luulee!
SUOSITTELEN!!! :)

Paljoko tuo maksaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 14:59 mamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 14:57 Muppelo kirjoitti:
Nykyään saa myös Securitacsen vartiointipalvelun kotiin!! Tossa tilanteessa suosittelisin sitä!! Me otettiin se ku oon aika paljo iltasin yksin kotona lapsen(lapsien) kanssa nii eipä tartte pelätä niin paljoo ku tietää et kukaan ei pääse huomaamatta sisälle!! Ja jos väkisin yrittää niin saan hälytettyä nopeesti apua, kun poliiseilla kestäs tänne vähä kauemmin tulla!

Eikä se loppujenlopuks oo edes kallis mitä moni varmasti luulee!
SUOSITTELEN!!! :)

Paljoko tuo maksaa?
Laitteet maksaa ovien määrästä riippuen, mut peruspaketti n.400euroo ja kuukausimaksu on alta 30euroo! Ja jos niihin laitteisiin tulee mitään vikaa nii ne korjaa/korvaa ne ilmaseks. Kaikki kotikäynnit on maksuttomia. Käy lukaseen lisää Securitacsen sivuilta. Palvelun nimi on Aroundi.

Nii ja jos muutatte nii ne tulee asentaan ne laitteet sinne automaattisesti ja veloituksetta, eli ei ei tartte moneen kertaan niitä maksella.
 
Just tänään yks vaari puhui että oli illalla yksin kotona, hämärässä oli ollut niin yhtäkkiä oli huomannut et joku pitkätukkanen äijänköriläs oli katsonut ikkunasta. Vaari oli kiireesti menny vetäseen oven lukkoon niin oli nähnyt kun auto lähtee pihatieltä kiireesti pois.
On sitä monenlaista kulkijaa nykyään
 
Sattumoisin viime viikolla kuuntelin lääkärin esitelmää lääkehoidoista. Siinä yhteydessä tuli ilmi, että eräitä nukahtamislääkkeitä käytettäessä saattaa käydä niin, että kun jokin asia saa lääkkeen ottaneen viivyttämään nukahtamista, tapahtuu ikään kuin "aivojen nukahtaminen": ihminen saattaa tehdä jotain, mitä ei muista lainkaan jälkikäteen. Sen vuoksi ko. lääkkeitä otettaessa pitää olla jo sängyssä ilman mitään ulkopuolisia ärsykkeitä nukahtamassa.

Tuli siis mieleeni, että käyttääkö jompi kumpi teistä nyt nukahtamis- tms. lääkkeitä? Kuulin myös esimerkkejä tällaisista tietämättä suoritetuista toimista.

Ja kyllä ihan tavallisestikin unissaan kävelevä voi käydä suihkussa ja toisessa sängyssä nukkumassa. Tiedän tapauksia, joissa unissaan kävelevä on pukeutunut ja lähtenyt ulos...
 
Vanhoissa taloissa -oletan että asutte vanhassa omakotitalossa, jotenkin vaan tuli se käsitys- on usein jotain luukkuja talon alla tms...Eli meille ainakin pääsee kellarin ikkunasta ihan näppärästi, jos vaikka sattuu avain unohtumaan ja jostainsyystä kaikki ovet olis lukossa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:20 Inker Imatralt kirjoitti:
Sattumoisin viime viikolla kuuntelin lääkärin esitelmää lääkehoidoista. Siinä yhteydessä tuli ilmi, että eräitä nukahtamislääkkeitä käytettäessä saattaa käydä niin, että kun jokin asia saa lääkkeen ottaneen viivyttämään nukahtamista, tapahtuu ikään kuin "aivojen nukahtaminen": ihminen saattaa tehdä jotain, mitä ei muista lainkaan jälkikäteen. Sen vuoksi ko. lääkkeitä otettaessa pitää olla jo sängyssä ilman mitään ulkopuolisia ärsykkeitä nukahtamassa.

Tuli siis mieleeni, että käyttääkö jompi kumpi teistä nyt nukahtamis- tms. lääkkeitä? Kuulin myös esimerkkejä tällaisista tietämättä suoritetuista toimista.

Ja kyllä ihan tavallisestikin unissaan kävelevä voi käydä suihkussa ja toisessa sängyssä nukkumassa. Tiedän tapauksia, joissa unissaan kävelevä on pukeutunut ja lähtenyt ulos...
mummoni käveli unissaan navetalleja lypsi lehmät, nuorena tuyttösenä karjakkona ollessaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:20 Inker Imatralt kirjoitti:
Sattumoisin viime viikolla kuuntelin lääkärin esitelmää lääkehoidoista. Siinä yhteydessä tuli ilmi, että eräitä nukahtamislääkkeitä käytettäessä saattaa käydä niin, että kun jokin asia saa lääkkeen ottaneen viivyttämään nukahtamista, tapahtuu ikään kuin "aivojen nukahtaminen": ihminen saattaa tehdä jotain, mitä ei muista lainkaan jälkikäteen. Sen vuoksi ko. lääkkeitä otettaessa pitää olla jo sängyssä ilman mitään ulkopuolisia ärsykkeitä nukahtamassa.

Tuli siis mieleeni, että käyttääkö jompi kumpi teistä nyt nukahtamis- tms. lääkkeitä? Kuulin myös esimerkkejä tällaisista tietämättä suoritetuista toimista.

Ja kyllä ihan tavallisestikin unissaan kävelevä voi käydä suihkussa ja toisessa sängyssä nukkumassa. Tiedän tapauksia, joissa unissaan kävelevä on pukeutunut ja lähtenyt ulos...
kumpikaan ei syö mitään lääkettä, paitsi joskus ihan buranaa johonkin särkyyn. ja muksut ei kävele unissaan eikä mies enkä minä...hmmmm ..no mutta me viedään sellanen iso kaappi viel siihen oven eteen...ja tosiaan se turvalukko on nyt.
 
Eläimet kuulemma aistii kaiken yliluonnollisen, mikä toisaalta selittäs koiran oudon käytöksen..
Mutta toisaalta, mun mieheltä onnistus kyllä suihkussakäynti unissaan, ilman että se siitä mitään muistas :D
Mutta aika karmivaa silti tuommonen. Miehen ja muksun kans ois tarkotus parin vuoden sisään muuttaa omakotitaloon, nyt asutaan kerrostalossa. Mutta just tuommosten juttujen takia vähän ahistaa ajatus omakotitalosta. Aika paljon muksun kans ollaan kahelleen miehen työn ja bändiharrastuksen vuoksi. Sitten kyllä laitetaan koira, mutta ei se nyt täydellistä turvaa tuo, jos joku hullu päättää meidän taloon hyökätä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 15:44 jonna-76 kirjoitti:
hui kamala, kai tarkistit kaikki nurkat jo ja isommat kaapit mihin pääsis piiloutuun? mut varmasti te molemmat oisitte heränny, jos joku siel olis suihkussa ollut.
suihku on alimmassa kerroksessa, me nukutaan yläkerrassa eli ns kolmannessa kerroksessa..eli ihan tuolla kellarikerroksessa on suihku ja sauna..ja siellä ei nuku ketään , muuta ku kaks kattia.ja ovet on kiinni vierashuoneeseen ja takkahuoneeseen.<br><br>
 
Ymmärrän, että pelottaa. Itsekin olen tuollaisista aina kovin kauhuissani, ja siksi en tadokaan muuttaa omakotitaloon, vaan olen oikein tyytyväinen kaupunkiasumiseen.

Kuitenkin musta kuullostaa siltä, että tuohon kaikkeen voi olla ihan loogiset selitykset, kun ne vaan selvenee. Just esimerkiksi unissaan saattaa kävellä vaikkei itse tied sitä, ja vaikka kukaan muukaan ei olisi sitä edes huomannut. Molemmat pienemmät sisarukseni harrastivat sitä aikoinaan kovasti. Toinen pääsi alas parvisängystäkin, ja kävi sytyttämässä mun huoneeseen valot. lähti pois ja kiipesi takaisin sänkyynsä. Jos on just sikeän unen vaihe, kukaan ei välttämättä herää sellaiseen, varsinkaan, jos yöllinen retki suuntautuu kellariin.

Toinen juttu, en voi ymmärtää, että jollain on niin siisttiä, että tyynyllä näkyy päänjälki. Mutta olisiko mahdollista, että lapset tai eläimet olis siellä jossain vaiheessa käyneet. Varsinkin, jos et ole vähään aikaan käynyt vierashuoneessa, onko joku voinut käydä siellä sun tietämättä?

Mä kyllä miehen kanssa tutkisin kaikki nurkat ja piilot. Ktsoisin pääseekö jostain luukusta sisään. Telkeäisin kaikki kiinni ja se securitas - turvavartiointi on oikein hyvä. Vanhemmilla on sellainen. Sitten oli joltain myös hyvä idea laittaa videokamera nauhoittamaan yöksi ja jotain teippiä ja jauhoja oveneteen tai lattialle muutenkin. Näkyykö uusia jälkiä. Tai viikata sänky ja vannottaa, ette kukaan nyt koske, ja katsoa tapahtuuko seuraavana yönä sama juttu.

Toivottavasti selviää. Tuommoiset on karmeita.
 

Yhteistyössä