Apgar-pisteistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja booster
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

booster

Jäsen
14.03.2008
36
0
6
Vauvamme sai synnyttyään vain 2 pistettä, 5min pisteet jo 8. Kukaan ei silloin mitään asiasta puhunut, vauva ei vain ilmeisesti älynnyt lähteä itse hengittämään. Nyt 3kk synnytyksestä olen itse käynyt asiaa murehtimaan että onkohan vauvamme saanut jotain vaurioita ja miksi siitä ei sairaalassa ollessani kukaan kertonut tarkemmin- itsellä oli tietysti niin paljon muutakin mietittävää etten osannut jäädä sitä pohtimaan... Olisi kai meille asiasta puhuttu jos olisin ollut vakavaa ja kenties vauvaa vammauttavaa ollut synnytyksessä? Synnytys sujui muuten todella hyvin. onko kokemuksia?

Tärkeintä on se miten nopeasti pisteet nousevat hyviksi pisteiksi. Teillä noussut nopeasti joten huolta ei varmastikaan ole. Ja jos lastenlääkäri olisi synnytyksen yhteydessä epäillyt edes vähän jotakin, olisi teille annettu kehotus tulla ns. kolmen kuukauden tarkastukseen.

Meillä poika sai synnytyksessä pisteet 3/8/8. Synnytys oli pitkittynyt ja poju syntyi lopulta imukupin avustamana. Hänet vietiin happikaappiin hetkeksi.

Nyt sunnuntaina tulee kolme vuotta täyteen ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Hän on ollut hyvin terve ( kaksi mahatautia ja yksi korvatulehdus) koko ajan, oppinut liikkumaan ja puhumaan ihan normaalisti.

En siis usko, että on mitään syytä huoleen :saint:

Yhteistyössä