Antakaa vähän näkökulmaa. Miesasiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miesnäkäkulmaa naiselta;21925952:
Kyllä se mies sinulle sanoo jos sinusta on kiinnostunut muussakin kuin seksimielessä.

Nämä on näitä naisten hössötyksiä kun yritetään väkisin saada mies sanomaan jotain mitä hän ei tunne. Mies puhuu jos häntä kiinnostaa tarpeeksi. Ap:n tapauksessa miestä ei kiinnosta muu kuin seksi. Kannattaa irtaantua jos haittaa.

En yritä saada sitä väkisin sanomaan mitään, vaan haluaisin vain tietää, miltä siitä tuntuu vai tuntuuko miltään. Väitätkö, että miehet muka aina sanovat suoraan, miltä heistä tuntuu, jos tuntevat jotain enemmän kuin pelkkää panetusta?!

Ai niin, ja tiedoksi niille, joitten mielestä mies haluaa vain ja ainoastaan pelkästään panopuun:
Tapailimme ehkä kolmisen kuukautta tästä ajasta ilman varsinaista seksiä. Siis olin kyllä miehen luona yötä, mutta emme olleet yhdynnässä, vaan teimme muuten hyvältä tuntuvia asioita. Tosiasiassa seksiä ei ole harrastettu kovinkaan montaa kertaa. Sanoin suhdettamme seksisuhteeksi, koska en tiedä parempaakaan sanaa sille.

En yritä saada sitä väkisin sanomaan mitään, vaan haluaisin vain tietää, miltä siitä tuntuu vai tuntuuko miltään. Väitätkö, että miehet muka aina sanovat suoraan, miltä heistä tuntuu, jos tuntevat jotain enemmän kuin pelkkää panetusta?!

On olemassa erikseen pelimiehet mitkä sanovat juuri ne asiat mitä haluatkin kuulla, sitten tulee tosimiehet mitkä sanovat rehellisesti mitä ovat mieltä tai ovat sanomatta jos siltä ei tunnu.

Hei, jos mies sanoo että olet enemmän kun baarituttu, hän ei varsinaisesti oo vannonu ikuista rakkautta.

Mustakin ois mukava chattailla jonkun kanssa pari tuntia jos oisin just yksinäni muuttanu toiseen maahan. Yksinäistähän siellä alkuun on.

[QUOTE="Niin";21926037]Hei, jos mies sanoo että olet enemmän kun baarituttu, hän ei varsinaisesti oo vannonu ikuista rakkautta.

Mustakin ois mukava chattailla jonkun kanssa pari tuntia jos oisin just yksinäni muuttanu toiseen maahan. Yksinäistähän siellä alkuun on.[/QUOTE]

Niin? En ole kuvitellutkaan, että se olisi vannonut ikuista rakkautta. Todellakaan.

Ja jos olisit vasta muuttanut vieraaseen maahan (se ei kylläkään ole yksin siellä), haluaisitko välttämättä ensimmäiseksi chattailla sellaisen henkilön kanssa, joka on vasta sanonut sinulle haluavansa jotakin enemmän kuin pelkän seksisuhteen, ja ettei olisi viisasta olla enää yhteyksissä? Ystäviä sillä todellakin riittää ilman minuakin.

itse pyysit näkökulmia, ja nyt olet niitä saanut. ihan totta, anna äijän olla. jos se haluaa susta jotain enemmän kuin seksiä ja kaveruutta, niin kyllä se sitten ilmoittaa. roikkumalla et ainakaan saa siitä mitään irti, tulee itsellesi vain paha mieli.

Niin? En ole kuvitellutkaan, että se olisi vannonut ikuista rakkautta. Todellakaan.

Ja jos olisit vasta muuttanut vieraaseen maahan (se ei kylläkään ole yksin siellä), haluaisitko välttämättä ensimmäiseksi chattailla sellaisen henkilön kanssa, joka on vasta sanonut sinulle haluavansa jotakin enemmän kuin pelkän seksisuhteen, ja ettei olisi viisasta olla enää yhteyksissä? Ystäviä sillä todellakin riittää ilman minuakin.

Tokihan se kokeilee kepillä jäätä, että vieläkö suostut olemaan tekemisissä vaikka muuta väitit...

itse pyysit näkökulmia, ja nyt olet niitä saanut. ihan totta, anna äijän olla. jos se haluaa susta jotain enemmän kuin seksiä ja kaveruutta, niin kyllä se sitten ilmoittaa. roikkumalla et ainakaan saa siitä mitään irti, tulee itsellesi vain paha mieli.

Niin pyysinkin, ja kiva että sain :)

Mies oli kuitenkin viimeksikin itse se, joka otti yhteyttä, minä en ole siinä roikkunut. Ihmettelen vain.

[QUOTE="Niin";21926156]Niin otti yhteyttä jutellakseen niitä näitä? VAI otti yhteyttä tunnustaakseen palavan rakkautensa?[/QUOTE]

Otti yhteyttä kertoakseen, että pääsi turvallisesti perille ja kai jutellakseen niitä näitä.
Palavan rakkauden tunnustus olisikin ollut perin mielenkiintoinen käänne, koska se olisi ollut niin räikeä valhe.

En todellakaan odota siltä mitään rakkaudentunnustuksia, haluaisin vain tietää, miltä siitä tuntuu. Olkoon se sitten suuntaan tai toiseen. Ja ei, en ole roikkunut siinä minkään vertaa, en tiedä mistä muutamat kommentoija sellaisen käsityksen saivat. Enkä ole koskaan vaatinut sitä puhumaan tunteistaan.

Otti yhteyttä kertoakseen, että pääsi turvallisesti perille ja kai jutellakseen niitä näitä.
Palavan rakkauden tunnustus olisikin ollut perin mielenkiintoinen käänne, koska se olisi ollut niin räikeä valhe.

En todellakaan odota siltä mitään rakkaudentunnustuksia, haluaisin vain tietää, miltä siitä tuntuu. Olkoon se sitten suuntaan tai toiseen. Ja ei, en ole roikkunut siinä minkään vertaa, en tiedä mistä muutamat kommentoija sellaisen käsityksen saivat. Enkä ole koskaan vaatinut sitä puhumaan tunteistaan.

tarkoitin roikkumisella sitä, että elättelet toiveita tämän miehen suhteen, vaikka tuskin tulet hänestä itsellesi ikinä vakavampaa kumppania saamaan.

tarkoitin roikkumisella sitä, että elättelet toiveita tämän miehen suhteen, vaikka tuskin tulet hänestä itsellesi ikinä vakavampaa kumppania saamaan.

Ok, kiitos selvennyksestä. En toki kuvittele, että kyseinen mies on mikään ainoa oikea minulle, vaan onhan niitä muitakin miehiä maailmassa. Voisin vain tällä hetkellä suht helposti kuvitella meille yhteisen elämän.

Joillekin naisille onnistuu tulemaan aina suhteita, joista ei tule mitään ja sitä sitten kovasti ihmetellään, että kun kukaan ei halua. Totuus on kuitenkin, että jos ei arvosta itseään tarpeeksi ja pistä poikki epämääräisiä suhteita, niin niihin löytyy aina tarjokkaita.

Miehetkään eivät halua olla kokonaan yksin ja silloin kun ei ole parempaakaan tarjolla, niin ihan kiva kelpaa, seksiin ja telkkarinkatseluseuraksi. Naiset näissä tilanteissa roikkuessaan kuvittelevat, että olisi mahdollisuutta johonkin oikeaan ja sitten kun epäonnistuu, niin seuraavassa suhteessa ollaankin entistä mukautuvaisempia. Liika mukautuvuus on kuitenkin epätoivoisen ja takertautuvan ihmisen merkki. Harva mies, jos ei ole etsimässä narsistisia tarpeita palvelevaa kotiorjaa, haluaa pysyväksi kumppaniksi itsetunnotonta kynnysmattoa. Sellainen käytös saa naisen vaikuttamaan epähoukuttelevalta ja arvottomalta ja mies itsekin tuntee kyseisessä suhteessa olevansa vain joku yksinäisyyden täyttäjä. Nyt muutosta tilanteeseen ap!

Sano hänelle että ainakin reissun ajan haluat sinäkin pohtia asioita rauhassa, eli ette ole yhteydessä lainkaan. Kyllä sinä aikana miehen tunteet selkenevät jos niikseen tulee... Ja jos reissunsa jälkeen homma entisellään, nosta kytkintä ihan kunnolla. Itse ollut hieman vastaavassa tilanteessa, eikä siitä pääse itsekään eteenpäin ennen kuin homma on kunnolla selvitetty. Tai sitten vaan itse päätät lopettaa ko. pelleilyn ja etsit seuraa "parempaa"...
Voihan olla että mies ei oikeesti tiedä mihin on nyt valmis sitoutumaan...

[QUOTE="mä";21929373]Sano hänelle että ainakin reissun ajan haluat sinäkin pohtia asioita rauhassa, eli ette ole yhteydessä lainkaan. Kyllä sinä aikana miehen tunteet selkenevät jos niikseen tulee... Ja jos reissunsa jälkeen homma entisellään, nosta kytkintä ihan kunnolla. Itse ollut hieman vastaavassa tilanteessa, eikä siitä pääse itsekään eteenpäin ennen kuin homma on kunnolla selvitetty. Tai sitten vaan itse päätät lopettaa ko. pelleilyn ja etsit seuraa "parempaa"...
Voihan olla että mies ei oikeesti tiedä mihin on nyt valmis sitoutumaan...[/QUOTE]

Kiitos :hug:

Mies on sanonut, ettei hällä ole mitään sitoumuksia siihen toiseenkaan naiseen, ja että tapaavat vain muutaman kerran vuodessa. Ei ole sanonut tunteistaan minua kohtaan mitään suuntaan tai toiseen, koska "ei voi tietää, mitä tuntee muutaman kuukauden kuluttua", eli silloin kun tulee pois matkoiltaan. Toivoisin, että meillä voisi olla yhteinen tulevaisuus, mutta tälläistä en voi enää jatkaa, revin vain itseni rikki näin.

[QUOTE="vieras";21929034]Joillekin naisille onnistuu tulemaan aina suhteita, joista ei tule mitään ja sitä sitten kovasti ihmetellään, että kun kukaan ei halua. Totuus on kuitenkin, että jos ei arvosta itseään tarpeeksi ja pistä poikki epämääräisiä suhteita, niin niihin löytyy aina tarjokkaita.

Miehetkään eivät halua olla kokonaan yksin ja silloin kun ei ole parempaakaan tarjolla, niin ihan kiva kelpaa, seksiin ja telkkarinkatseluseuraksi. Naiset näissä tilanteissa roikkuessaan kuvittelevat, että olisi mahdollisuutta johonkin oikeaan ja sitten kun epäonnistuu, niin seuraavassa suhteessa ollaankin entistä mukautuvaisempia. Liika mukautuvuus on kuitenkin epätoivoisen ja takertautuvan ihmisen merkki. Harva mies, jos ei ole etsimässä narsistisia tarpeita palvelevaa kotiorjaa, haluaa pysyväksi kumppaniksi itsetunnotonta kynnysmattoa. Sellainen käytös saa naisen vaikuttamaan epähoukuttelevalta ja arvottomalta ja mies itsekin tuntee kyseisessä suhteessa olevansa vain joku yksinäisyyden täyttäjä. Nyt muutosta tilanteeseen ap![/QUOTE]

Kiitos tästäkin näkökulmasta. En ole mielestäni ollut kynnysmattona, enkä todellakaan ole vain mukautunut miehen toiveisiin. En ole tehnyt mitään sellaista, mitä en itsekin ole halunnut, enkä suinkaan ole ollut hänen "saatavillaan" silloin kun hän on vain halunnut. Mielestäni olen saanut olla miehen seurassa oma itseni, ja toivon että hänkin on mielestään saanut olla oma itsensä minun seurassani.

Kiitos :hug:

Mies on sanonut, ettei hällä ole mitään sitoumuksia siihen toiseenkaan naiseen, ja että tapaavat vain muutaman kerran vuodessa. Ei ole sanonut tunteistaan minua kohtaan mitään suuntaan tai toiseen, koska "ei voi tietää, mitä tuntee muutaman kuukauden kuluttua", eli silloin kun tulee pois matkoiltaan. Toivoisin, että meillä voisi olla yhteinen tulevaisuus, mutta tälläistä en voi enää jatkaa, revin vain itseni rikki näin.

mulla särähtää korvaan tämä "ei voi tietää, mitä tuntee muutaman kuukauden kuluttua". kyllä ihminen tietää onko se toisesta tosissaan kiinnostunut vai ei, varsinkin kun tekin olette noin kauan jo hengailleet. tuo lause kertoo siitä, että mies odottaa jotain "sinua parempaa". ei sillä, ettetkö sinä olisi hyvä, mutta et ehkä juuri tälle miehelle se oikea. että en laskisi yhtään mitään tämän miehen varaan.

mulla särähtää korvaan tämä "ei voi tietää, mitä tuntee muutaman kuukauden kuluttua". kyllä ihminen tietää onko se toisesta tosissaan kiinnostunut vai ei, varsinkin kun tekin olette noin kauan jo hengailleet. tuo lause kertoo siitä, että mies odottaa jotain "sinua parempaa". ei sillä, ettetkö sinä olisi hyvä, mutta et ehkä juuri tälle miehelle se oikea. että en laskisi yhtään mitään tämän miehen varaan.

Itse taas ymmärrän sen hyvin, koska en minäkään tiedä, mitä tunnen muutaman kuukauden päästä. Nyt haluaisin kovasti olla miehen kanssa, mutta en voi taata että haluaisin olla hänen kanssa vielä monen kuukauden kuluttua, jos ei nähdä sinä aikana ollenkaan tai olla edes juurikaan yhteyksissä. Mutta jääpä nähtäväksi.

Kun aloimme tapailemaan, en todellakaan halunnut mitään muuta, kuin olla silloin tällöin miehen kanssa, ja pelkäsin, että hän ehkä haluaakin jotakin enemmän. Mutta tunteitapa onkin vaikea hallita...

Itse taas ymmärrän sen hyvin, koska en minäkään tiedä, mitä tunnen muutaman kuukauden päästä. Nyt haluaisin kovasti olla miehen kanssa, mutta en voi taata että haluaisin olla hänen kanssa vielä monen kuukauden kuluttua, jos ei nähdä sinä aikana ollenkaan tai olla edes juurikaan yhteyksissä. Mutta jääpä nähtäväksi.

Kun aloimme tapailemaan, en todellakaan halunnut mitään muuta, kuin olla silloin tällöin miehen kanssa, ja pelkäsin, että hän ehkä haluaakin jotakin enemmän. Mutta tunteitapa onkin vaikea hallita...

mua nyt vähän ihmetyttää tämä aloitus suhteessa sun vastauksiin. siis että miksi edes pyydät näkökulmaa, kun selvästi olet jo päättänyt mitä haluat ja puolustelet tämän miehen tekemisiä ja sanomisia? eli ei kait siinä sitten muuta kuin jatkat yhteydenpitoa ja toivot parasta. huonosti saattaa käydä, mutta ainahan se riski tietysti on.

mua nyt vähän ihmetyttää tämä aloitus suhteessa sun vastauksiin. siis että miksi edes pyydät näkökulmaa, kun selvästi olet jo päättänyt mitä haluat ja puolustelet tämän miehen tekemisiä ja sanomisia? eli ei kait siinä sitten muuta kuin jatkat yhteydenpitoa ja toivot parasta. huonosti saattaa käydä, mutta ainahan se riski tietysti on.

Kyllä tässä ketjussa on tullut esille paljon mielestäni mielenkiintoisia ja huomionarvoisia pointteja :) Miehen lähdöstä on vasta vähän aikaa, enkä todellakaan vielä tiedä, olenko yhteyksissä häneen näiden kuukausien aikana vai en, enkä pysty tällä hetkellä tekemään sellaista päätöstä suuntaan tai toiseen. Välillä päätän, etten varmasti vastaa enää miehelle enkä ota itse yhteyttä, mutta toisinaan taas kaipaan häntä kovasti, ja toivon hänen ottavan yhteyttä.

Tiedän, että olisi fiksuinta olla olematta missään yhteyksissä miehen kanssa, ja juuri nyt tuntuu siltä, että en ainakaan itse ota häneen yhteyttä, enkä ole hänen ulottuvillaan. Valitettavasti tässä päätöksessä on vaikea pysyä koko ajan. Koska tiedän, miten paska olo tulisi siitä, jos tietäisin, ettemme ole enää ikinä tekemisissä, haluan pitää kiinni toivosta, että meillä voisi joskus olla jotakin enemmän.

Tiedän, että tämä on kuin laastarin irrotusta, jos sen repäisee reippaasti kerralla irti, se voi sattua aivan älyttömästi hetken, mutta jos sitä repii hiljalleen irti, se sattuu silti, mutta kauemmin.

Yhteistyössä