Antakaa niiden lastenne kasvaa! (vitpurkaus, sori nyt vaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Mä en jaksa enää yrittää ymmärtää |O

Mä ymmärsin jopa, kun tämän naisen lapsi täytti 1v. Siihen saakka se kulki AINA kantoliinassa tai istui sitterissä, lattialla opeteltiin menee mahalleen vaipanvaihtojen ym yhteydessä, mutta muuten ei. Nainen asetti lapsen lattialle sen 1v synttäripäivänä, ja ihmetteli mikä lapsessa on vikana kun se ei kävelekään. "Pitäis kävellä jo."
Tämä ko. lapsi on about samanikäinen kuin omani, 2½v. Nainen ihmettelee, miten oma lapsi ei osaa juoda mukista vaikka meidän osaa.. no kun se lussuttaa EDELLEEN sitä tuttipulloa kun ei sille anneta muutakaan.
Pinnasängystä ei voi luopua, ei sitten millään vaikka se on jo käynyt ahtaaksi. "Ei mamman vauva osaa nukkua liian isossa sängyssä."
Potalle ei opetella ollenkaan, kun "mamman vauva tykkää olla vaipoissa", ja samalla ihmetellään miksi meidän kersa ei ole jo opetellut kuivaksi.
(mä sentään yritän!)

Mä voisin jatkaa tätä listaa vaikka kuin, mutta voitte varmaan päätellä itse. Mä olen ehkä mistään mitään tietämätön yhden kersan kasvattaja, mutta tällä sentään jo neljäs lapsi eikä se ennen oo ollu tollanen :o

Tuntuu vähä että sitä nuorinta pidetään niin vauvana ja halutaan pitää vauvana vaikka todellisuudessa se kasvaa ja elämä pitäs mennä sitä rataa että se myös pääsee kasvamaan.

Apua, käyköhän miullekin noin tämän meidän vauvan kanssa? :D Lisää ei nimittäin ole tulossa. Heti kun tulee puhetta kiinteiden antamisesta niin karvat pystyssä "eheeeeei meidän Nannalle vieeelä...." ja en ole mitään kiirettä pitänyt minkään liikkumisen opettelun suhteen :D

Esikoisen kanssa taas oli koko ajan hirmu kiire, toisaalta oli sillä kiire oppiakin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tuntuu vähä että sitä nuorinta pidetään niin vauvana ja halutaan pitää vauvana vaikka todellisuudessa se kasvaa ja elämä pitäs mennä sitä rataa että se myös pääsee kasvamaan.

No niinpä!

Säälin pienokaista, julma elämä voi olla edessä tai sitten siitä tulee täys tyranki.

Asian vierestä: Meillä mies on se, joka ei aina hiffaa, että poika myös kehittyy. Itse olen se vaativa vanhempi, vaikka helpommallahan sitä nyt pääsisi kun ei kasvattaisi lastaan.

Ja tuohon vastavetoon kommentti: meillä kuljetaan edelleen potkareissa ja poika 1v.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Apua, käyköhän miullekin noin tämän meidän vauvan kanssa? :D Lisää ei nimittäin ole tulossa. Heti kun tulee puhetta kiinteiden antamisesta niin karvat pystyssä "eheeeeei meidän Nannalle vieeelä...." ja en ole mitään kiirettä pitänyt minkään liikkumisen opettelun suhteen :D

Esikoisen kanssa taas oli koko ajan hirmu kiire, toisaalta oli sillä kiire oppiakin :snotty:

Argh, et tee sitä! Anna sen syödä niitä kiinteitä ja annat sille sitten 2veenä enemmän RUOKAA ku maitoa.. "taasko sulla on nälkä, justhan sä joit pullollisen maitoa." :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vastaveto:
antakaa niiden olla lapsia!

ei stringejä, meikkejä ja ipodeja tarvii alakoululainen!! :c

Täysin samaa mieltä, pitää antaa olla lapsi mutta pitää antaa lapsen kehittyäkin eikä pitää sitä väkisin vauvana :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:

Argh, et tee sitä! Anna sen syödä niitä kiinteitä ja annat sille sitten 2veenä enemmän RUOKAA ku maitoa.. "taasko sulla on nälkä, justhan sä joit pullollisen maitoa." :headwall:

Eiii ihan vielä... :D Onneksi tyttö on kuitenkin vasta nelikuinen. Kyllä mie sitten aikanaan lasken irti, nyt on pakko nauttia kun sain vähäksi aikaa ihanan sylivauvan, esikoisella oli tosiaan niin kiire sitä maailmaa nähdä ettei koskaan ole malttanut olla sylissä ja viisikuisena veteli jo puurot ja muut että jaksoi riehua :)

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaveto:
antakaa niiden olla lapsia!

ei stringejä, meikkejä ja ipodeja tarvii alakoululainen!! :c

Täysin samaa mieltä, pitää antaa olla lapsi mutta pitää antaa lapsen kehittyäkin eikä pitää sitä väkisin vauvana :kieh:

Aamen!

Vaikkei se aina "kivaa" ookaan, munkin "vauva" täyttää jo neljä, eikä sitä vois vähempää kiinnostaa lojua äidin sylissä, kun legotkin on keksitty, ja juokseminen ja kaiken tekeminen itse, ihan kaiken. Kuten vaikka vessan siivoaminen käsisuihkulla vahingon jälkeen :snotty:

Olen sitä mieltä että noita ei voi, eikä pidä lapselle opettaa. Vaan tilanteessa kuin tilanteessa lasta tuetaan ja kannustetaan oppimaan/kehittymään.

Esim. kun lapselle tulee kävelemään opettelemisen herkkyyskausi, häntä kannustetaan ja ohjataan kun on innostunut oppimaan juuri sitä kävelyä.

Sitten taas kuivaksi opettelu ja kiinteiden aloitus ei ole ihan sama asia.

Mutta joo, taidan ymmärtää mitä tarkoitat, tiedän itsekin sellaisia vanhempia, jotka eivät tavallaan anna lapselle mahdollisuutta kehittyä.

Kuumimmat

Yhteistyössä