Antaisitko toisen äidin imettää vauvaasi jos tarve vaatisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En antais muiden imettää.
Tai no joo, jos se olis ihan pakollista, siis ruokaa ei MISTÄÄN muualta saisi ja suunnilleen henki olis kyseessä.

Ei se korvike mitään myrkkyä ole. Ennemmin antaisin sitä ja pitäisin lasta sylissä ja huolehtisin itse siitä läheisyydensaannista josta imetyksen yhteydessä aina niin vouhkataan :whistle:

Muiden lapsia en haluais imettää. Eikä se todennäköisesti onnistuiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon imettäny kolmea vauvaa ja mun tyttöä on imettäny mun lisäks kaks muuta naista :whistle:

En mä ymmärrä miks siinä olis jotain pahaa. Kukaan ei ole pystyny perustelemaan mulle mikä siinä on niin hirveätä.

Ja todellakin annan mieluummin toisen naisen imettää ku ostaisin korviketta, LEHMÄN äidinmaitoa, ja antaisin lapselle :x

Antaisitko miehesikin käydä vieraissa jos itselle ei seksi maistuis tai jostain syystä et pystyis? Ihan sama asia, jos rakastaa, haluaa myös omistaa.

Vertaatko sä imetystä seksiin? :x :x :x Onks tuttipullot sit dildoja? Voiko kaks eri lasta käyttää samoja tuttipulloja? :x :x

Tissit on tehty lasten ruokkimista varten ja jotenkin imetys on mulle niin arkinen juttu, etten osaa nähdä tossa mitään outoa tai sairasta. Imetän edelleen siskoni 4 kk poikaa tarpeen tullen jos siskolla on jotain tekemistä ja hän on pyytäny mua hoitamaan nuorinta.

:D
Mie oon alkanu tykätä sun jutuista :D

kyllä mä voisin imettää toisen lasta ja joku muu sais imettää mun lasta...kuitenkin joku läheinen, ihan ventovieraan lapsen imettäminen ei ajatuksena tunnu kivalta,eikä se että oma lapsi lussuttais ihan vierasta tissiä.

Aikasemmin oon aatellut että ei ikinä, nevör evör ei kukaan muu imetä mun lasta enkä tod. ota toisen lasta rinnalle..mutta nyt kun sitä ajattelen niin eipä se nyt niin kauhealta tunnukaan, eli voisin..mielummin kuitenkin itse imettäisin kuin että omaani imettäisi joku muu.

Eikös se imetys oo juurikin äidin ja lapsen välillä jotain NIIIIIN ihanaa ja josta vauva saa läheisyyttä NIIIIN paljon, ettei pulloruokaillessa sellaista kontaktia saa?

Ei taida olla mikään läheisyyden hetki siinä, kun imettää vierasta vauvaa tai joku vieras imettää omaa vauvaa. Joten ei, kukaan muu ei imetä vauvojani kuin minä, enkä minä imetä muiden vauvoja.

Mä oon imettäny kolmea vauvaa ja mun tyttöä on imettäny mun lisäks kaks muuta naista :whistle:

En mä ymmärrä miks siinä olis jotain pahaa. Kukaan ei ole pystyny perustelemaan mulle mikä siinä on niin hirveätä.

Ja todellakin annan mieluummin toisen naisen imettää ku ostaisin korviketta, LEHMÄN äidinmaitoa, ja antaisin lapselle :x

Antaisitko miehesikin käydä vieraissa jos itselle ei seksi maistuis tai jostain syystä et pystyis? Ihan sama asia, jos rakastaa, haluaa myös omistaa.

Vertaatko sä imetystä seksiin? :x :x :x Onks tuttipullot sit dildoja? Voiko kaks eri lasta käyttää samoja tuttipulloja? :x :x

Tissit on tehty lasten ruokkimista varten ja jotenkin imetys on mulle niin arkinen juttu, etten osaa nähdä tossa mitään outoa tai sairasta. Imetän edelleen siskoni 4 kk poikaa tarpeen tullen jos siskolla on jotain tekemistä ja hän on pyytäny mua hoitamaan nuorinta.

Uskomatontonta buls shittiä sä heität. Mutta mitäpä tollaiselta teini likalta muuta odottaisi.

Pyh. Ihan jokainen teistä antaisi toisen naisen imettää vauvaanne jos oikea PAKKOtilanne olisi. Mitä todennäköisimmin myös imettäisitte toisen naisen lasta jos lapsen henki tai terveys olisi siitä kiinni.

Tämä koko asian taivastelu ja imetyskaahotus nykyään muutenkin liittyy vain ja ainoastaan siihen, että rinnat käsitetään nykyään vain niiden seksuaalisen merkityksen kautta. Ei ensisijaisessa tarkoituksessa eli lapsen ruokkimisen mahdollistavana ruumiinosana.

Tarpeentullenhan on ensisijaista että lapsi saa tuokaa eli varmaan onnistuisi puolin ja toisin. Ajatus tuntui alunperin varsin vieraalta mutta nyt kun, kitos ninaTT:n, tuotakin on saanut jo jonkin aikaa sulatella niin en oikeastaan osaa edes sanoa mikä siinä hämää. Jos kysymys on kuitenkin vauvasta ja sen ruokinnasta parhaalla mahdollisella tavalla ja rinnat toimivat tuossa ruokinnan välineinä niin miksei.

Olisiko siinä sittenkään niin suurta eroa onko siinä ruokailemassa oma vai toisen vauva, varsinkin kun on ihan pienistä kysymys? Ja toisaalta jos olen itse estynyt imettämästä vauvaani ja joku toinen tarjoutuu hänet ruokkimaan niin mitä merkitystä minulle lopultakaan on sillä mitä kautta tuo ruoka on tarjottu? Mikäli se vieraan naisen maito vauvalle kelpaa niin tuskin hällekään niin väliä.

(katos vaan, palsta ja joku palstailija on sitten saanut ajatuksiani muutettua, olenkohan kohta jo ihan aivopesty :D )

Itsellä ei oikein imetys lähtenyt sujumaan tai vauva ei saanut kiinni imetyksestä(johtuen,kun sairaalassa tyrkättiin heti korviketta) en tiennyt onko "vika" minussa vai lapsessa,joten annoin kaverin imettää lastani jolta tuli paljon maitoa. Että vauva käsittäisi tissin idean....siitä se sitten lähti :)

Pyh. Ihan jokainen teistä antaisi toisen naisen imettää vauvaanne jos oikea PAKKOtilanne olisi. Mitä todennäköisimmin myös imettäisitte toisen naisen lasta jos lapsen henki tai terveys olisi siitä kiinni.

Tämä koko asian taivastelu ja imetyskaahotus nykyään muutenkin liittyy vain ja ainoastaan siihen, että rinnat käsitetään nykyään vain niiden seksuaalisen merkityksen kautta. Ei ensisijaisessa tarkoituksessa eli lapsen ruokkimisen mahdollistavana ruumiinosana.

Mites korvikkeet? Meillä ainakin niitä aina mukana. Eli pyh ja pyh!

Alkuperäinen kirjoittaja Iskä:

Hei, mä tarkoitinkin oikeita pakkotilanteita. Siis sellaisia joissa korvikkeita ei syystä tai toisesta ole. Korvikkeella olen kaksi vauvaa ruokkinut eli tiedän että nekin voi joskus loppua/hukkua/unohtua/mitä ikinä. Mielessä nyt itsellä oli lähinnä tällainen lentokone tippuu autiolle saarelle -tilanne. :D

Periaatteessa kyllä. Käytännössä en olis voinu imettää muiden vauvoja, kun voinut omiakaan. Tästä syystä voisi tuntua ikävältä että joku muu imettäisi mun vauvaa, kun itse en niin voi tehdä :ashamed: ja on meidänkin vauvat saaneet luovutettua maitoa synnärillä :heart: kiitos siitä niille jotka ovat siihen luovutus rumbaan ryhtyä. Kuopukselle se oli oikein tarpeen =)

En käsitä miten voitte toisessa ketjussa sanoa että tärkeintä on äidin ja lapsen läheisyys ja sitten toisessa ketjussa että parempi äidin antaa lapsi jollekin toiselle imetettäväksi kuin antaa itse pullosta maitoa. Nämä kaksi asiaahan sotivat niin paljon keskenään.

Ja ihan senkö takia että iskäkin saa osallistua vauvan ruokintaan?

En voisi imettää vierasta lasta, vielä vähemmän antaisin omani toiselle äidille imetettäväksi. Jokin siinä menee mulla rajojen yli, en oikein edes osaa sanoa miksi. Ajatus kuitenkin tuntuu vastenmieliseltä. Pumpattua luovutettua maitoa voisin hätätilanteessa lapselleni antaa ja voisin itse luovuttaa omaa maitoani. Ehkä siinä tökkii sitten tuo läheisyys ja ihokontakti puoli.

Miksi teillä on korvikkeita mukana jos äiti imettää?

En käsitä miten voitte toisessa ketjussa sanoa että tärkeintä on äidin ja lapsen läheisyys ja sitten toisessa ketjussa että parempi äidin antaa lapsi jollekin toiselle imetettäväksi kuin antaa itse pullosta maitoa. Nämä kaksi asiaahan sotivat niin paljon keskenään.

NinaTT, vastaus sinulta kiitos. Katoaako se lapsen läheisyyden tarve äitiinsä jos on kyse tissimaidosta, tissimaito tärkeämpää kuin äidin läheisyys, tuli se maito sitten kenen tissistä vaan??

Mä en pyytäis toista naista imettämään mun lasta jos mäkin olen paikalla ja voisin ruokkia lapsen itse. Eihän siinä nyt mitään järkeä ole. Sanoin, että mieluummin joku muu imettää lastani kuin että joku muu antaa pullosta maitoa.

Miksi mä antaisin pullosta maitoa ku voin vaa imettää? Mä en ihan nyt hokaa.

Yhteistyössä