Ansiosidonnainen ja tulospalkkio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Työsuhteeni loppui viime vuoden joulukuussa ja siitä lähtien olen ollut äitiyslomalla. Nyt elokuussa sain viime vuoden osalta tulospalkkion. Ensi kuussa jään työttömäksi. Vähennetäänkö tulospalkkio ansiosidonnaisesta? Onko kenelläkään kokemusta?

Ja vastaus varsinaiseen kysymykseen. Kun jäät työttömäks, ekaks on 7 arkipäivän omavastuu, jolta et saa päivärahaa, mutta ei aikaisemmin maksettuja juttuja vähennetä päivärahasta. Sitä en tiedä miten menis, jos ansiosidonnaisen aikana saisi tulospalkkiota, mutta epäilen, että silloinkaan ei vähentäisi ansiosidonnaista, koska tulospalkkio on tienattu aikaisemmin. Oothan laskettanut ansiosidonnaisen sun palkkatulon mukaan (ei äitiyspäivärahan)!

Olen jäänyt aikaisemmin äitiyslomalle, mutta työsuhteeni päättyi tuolloin. Kirjoitin epäselvästi, mutta pointti tuli varmaan siitä huolimatta selväksi.

Kiitos Maija. Jos en aivan väärin muista niin lomarahat vähennetään ansiosidonnaisesta ja siksi mietin tuota tulospalkkion vähentämistä. En ole vielä huomioinut tulospalkkiota millään tavoin, koska tämä tuli minulle yllätyksenä. Kuulin siitä vasta tänään ja toisaalta en vielä ole työtön, joten en ole paneutunut niihin asioihin.

Yhteistyössä