Mites se menikään...?Äitiyspäivärahasta!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa

Vieras
Äitiyslomani esikoisesta loppui viime elokuussa. Olen kotihoidontuella, ja elokuussa jään taas äippälomalle. Saanko samaa päivärahaa kuin esikoisesta?

En ole ollut tässä välillä siis töissä, enkä tule olemaankaan.
 
Voit saada vanhempainpäivärahan edellisen päivärahan perustana olleen työtulon mukaan, jos saat kaksi lasta perättäin kolmen vuoden sisällä. Tällöin seuraavan lapsesi lasketun ajan tulee olla ennen kuin edellinen lapsesi täyttää 3 vuotta.

Kelan sivuilta just nappasin tuon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
kahdesta saa saman... kahden ja kolmanen välissä olis sit käytävä töissä

saat edellisen päätöksen mukaan uuden päätöksen jos sitä kolmea vuotta ei tule täyteen näiden lasten välillä, ei väliä sillä onko kolmas lapsi vai toinen. samalla päätöksellä voisit siis saada vaikka kymmenelle lapselle, jos tuo ikäero olisi aina seuraavaan tarpeeksi pieni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voit saada vanhempainpäivärahan edellisen päivärahan perustana olleen työtulon mukaan, jos saat kaksi lasta perättäin kolmen vuoden sisällä. Tällöin seuraavan lapsesi lasketun ajan tulee olla ennen kuin edellinen lapsesi täyttää 3 vuotta.

Kelan sivuilta just nappasin tuon..

niin ja mitään merkitystä ei ole sillä, kuinka mones lapsi on, tai kuinka monennelle hakee edellisen päätöksen mukaan päätöstä. joku väitti virheellisesti toisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
kahdesta saa saman... kahden ja kolmanen välissä olis sit käytävä töissä

saat edellisen päätöksen mukaan uuden päätöksen jos sitä kolmea vuotta ei tule täyteen näiden lasten välillä, ei väliä sillä onko kolmas lapsi vai toinen. samalla päätöksellä voisit siis saada vaikka kymmenelle lapselle, jos tuo ikäero olisi aina seuraavaan tarpeeksi pieni.

Näin on. Itse saan jo neljättä kertaa samna, ja en oo ollu esikoisen syntymän jälkeen töissä.
 

Yhteistyössä