anoppini kaappasi vauvani vaunuineen!!

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
:eek: ei kyllä ole ihan kaikki kohdallaan korvien välissä anopilla :headwall: En voi edes kuvitella kuinka paljon olet säikähtänyt. Todennäköisesti sanoisin anopille, että yksikin kerta vielä, niin teet sen rikosilmoituksen :kieh:
 
Hei halloo! Itkuhälytin on itkuhälytin!
Jos joku vie hiljaa nukkuvan lapsen, ei sieltä itkuhälyttimestä mitään kuulu!

Kyllä vain voi omalle pihalle rauhaisaan ja suojaisaan paikkaan edelleenkin Suomessa vaunut jättää.
Anoppi teki totaalisen väärin.
Itse olisin ollut totaalisen sokissa, ymmärrän paniikkisi ja raivosi.

Ihan heti en anteeksi antaisi, saati anoppiani haluaisi nähdä.
-Ja tässä tapauksessa sen kertoisin selkeästi, vaikka normaalisti hyvinkin kohtelias ihminen olenkin.
 
voi jeesus...
Kyllä mäkin sitä itkuhäläriä suosittelen lämpimästi, mutta vaunut voi kaapata huomaamatta senkin kanssa.

Harmi kun et kerennyt tehdä sitä katomisilmoitusta poliisille ennen kuin vauva löytyi. Tavallaan mun mielestä vauvan läheistä kohtaan pitäisi olla kovemmat otteet kuin vierasta sekopäätä. Siis eihän sillä kaikki ole kotona, mutta ei tätä asiaa voi vain unohtaakaan.
 
huolestunut
anteeksi, poju havahtui ja kävin syöttämäs. Okei kyl se rikosilmoitus on jo liikaa, oon vaan vieläkin ihan sekaisin. Ja ei, kyse ei ollut "opetuksesta" vaan 'en mielestäni saa viettää tarpeeksi aikaa pojanpoikani kanssa'. Sanasta sanaan anopin puolustus. Eikä ollut kuulemma ajatellut, että asia otetaan näin vakavasti. !!! Ja siis mä pidän kyllä hyvin tarkkaan silmällä poikaa kun se nukkuu. Ulko-ovi ja ikkuna on auki ja käyn tarkastamassa ihan 15-20min. välein max. Tämä "ryöstö" sattui kun olin vessassa, sillä isommalla... *nolo*. Ja kyllä täällä kaikki muutkin nukuttaa vauvojaan vaunuis, tosi rauhallinen paikka. Niin ja siitä anopin puolustuksesta, kyllä hän päivittäin NÄKI pojua. Jatkosta en osaa sanoa. Huomenna on "perhepalaveri", katotaan pystynkö käyttäytymään....!
 
hjk
Itkuhälytin ilmoittaa muutakin kuin itkun. Se ilmoittaa pienenkin vaunujen liikahduksen, myös sen kun vauva hieman siirtää jalkojen asentoa. Se siis ilmoittaa myös sen, jos joku astuu terassille, jossa vaunut ovat, tai jos joku kävelee vaunujen lähistöllä. Meillä vaunut ovat myös keittiön ikkunan alla, koska olen lähes koko ajan keittiössä, kun vauva nukkuu. Itkuhälyttimeen luotan silloin, jos pitää poistua keittiöstä.
 
vieras
Kyllä muuten laadukkaista itkuhäläreistä kuulee 100 % varmasti, jos lapsi viedään. Ja jos koko vaunut viedään, alkaa itkuhälytin piippaamaan hälyttimien joutuessa kantoalueen ulkopuolelle (liian kauaksi toisistaan).
 
huolestunut
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Hei halloo! Itkuhälytin on itkuhälytin!
Jos joku vie hiljaa nukkuvan lapsen, ei sieltä itkuhälyttimestä mitään kuulu!

.
Kyl meen hälläristä kuuluu jo se, kun joku avaa porttia.
Ei meil oo mtn porttia, vaan siis ihan pihaa ja tietä vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Hei halloo! Itkuhälytin on itkuhälytin!
Jos joku vie hiljaa nukkuvan lapsen, ei sieltä itkuhälyttimestä mitään kuulu!

.
Kyl meen hälläristä kuuluu jo se, kun joku avaa porttia.
Ei meil oo mtn porttia, vaan siis ihan pihaa ja tietä vaan.
No kuuluu sekin, kun joku kävelee vaunujen liki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laittakaa ne vaunut kettingillä kiinni. Eihän se toki oikeaa kaappaajaa estä, mutta ainakin hidastaa ja häläristä kuuluu sitten enemmän ääntä.
Mut voihan se ottaa pelkän vauvan??
Voi, mutta jos sulla on itkuhälytin, niin varmasti kuulet sen silloin paremmin.

 
vieras
Ai, vai luulee anoppisi että tuollaisen tempauksen jälkeen hän saa enemmän tavata lapsenlastaan. Kiesus, mä varmaan pistäisin joksikin aikaa tapaamiset ihan kokonaan jäihin moisen mummon kanssa. Todella huonoa huumoria häneltä.
 
v
Parasta kun teet sen rikosilmoituksen. Kun, siis KUN, anoppi tekee taas jotain vastaavaa, on sinulla jo yksi rikosilmoitus tehtynä ja pystyt saamaan helpommin esim. lähestymiskiellon.

Noin kieroutunut ihminen tekee 99.99 % varmuudella kohta jotain vastaavaa, vastaavalla syyllä kuin teki tuon tällä kertaa.

PIDÄ VAIN VARASI. Niin ja ilmoita anopillesi, ettei hän ole teille tervetullut lainkaan VÄLITTÖMÄSTI.
 
huolestunut
Noniin, yö meni sitten valvoessa. En saanut nukuttua, katselin vain poitsua kun se nukkuin ja mietin tätä asiaa.. Se "palaveri" on kymmeneltä anopin luona. Minun äitini tulee vahtimaan tänne meille vauvaa, en tod. vie häntä sinne palaveriin! Mieheni ehdotti, että anoppini tapaisi VALVOTUSTI täällä meillä poikaa esim. kerran viikossa... En oikein osaa sanoa miten suhtautuisin tuohon... Toisaalta tuntuu minusta ainakin nyt alkuun liian paljolta, sillä haluaisin antaa hänelle "rangaistuksen" ja kiusata häntä tästä asiasta, mutta sitten taas, täytyy myöntää, että hän on ollut tähän asti hyvä mummo pojalleni. Ellei tuota kidnappausta lasketa!!! Olisiko kellään mitään hyvää ehdotusta, mitä voisin sanoa hänelle tänään? Vai katkaisenko välit ihan tyystin?
 
huolestunut
Niin ja appiukko saa siis halutessaan käydä katsomassa poikaa ihan koska vaan! Häntä emme sulje ulkopuolelle missään nimessä! Käy sitten vaikka täällä meillä.
 
suora
Tuo "perhepalaveri" voi olla riittävä rangaistus anopille ja se, että asiaa ei salata esim. sun vanhemmilta. Kyllä sitä varmaan hävettää. Ja kun asiaa ei paineta villaisella ja vauvan tapaamisia hankaloitetaan ja vähennetään, sekin on rangaistus. Tehkää päätös jatkotoimista palaverin jälkeen. Jos anoppi on täysin välinpitämätön, ottakaa kovemmat otteet käyttöön.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anoppi varmasti halusi osoittaa, kuinka helposti joku voi pölliä itkuhälytintä ilman pihassa maleksivat vaunut. And she proved her point. Parempi kai, että anoppi pölli ne ennenkuin joku vieras?

Mutta olisin minäkin suuttunut. Kaikesta huolimatta.
Peesi. Enkä nyt rikosilmoitusta tekisi. Kuka urpo jättää vaunut ulos ilman vauvaa oli itkuhälytin tai ei. Itse en ikinä uskaltaisi. Käyn vaunulenkkejä tekemässä vauvan kanssa jotta itsekin saan raitista ulkoilmaa.
 
Olihan tuo todella törkeä teko. Mutta jos ollut muuten hyvä mummo, niin oliskohan tuo opetuksen jo saanut? Poikahan ei tuosta mitään tajunnut, ja poika se on pidemmän päälle, joka asiasta kärsii? Tietysti, jos anoppi ei tajua anteeks pyytää oikeasti pahoillaan, vaan puolustelee ja oikeuttaa tekoaan jollain, niin sillon varmaan kannattaa pitää hieman välimatkaa :hug:
 
Kamala anoppi sulla!!!
Vai ei akka ajetellu että ottaisit asian niin vakavasti! Mitenköhän lapsenrystöön sitten pitäisi anoppisi mielestä suhtautua? Harmi että et ehtinyt soittaa poliisille, siinäpä ois selitellyt heille motiivejaan.
 

Yhteistyössä