anoppini kaappasi vauvani vaunuineen!!

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Ei kai tällästä voi oikeasti tapahtua! Miten et huomannut että joku kävi teidän pihassa ja vei vaunut? Ei ne nyt ihan äänettömästi lähde. Nyt heti kauppaan ostamaan itkuhälytintä ja sit anoppilaan juttelemaan.
Lue koko ketju uudestaan ja kommentoi sitten! Vai onko lukemisen ymmärtäminen heikkoa?
 
lily-carmilla
kyllä suomessa, ainakin rivarin takapihalla tai omakotitalon pihalla pitäisi uskaltaa minusta huoleti nukuttaa vauvoja, kunhan käy välillä kurkkaamassa.. eri asia kun eräs entinen ystäväni nukutti vauvaansa kerrostalon pihalla, siinä keittiön ikkunan alla (eka kerros ) !
 
storm
huh, olipas ajattelematonta.. syystäkin olet vihainen. en minä ehkä silti rikosilmoitusta tekisi, kuitenkin hän on poikasi mummo ja miehesi äiti ja elätte vielä naapureina niin sukujuhlissa ym. voisi olla sen jälkeen melko kylmä meno
 
Siis miä en antas tuota anteeksi anopille :kieh:
Mulle ainakin jäis pelko, et jos lapsi taas katoaa... Vaikka tuskin anoppi tuota toistas
Mut miä olisin varmaan turpaan vetänyt:ashamed:
Se on teidän lapsi ja ihan sama, miten anoppi lapsen kanssa haluaa olla |O
 
mummo
Mielestäni kannattaa aina muistaa et arviointi virheitä teemme jokainen Onnessamme!
Keskustelu on tarpeen ja kyllä se asia varmaan alkaa mietityttää ja harmittamaan kun tajuaa lopullisesti mitä teki. En sotkisi välejä koska on niin paljon asioita mihin riita saattaa vaikuttaa.Ja lapsihan ei onneksi ollut pulassa,vaan äiti ja aivan kunnolla varmaankin olit paniikissa.Toivon jotta pääset tuon asian yli keskustelemalla ja ei jäis mitään pelkotiloja.Mielestäni todella ajattelematon teko!
 
kamalaa!
Onko anoppi edes pyytänyt ANTEEKSI?!? Jotta asialle voidaan tehdä jotain kaiken alku on, että anoppi tajuaa tehneensä väärin. Jotenkin musta tuntuu, ettei sitä vielä edes ymmärrä, kun kerran edelleen höpöttää että haluaa nähdä lasta enemmän. Mielestäni nyt näkemiselle taukoa kunnes tajuaa tehneensä väärin ja todella katuu. sitten mietit miten haluat tapaamisten tapahtuvan. Mutta ennen kuin todella katuu ja pyytää anteeksi, en juttelisi anopin kanssa mitään.

Tosin, mä en pystyisi pitkään aikaan antamaan anteeksi vaikka sitä pyytäisikin. En varmasti olisi pystynyt menemään edes palaveriin. Mä olisin niin raivona. Miten hän kehtasi tulla myöhässä? Ei selväsati tajua tekonsa merkitystä. Koko turvallisuuden tunne rikkoutuisi, ihme jos pystyt jo nukkumaan. Ihan kamala teko.
 
lily
mietin myös tuota että onko anoppisi ihan oikeasti terve? vaikea kuvitella että täysin terve ihminen tekisi tuollaista, ja vielä muka vitsillä. luulen että se keksi sen vitsin vaan selitykseksi jos sillä oikeasti viiraa päässä.

olen kuullut että joillakin isovanhemmilla saattaa todellisuudentaju häiriintyä lastenlasten kanssa niin että kuvittelevat/toivovat ajoittain että lapsi onkin heidän ja yrittävät viedä lapsen vanhemmiltaan (mutta ei siis näin konkrettisesti kuin anoppisi). siis että vaativat saada olla kokoajan lapsen kanssa, ja yrittävät vähätellä lapsen omien vanhempien tärkeyttä lapselle ja korostaa omaansa.
 
Toisen lapsen varastaminen on rikos, teki sen sitten tuttu tai tuntematon. Siinä on jo pakko olla päässä vikaa jos kuvittelee että kukaan äiti vain naurahtaa huvittuneena kun huomaa että lapsensa on varastettu.

Minä kyllä sanoisin anopille että olemme huomenna menossa tekemään rikosilmoitusta, olisin tai en. Vakava asia.

Ja anoppi ei näkisi lasta piiiitkään aikaan tuon tempauksensa jälkeen.
 
Miniä
Suosittelen rikosilmoituksen tekemistä. Tehkää ilmoitus poliisille, yhdessä miehesi kanssa. Pääseepä anoppi poliisin puhutettavaksi! Anopilla, apella, isoäideillä ja isoisillä ei ole MITÄÄN oikeutta viedä lapsenlasta kotiinsa, ilman vanhempien lupaa.

Ajatelkaas, jos kyseessä olisi vieras aikuinen, joka veisi vauvan päiväunilta omaan kotiinsa. Tekisittekö rikosilmlituksen? Kyllä tekisitte.
 
Lisään vielä että minulla ainakin perusturvallisuus järkkyisi sen verran, jos noin lähellä asuisi ihminen joka "ottaa oikeuden omiin käsiinsä" ja alkaisin harkita muuttoa vähän pitemmän välimatkan päähän.
Kun lapsi muutaman vuoden päästä leikkii pihalla yksin, niin mitähän silloin tapahtuu?

Kallistuisin itse asiassa varmaan rikosilmoituksen puolelle, että jäisi jokin todiste vastaisuuden varalle. Jos joku kidnappaisi lapseni, en miettisi hetkeäkään onko rikosilmoituksen paikka vai ei.
 
huolestunut
Nyt on sitten huudettu ja riidelty niin, että varmasti naapuritkin kuulivat. Tosin suurin osa heistä tietääkin mitä on tapahtunut.... No, me emme ole, siis anoppi ja minä, puheväleissä. Mies on luvannut käydä pojan kanssa siellä parin viikon päästä, kun tilanne on rauhoittunut. Mutta minä en halua käydä. Oma äitini näkee poikaa paljon harvemmin kuin anoppini, vaikka hänkin asuu samalla paikkakunnalla ja silti anoppi vaati vieläkin, että näkisi poikaa enemmän!! En voi vieläkään käsittää.
Ja kyllä jotain vikaa täytyy olla päässä. Eikä ole pyytänyt anteeksi! Tuskin pyytääkään!!!
 
huolestunut
Ja kyllä silti haluan, että poikamme näkee tätäkin mummoaan tulevaisuudessa. En halua olla ilkeä poikaani kohtaan! Appi kyllä sanoi, että anopilla on varmaan jokin "läheisyysjuttu". Eli juuri niin, että haluasi oikeasti olla pojan ÄITI, eikä ISOÄITI.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Ja kyllä silti haluan, että poikamme näkee tätäkin mummoaan tulevaisuudessa. En halua olla ilkeä poikaani kohtaan! Appi kyllä sanoi, että anopilla on varmaan jokin "läheisyysjuttu". Eli juuri niin, että haluasi oikeasti olla pojan ÄITI, eikä ISOÄITI.
Vaikuttaa aika oudolle tyypille. Voi olla, ettei ole ihan kunnossa nyt, luultavasti appikin sen havaitsee, koska tuollaista on puhunut. Yritä pitää silti välit vaan anoppiin, mutta ehdottomasti valvottuja tapaamisia lapsen kanssa, niin káuan kunnes tilanne tasoittuu, eikä toinen yritä omistaa poikaa tuollain.

Itse olisin saanut slaakin, jos tuollain olisi viety lapsi multa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Ja kyllä silti haluan, että poikamme näkee tätäkin mummoaan tulevaisuudessa. En halua olla ilkeä poikaani kohtaan! Appi kyllä sanoi, että anopilla on varmaan jokin "läheisyysjuttu". Eli juuri niin, että haluasi oikeasti olla pojan ÄITI, eikä ISOÄITI.

Ja kuvittelee liian suureksi oman roolinsa ja vastuunsa vauvan elämässä! Hyi helvetti mikä ämmä....todella typerä temppu anopiltas.
 

Yhteistyössä