Anoppi taas vauhdissa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rauhaa kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rauhaa kaipaava

Vieras
Meille odotetaan perheenlisäystä ja nyt on päätetty sektiopäivä, minkä tietysti hänellekin kerroin..... No nyt tänään soittaa sitten tämän tulevan lapsen tuleva serkku 12 v ja kysyy saako hänkin tulla tänne sitten kun vauva on tullut......... siis what a ? Olin kun ällikällä lyöty....

Elikkä he ovat suunnitelemassa yllätysvisiittiä meille juuri sinä päivänä tai mahdollisesti illalla kun vauva on tulossa. Jahas...ok, vois tietysti kysyä ensin meiltä.... ehkä?

Eikä siis tässä vielä mitään, mutta he tulevat 500 km päästä ja aina jäävät tietysti yökylään ja pidemmäksi aikaa kun tänne tulevat. Ja niin ovat varmasti ajatelleet tekevänsä tälläkin kertaa. Mä olin ihan ajatellut olevani omassa rauhassa uuden perheen jäsenen kanssa, tarvimatta välittää siitä miten pukeudun tms.... aaargghh...

Mullehan on siis päivän selvää että kun vauva tulee taloon niin aina kysytään lupaa ja vielä varmistetaan ennen kun ollaan menossa kylään että varmasti jaksavat tuoreet vanhemmat ottaa vieraat vastaan... Mites teillä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös se 12v kysynyt juuri, että saako hänkin tulla sitten?

niin että 12v on ainoa jolla on tapoja!!!

Sano miehelles, että ottaa yhteyttä anoppiin, ei kenenkään tartte alkaa vieraita höösäämään kun on just vauva tullu ja sitä paitsi sä olet tosiaan toipilas leikkauksen jäljiltä vielä pidemmän aikaa kun se mitä sairaalassa menee. -En hyväksyisi omalla kohdallani!

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mistä sitä kukaan teistä tietää koska kotiudutte jos toi sektio on vielä edessä.

No tää on mun toinen sektio joten ajattelin taas pääseväni seuraavana päivänä kotiin.

Mut anopilla onkin viikon loma just tolla viikolla.... eli ovat varmasti ajatelleet olevansa "muutaman päivän".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä sitä kukaan teistä tietää koska kotiudutte jos toi sektio on vielä edessä.

No tää on mun toinen sektio joten ajattelin taas pääseväni seuraavana päivänä kotiin.

Mut anopilla onkin viikon loma just tolla viikolla.... eli ovat varmasti ajatelleet olevansa "muutaman päivän".

:o Sano suoraan että ei ole tulemista. Kyllä muakin ottas päähän.

Yhden yön jälkeen kotiin? Meillä päin sektion jälkeen ollaan useampi päivä sairaalassa. Kyseessä kuitenkin iso leikkaus.

Siis oletko sä päässyt sektion jälkeisenä päivänä kotiin? En oo kyllä ennen moista kuullut. Mulle sanottiin veeme kesänä että normi on se neljäntenä (mä pääsin kolmantena). Ja en todella kyllä seuraavana olis ollut vielä kotikunnossa, vaikka todella nopsaan paraninkin.
Miten pärjäsit ekan vauvan kanssa ja niin pian kotiin (yleensä ekalta ei edes alatiesynnytyksen jälkeen noin pian lähdetä)

Alkuperäinen kirjoittaja Onnelista loppu odotusta:
No eikös se 12v kysynyt juuri, että saako hänkin tulla sitten?

niin että 12v on ainoa jolla on tapoja!!!

Sano miehelles, että ottaa yhteyttä anoppiin, ei kenenkään tartte alkaa vieraita höösäämään kun on just vauva tullu ja sitä paitsi sä olet tosiaan toipilas leikkauksen jäljiltä vielä pidemmän aikaa kun se mitä sairaalassa menee. -En hyväksyisi omalla kohdallani!

Aivan... onneksi mun mies osaa sanoa vanhemmilleen et nyt ei ole sopiva hetki saapua. Mut ajatelkaas jos ja kun serkku ei ois soittanut nyt niin nehän ois ollut täällä ihan "surprise" tyylillä... siis tämän viikon perjantaina on jo toi sektio aika.

Hohhoijaa... mun anoppi on muuten aivan mahtava mut nyt kyllä hieman on arviointi kyky heikentynyt... taitaa dementia alkaa vaivaan.

pääseekö oikeesti niin nopeesti himaan? :o

ja ongelmaan..ite päätätte otatteko vieraita vastaan vai ette. kyllä minäkin tarviin rauhaa noi ekat päivät. :saint:

Ja en nyt halua tästä mitään kinastelua siitä kauanko sairaalassa ollaan, vaan ihan vilpittömästi kysyin että miten pärjäsit? Ite en olis hirvinny ekan kanssa muutenkaan seuraavana päivänä ja leikkauksesta en tosiaan olis kyenny...

Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti :
Siis oletko sä päässyt sektion jälkeisenä päivänä kotiin? En oo kyllä ennen moista kuullut. Mulle sanottiin veeme kesänä että normi on se neljäntenä (mä pääsin kolmantena). Ja en todella kyllä seuraavana olis ollut vielä kotikunnossa, vaikka todella nopsaan paraninkin.
Miten pärjäsit ekan vauvan kanssa ja niin pian kotiin (yleensä ekalta ei edes alatiesynnytyksen jälkeen noin pian lähdetä)

En asu suomessa ja olen itse alalla niin kun tarpeeks jänkkäsin etten halua sairaalaan jäädä (olin aika tyytymätön siihen miten meitä hoidettiin ) niin päästivät kotiin.. meinasivat varmaan että helpompi niin ;)

Tällä kertaa olen sanonut et jos olen hyvässä kunnossa niin haluaisin lähteä seuraavana päivänä, ja sanoivat et on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja jatkan :
Ja en nyt halua tästä mitään kinastelua siitä kauanko sairaalassa ollaan, vaan ihan vilpittömästi kysyin että miten pärjäsit? Ite en olis hirvinny ekan kanssa muutenkaan seuraavana päivänä ja leikkauksesta en tosiaan olis kyenny...

Tuore isä auttaa / auttoi kaikessa, vaihtoi vaippoja teki meille ruokaa jne.. Paljon parempi palvelu kun siellä sairaalassa. Ja helpompihan mun oli esim kotona mennä vessaan kun matkaa on 5 metriä maksimissaan kun sama matka sairaalassa oli niinkun koko käytävän mitta (ehkä 30-50 metriä ? )

Ja tavallisilla kipulääkkeillä pärjäsin panadolia ja buranaa säännöllisesti. Mun haava ei ollut kovin kipeä, ainoa oli toi ylös nouseminen sängystä mut siihenkin oppi nopeesti.

ite pääsin nippa nppa kävelemään sektiota seuraavana päivänä, miten sie pärjäät silloin jo kotona?

Sektio oli yöllä kun lapsi rupes voimaan kehnosti mahassa ja kotiin lähdettiin siitä seuraavana päivänä eli n. 34 tuntia sektion jälkeen. Eli joo vähän enemmän oli n. 1,5 päivää.

Sano suoraan että pidätte pesimärauhaa yhden viikon leikkauksesta, siksi että tarvitset toipumisaikaa ison leikkauksen jäljiltä ja haluatte ensin itse tutustua uuteen perheenjäseneen. Ja että sen viikon aikana te ette majoita ketään ja mahdolliset yllätysvieraat käännytätte ovelta. Mutta lupaa etukäteen että viikon kuluttua ottaa vastaan vieraita.