H
hmmmm
Vieras
[QUOTE="a p";24764281]Jos noin itsekkäistä tyyypeistä kysymys, niin viilentäisin kyllä välejä, enkä jatkaisi heidän passaamistaan.[/QUOTE]
siis tämä ei ollut ap.
siis tämä ei ollut ap.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Paljonko olit ajatellut isovanhemmille lastenhoidosta maksaa, nuo MLL hinnatkin on jo aika alhaiset. Vai tekisitkö itse leipätyöknä 8,20 tuntipalkalla hommia?No eivät pysty sieltäkään ketään varmaksi lupaamaan. Vahvistuu kuulemma vasta edellisenä päivänä. Ja on tietenkin myös kustannuskysymys. 8,20 x 9h x 3pv (yhteensä äkkiä laskettuna n. 430) Se on sitten sama olla itse palkattomalla.
jaa, mä ymmärsin ettei ap:kaan ole heitä ilmaiseksi "käyttänyt".
Minä taas en ymmärrä tätä nykyajan itsekeskeisyyttä eikä se ole millään tavalla hyväksyttävää.
Mutta toisaalta, asun omien vanhempieni kanssa samassa paritalossa. Muutimme kimppaan kun äidilläni todettiin alkava alzheimerintauti. Käydään päivittäin seinän takana kylässä ja katsomassa miten menee. Kauppareissut ja siivoukset hoidetaan yhdessä jne. Omat vanhempani eivät voi lapsistamme varsinaista hoitovastuuta ottaa, mutta koululaiselle on mukavaa kun on joku tuttu aikuinen tarvittaessa saatavilla silloin kun itse olemme töissä.
Appivanhempamme ovat huomattavasti omia vanhempiamme nuorempia ja hyväkuntoisia. He ihmettelevät miten me jaksamme asua niin lähellä vanhempiani. He köyvät meillä ainoastaan vierailemassa ja heiltä en hoitoapua pyydä kuin korkeintaan pakon edessä. He ovat hienoja kaupunkilaisia (vaikka asuvatkin kuopiossa nykyisin) ja me olemme vanhanaikaisia maalaisia (vaikka asummekin nykyisin helsingissä).
Itse elän elämääni sillä periaatteella että olen niin hyvä toisille kuin voin ja toivon sitten jonain päivänä saavani jotain hyvää takaisin myös itselleni.
Puhut kokoajan vain itsestäsi maksajana, ja siitä kuinka on kallista.Noh, viimeksi annettiin kolmen päivän hoitoavusta 100 euron lahjakortti kylpylään. Tuona aikana siis esikoinen oli koulussa klo 9-12 ja 5-vuotias oli saman ajan päiväkodissa.
Mielestäni MLL hinta ei todellakan ole alhainen. Kolmen päivän hinnaksi tulisi yli 400euroa eikä se meille ole mikään pikkuraha. Molemmat työskennellään it-alalla ja ollaan jotakuinkin keskituloinen perhe.
MLL sitäpaitsi ottaa sitten ilta ja viikonloppulisiä ainakin pk- seudulla.
Alkuperäinen kirjoittaja parempi miniä;24764137:Mitä sä kitiset? Eiväthän he missään vaiheessa luvanneet yhtään mitään! Mikä velvollisuus heille on vahtia sun lapsia??
Hoida omas, niin hekin ovat tehneet.
Noh, viimeksi annettiin kolmen päivän hoitoavusta 100 euron lahjakortti kylpylään. Tuona aikana siis esikoinen oli koulussa klo 9-12 ja 5-vuotias oli saman ajan päiväkodissa.
Mielestäni MLL hinta ei todellakan ole alhainen. Kolmen päivän hinnaksi tulisi yli 400euroa eikä se meille ole mikään pikkuraha. Molemmat työskennellään it-alalla ja ollaan jotakuinkin keskituloinen perhe.
MLL sitäpaitsi ottaa sitten ilta ja viikonloppulisiä ainakin pk- seudulla. Tätä joskus mietittiin jos oltaisiin miehen kanssa kahdestaan johonkin menty. Todettiin sitten, että hoitaja tulee niin kalliiksi ettei meillä sitten ole varaa enään mitään tehdä.
periaatteessa riittäisi jos joku katsoisi telkkaria tms. ja menisi sitten aikanaan nukkumaan - olisi päivystämässä siis sillä aikaa kun me käytäisiin vaikka myöhäisnäytöksessä leffassa. Voitaisiin siis itse hoitaa lapsetkin nukkumaan. Ei siitä sitten viitsi montaa sataa euroa kellekkään maksaa.
Mutta lapset kasvaa aikanaan...
Minusta tuo on edullista ja miten saat yhden illan hinnaksi monta sataa euroa?
Meilla ei ole ketaan sukulaisia lahella taalla ulkomailla, joten kaytamme aina maksettuja hoitajia. Minusta ihan kohtuullista etta maksamme 10e tunti, jolloin voimme olla vaikka 10 tuntia viihteella ja summa on silti vain 100e. Eihan viihteella tarvitse joka viikko kayda.
Minusta tuo on edullista ja miten saat yhden illan hinnaksi monta sataa euroa?
Meilla ei ole ketaan sukulaisia lahella taalla ulkomailla, joten kaytamme aina maksettuja hoitajia. Minusta ihan kohtuullista etta maksamme 10e tunti, jolloin voimme olla vaikka 10 tuntia viihteella ja summa on silti vain 100e. Eihan viihteella tarvitse joka viikko kayda.
Nooh, mun mielestä ap ei ollu varsinaisesti ees viihteelle menossa vaan töihin
Ja se vaan on taivahan tosi ettei monella ole varaa maksaa vaikkapa 100 euroa lastenhoidosta ja sitten mennä vielä johonkin kun hinnat on niin korkeita että pelkkä ulkona syöminen maksaa helposti sen toiset 100 euroa, muista huvituksista nyt puhumattakaan.
Ja vielä oma mielipiteeni alkuperäiseen aiheeseen:
Isovanhemmille ei kuulu maksaa palkkaa tai sittenhän heidän pitäisi maksaa siitä verojakinkyllä ihan pelkkä kiitoskin pitäisi riittä ja vielä jos itsekkin auttelee kykyjensä mukaan niin ei nyt enään mitään maksua!