Anoppi suuttui eilen sanomisistani - voiko tällaisesta edes suuttua..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi ihmeessä käännät ap:n kommentit oman kropan kehuksi? Hänhän kertoi kommentoineensa viihdeohjelman tanssijoita sivuten omaa ammattiaan. Sitä paitsi tanssijan työväline on hänen kroppansa - miksei siitä voisi sanoa jotain positiivista?

Kokisitko loukkaavana jos kielenkääntäjä ystäväsi sanoisi sinulle, että kommunikointi pääsee aivan uudelle tasolle kun hallitsee vieraan kielen hyvin / lähes täydellisesti? Vai koskeeko tämä tiukka rajoitus vain ja ainoastaan ammatteja joissa oma vartalo on työväline ja sitä kautta hyvin muodostunut? Vai eikö muitakaan vahvoja puolia / ominaisuuksia saa kommentoida positiiviseen tai arvostavaan sävyyn?

Oliko tuossa mun kysymyksessä mainintaa että kohdistin asian juuri A.P:n komennteihin? mielestäni ei ollut! En vaan ymmärrä ylipäätänsä ihmisä joiden pitää tuoda omaa ulkonäköään jossain muodossa esille, oli ihminen sitten lihava tai laiha.

Ja mielestäni tanssijalta vaaditaan muutakin kuin hyvä kroppa!!(tämäkään ei liity aloittajaan vaan ylipäätänsä)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24979481]Etkö tosiaan ymmärrä, että ylipainoinen ihminen voi loukkaantua siitä, että toinen kehuu tanssijoiden vartaloita ja sitä "kuinka niillä tehdään ihmeitä ja tuodaan parhaan muodot esiin" tietäen vallan hyvin, että itsellään on juuri sellainen kroppa.

Ja turha heittää tähän mitään "olet vain kateellinen läski" -juttua. Olen hoikka, mutta en tapaa kehua kroppaani muille. Miksi minun pitäisi hehkuttaa kenellekään, miten minunlaisellani kropalla tehdään ihmeitä?[/QUOTE]

Voi taivas.. Sinun logiikallasihan lukihäiriöinen loukkaantuisi siitä, että kirjallisesti lahjakas / kirjailija kehuu hyvin kirjoitettua romaania esim. tyyliin; kylläpä on taidokasta tekstiä, kirjallisesti lahjakkaan teksti on maagista luettavaa. TAI vastaavaa. Miksei saa kehua jos kehuttavaa on? Tai kommentoida positiiviseen sävyyn? Olisiko ollut ok kommentoida kuten ap teki jos anoppi olisi hoikka TAI jos ap itse ei olisi tanssija?

Uskomatonta.

Ok, ehkä sitä et ole kateellinen, mutta miksi se pitää mainita jos näin ei ole?

Mula tulee tästä tilanteesta mieleen äitini ja veljeni tyttöystävän välit. Veljeni tyttöystävä on nuori, vasta 17v. ja jutut ovat usein sen mukaisia, tyttö juttelee lähinnä muodista ja ulkonäöstä ja omasta "mallin" urastaan (on jossain valokuvattavana mainoksiin tms) ja sitten kommentoi esim. lehtiä lukiessaan meillä usein että "onpa nätti tyttö, ei mustakin otettiin tollasia kuvia, oi oispa ihana olla cosmopolitanin kannessa joskus". Äitiäni tää usein naurattaa, sanoo monesti että mitenköhän kauan toikin jaksaa ja millonkohan vihsoin tulee elämään muutakin sisältöä, ja että onpa hassua et joku jaksaa olla noin naiivi että jotkut lehtien kuvat ja oma ulkonäkö on noin tärkeä asia. Yleensä siis jaksaa kuunnella, mut sitten joskus tyttö oli meillä yötä ja sitten noin viidettä tuntia arvosteli jotain TV:n mallikasvoja ja vertaili itseään niihin, niin äitini sit totesi että "pitäisköhän sun välillä puhua jostain muustakin, kohta me kaikki osataan jo sun strategiset mitat ulkoa ja tiedetään myös että oot tarpeeksi laiha ja kaunis vaikka cosmon kanteen". Ja siis tosiaan vaan kyllästyi siihen että tyttö vaan jaksoi keskittyä siihen ulkonäöstä puhumiseen, palasi aiheeseen joka välissä. Voiskohan aapeen tapauksessa olla jotain yhtäläisyyksiä tähän?

[QUOTE="Sara";24979475]Jos olet tanssija niin tiedät varmasti mihin me tanssijat tarvitsemme sideharsoa (siis muuhun kuin haavojen sitomiseen) :) Kerrohan minulle.[/QUOTE]

Ja taas yritetään todistella itsensä paremmuutta, huhhuh

Voi taivas.. Sinun logiikallasihan lukihäiriöinen loukkaantuisi siitä, että kirjallisesti lahjakas / kirjailija kehuu hyvin kirjoitettua romaania esim. tyyliin; kylläpä on taidokasta tekstiä, kirjallisesti lahjakkaan teksti on maagista luettavaa. TAI vastaavaa. Miksei saa kehua jos kehuttavaa on? Tai kommentoida positiiviseen sävyyn? Olisiko ollut ok kommentoida kuten ap teki jos anoppi olisi hoikka TAI jos ap itse ei olisi tanssija?

Uskomatonta.

Ok, ehkä sitä et ole kateellinen, mutta miksi se pitää mainita jos näin ei ole?

Minusta se ei ole hyvää käytöstä. Ap olisi voinut kehua tanssijoiden taitoja, tanssijoiden liikkeitä jne. mutta tuota kropasta jauhamista en tajua. En siis yhtään ihmettele, että anoppi sanoi mitä sanoi.

Mainitsin tietenkin siksi, että tässä ketjussa vedettiin jo alkumetreillä kateuskortit esiin ja todettiin, että taitaa näillä anopin puolustajilla olla vähän ylimääräisiä kiloja.

[QUOTE="Sara";24979584]Eli et siis tiedä, ok :) Kiitos vastauksesta "tanssija".[/QUOTE]

Ja ikää oli? Muutenkaan en ymmärrä, että mistä lähtien tanssijan kroppa on ollut sama asia kuin ammattitaito? Itse käytin balettia tanssiessani muinoin sideharsoa rakkojen ehkäisemiseen, sekä "rintaliiveinä" kun liivit hankasivat ja harso tuki enemmän, keräsi hien eikä hangannut koskaan.

[QUOTE="pilleri";24979233]Kooste ap:n ajatusmaailmasta kommenttien perusteella:
Mulla on mielettömät tissit ja supertimmi kroppa, eikä oo edes silareita!
Anoppi on kuvottava läskipossu ja niin on kaikki joiden bmi on enemmän kuin 18.
MÄHÄN siis osaan tanssia koska mun kroppa on niin timmi, siis eihän ammattitaito oo muuta kun se että on niin timmi kroppa niinkun mulla! Nii ja olihan mulla ne isot tissitkin!
Mä tykkään kehua itteäni, varsinki jos kuulemassa on joku kuvottava läskipossu.[/QUOTE]

Onko tää nyt jotain pilaa?? Nauratte siel nyt anopin kans miten ihmiset kommentoi teidän juttua... Onks tää edes kivaa, jos anoppi on possu, niin on, pelleilyä koko keskustelu!!

Hei edelleen. miten se kropan timmiys liittyy siihen tanssijan ammattitaitoon? Jos nyt ulkonäöstä lähdetään puhumaan niin eiköhän ne muodokkaat tanssijat ole niitä kuumimpia. Mutta asiaan ap: väitätkö siis että timmi kroppa = ammattitaito? Kun jankkaat jatkuvasti puhuvasi tanssijan ammattitaidosta?

[QUOTE="Sara";24979449]En tietenkään sanoisi mitään tuollaista anopille itselleen - kunhan nyt liiankin huumoripitoisesti kuvailin hänen habitustaan. Mutta myönnettäköön että hyvänmaun raja ylittyi - tosin ylittyyhän se tässä ketjussa useammalla muullakin kommentoijalla, joten..[/QUOTE]

Mutta paljonko mahdat noita mielipiteitäsi, joita et sano, tuoda ilmi huomaamattasi ilmeiden ja eleiden kautta. Verbaalinen kommunikointi on vain hyvin pieni osa koko kommunikoinnista. Nuo suoraan sanomatta jättämättömät jutut voivat kuitenkin tulla esiin ilmeidesi ja eleidesi kautta huomaattasi.

Mä en haluaisi käydä sellaisen tanssinopettajan tunnilla jonka mielestä lattareiden pointti ja paras sisältö on naisen vartalon korostaminen. Ja itse tanssin ja omaan ihan ok vartalon, joten sikäli ei ahista se kuinka tiukkaa lihaa ap on.

Lattareissa vaan on NIIIN paljon enemmän kuin joku vartalokeskeisyys. Ja sen tanssin taian ja intohimon voi varsin mainiosti tuoda esille vähemmänkin täydellisillä vartaloilla varustettu pariskunta - toisaalta täydellisilläkään vartaloilla varustettu pari ei saa tanssia hehkumaan ilman oikeaa tunnetta ja yhteensopivaa kemiaa. Hyvä tekniikka toki plussaa.

Alkuperäinen kirjoittaja missä ap;24979804:
Huhuu ap? Sietäisitkö vastata?

Ehkä ap. puolestaan loukkaantui tästä sinun törkyviestiesi sumasta - "olet tyrkky/tissityrkky/itsensä korostaja" jne. jne. Kuka tuollaista haluaa lukea?

Menehän itseesi hyvä ihminen ja mieti heti, ihan oikeasti mieti.

Meistähän kukaan ei tiedä, miten ap käyttäytyy anoppinsa seurassa yleensä. Jos hän joka tapaamisella kääntää puheensa jossain vaiheessa tanssimiseen ja sitä kautta omaan kroppaansa, niin kyllähän suurin piirtein jokaisella jossain kohtaa tulisi mitta täyteen sellaisia puheita. Etenkin jos tuollaista joutuu kuuntelemaan kuukausia tai vuosia. Eli tuossa saattoi olla kyse siitä, että ap lausahduksellaan yksinkertaisesti katkaisi ns. kamelin selän.

Mikäli tuo ap:n kommentti on yksittäinen lausahdus, niin silloin en suutahtamista ymmärrä. Jotenkin vaan on vaikea kuvitella tuollaista suutahtamista ilman minkäänlaista "taustaa", mutta voihan tietty olla, että ap:n anoppi on poikkeuksellisen herkkänahkainen.

ylipainoiset tuntuu olevan aina niitä herkimpiä, kenet aina tarttee huomioida... menkööt itkemään saunan taakse jos ei ammattilaisten kommentteja kestä.
aloittajan sanominen koski tanssia ja naisen kroppaa yleensä. ja mielipide se oli. mielipide siinä missä muutkin. jos anoppi pyöreä,ei se tän aloittajan vika ole.
kauheet syytökset sai aloittaja, mut mä ainakin ymmärsin pointin mitä tarkotti.

Mun mielestä aloittajan ensimmäinen kommentti oli ärsyttävä. Siis miksi täytyy siihen ympätä tanssijan vartalo? Eihän vartalolla tanssita? Tai siis yhtä hyvin isokokoisempikin voi tanssia hyvin ja olla notkea. Mä luulen että anoppi otti jo siitä nokkiinsa, mutta koitti kerätä kiukkunsa. Kun sitten ap taas seuraavassa välissä kommentoi jälleen vartaloasiaa, niin anoppi suuttui.

Mietitääs tilannetta niin, että vaihdetaan tuo vartalopointti rintojen kokoon. Anoppi olisi muodoton lauta ja ap (kuten ilmeisesti onkin) hoikka mutta rintava. Ensin kehuttaisiin miten upealta telkkarissa näkyvä nainen näyttää kunnon komioilla rinnoilla ja annettaisiin ymmärtää että juurikin nuo rinnat tekevät naisesta kauniin. Seuraavaksi telkkarissa näkyisi vähemmän rintava nainen, jota anoppi kehuu ja aloittaja toteaisi että nainen näyttäisi hyvältä isommilla rinnoilla.

Moniko ottaisi nokkiinsa? Minä ainakin. Tähän esimerkkiin sopii monta eri tekijää. Tummat vastaan vaaleat, pitkät vastaan lyhyet...mitä tahansa. Pointti on siinä, että tuodaan esiin sitä omaa piirrettään mitä toisella ei ole ja korostetaan sitten sen tärkeyttä ja merkitystä. Nuijamaista, oikeasti.

[QUOTE="Sara";24979475]Jos olet tanssija niin tiedät varmasti mihin me tanssijat tarvitsemme sideharsoa (siis muuhun kuin haavojen sitomiseen) :) Kerrohan minulle.[/QUOTE]

Ei ole kilpatanssissa tarvittu mihinkään.

[QUOTE="Sara";24979584]Eli et siis tiedä, ok :) Kiitos vastauksesta "tanssija".[/QUOTE]

Voi hyvänen aika sentään. Häivy jo linjoilta. Häpäiset muidenkin tanssijoiden maineen. Onneksi suurin osa meistä on fiksuja ja muut huomioon ottavia ihmisiä.

Ei jumalauta sä oot uskomaton :D Meinaatko ettei Suomessa ole muita tanssijoita kuin sä, että siks joku väittäis huvikseen olevansa tanssija? Vai halusitko mielelläs kuvitella että kaikki jotka oli eri mieltä sun kanssa oli vaan kateellisia läskipossuja etkä siksi halua uskoa että myös hyväkroppaiset oli sun kanssa eri mieltä? :D:D Päivän naurut. 'Kerrohan minulle, todista että olet mitä sanot!!!!!1111'

Yhteistyössä