Anoppi suuttui eilen sanomisistani - voiko tällaisesta edes suuttua..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";24979285]Peesi :D

Mäkin olen huippukunnossa mutta en ole koskaan huomannut asiassa olevan mitään ongelmaa niiden kavereiden tai tuttujen kesken joilla on pikkuisen ylimääräistä.

Jokainen on kaunis tavallaan, eipä ole ikinä tarvinnut kenenkään kanssa miettiä mitä voi puhua ja mitä ei.

Tai ehkä mun kamut on sen verran fiksuja yksilöitä ettei tällainen keskustelu heidän kanssaan olisi edes mahdollista ;)[/QUOTE]

Tai ehkä sinä olet sen verran fiksu ja omaat riittävän vahvan itsetunnon, ettei sinun tarvitse tietoisesti tai tiedostamatta itseäsi ja hyvää kroppaasi koko ajan kehua? Tällöin ei tarvitse myöskään omia puheitaan varoa. :)

[QUOTE="vieras";24979330]Tai ehkä sinä olet sen verran fiksu ja omaat riittävän vahvan itsetunnon, ettei sinun tarvitse tietoisesti tai tiedostamatta itseäsi ja hyvää kroppaasi koko ajan kehua? Tällöin ei tarvitse myöskään omia puheitaan varoa. :)[/QUOTE]

Tai sitten ne kaverit omaavat sen verran hyvän itsetunnon etteivät ota itseensä jos joku kehuu omaa kroppaansa.

[QUOTE="vieras";24979311]Puhetta on ollut myös apn asenteesta ja itsekehusta, johon apn kuvausta omasta itsestään liittyy.[/QUOTE]

Eli asenne ja oma suhtautuminen = tissit? Hmm, oletkohan mies kun kuvittelet naisen aivojen sijaitsevan tisseissä?

Suurin osa vastaajista on itse kateellisia ap:lle.

En keksi muuta syytä siihen että ketjun ensimmäistä viestiä on kommentoitu miten sitä on näillä muutamilla sivuilla.

Taitaa olla muutama ylipainoinen täällä mukana:)

Tuli vaan vielä mieleen että otattekohan te ulkonäön liian vakavasti? Se on vaan yksi piirre ihmisessä, on niitä paljon tärkeämpiäkin ominaisuuksia olemassa.

Ja jos ei se oma peilikuva miellytä ja muut joutuvat varomaan puheita seurassanne, miksi ette tee asialle mitään?

• Tykkää
Reactions: chrissy
Alkuperäinen kirjoittaja käsittämätöntä;24979370:
Suurin osa vastaajista on itse kateellisia ap:lle.

En keksi muuta syytä siihen että ketjun ensimmäistä viestiä on kommentoitu miten sitä on näillä muutamilla sivuilla.

Taitaa olla muutama ylipainoinen täällä mukana:)

Ei kyse ole kateudesta. Minulla on varmasti yhtä hyvä kroppa, sillä olen myös tanssija. Hyviin käytöstapoihin nyt vain kuuluu olla kehumatta liikaa itseään.

MIKSI IHMEESSÄ sitä omaa kroppaansa pitää kehua??? kyllähän jokainen näkee miltä se näyttää ja itse myös.

Miksi ihmeessä käännät ap:n kommentit oman kropan kehuksi? Hänhän kertoi kommentoineensa viihdeohjelman tanssijoita sivuten omaa ammattiaan. Sitä paitsi tanssijan työväline on hänen kroppansa - miksei siitä voisi sanoa jotain positiivista?

Kokisitko loukkaavana jos kielenkääntäjä ystäväsi sanoisi sinulle, että kommunikointi pääsee aivan uudelle tasolle kun hallitsee vieraan kielen hyvin / lähes täydellisesti? Vai koskeeko tämä tiukka rajoitus vain ja ainoastaan ammatteja joissa oma vartalo on työväline ja sitä kautta hyvin muodostunut? Vai eikö muitakaan vahvoja puolia / ominaisuuksia saa kommentoida positiiviseen tai arvostavaan sävyyn?

• Tykkää
Reactions: chrissy
[QUOTE="vieras";24979396]Niin ap, voisitko nyt kommentoida tuohon, että miten oikein kehtaat kirjoittaa anopistasi tuolla tavalla kuin aloituksessa kirjoitit?[/QUOTE]

En tietenkään sanoisi mitään tuollaista anopille itselleen - kunhan nyt liiankin huumoripitoisesti kuvailin hänen habitustaan. Mutta myönnettäköön että hyvänmaun raja ylittyi - tosin ylittyyhän se tässä ketjussa useammalla muullakin kommentoijalla, joten..

MIKSI IHMEESSÄ sitä omaa kroppaansa pitää kehua??? kyllähän jokainen näkee miltä se näyttää ja itse myös.

No miksei sitä saa kehua??

Saanko mä kehua et mun mielestä mulla on kauniit silmät ja pitkät ripset, joita on joskus jopa luultu tekoripsiksi.

Uups.. nyt oon tyrkky ja joku jolla on lyhyet ripset saattoi nyt loukkistella.

Kylläpäs on nostattanut tunteita tämä keskustelu.

Itse olen sitä mieltä että ap:n kommenteissa ei ollut mitään outoa (tosin anopin vartalon haukkuminen olisi kyllä kannattanut jättää väliin), juurikin siksi kun katsoivat tanssiohjelmaa.

Jos ap olisi heitänyt nuo kommentit esim. kahvipöydässä tai jossain muussa yhteydessä, niin ymmärtäisin enemmän niitä kommentteja joissa ap: katsottiin tuovan itseään esille. Mutta nythän katsottiin tanssiohjelmaa.

Kyllä kai esim. Kiira Korpikin saa kehua ja kommentoida luistelua ja luistelijoita katsomostakin käsin. Parhaat kommentit tuleekin yleensä asiantuntijoilta, oli se ala sitten mikä hyvänsä.

Kyllä itsekin varon loukkaamasta muita, en puhu esim. painosta ylipainoisten aikana, enkä valita kahdesta ylimääräisestä kilosta jos jollain niitä on enemmän kuin mulla. Mutta jos jossain tekemisessä on hyvä, niin kyllä siitä saa iloita ja ottaa esille asiayhteyksissä.

Jos nyt olisi ollut kyse vaikka viulun soitosta, niin tuskin anoppikaan olisi tuntenut tarvetta kommentoida tuolla tavalla, vaikka asetelma olisi ollut täsmälleen sama.

[QUOTE="vieras";24979396]Niin ap, voisitko nyt kommentoida tuohon, että miten oikein kehtaat kirjoittaa anopistasi tuolla tavalla kuin aloituksessa kirjoitit?[/QUOTE]

Musta olisi myös kiva kuulla ap:ltä itseltään, miksi vertasi anoppiaan pystyynnostettuun possuun? Ei anna kovinkaan hyvää kuvaa ap:stä.

Naisilla tuntuu olevan vain kaksi vaihtoehtoa toisiinas suhtautumisessa: kateellisuus ja itsekehu.Mun mielestä ap ei välttämättä todella tarkoittanut kommenteillaan mitään pahaa, mutta tosissaan, jos anoppi on niistä pahoittanut mielensä niin miksei voisi ihan oma-aloitteisesti pyytää anteeksi ja sanoa, ettei tarkoittanut sanomisiaan siten? Se on se, mitä mä aina ihmettelen tässä maailmassa, ettei voida pyytää anteeksi vaikka tahattomasti onkin jotain tehnyt. Ei selvitetä asioita kunnolla vaan tehdään tätä selän takana jauhamista sitten vaikka nettipalstalla. Ethän sä ap siinä mitään menetä, että pahoittelet anopiltasi sanomisiasi. Joskus tekee ihmiselle ihan hyvää ohittaa se,että pitää kiinni omasta oikeudestaan sanoa mitä lystää ja jättää kuulijan omaan valtaan sen käsittäminen oikealla tai väärällä tavalla.

[QUOTE="tanssija";24979431]Ei kyse ole kateudesta. Minulla on varmasti yhtä hyvä kroppa, sillä olen myös tanssija. Hyviin käytöstapoihin nyt vain kuuluu olla kehumatta liikaa itseään.[/QUOTE]

Jos olet tanssija niin tiedät varmasti mihin me tanssijat tarvitsemme sideharsoa (siis muuhun kuin haavojen sitomiseen) :) Kerrohan minulle.

Miksi ihmeessä käännät ap:n kommentit oman kropan kehuksi? Hänhän kertoi kommentoineensa viihdeohjelman tanssijoita sivuten omaa ammattiaan. Sitä paitsi tanssijan työväline on hänen kroppansa - miksei siitä voisi sanoa jotain positiivista?

Kokisitko loukkaavana jos kielenkääntäjä ystäväsi sanoisi sinulle, että kommunikointi pääsee aivan uudelle tasolle kun hallitsee vieraan kielen hyvin / lähes täydellisesti? Vai koskeeko tämä tiukka rajoitus vain ja ainoastaan ammatteja joissa oma vartalo on työväline ja sitä kautta hyvin muodostunut? Vai eikö muitakaan vahvoja puolia / ominaisuuksia saa kommentoida positiiviseen tai arvostavaan sävyyn?

Etkö tosiaan ymmärrä, että ylipainoinen ihminen voi loukkaantua siitä, että toinen kehuu tanssijoiden vartaloita ja sitä "kuinka niillä tehdään ihmeitä ja tuodaan parhaan muodot esiin" tietäen vallan hyvin, että itsellään on juuri sellainen kroppa.

Ja turha heittää tähän mitään "olet vain kateellinen läski" -juttua. Olen hoikka, mutta en tapaa kehua kroppaani muille. Miksi minun pitäisi hehkuttaa kenellekään, miten minunlaisellani kropalla tehdään ihmeitä?

[QUOTE="Sara";24979475]Jos olet tanssija niin tiedät varmasti mihin me tanssijat tarvitsemme sideharsoa (siis muuhun kuin haavojen sitomiseen) :) Kerrohan minulle.[/QUOTE]
Voi jeesus mikä höhlä....

En jaksanut koko ketjua edes lukea. Mutta sen haluan kommentoida, että mä en tajua sellaista sosiaalista kanssakäymistä läheisten ihmisten kanssa, jossa tulkitaan toisia niin huolella, kun jotkut tässä ketjussa. Eli jos hoikka ihminen lihavan ihmisen seurassa kehuu esim. jotain timmikroppaista julkkista, se on samantien itsensä kehumista ja sen lihavan arvostelua? Hei haloo, se laihakin voi oikeesti VAAN ihailla jotakuta ilman mitään piilomerkityksiä. Onneksi mun kaverit ja perhe, johon kuuluu sekä laihoja, tavallisia että lihavia, ei oo tollasia tulkitsijoita. Me onneks puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja jos loukkaannutaan toistemme sanomisista, uskalletaan sekin kertoa. Tai jos ei olla varmoja, mitä toinen ajaa takaa, kysytään.

Onhan se nyt oikeesti ihan hullua, jos lihavan aikana et saa puhua kenenkään kropasta, syömisestä, liikkumisesta mitään. Et sit varmaan köyhän aikana saa puhua omistusasunnostas, autostas, lomamatkastas, uusista vaatteistas mitään. Etkä sinkkuystävän aikana miehestäs. Etkä lapsettoman ystävän aikana lapsistas. Se onkin sitten hauskaa, jos vietätte yhdessä iltaa, niin mistäs puhutaan??

Ap:lle, sä et sanonut mitään loukkaavaa. Toivottavasti et tarkoittanutkaan. Sen sijaan kirjoitit anopistasi rumasti. Toi joulupossujuttu oli oikeesti törkeä.

[QUOTE="tanssija";24979431]Ei kyse ole kateudesta. Minulla on varmasti yhtä hyvä kroppa, sillä olen myös tanssija. Hyviin käytöstapoihin nyt vain kuuluu olla kehumatta liikaa itseään.[/QUOTE]

Näin. Se nyt vain on hyvää käytöstä.

[QUOTE="vieras";24979481]Etkö tosiaan ymmärrä, että ylipainoinen ihminen voi loukkaantua siitä, että toinen kehuu tanssijoiden vartaloita ja sitä "kuinka niillä tehdään ihmeitä ja tuodaan parhaan muodot esiin" tietäen vallan hyvin, että itsellään on juuri sellainen kroppa.

Ja turha heittää tähän mitään "olet vain kateellinen läski" -juttua. Olen hoikka, mutta en tapaa kehua kroppaani muille. Miksi minun pitäisi hehkuttaa kenellekään, miten minunlaisellani kropalla tehdään ihmeitä?[/QUOTE]

Kertokaa nyt mulle joku et miksi oletetaan että ylipainoisella ihmisellä on huono itsetunto ja et hän loukkaantuu jos joku kehuu jonku timmiä kroppaa?

ehkä anoppi oli hiukan herkkänahkainen, mutta tuo sinun kirjoituksesi anpoin ulkonäöstä oli todella ala-arvoinen. anoppi on kuitenkin sinun miehesi rakas äiti, miltäpä itsestäsi tuntuisi kun miehesi alkaisi haukkumaan sinun äitiäsi, olkoonkin sitten anonyymisti nettipalstalla..

en koskaan voisi puhua noin rumasti mieheni äidistä, vaikka emme aina juttuun tulisikaan, niin ei se sitä tarkoita, että haukuisin hänen ulkonäkönsä.

[QUOTE="vieras";24979481]Etkö tosiaan ymmärrä, että ylipainoinen ihminen voi loukkaantua siitä, että toinen kehuu tanssijoiden vartaloita ja sitä "kuinka niillä tehdään ihmeitä ja tuodaan parhaan muodot esiin" tietäen vallan hyvin, että itsellään on juuri sellainen kroppa.

[/QUOTE]

Edelleen se ongelma on siellä kuuntelevassa ja loukkaantuvassa päässä. Omille traumoille ja heikolle itsetunnolle voi vain henkilö itse tehdä jotain, käy aika raskaaksi jos jokaista lausetta täytyy punnita tarkkaan ennen sen sanomista, ettei vaan kenenkään tunteita loukkaa.

Mun mielestä on kyllä hiukan tyhmää kehua tanssijalta pelkkää kroppaa jos väittää kehuvansa taitoja ja olevansa ylpeä omastakin ammattitaidostaan.Ja tarkalleen siis mitä ihmeitä sillä tanssijan kropalla pystyy tekemään?Muuttamaan veden viiniksi?Muuttamaan homomiehet heteroiksi?Olen huomannut,että harvoin ne tanssijat pisteitä saavat kropastaan vaan nimenomaan siitä taidosta,jonka omaavat..Jos siis vaikka ihan tanssikisoja katsoo.

Yhteistyössä