Anoppi sanoi, että tänä vuonna hän ei osta ainuttakaan lahjaa kenellekkään

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Jasmine84:
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
meidän anoppi on kans aina antanu lapsenlapsille rahaa joulu lahjaksi. 50e/nuppi, isommat on saanu sen iteleen ja pienemmille ollaan sillä rahalla sit ostettu jotai mitä tarttee, tai säästetty ja ostettu kun tarttee.
Meillä vanhin vasta 8v, ei niin tajua vielä rahasta mitään.
Mutta silti tarvitsee 200 eurolla leluja...?

just
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Tämä menee aina vain hauskemmaksi. Leluja jouluna 200 eurolla per lapsi, kun lapsia on viisi ja kuudes tuloillaan...Luulisi järjenkäytön olevan tuossa vaiheessa jo sallittua.
no paljonko teillä menee lasten joululahjoihin? Mun mielestä 200e on aika vähän.
JOULULAHJOIHIN??? juujuu.. Joululahjoillahan elämä paranee ym.. EIks se joulu ole perhejuhla, ei mikään MATERIAN YLISTYSJUHLA??

Olet nii oksettava.. hyi.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Jos 500e antavat, mä en kyllä ostaisi kun 100e per lapsi ja pistäisin loput lasten tileille. Kuka tuommosella summalla haluaa romua nurkkiinsa kun lapsia on kuitenkin teillä vähä enemmän kun 1.
Siks ajattelinkin, että teen isomman vaatetilauksen, vaatteisiin saa nopsaan uppoamaan rahaa

500? per lapsi vaatteisiin.
Ohoh sanon minä,ei ihan kannattavaa minusta.
Rahat säästöön,jos tuollaisa summia oikeasti saa.
siis tarkoitin, että 200 eurolla leluja ja muuta krääsää ja 300 eurolla vaatteita per nokka :)

No ihan yhtä hullua.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ai 500e/lapsi? VOI KU IHANAA!! KAIKKII KIINNOSTAA IHAN SAAKELISTI TIEDÄKSÄ!? Ensin tää jasmine selitti kuinka hänen ihq mies osti kalliin kalevalakorun käädyn kultaisena hälle, ja seuraavana päivänä ANOPILLA ON VARAA ANTAA OMAA RAHAA POIS JTN 2500?? WTF

Vitun provo, paljastuit.
Anoppi on aina ostanut arvokkaat lahjat lapsille, me vanhemmatkin ollaan aina saatu paketit. Jos hän ei nyt jaksa/halua ostella lahjoja, miksei hän voisi antaa lahjoja rahana kerran haluaa?? Samanverran hän varmasti olisi tuhlannut lahjoihinkin.

vieras
Tämä menee aina vain hauskemmaksi. Leluja jouluna 200 eurolla per lapsi, kun lapsia on viisi ja kuudes tuloillaan...Luulisi järjenkäytön olevan tuossa vaiheessa jo sallittua.
no paljonko teillä menee lasten joululahjoihin? Mun mielestä 200e on aika vähän.
Sanoisin että 50 euroa. Ei nelivuotias vielä tarvitse mitään sen isompaa.
Meillä molemmat lapset saa kotoa yhdet isommat paketit, noin 50e arvoset ja lisä'ksi sukulaisten lahjat, kummeilta arvokkaampi ja muilta jotain pienempää. Se on siinä. Vaatteet yms. sukset saa ihan ilman jouluja, ei opeteta miljoonaan lahjaan.

meidän anoppi on kans aina antanu lapsenlapsille rahaa joulu lahjaksi. 50e/nuppi, isommat on saanu sen iteleen ja pienemmille ollaan sillä rahalla sit ostettu jotai mitä tarttee, tai säästetty ja ostettu kun tarttee.
se menee jo kahteen isompaan legopakettiin :/

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoisin että 50 euroa. Ei nelivuotias vielä tarvitse mitään sen isompaa.
Meillä molemmat lapset saa kotoa yhdet isommat paketit, noin 50e arvoset ja lisä'ksi sukulaisten lahjat, kummeilta arvokkaampi ja muilta jotain pienempää. Se on siinä. Vaatteet yms. sukset saa ihan ilman jouluja, ei opeteta miljoonaan lahjaan.
Samaan tyyliin mennään siis meilläkin. Ja silti sitä lahjaa tulee enemmän kuin olisi tarpeen.

Huom
Ja niitä isoja legopaketteja tarvitaan siis yhdessä perheessä 10?

Minä ostin kolme isompaa legopakettia ja rahaa meni puolet tuosta.Ale.

Meillä 4 lasta ja joululahjoihin on käytetty rahaa 300e ylöspäin, maksimissaan 500e. Se on jo ehdoton maksimi ja tarkoittaa sitä että jokainen lapsi on saanut jonkun kalliimman lelun ja jotain pientä päälle mutta että 500e per lapsi? Leluja on silti tullu ihan riittämiin, tuostahan puuttuu vielä teidän ostamat ja muiden tuomat päälle, niitä pakettejahan avataan vielä loppiaisenakin. Ja se että kun ap:lla on lapset pienellä ikäerolla kuten meilläkin niin ei todellakaan tartte kaikille ostaa omaa krääsäänsä vaan loppupeleissä niillä leikkii joulun jälkeen sitten kaikki, hyvä kun enää muistetaankaan mitä kukakin sai.

ellet tajunnut, niin tuo oli vain esimerkki. Etkö keksi muuta kalliimpaa lelua??
Jos mä ostan lapsille yhteiseksi 2 isoa legopakettia, siihen menee jo se 200, sit jos mä ostan pienemmille vielä lisäksi esim brion junarataa lisää, siihenkin saa uppoamaan toiset 200e. jne jne jne. En kai mä nyt mitään krääsälelua ala ostelemaan 200 eurolla/lapsi

siis täh
Miksi joku pitää tätä provona!? Musta olis kiva jos saatais ne summat rahana mitä isovanhemmat ostavat. Pystyis ostamaan sitä mitä tarvitaan. 500e menee helposti. Mikseivät antaisi jos on mistä antaa?

shihtzu
Jos meidän poitsu saisi isovanhemmilta 500 euroa joululahjarahaa, niin se kyllä menisi melkein kokonaan vaatekaappiin, elikkä ostettaisiin poitsulle vaatekaappi ja se mitä jäisi yli, niin niillä sitten vielä jotain. No mutta meillähän ei ole sitä rahaa jolla mällätä, niin isommat summat pitää käyttää järkevästi, vaikka kyseessä olisikin joulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Meillä 4 lasta ja joululahjoihin on käytetty rahaa 300e ylöspäin, maksimissaan 500e. Se on jo ehdoton maksimi ja tarkoittaa sitä että jokainen lapsi on saanut jonkun kalliimman lelun ja jotain pientä päälle mutta että 500e per lapsi? Leluja on silti tullu ihan riittämiin, tuostahan puuttuu vielä teidän ostamat ja muiden tuomat päälle, niitä pakettejahan avataan vielä loppiaisenakin. Ja se että kun ap:lla on lapset pienellä ikäerolla kuten meilläkin niin ei todellakaan tartte kaikille ostaa omaa krääsäänsä vaan loppupeleissä niillä leikkii joulun jälkeen sitten kaikki, hyvä kun enää muistetaankaan mitä kukakin sai.
ei meillä ole tullut yleensä kuin jätesäkillinen per lapsi. Eli ei niitä ihan loppiaisena enää availla

ellet tajunnut, niin tuo oli vain esimerkki. Etkö keksi muuta kalliimpaa lelua??
Jos mä ostan lapsille yhteiseksi 2 isoa legopakettia, siihen menee jo se 200, sit jos mä ostan pienemmille vielä lisäksi esim brion junarataa lisää, siihenkin saa uppoamaan toiset 200e. jne jne jne. En kai mä nyt mitään krääsälelua ala ostelemaan 200 eurolla/lapsi
Pelkästä Brio -merkistä ei kannata maksaa. Kuten itsekin sanoit, lapset ei ymmärrä merkkien päälle eikä rahan arvoa. Bilteman tai Ikean puujunaradat ajaa ihan saman asian. Mutta pääpointti tässä lienikin se, että susta on ihanaa päästä shoppailemaan anopin rahoilla lapsille... Taisi sun oma lapsuus olla aika köyhää?

Yhteistyössä